Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nils1984
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-12-2017
Mijn vraag:
Beste mensen,

Ik heb via Aliexpress, 4 planten sensors besteld van het merk xiaomi.
Deze kun je beheren en uitlezen met een app.
Echter bij 1 van de 4 sensoren krijg ik in de flora care app de foutmelding, Device not available in your country.

Iemand hier al ervaring mee of oplossingen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mi home en mi plant care app.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Nu zijn er 2 opties voor apps.
De mi home app, welke voor 90% in het chinees is.
Of de Mi flora care app, welke in het engels mogelijk is.

Nu heb ik met de flora app 3 van de 4 sensors kunnen installeren, echter de 4 krijg ik niet geïnstalleerd, bij het koppelen via Bluetooth krijg ik de melding, Device not available in your country.

Via de mi home app kreeg ik hem wel geïnstalleerd, maar omdat deze in het Chinees is kan ik er weinig mee.

Bij de mi home app moet je je aanmelden met een mi account en kan je je land selecteren, hier had ik voor china gekozen.
Bij de mi flora app wordt en niet om een land gevraagd. Wel je GPSlocatie, maar deze faken werkte niet.
Heb op deze app via FB en de mi account geprobeerd in te loggen maar maakte geen verschil.

Wil ze uiteindelijk ook in Domoticz proberen te krijgen maar dat is een volgende stap.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-04 18:52
Je toestel in het Engels instellen zorgt er voor dat de App in het engels verschijn, ook als je daarna weer naar NL gaat. Dit werkt in ieder geval met een aantal apps van Xiaomi (dashcam).

Verder ben ik er niet bekend mee en wellicht proberen het product aan te melden voor retour op basis van niet functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 11:15
Goed om te zien dat het jouw wel gelukt is om een paar sensoren te installeren! Ik heb er ook 1 besteld naar aanleiding van het topic op het Domoticz forum en ik krijg deze maar niet gekoppeld.
Ga in ieder geval nog even de taal instelling op mijn iPhone wijzigen en het zo proberen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils1984
Hallo,

Beste Purrhz, ik heb je tip geprobeerd, maar helaas blijft de Mi Home app grotendeels in het Chinees.

Verder nog wat andere dingen geprobeerd.
Maar niks wat werkt.

Ik kan ook weinig op internet terugvinden over dit probleem.
Wel zag ik dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Erg jammer want het is een leuk en handig apparaatje.

Vraag me ook af waarom een fabrikant een product regio gebonden zou maken en waar op het apparaat of de software deze restrictie zich dan bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896009

Beste allemaal,

Hoop dat we elkaar kunnen helpen, zelf 5 sensors gekocht (nog niet binnen).
Wij willen deze in Zambia gaan uittesten, doel om water te besparen en betere groei te realiseren.

Allereerst via de Apps werken, maar we willen ook graag de data graag binnen halen en/of opslaan in Excel.

De Parrot Flower Power sensors werkte heel goed, maar die zijn niet meer leverbaar.

Groet
Ewout Schurink

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abanu
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-05-2024
Mijn eerste bestelde Xiaomi plant sensors zijn net binnen. Eerste ervaringen:
  • Het is mij niet gelukt op iOS (zowel iPhone als iPad geprobeerd) te koppelen, maar met de Android app kon ik dezelfde sensor zonder problemen koppelen
  • Ik gebruik niet de Xiaomi app maar de app 'Flower Care', bij de sensor zat een QR code voor deze (gratis) app.
  • De app (zowel van Xiaomi als Plant Sensor) zijn half engels, half chinees.
  • Ik las in de comments van Xiaomi op slechte reviews dat er twee versies zijn van de plant sensor: 1 voor de internationale markt en 1 voor de chinese markt. De chinese versie wordt (actief) geblokt buiten China (ik zag niet hoe ze dat valideren). Dus opletten bij bestellen, Xiaomi reactie op problemen is alleen 'we are sorry, contact your reseller'
  • Na verbinden moest ik een nieuwe firmware installeren
  • Na de update kon ik niet meer verbinden. Dit kon ik oplossen door de batterij (tijdelijk) uit de sensor te halen en daarna opnieuw te starten.
Ik vond een project op Github om de data uit te lezen, deze wil ik nog gaan proberen:
https://github.com/open-homeautomation/miflora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

Abanu schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:19:

• Na de update kon ik niet meer verbinden. Dit kon ik oplossen door de batterij (tijdelijk) uit de sensor te halen en daarna opnieuw te starten.
Dank voor die tip! Kreeg de mijne niet meer connected na de update, nu doet ie het weer. Geschiedenis van vorige dagen wist de Flower Care app nog gewoon te synchroniseren trouwens. Ga er nog maar een paar bestellen, leuk speelgoed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb ook interesse in deze sensor. Enkele vragen die ik heb: In welke eenheden worden de meetwaarden weergegeven: bodemvochtigheid in % neem ik aan ? lichtintensiteit in Lux of ook een % ? fertility ? Temperatuur zal uiteraard in gr Celsus zijn neem ik aan. En hoe betrouwbaar/realistisch zijn de meetwaarden ? En tenslotte wat zijn jullie ervaringen met de range ? In mijn geval zou de afstand van de sensoren tot de controller (met 1 dubbele muur ertussen) 5 tot 25 m1 bedragen (ik denk aan 3-4 sensoren voor in mijn tuin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfold
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
@mai. Je hebt ze allemaal goed. Fertility is een getal tussen de 0 en 2000 meen ik. Qua range: het is bluetooth LE. Verwacht er niet teveel van. Hang je USB dongle aan een niet te lange USB verlengkabel? Stop die ik een spa-flesje en hang die buiten je raam?

Over de rare situatie dat het apparaat niet meer werkt buiten China: ik heb de sensoren nooit met de Xiaomi app verbonden. Dat is helemaal niet nodig om 'm te gebruiken in Domoticz. Dus ik zou dat gewoon niet doen :-) Je mist dan wel firmware updates, maar ja, dit bewijst wel weer dat je die soms helemaal niet wilt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils1984
Leuk om te lezen dat er nog meer mensen deze sensors gebruiken en er plannen mee hebben.
Vanmorgen weer 2 sensoren binnen gekregen, heb nu 5 werkende via de flora app en 1 die niet werkt in de app ivm China probleem.

Fijn om te lezen dat iemand te weten is gekomen dat er 2 versies zijn.
Ga ik daar de verkoper even mee contacten.

Wil ze nog in domoticz hangen maar nog geen tijd gehad om dat verder helemaal uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05 11:21
Lijken me wel interessant. Kan iemand de goede internationale linken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 15:15
Bij veel aliexpress verkopers staat dit:

This is Chinese version, but you can use this device in your country, please set your phone langauge to English, then install the "Mi home" APP , when you log in the APP, please choose the country is China, you can connect it with APP.

Internationale versie is meteen 15 dollar duurder (totaal 25 dollar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste allemaal,

Inmiddels 2 van de 4 geinstalleerd.
Na de update zelfde probleem, na verwijderen van de batterij en terug plaatsen, wel contact met de sensors, maar geeft continu ""Historical data synchronization is failed"", daarna gaat hij weer door maar blijft hij b.v. op 72% hangen.n

Wie kan mij helpen?

Groet
Ewout Schurink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-04 22:20
Nils1984 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:03:
Leuk om te lezen dat er nog meer mensen deze sensors gebruiken en er plannen mee hebben.
Vanmorgen weer 2 sensoren binnen gekregen, heb nu 5 werkende via de flora app en 1 die niet werkt in de app ivm China probleem.

Fijn om te lezen dat iemand te weten is gekomen dat er 2 versies zijn.
Ga ik daar de verkoper even mee contacten.

Wil ze nog in domoticz hangen maar nog geen tijd gehad om dat verder helemaal uit te zoeken.
Voor welke prijs heb jij die 4 wel werkende modules gekocht? Ben er momenteel zelf ook naar aan het kijken

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils1984
Ik heb ze besteld bij een verkoper op Ali. Prijs toen tussen de 9 en 9.80.
Helaas heeft deze verkoper er nu bij staan dat het de internationale versie is en is de prijs meteen 15.30 geworden.

Het installeren van de Chinese versie in de mi home app heb ik ook geprobeerd.
Nog steeds veel in het Chinees en je kan geen planten koppelen zoals ik de flower care app van mi.

Btw ik heb van de niet werkende sensor via ali mijn geld terug gehad.

Heb er nu 7 draaien.

Soms ook even bij de 1e keer na het openen van de app dat de synchronisatie niet lukt. Maar dan bij een 2e poging doet hij het wel en is vaak alleen maar bij de 1e plant van die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 11:15
tegenwoordig is er ook een internationale versie beschikbaar!

https://nl.aliexpress.com.../1500007_32703622051.html

Wel duurder dan de Chinese variant.

Het is mij overigens NIET gelukt om de "Chinese" versies te koppelen met mijn iPhone. Echter, ik heb wat domotica software (Domoticz) geinstalleerd op een Raspberry pi met Bluetooth USB dongle en heb hierop wat additionele software geinstalleerd en ik kan de Miflora's hiermee uitlezen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie o wie kan mij helpen, de data wordt in de cloud bewaart van de Mi Flora sensors. Met een project in Africa bezig, de sensoren komen bij kleine boertjes te staan. Wil graag de data binnen halen om ze te helpen.

Wie weet de oplossing?

Groet
Ewout Schurink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Beste allemaal,

Inmiddels 20 stuks besteld, er is maar een versie, koop dus de goedkoopste.

Groet
Ewout Schurink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils1984
Ewout,

Leuk om te horen dat je er nu al 20 heb staan.
Zelf nooit problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils1984
Misschien een oplossing voor het probleem dat je niet kan koppelen ivm de melding niet beschikbaar in uw land.

Als je de mi flower app opstart en je wilt een device toevoegen, dan vraagt hij om je gps locatie. Elke keer als ik een nieuwe sensor toevoeg, gebruik ik eerst een gps spoof of mijn gps locatie te doen lijken alsof ik in china ben. Dan pas start ik de app op en begin ik met een device toevoegen. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt Nils, in mijn geval:

Fake GPS locatie opgeven.
Mi-Home openen, en de sensor toevoegen, je ziet dat de andere sensoren staat, rechts boven de plus aan klikken en dan zie je de andere gewassen. Daarvan een selecteren, groene button (in het chinees) aanklikken voor accoord.

Dan Flower Care openen, dan staat je gewas (sensor) er, alleen de naam van het gewas is in Chinees, rest okay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chinese versie: aantal zijn nu in Mi-Flower App goed leesbaar.
Bij meerdere, als je ze aanmeld bij Mi-Home, krijg je niet de optie er een plant aan te hangen, dan kan je ook niet deze "opvragen" bij Mi-Flora.

Heel bijzonder..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag: wie heeft er een programma/systeem om via de Android (tablet/telefoon), deze sensoren uit te lezen, mag uiteraard oom met Linux/Raspberry besturing.

Doel is om de kleine boertjes van deze techniek te laten profiteren, minder water verbruiken en betere productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

https://github.com/open-homeautomation/miflora
Deze heb ik iig al gevonden (maar nog niet getest).
Zou op een RasPi moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:17

ilm

Zojuist twee van deze sensoren binnengekregen (12 euro voor de internationale versie) om eens mee te spelen. Direct eentje in de bloempot van men vrouwetong gestoken.

Werkt perfect, enkel de temperatuur geeft 26 graden aan. Hoe betrouwbaar is dit? :)

Is er nog een betere app dan flowercare? Deze is redelijk beperkt. Had toch verwacht meer informatie te krijgen over de plant zelf en een reminder wanneer water te geven, etc.

Zou tof zijn moest deze buiten ook werken maar ik vrees ervoor. Zolang het niet regent wel ja, eenmalig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dag Ilm, ze zijn goed water dicht, zelf een kleine twintig sensoren staat, in het buitenland overal, binnen en buiten. Temperatuur, kan zijn dat dit nog de temperatuur is vanwaar je hem hebt weg gehaald..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dag Slonzo: zelf totaal niet bekend met RasPi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:17

ilm

Anoniem: 896009 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:40:
Dag Ilm, ze zijn goed water dicht, zelf een kleine twintig sensoren staat, in het buitenland overal, binnen en buiten. Temperatuur, kan zijn dat dit nog de temperatuur is vanwaar je hem hebt weg gehaald..?
De temperatuur is inderdaad nog gezakt naar een 21 graden wat perfect klopt.

Tof, gaan ik ook proberen er eentje buiten te zetten (voor 12 euro...). Volgens xiaomi kan je ze alleszins niet onderdompelen :)
"The sensor is not waterproof, do not soak into water"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Anoniem: 896009 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:42:
Dag Slonzo: zelf totaal niet bekend met RasPi...
Raspberry Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzmarz1
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-11-2024
krizzziz schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:57:

Het is mij overigens NIET gelukt om de "Chinese" versies te koppelen met mijn iPhone. Echter, ik heb wat domotica software (Domoticz) geinstalleerd op een Raspberry pi met Bluetooth USB dongle en heb hierop wat additionele software geinstalleerd en ik kan de Miflora's hiermee uitlezen.
krizzziz schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:57:

Welke additionele software heb je geïnstalleerd binnen domoticz? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
Heb er een aantal draaien op Domoticz, deze info gebruikt: https://www.domoticz.com/wiki/Mi_Flora_Bluetooth_LE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinXter 02
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-04 18:24
Ter info!

Nu te koop aan 10.92 euro voor de internationale versie :) :) :)

https://www.geekbuying.co...lants-Monitor-368745.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:07
Ik heb de sensor een paar weken geleden ook gekocht via Aliexpress.
De Xiaomi sensor zou het moeten zijn, maar ik heb een huahuacaocao flower care sensor gehad. Doet precies hetzelfde alleen van een ander merk blijkbaar. Heb er nu 2 planten aan gekoppeld, Aloë Vera en Capsicum anuum (hete pepers). Het werkt opzich goed als ik de waardes mag geloven.

Ik probeer van de week ook om ze met Homey te koppelen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Niet online
PM_Petrol schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:53:
Ik heb de sensor een paar weken geleden ook gekocht via Aliexpress.
De Xiaomi sensor zou het moeten zijn, maar ik heb een huahuacaocao flower care sensor gehad. Doet precies hetzelfde alleen van een ander merk blijkbaar. Heb er nu 2 planten aan gekoppeld, Aloë Vera en Capsicum anuum (hete pepers). Het werkt opzich goed als ik de waardes mag geloven.

Ik probeer van de week ook om ze met Homey te koppelen.
Mocht het je lukken om ze aan Homey te koppelen zou ik hier ook wel benieuwd naar zijn. Mij is het namelijk nog niet gelukt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
daniel3 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Mocht het je lukken om ze aan Homey te koppelen zou ik hier ook wel benieuwd naar zijn. Mij is het namelijk nog niet gelukt ;).
Hoe heb jij het geprobeerd? Met de Xiaomi Homey app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Niet online
PM_Petrol schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:35:
[...]

Hoe heb jij het geprobeerd? Met de Xiaomi Homey app?
De twee Xiaomi apps werken niet naar mijn weten. De één is namelijk voor Xiami Wi-Fi apparaten en de ander voor Zigbee apparaten. Ik heb nog op het Athom forum gekeken maar daar staat ook weinig relevants op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:13

paQ

Je moet hem via een BT plugin verbinden, niet via je de xiaomi gateway proberen te koppelen aan een ecosysteem.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 12-03-2018 14:47 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Een BT app kan ik ook niet vinden in de Athom app store.
Het is ook niet mogelijk om via de standaard Homey app een BT apparaat toe te voegen, alleen IR, Zigbee en Z-Wave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

PM_Petrol schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:51:
Het is ook niet mogelijk om via de standaard Homey app een BT apparaat toe te voegen, alleen IR, Zigbee en Z-Wave.
In homebridge was het in elk geval een heel gedoe. Geen idee welke custom opties je hier voor hebt in Homey.
Uiteindelijk heb ik het op deze manier aan de praat gekregen:
https://github.com/Zzm317/homebridge-mi-flower-mate

Een kant en klaar gebakken plugin heb ik nog voor geen enkel eco-systeem gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Bedankt, ik zal er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 08:30
Ben benieuwd of het je lukt. Ik heb er ook wel interesse in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4RN0LD
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-11-2023
Wat een leuk apparaat! Heb er twee besteld om aan domoticz te koppelen. Wellicht dat ik nu ook eens een plant in leven weet te houden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

4RN0LD schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:52:
Wat een leuk apparaat! Heb er twee besteld om aan domoticz te koppelen. Wellicht dat ik nu ook eens een plant in leven weet te houden :D
ik heb er een push message dienst aangehangen :D
Als ie dorst heeft krijgt mijn vrouw ( :+ ) een push message met de melding dat de plant water wil O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:43
@paQ Ik las het al ja ... heb er zelf ook twee besteld, hopelijk overleven ze nu wat langer hier :D

Heerlijk spul :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4RN0LD
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-11-2023
paQ schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:55:
[...]

ik heb er een push message dienst aangehangen :D
Als ie dorst heeft krijgt mijn vrouw ( :+ ) een push message met de melding dat de plant water wil O-)
Haha, goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdrip1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-01 00:54
PM_Petrol schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:51:
Hmm, dat geldt voor mij ook inderdaad. Ik heb nog geen manier om een BT apparaat te koppelen en een app voor de plantsensor is er ook (nog) niet... ben benieuwd of iemand daar mee bezig is? Want deze apparaatjes zie je steeds meer en zijn eenvoudig te bestellen bij Aliexpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:53
De internationale versie staat terug in aanbieding voor <10 euro

https://www.banggood.com/...369.html?cur_warehouse=CN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdoorn70
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-08-2019
Ok,

Inmiddels heb ik een paar sensoren in gebruik en die lees ik met Raspberry Pi Zero W's twee keer per dag uit via een Python script. Omdat het bluetooth bereik niet altijd even geweldig is, heb ik een paar van die 'beacons' in de buurt van de plantjes neergezet en ze zoeken zelf uit welke planten ze moeten uitlezen, als het signaal toch overlapt.

De resultaten stop ik in een MySql database op een andere Raspberry Pi 3, waar ik ook de metingen van andere sensoren in huis opsla. Het is allemaal onverwacht stabiel. (En dat klop ik nu even af...)

Dan heb ik keurig de data uit de plantsensoren en die kan ik in een (Grafana) dashboard weergeven. Maar ja, wanneer zijn mijn planten nou gelukkig? De ene heeft wat meer behoefte aan licht dan de andere en ook wat betreft waterconsumptie verschillen ze nogal. Ik heb al plantjes systematisch verdronken of een overdosis Pokon gevoerd, vermoed ik...

Is er ergens een database zoals in de app van Miflora, waar ik die data uit zou kunnen halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
daniel3 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:31:
[...]

https://apps.athom.com/app/com.mi.flora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRenting
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-04 17:36
Voor de Homey users:
Er is toch een Mi Flower app beschikbaar? Maar ik begrijp dat die niet werkt?
Er is een discontinued one (waarvan de pagina ook niet opent en eentje die weliswaar nog in beta is, maar zou moeten werken:
https://apps.athom.com/app/com.mi.flora
Is 20 mei nog geupdate door de ontwikkelaar...

Heb er ook 2 besteld bij Ali om ze straks aan Homey te koppelen.
Benieuwd dus naar jullie ervaringen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRenting
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-04 17:36
Abanu schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:19:

• Ik gebruik niet de Xiaomi app maar de app 'Flower Care', bij de sensor zat een QR code voor deze (gratis) app.

• Na verbinden moest ik een nieuwe firmware installeren
Hoe heeft ie de firmware update gedaan? Via de Flower Care app ook?
Die Mi Home app gebruik ik ook liever niet; de vracht aan app-toestemmingen die ze willen is enorm! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nice! Hoe weet je dat dit de internationale versie is? Ik zie het er niet bij staan en sommige sellers schijnen de Chinese variant voor de internationale variant te verkopen. (Ook al staat "internationaal erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-04 19:42
Ondanks de vraag van de topic starter zie ik dat de discussie algemener geworden is over deze apparaatjes. Ik kwam hier terecht omdat ik ook op zoek ben naar een manier de data in een database (Postgres) te krijgen. Op de website hebben ze het over "Cloud data storage" maar ik kan niks vinden of je daar ergens kan inloggen en eventueel downloaden.
Ik heb de support al benaderd maar (nog) geen reactie, dus ik vermoed dat we hiermee toch zijn aangewezen op een aantal alternatieven die hier al eerder genoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorklift
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09-2021
Is het iemand de laatste tijd gelukt deze sensors ergens voor een redelijke prijs te vinden? Ze lijken overal uitverkocht te zijn behalve op Aliexpress (maar 35 euro gaat me te ver). Worden ze niet meer verkocht door Xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:19

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

nienque schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:21:
Is het iemand de laatste tijd gelukt deze sensors ergens voor een redelijke prijs te vinden? Ze lijken overal uitverkocht te zijn behalve op Aliexpress (maar 35 euro gaat me te ver). Worden ze niet meer verkocht door Xiaomi?
15 €
https://www.banggood.com/...k3_57qf4&cur_warehouse=CN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:34
Ik wilde de Lux meting gebruiken om mijn lampen mee te automatiseren, maar helaas kun je in de Mi Home app alleen maar per 1000 tal werken. Jammer...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:55
@niki_lauda Ik snap ook niet echt waarom ze 35 - 45 euro per stuk kosten ?? Vorig jaar nog 1 gezien voor rond de 9 a 10 euro.. Heel bijzonder dat er zulke prijzen worden gevraagd.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Goed zoeken op Ali. De mijne was EUR 14,23, maar inmiddels al weer EUR 22,25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-05 11:17
Heet dat niet marktwerking? Hoe hoger de vraag, hoe hoger de prijs?

Als je trouwens verlichting wil gaan sturen op basis van lux metingen, gebruik überhaupt geen Xiaomi. Kijk een naar een Hue Motion.

[ Voor 50% gewijzigd door Rgerr op 16-01-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Ik doe het wel met de 3 floraplant sensoren en heb weinig problemen. Moet wel zeggen dat ik er nog de seizoenen bij moet gaat nemen omdat de lux waarde in de zomer anders is dan in de winter voor het schakelen van de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Hoe doe je dit dan niki_lauda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Maak eerst de seizoenschakelaar https://www.domoticz.com/...topic.php?t=7518&start=20

Daarnaast heb ik een lua die schakelt als de waarde van de floras onder een bepaalde waarde is in de zomer of als het winter is met andere waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39
Heeft er een eigenaar van deze Xiaoma Miflora sensors ervaring met de sensor als deze buiten in de grond wordt geprikt?
Kunnen ze tegen regelval (misschien zelfs sneeuw?) en welke afstand overbrugt het signaal? Begreep dat het op basis van bluetooth werkt?

Ik zit er over te denken om via Loxberry en deze plugin https://www.loxwiki.eu/di...omi+MiFlora+Flower+Sensor de 24VAC kleppen van mijn irrigatie in de tuin aan te sturen als dit nodig is.

Edit: Heb al een antwoord op mijn vraag over de afstand: 5 meter via een NL gebruiker op http://plantsensor.nl/xiaomi-mi-flora-leuke-gadget/ "De afstand tussen sensor en app of Raspberry kan niet zo erg groot zijn, 5 meter met een schuifpui er tussen was bij mij het maximum"

Dat gaat hem voor mij dus niet worden om deze te gebruiken in de tuin. Kan de Rpi misschien wel ergens onder de veranda kwijt, maar dan nog is de afstand gauw meer als 10 meter waar ik optimaal een sensor in de grond kan prikken.

[ Voor 35% gewijzigd door Herbiek616 op 23-01-2019 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 13:28
@Herbiek616, ik heb geen ervaring met de sensoren buiten maar heb er 3 binnenhuis waarvan 1 met een afstand van 8 meter en dat werkt prima. Wel heb ik een verlengkabel gebruikt en daarmee de USB Bluetooth adapter helemaal bovenin mijn meterkast gehangen.

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 13:08
Dit is een crosspost vanuit het Home-Assistant topic:

Ik heb de mijne via de "Flower Care" app een firmware update gegeven, maar ik lijk geen batterijpercentage door te krijgen, hij geeft altijd 0% aan, zelfs met een gloednieuwe batterij erin. Iemand hier ervaring mee?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:10

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

@Herbiek616 Ik heb hem buiten in de grond staan. Werkt tot nog toe, ik heb hem een maand geleden open gehad, en zag wel wat vocht binnenin. Hoe lang hij het gaat doen is dus nog wel spannend.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 09:39

Yucon

*broem*

Ik heb er vandaag een via ebay ontvangen. Het zou de internationale versie moeten zijn maar de 'documentatie' het papiertje dus :') is helemaal in het chinees. Nu geloof ik er geen klap van dat dit echt de internationale versie is maar ik wilde het toch graag zeker weten.. zou er een engelse handleiding bij de internationale versie moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:21

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@prein2 Doet je sensor buiten het nog? Ben erg benieuwd of ik de sensor in mijn balkon bak kan steken :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:10

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Yukkie schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:28:
@prein2 Doet je sensor buiten het nog? Ben erg benieuwd of ik de sensor in mijn balkon bak kan steken :)
Doet het wel nog, maar batterijen gaan maar een maand of 4 mee. Wellicht toch een vochtprobleem. Bij vervangen van de batterij is het binnenin vochtig. Dat vindt de batterij natuurlijk niet leuk. De sensor zelf blijft gewoon werken... (Tot nu toe)

Dus of het een toekomstvaste keuze is..

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 23:09
Yukkie schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:28:
Ik heb er 2 buiten staan maar ik heb ze wel 'beveiligd' O-)
Boterhamzakje er strak omheen; afsluiten met een tie-wrap (onderkant natuurlijk).
De Lux waarde zal wellicht niet helemaal meer kloppen maar die waarde boeit mij niet zo heel erg veel.

Enige waar je sowieso rekening mee moet houden is dat het witte/beige deel niet onder water komt te staan wanneer de grond het water niet zo snel kan verwerken (en het water tot de rand van de bak staat).

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:21

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Goede tip @Nnoitra ! Mag ik vragen hoe lang je ze al buiten hebt staan? En merk je nog een eventuele afwijking in temperatuur, doordat je ze ingepakt hebt?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Yukkie schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:07:
Goede tip @Nnoitra ! Mag ik vragen hoe lang je ze al buiten hebt staan? En merk je nog een eventuele afwijking in temperatuur, doordat je ze ingepakt hebt?
Dat mag je vragen :P
De ene doet inmiddels al 186 dagen buiten z'n werk, de andere 10 8)
Wat betreft een eventueel temperatuurverschil; geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
Ik heb nu een probleem dat ik bij het koppelen de melding ‘verificatie mislukt’ krijg. Kn het probleem nergens online terug vinden. Iemand een oplossing?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefcoenen
  • Laatst online: 02-06-2023
Hallo
ik heb totaal 7 plant sensors deze werken al meer als een jaar buiten geen problemen, tot vorige week
nu kan ik geen enkele sensor meer koppelen, bij scannen vindt hij wel de sensor maar als ik wil koppelen krijg ik steeds de melding koppeling mislukt probeer opnieuw, maar dat werkt dus. iemand het zelfde probleem?? en welke oplossing ??

stef coenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
RobbieB schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:10:
Ik heb nu een probleem dat ik bij het koppelen de melding ‘verificatie mislukt’ krijg. Kn het probleem nergens online terug vinden. Iemand een oplossing?
stefcoenen schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:07:
Hallo
ik heb totaal 7 plant sensors deze werken al meer als een jaar buiten geen problemen, tot vorige week
nu kan ik geen enkele sensor meer koppelen, bij scannen vindt hij wel de sensor maar als ik wil koppelen krijg ik steeds de melding koppeling mislukt probeer opnieuw, maar dat werkt dus. iemand het zelfde probleem?? en welke oplossing ??

stef coenen
Ik denk dat de Europese server een soort van dood is; alle koppelingen staan blijkbaar in de cloud en niet op je device.
Ik heb gister m'n 'Region', voor de gein, aangepast naar "mainland China" en daarna kon ik weer devices (4) koppelen.
Wellicht dat één van de andere opties ook werkt.

Je historie, bestaande koppelingen en planten zijn wel foetsie; dat is regio gebonden info.

[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 03-06-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 23:06
Hier met bovenstaande ook weer aan de pruttel, moet zeggen vind het wel een beetje karig dat je voor de verbinding met de app een server nodig hebt....

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefcoenen
  • Laatst online: 02-06-2023
Hallo
Ik heb ook de regio op China gezet,daarna alles weer kun koppelen helaas geschiedenis is dan verdwenen.Maar ze werken wel allemaal weer
Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandolution
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 22:55
Topic bump >:) deze discussie leek me een relevante plek om dit te vragen.

Zijn er mensen die interesse hebben in deze plant sensor?
Ik zit eraan te denken om een grote (>20) partij via Alibaba te kopen, waardoor de prijs per stuk veel lager is.
Mara dit kan ik natuurlijk alleen maar doen als er genoeg animo voor is. :+

Let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanvdv68
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-04 15:33
Sandolution schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:14:

Ik zit eraan te denken om een grote (>20) partij via Alibaba te kopen, waardoor de prijs per stuk veel lager is.

