Whoop strap 3.0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:47
Recent heb ik een Whoop strap 3.0 aangeschaft en ben nu benieuwd of er meer tweakers zijn die dit gebruiken.

Dit topic is dan ook bedoeld om ervaringen uit te wisselen met betrekking tot sporten met een whoop strap. Tips om recovery te verbeteren en hrv te verhogen zoals dieet of koud douchen etc. Wat voor effect heeft stress op je herstel en hoe ga je er mee om etc etc.

Bij interesse kan ik de startpost uitbreiden met nuttige info.

[ Voor 9% gewijzigd door gebruikershaes op 19-04-2020 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat een uitgebreide TS helemaal geen kwaad kan, ik heb er weinig van gehoord dus ik lees het graag :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Hehe aan de reacties te zien gok ik dat weinig mensen hier het gebruiken. Binnenkort zal ik eens tijd nemen om de startpost uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:53
Zeer actieve gebruiker sinds november. Ook wel benieuwd naar Tweakers die er op zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:15
Het loopt geen storm in dit topic maar ik ben nu ruim een week onderweg met de Whoop. Ik moet er nog een beetje aan wennen en een ritme vinden om te trainen voor het wielrennen en rust te vinden maar vooralsnog gaat het best aardig! Een aantal statistieken vind ik ook interessant zoals slaap performance en hartslag in rust, beide positief verrast ondanks een vermoeden dat het wel goed was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TEsselink
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-10-2021
He Allemaal,

Ik draag sinds november ook Whoop. Het is mijn eerste "health wearable" zoals dat heet. Ik moet zeggen dat ik het heel interessant vind hoeveel data er voor je beschikbaar is.

Er ging een wereld voor mij open mbt heart rate variability en andere parameters. De strain vind ik wat complexer, soms krijg ik voor een wandeling evenveel strain als voor 45 min weightlifting. Lijkt me toch dat dat twee verschillende trainingsprikkels zijn. Maar goed, whoop kijkt puur naar hartslag.

Ik weet niet of ik deze mag plaatsen hier, maar ik heb een nederlandse review geschreven over mijn ervaring met de Whoop 3.0 band:

https://blog.bodyfact.nl/review/whoop-band/

Hoor graag wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26
TEsselink schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:59:
He Allemaal,

Ik draag sinds november ook Whoop. Het is mijn eerste "health wearable" zoals dat heet. Ik moet zeggen dat ik het heel interessant vind hoeveel data er voor je beschikbaar is.

Er ging een wereld voor mij open mbt heart rate variability en andere parameters. De strain vind ik wat complexer, soms krijg ik voor een wandeling evenveel strain als voor 45 min weightlifting. Lijkt me toch dat dat twee verschillende trainingsprikkels zijn. Maar goed, whoop kijkt puur naar hartslag.

Ik weet niet of ik deze mag plaatsen hier, maar ik heb een nederlandse review geschreven over mijn ervaring met de Whoop 3.0 band:

Wauw! Super review. Hoe zijn de afgelopen dagen bevallen?

Ik ben wel erg benieuwd, alleen is nu nog het maandelijkse kosten plaatje wat mij tegenhoudt.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBSHOP2019
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-05-2021
als ik de whoop ooit door de errors heen krijg in de profile setup, |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:23

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

TEsselink schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:59:
He Allemaal,

Ik ben zelf niet zo thuis in dit soort 'wearables' maar heb je review met de nodige interesse gelezen en een goed beeld gekregen van wat je met zo'n ding kan. Ik schrik wel wat van de prijs. Gebruik je hem nog steeds en ben je nog tot verrassende inzichten gekomen op basis van de data?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:53
Ook even de review gelezen, tnx. Vind hem wel duur voor wat je krijgt, had graag een vergelijk gezien met wat geavanceerdere trackers/smart watches zoals Garmin.

Heb zelf een Garmin Fenix en ja is nog wat duurder maar krijg je ook heleboel voor terug. Zoals een scherm, GPS etc

Ik vind dat gedoe met die batterij enzo ook beetje overdreven. Ja je kunt hem 24/7 aanhouden maar is om de x dagen en uurtje af doen een probleem? Mijn Garmin gaat meer dan een week mee en dan gooi ik hem 1 uurtje op de lader (vaak in de auto tijdens woon werk) of als ik ff rustig zit) de data die ik in dat uurtje mis is echt te verwaarlozen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Crysania schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:45:
Ook even de review gelezen, tnx. Vind hem wel duur voor wat je krijgt, had graag een vergelijk gezien met wat geavanceerdere trackers/smart watches zoals Garmin.

Heb zelf een Garmin Fenix en ja is nog wat duurder maar krijg je ook heleboel voor terug. Zoals een scherm, GPS etc

Ik vind dat gedoe met die batterij enzo ook beetje overdreven. Ja je kunt hem 24/7 aanhouden maar is om de x dagen en uurtje af doen een probleem? Mijn Garmin gaat meer dan een week mee en dan gooi ik hem 1 uurtje op de lader (vaak in de auto tijdens woon werk) of als ik ff rustig zit) de data die ik in dat uurtje mis is echt te verwaarlozen imo.
De kracht van whoop ligt hem in het feit dat het geen smartwatch is met tientallen features. Whoop probeert een ding goed te doen en dat is een 24/7 fitness armband. Een vergelijking met Garmin producten is dan ook appels met peren. Het enige andere bandje dat vergelijkbaar is is die van Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:53
Ik snap dat ze dat pretenderen dat ze geen smartwatch zijn. Echter bijna alle stats die ik hier zie heeft mijn Garmin ook en als je die strap een paar jaar om hebt heb je ook de zelfde prijs betaald.

Dus dat het minder is voor zelfde geld is dat de conclusie? Was vooral geïnteresseerd wat het doet ten opzichte van bijvoorbeeld een Garmin. Naast alles wat het niet is want dat snap ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Crysania schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:40:
Ik snap dat ze dat pretenderen dat ze geen smartwatch zijn. Echter bijna alle stats die ik hier zie heeft mijn Garmin ook en als je die strap een paar jaar om hebt heb je ook de zelfde prijs betaald.

Dus dat het minder is voor zelfde geld is dat de conclusie? Was vooral geïnteresseerd wat het doet ten opzichte van bijvoorbeeld een Garmin. Naast alles wat het niet is want dat snap ik wel.
Het verschil zit hem denk ik vooral in de app waarin al die gegevens samenkomen. Op basis daarvan kan je dan keuzes maken op gebied van rust, inspanning, voeding, ed. Ik snap dat je dat ook kan op basis van de gegevens van de Garmin, maar Whoop maakt het wat meer fool-proof vind ik.
Persoonlijk heb ik voor de Whoop gekozen omdat ik alleen geïnteresseerd ben in fitness features en niet 100 andere dingen die een smartwatch doet. Wat mij betreft alleen maar afleiding en vind ik het heel prettig dat whoop geen scherm heeft. Ook vind ik zo’n groot apparaat als een Garmin tijdens sporten en slapen totaal niet fijn.
Dus mijn conclusie is meer voor hetzelfde geld. Meer relevante informatie, kleiner apparaat, geen afleiding, doelgericht, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door gebruikershaes op 08-05-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucydeV
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-07-2021
Een vraag over een ‘bad recovery’. Ik heb ontdekt dat alcohol funest is voor een goede recovery. Maar kan een grote inspanning ook effect hebben op de recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@LucydeV Zeker. Alle soorten stress op het lichaam kunnen bijdragen aan een slechte recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-06 10:08

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Met de komst van de Whoop 4.0 is het tijd om dit topic eens omhoog te "schoppen" want gezien de drukte hier is het niet nodig om een nieuw topic te openen.

Ik heb de Whoop 4.0 in ieder geval besteld en ben er wel benieuwd naar helaas staat de levertijd op 7-9 weken op dit moment. Ik hoop dat er snel reviews online komen.

Zijn er hier meerdere tevreden of ontevreden whoop gebruikers? En gaan jullie upgraden naar de 4.0?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mridgew
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 13:50
Gebruiker sinds een maand, ben er zeer tevreden over. Twijfelde een jaar lang of ik hem moest aanschaffen en pas in augustus de knoop doorgehakt. Heb geupgrade naar 4.0 en meteen Pro genomen bij de launch van 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mridgew schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 00:20:
Gebruiker sinds een maand, ben er zeer tevreden over. Twijfelde een jaar lang of ik hem moest aanschaffen en pas in augustus de knoop doorgehakt. Heb geupgrade naar 4.0 en meteen Pro genomen bij de launch van 4.0.
Goed om te horen! Ik heb ook lang getwijfeld maar uiteindelijk toch voor een apple watch gegaan maar draag toch liever een mooi echt horloge en toen met de aankondiging van de 4.0 daar maar voor gegaan! Helaas is de levertijd 7/9 weken!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
Ik heb al een horloge en wil hem puur voor de strain en recovery - dus in die zin is dit perfect voor mij.

Ik moet zeggen toen ik twijfelde tussen de Oura en Whoop vond ik het voordeel wat werd genoemd van de community groepen overdreven maar ik moet zeggen dat het me toch wel competitief maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TEsselink
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-10-2021
Levertijd inmiddels 9-11 weken. Heb ook de 4.0 besteld en zal tzt ook update schrijven van mn review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:38

s3n

TEsselink schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:48:
Levertijd inmiddels 9-11 weken. Heb ook de 4.0 besteld en zal tzt ook update schrijven van mn review.
Ik was aan het wachten tot de levertijden beter werden. Net toch maar besteld, idd 9-11 weken wachten nu. In 2022 laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Op Reddit zijn de 4.0 ontvangers ook niet allemaal even positief dus ik vind het niet erg om nog even te wachten en zo wat bugs te ontlopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
Mijne wordt vandaag verstuurd volgens de order status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Wanneer heb je besteld? Ik denk dat ik die van mij ga proberen te cancellen. Heb ongeveer een maand geleden besteld. Stond 6 tot 8 week. Maar is nu veranderd naar 10 tot 12. En dat terwijl er al 4 week voorbij zijn. 4 maand wachten is me echt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
Tijdens het event, maar de mijne wordt bezorgd in de UK, misschien dat UK iets sneller krijgt dan NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

Gisteren heb ik de 4.0 ontvangen. Eerste indruk is goed. De band is van een betere kwaliteit. De Whoop is een stuk kleiner. De HR en Activity tracker lijken nauwkeuriger. Ik heb het idee dat de batterij wel sneller leeg gaat en langzamer oplaadt.

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mridgew
De mijne is begin deze week bezorgd in de UK, maar ben helaas pas over een week weer thuis. Ben benieuwd - wel veel gemixte ervaringen als ik zo lees op FB en Reddit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Turbo Timmeh schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:57:
Gisteren heb ik de 4.0 ontvangen. Eerste indruk is goed. De band is van een betere kwaliteit. De Whoop is een stuk kleiner. De HR en Activity tracker lijken nauwkeuriger. Ik heb het idee dat de batterij wel sneller leeg gaat en langzamer oplaadt.
Dat doet me goed om te horen, ik moet zelf nog 8-10 weken wachten volgens de order status page maar ben heel benieuwd. Als je hem wat langer in gebruik hebt mag je natuurlijk altijd wat info delen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
Eerste indrukken:

- Battery pack is een stuk zwaarder, vooral merkbaar om de pols
- Battery pack schuift een stuk stroever op en af de 4.0
- Het opladen duurt langer dan de 3.0 (zit nu op 92% na 2 uur laden, begon op 4%)
- Whoop 4.0 voelt iets meer premium aan vergeleken met de 3.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n

s3n

De DC Rainmaker review is beschikbaar:
https://www.dcrainmaker.c...form-in-depth-review.html

Lees vooral de hele review door, maar de samenvatting is dat het een evrbetring is ten opzichte van de 3, maar dat de recovery berekening nog beter zou moeten.

Zelf heb ik vorige maand de 4.0 besteld. De levertijd liep snel op naar 11+ weken, waarbij het vooral leek op: "Ergens in 2022 zal die vast komen". Hier had ik zelf geen zin in en heb de bestelling geannuleerd. Even later kwam ik op ebay een verkoper tegen die er 20 had. Gezien de tekorten een bijzondere veiling. Maar 1,5 later had ik een netjes door de douane ingeklaarde Whoop in handen.

Mijn eerste reactie:
- Zeker met de oplader er aan vast ziet het er uit of je een ontsnapte crimineel met enkelband bent.
- App werkt goed met activiteit/slaap detectie.
- Voorspelling voor benodigde slaap werkt goed.

Waar ik nog benieuwd naar ben is hoe de recovery berekening voor een langere periode gaat bevallen. Ik heb ook een Garmin Fenix, maar die kan aangeven dat je volledig hersteld bent na 1 goede nacht slaap terwijl ik de 5 dagen er voor flink heb gesport. De periode waar Garmin naar lijkt te kijken is te klein / lijkt 1 dag. Hoe Whoop hier mee om gaat ga ik nog uitvogelen.

• gebruikershaes
Whoop kijkt ook naar 1 dag. Of 1 nacht eigenlijk en dan vooral naar je HRV waarde. Ik heb mijn 4.0 gecancelled en zeg daarmee ook het hele platform vaarwel. Ik heb de 3.0 nu bijna 2 jaar en ik merk dat naarmate de tijd vorderde, ik de Whoop alleen gebruikte voor de slaap. De strain scores geloof ik onderhand wel en ik weet dat als ik op een dag Freeletics heb gedaan, padel heb gespeeld en tennis in de avond - dat ik dan rond 18 strain zit en langer moet slapen.
Wat me alleen erg tegenvalt van Whoop, is dat na zo'n intensieve dag ik best wel moe ben, maar Whoop vrolijk aangeeft dat ik 90% ben hersteld oid. Soms ook als ik erg kort heb geslapen. Wat mij betreft leunt dat teveel op HRV en is niet representatief voor hoe ik me voel.
Wat ik wel ga missen is de slaap over lange tijd. Of ik m'n slaapdoelen haal, maar dat kan ik ook met de Apple watch meteen. De journal zal ik ook missen wat betreft de inzichten in wat sommige gewoontes doen met mijn RHR en slaap fases.
Voor de rest blijt het wat mij betreft wel een leuk apparaat wat me zeer zeker heeft geholpen in het creëren van goede gewoontes, maar de data die er uit komt is niet altijd even waardevol.

Zelf zit ik nu te kijken naar de nieuwe Oura ring die ik naast mijn Apple watch wil gebruiken. Als we onze Rob mogen geloven dan heeft de Oura ring 3 de potentie om een van de beste slaap trackers te worden gebaseerd op hun scientific paper. Nog ff afwachten op de echte reviews en zien of dat ook echt zo is.

YouTube: Oura Ring 3 Sleep Tracking: The Science (Why it needed to improve!)

https://www.dcrainmaker.c...ons-after-a-few-days.html

• s3n

s3n

@gebruikershaes : je kan ook de app "Athlytic" eens proberen, zeker als je een apple watch hebt.
De synchronisatie vanuit Garmin ging wel aardig, muv HRV. Maar dat zou met een apple watch geen issue mogen zijn.

• gebruikershaes
@s3n Yes, al geprobeerd, maar die lijkt nog meer random. Vanochtend met 50 HRV opgestaan en ready to train en nu 27 HRV en overtrained. Het lijkt erop alsof die gedurende de dag ook metingen verricht. Al moet ik zeggen dat de tweede meting wel aardig blijkt te kloppen :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:17
Als je de review leest van DCrainmaker over de 3.0 is dat niet zo heel rooskleurig (ben nog bezig met lezen van de 4.0 review).

http://www.dcrainmaker.co...form-in-depth-review.html.

Ik was wel geïnteresseerd gezien alle prof atleten er ook mee lopen in Papendal enzo, vandaar hernieuwde blik ernaar aan het kijken ben.
O.a. Femke Bol

[ Voor 27% gewijzigd door noodel1988 op 20-11-2021 20:56 ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 16:08
Review van de 4.0 voor de liefhebber:
YouTube: Whoop Strap 4.0: Science Review

Hij test wel grondig, maar soms wel op weinig data punten. Wel heeft ie veel reviews online staan, dus goed om devices te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 01:42
Gisteren heb ik de Whoop 4.0 ook besteld. Duurt zes weken! Voornamelijk genomen omdat ik een aardige allround sporter ben die toch meer inzicht wil krijgen in de rust piek momenten en ook redelijk gadget freak. In eerste instantie zes maanden om te proberen.

Ik loop geregeld hard en doe aan CrossFit. Ik ben niet van plan om mijn sport horloge te verlaten. Vooral omdat ik GPS tracking wil en een mobiel niet mee wil nemen (Spotify komt via mijn horloge). Wat is jullie setup? En als je deze combi hebt draag je dan je horloge en Whoop om dezelfde arm of beide één?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Je hebt ook gps via whoop. Enige wat je dan mist is spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 01:42
gebruikershaes schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:11:
Je hebt ook gps via whoop. Enige wat je dan mist is spotify.
Hoe bedoel je precies? Want de band is niet voorzien van GPS. Dus moet je je telefoon alsnog meenemen.

• mridgew
De Whoop heeft geen GPS - gebruikt de GPS van je telefoon.

• gebruikershaes
Ah my bad. Ik maakte een verkeerde aanname dat de runs die ik deed met whoop, de gps van de strap gebruikten. Maar dat is dus de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 16:08
Desfit heeft nu ook wel een mooie, uitgebreide review van de Whoop 4.0, inclusief HR accuratesse:

YouTube: Whoop 4.0 In-Depth Review // Accuracy and the Algorithm
Pagina: 1