Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Sinds een jaartje heb ik mi flora sensoren in mijn plantenpotten. Ik heb er inmiddels 7. Ze zijn niet tegelijkertijd gekocht maar in 3 keer. Helaas zijn ze heel onstabiel in het verbinden met de officiële app. 1 mi flora doet het al die tijd uitstekend, de rest vaker niet dan wel. Ook na het vervangen van de batterij. Het lukt ook niet om ze van update 3.2.1 naar 3.2.2 te updaten. De meeste mi flora's kijken zichzelf goed te updaten waarna ze na het updateproces toch weer op 3.2.1 te zitten. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen en mogelijke oplossingen.

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11 00:18

dof

Mijn (momenteel 5 maar meer in order) Mi Flora's of Flower Care of Veg Truc of hoe ze maar heten doen het redelijk goed (klein jaar in gebruik).

Dat wil niet zeggen dat ik er geen problemen mee heb, maar met behulp van de Flower Care app en m'n Home Assistant setup (zie ook deze thread) werken de meesten goed.

Momenteel heb ik wat problemen met eentje die niet goed in BLE adverteert en daarom wat zitten rondzoeken.

Daarbij gestuit op de Watchflower software en dat werkt eigenlijk heel behoorlijk (Android versie). Beter dan de Flower Care App, hoewel die wel een mooiere plantendatabase heeft. Maar de WatchFlower is open source dus dat geeft (mij) wat meer vertrouwen.

Mijn MiFlora's hebben update 3.2.2 en 3.2.4.

Misschien heb je hier wat aan...

[ Voor 4% gewijzigd door dof op 14-10-2020 23:39 ]

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:15

Yucon

*broem*

ik zie hier staan
Works with international and Chinese Xiaomi devices
Betekent dit dat ze ook buiten China met Chinese devices kunnen werken? Ik kan me herinneren dat ik daar vreselijk gezeur mee gehad heb dus dit zou wel een uitkomst zijn.

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11 00:18

dof

Yucon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:21:

Betekent dit dat ze ook buiten China met Chinese devices kunnen werken? Ik kan me herinneren dat ik daar vreselijk gezeur mee gehad heb dus dit zou wel een uitkomst zijn.
Eerlijk gezegd zou ik dat niet weten. Mijn Mi Flora's oftewel Veg Trugs zaten in een all chinese verpakking (hier gekocht) maar de handleiding was wel weer Engels, maar dat zegt natuurlijk weinig. In de Ali advertentie van m'n Mi Flora's staat ook ergens "En version".

Gewoon proberen lijkt me, de Watchflower app kost een euro en als je daarmee je Chinese Mi Flora's weer kunt gebruiken is dat natuurlijk prachtig. Ik wordt steeds positiever van deze Watchflower app (maar nog maar kort in gebruik naast m'n andere oplossingen :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEr3HG4FNzo16unb97H4TND6nNw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUmilGy1dRdmRGLYkykwOOUs.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWLug2p3Q1Zt3y0vRdUIcfeAslg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/482xrRibw4a3e89cAYpng1X0.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eoc3P1sRmd_BwcxC9PFo4MEXJ30=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRZaOlukQ4ek3deV6an2pVYB.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 7% gewijzigd door dof op 15-10-2020 12:46 ]

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp