Mijn vraag:
Beste mensen,
Ik heb via Aliexpress, 4 planten sensors besteld van het merk xiaomi.
Deze kun je beheren en uitlezen met een app.
Echter bij 1 van de 4 sensoren krijg ik in de flora care app de foutmelding, Device not available in your country.
Iemand hier al ervaring mee of oplossingen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mi home en mi plant care app.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Nu zijn er 2 opties voor apps.
De mi home app, welke voor 90% in het chinees is.
Of de Mi flora care app, welke in het engels mogelijk is.
Nu heb ik met de flora app 3 van de 4 sensors kunnen installeren, echter de 4 krijg ik niet geïnstalleerd, bij het koppelen via Bluetooth krijg ik de melding, Device not available in your country.
Via de mi home app kreeg ik hem wel geïnstalleerd, maar omdat deze in het Chinees is kan ik er weinig mee.
Bij de mi home app moet je je aanmelden met een mi account en kan je je land selecteren, hier had ik voor china gekozen.
Bij de mi flora app wordt en niet om een land gevraagd. Wel je GPSlocatie, maar deze faken werkte niet.
Heb op deze app via FB en de mi account geprobeerd in te loggen maar maakte geen verschil.
Wil ze uiteindelijk ook in Domoticz proberen te krijgen maar dat is een volgende stap.
Beste mensen,
Ik heb via Aliexpress, 4 planten sensors besteld van het merk xiaomi.
Deze kun je beheren en uitlezen met een app.
Echter bij 1 van de 4 sensoren krijg ik in de flora care app de foutmelding, Device not available in your country.
Iemand hier al ervaring mee of oplossingen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mi home en mi plant care app.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Nu zijn er 2 opties voor apps.
De mi home app, welke voor 90% in het chinees is.
Of de Mi flora care app, welke in het engels mogelijk is.
Nu heb ik met de flora app 3 van de 4 sensors kunnen installeren, echter de 4 krijg ik niet geïnstalleerd, bij het koppelen via Bluetooth krijg ik de melding, Device not available in your country.
Via de mi home app kreeg ik hem wel geïnstalleerd, maar omdat deze in het Chinees is kan ik er weinig mee.
Bij de mi home app moet je je aanmelden met een mi account en kan je je land selecteren, hier had ik voor china gekozen.
Bij de mi flora app wordt en niet om een land gevraagd. Wel je GPSlocatie, maar deze faken werkte niet.
Heb op deze app via FB en de mi account geprobeerd in te loggen maar maakte geen verschil.
Wil ze uiteindelijk ook in Domoticz proberen te krijgen maar dat is een volgende stap.