Let me know!
Ik heb wel interesse. Maar natuurlijk afhankelijk van wat de prijs dan wordt? Inclusief bezorgen bij mij thuis. Voor een stuk of 3, bijvoorbeeld. Of als het heel laag wordt, 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandolution
Johanvdv68 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 01:00:
[...]

Ik heb wel interesse. Maar natuurlijk afhankelijk van wat de prijs dan wordt? Inclusief bezorgen bij mij thuis. Voor een stuk of 3, bijvoorbeeld. Of als het heel laag wordt, 5...
De eerste aanvraag die ik gedaan had kwam op 17 euro per stuk. Maar ik wil nog gaan kijken wat ik aan die prijs kan doen, want ze vragen super hoge verzendkosten. Ga ik nog eens over onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Zijn de sensors nu zo duur geworden...
2 jaar geleden stonden ze er voor €11-12 op incl verzending. Dat was op Aliexpress.
Zal wel goed lopen.

Ze werken iig wel goed en fijn met bluetooth. Batterij is na 1 jaar wel aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandolution
Ik heb er nu 1 binnen, ook gekoppeld aan Domoticz, maar wil er een paar in de tuin steken en de planten binnen allemaal voorzien.

Goedkoopste is nu op Banggood.com voor 19,99, heeft 33% 'korting'. Voor zover je het korting noemen kan. De verzendkosten op alibaba is hetgeen wat je nekt. Vragen rustig 50 dollar per order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Ik heb opzich ook wel interesse maar net zoals @Johanvdv68 zegt ligt het een beetje aan wat de prijs doet.
En verder weet ik niet waar Banggood ze vandaan haalt maar zonder veel poespas koop ik er 5 voor 75 USD en een enkele voor 18 USD op AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:40
Sandolution schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:14:

Let me know!
Is dit nog steeds actueel? >:) ...ik zoek eigenlijk ook nog een aantal van die sensors maar als het goedkoper kan is dat top natuurlijk.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Sandolution schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:54:
Ik heb er nu 1 binnen, ook gekoppeld aan Domoticz, maar wil er een paar in de tuin steken en de planten binnen allemaal voorzien.

Goedkoopste is nu op Banggood.com voor 19,99, heeft 33% 'korting'. Voor zover je het korting noemen kan. De verzendkosten op alibaba is hetgeen wat je nekt. Vragen rustig 50 dollar per order...
Heb je deze via RPi gekoppeld? Zo ja, met een plugin?
Ik ben van plan om een Raspberry aan te schaffen, ik zag dat de Flora iig wordt ondersteunt door RPi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandolution
-LA- schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Is dit nog steeds actueel? >:) ...ik zoek eigenlijk ook nog een aantal van die sensors maar als het goedkoper kan is dat top natuurlijk.
Zeker, nog steeds actueel! Heb lopen pushen bij m'n Alibaba vrienden, maar die geven nu niet meer thuis nadat ik begon over verzendkosten. Dus zal de discussie weer opnieuw aanslingeren, voor een stuk of 20 van deze sensoren. Mochten ze niet over de boeg willen komen, zal ieder voor zich via Banggood moeten bestellen (a EUR 18.11).
PM_Petrol schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:27:
[...]

Heb je deze via RPi gekoppeld? Zo ja, met een plugin?
Ik ben van plan om een Raspberry aan te schaffen, ik zag dat de Flora iig wordt ondersteunt door RPi.
Een plugin in Domoticz (welke draait op o.a. een RPi), een goede uitleg staat hier:
SANCLA

[ Voor 5% gewijzigd door Sandolution op 02-06-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Via Aliexpress, zijn ze nog redelijk goedkoop aan te schaffen toch?
Ik heb er net vijf voor 70 euro besteld. Dus zo'n 14 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandolution
sugarlevi01 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:01:
Via Aliexpress, zijn ze nog redelijk goedkoop aan te schaffen toch?
Ik heb er net vijf voor 70 euro besteld. Dus zo'n 14 euro per stuk.
Ben het inderdaad met je eens, ik had verwacht dat het via AliBaba inkopen echt goedkoper zou zijn. Dat lijkt het ook, echter vragen al die verkopers 50 euro verzendkosten. En dan is kopen via AliExpress inderdaad wel voordeliger. Raar eigenlijk, dat het zakelijk inkopen al duurder is dan particulier (met gratis verzending).

Onder aan de streep denk ik dat ieder voor zich bestellen, uiteindelijk goedkoper is dan in één keer alles inkopen. (Tot zover mijn goede idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Mensen al batterijen vervangen bij deze dingen? Krijg ze daarna niet meer werkend in de Xiaomi Home of Flower Care app. Ook Home Assistant lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
royduin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:57:
Mensen al batterijen vervangen bij deze dingen? Krijg ze daarna niet meer werkend in de Xiaomi Home of Flower Care app. Ook Home Assistant lukt het niet.
Meerdere keren; van die el-cheapo knoopcelbatterijen van de AC-tion.
Als ze helemaal niets meer doen, heb je wellicht kapotte en defecte batterijen.
Ging het LEDje wel meteen weer ff aan nadat je ze plaatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Nnoitra schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:52:
[...]

Meerdere keren; van die el-cheapo knoopcelbatterijen van de AC-tion.
Als ze helemaal niets meer doen, heb je wellicht kapotte en defecte batterijen.
Ging het LEDje wel meteen weer ff aan nadat je ze plaatste?
Ledje gaat wel even aan, gaat inmiddels om 5 sensors die al een aantal weken niet meer werken. Ik zal eens een ander merk batterijen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Jammer dat dit zo'n gedoe is.. de hardware lijkt namelijk best ok te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
royduin schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Ledje gaat wel even aan, gaat inmiddels om 5 sensors die al een aantal weken niet meer werken. Ik zal eens een ander merk batterijen proberen.
Heb je een windows device met bluetooth?
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Eens kijken of je ze daarmee kunt vinden; zo ja, dan is de hardware iig in orde.

Ik heb er een stuk 6 in gebruik en van sommige heb ik de batterij al een paar keer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik heb een paar weken geleden de batterij nog vervangen, geen probleem met reconnecten toen.
De batterijen zijn ook van de Action als ik me niet vergis. Het is een set met allemaal verschillende knoopcellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Laatst online: 01-05 13:30

dof

Na wat dode planten en kritiek van mij, heeft vrouw het beheer van de planten in mijn schoenen geschoven :P

Dus inmiddels een aantal Mi Flora's besteld, althans de "Flower Care" uitvoeringen aangezien de firma die ze maakt niet meer onder de Xiaomi paraplu zit. De app van die firma ziet er wel aardig uit dunkt me.

Maar ik wil ze gebruiken in Home Assistant (daar zit alles in huis op) en eigenlijk aansluiten via een Google Home Mini (heeft Bluetooth), maar lees ergens dat iemand er maar 1 Mi-Flora op kon aansluiten i.p.v. meerdere.

Heeft iemand daar ervaring mee (dus meerdere Mi Floras/Flower Cares via 1 mini) ?

Alternatief is ze aan te sluiten op een ESP32 module met ESPHome, maar dat heeft een mindere WAF dan zo'n stijlvolle en nette zwarte mini (heb nog een paar liggen) :)

BTW, 'k heb er 4 besteld via Ali-Express en kwam uit op zo'n € 12,50 per stuk, dus dat viel me nog wel mee.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
royduin schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Bij alle 5 de batterijen eruit van allerlei verschillende merken, overal Maxell in en ze werken allemaal weer zonder problemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandolution
Zojuist mijn vijf sensoren van AliExpress binnen gekregen. Netjes verpakt in bubbelfolie, ook de sensoren netjes in een degelijke verpakking. Al met al weer erg tevreden.

Waar ik momenteel nog erg tegenaan loop, is het bereik van de Bluetooth. Dat zou zo'n 10 meter moeten zijn. Server staat in de meterkast, en die red het net om een sensor 2 á 3 meter verderop uit te lezen, maar dan houdt het ook wel op. En gezien mijn planten niet allemaal rondom mijn meterkast staan, is dat nog wel een probleem. Wellicht een andere dongle proberen. Hoe hebben anderen hier dat opgelost?

[ Voor 6% gewijzigd door Sandolution op 09-07-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:40
Sandolution schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:23:
Zojuist mijn vijf sensoren van AliExpress binnen gekregen. Netjes verpakt in bubbelfolie, ook de sensoren netjes in een degelijke verpakking. Al met al weer erg tevreden.

Waar ik momenteel nog erg tegenaan loop, is het bereik van de Bluetooth. Dat zou zo'n 10 meter moeten zijn. Server staat in de meterkast, en die red het net om een sensor 2 á 3 meter verderop uit te lezen, maar dan houdt het ook wel op. En gezien mijn planten niet allemaal rondom mijn meterkast staan, is dat nog wel een probleem. Wellicht een andere dongle proberen. Hoe hebben anderen hier dat opgelost?
Gebrekkig bereik herken ik wel, viel mij ook enorm tegen voor een Bluetooth device en ik denk niet dat je er veel aan kan doen. Erg jammer want verder zijn het prima dingen.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

dof schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:58:
maar dat heeft een mindere WAF
Zie daar je opening om het beheer weer terug te schuiven 8)

ik heb nog ergens een 486SX staan die vast ook heel goed planten kan monitoren O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Yucon op 10-07-2020 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Sandolution schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:23:

Een Pi Zero W 8)

Qua bereik kan het ook aan de bluetooth adapter van/in je server liggen, en natuurlijk dingen als muren, ramen etc.
De Pi Zero die ik gebruik connect nog prima met een Flora die hemelsbreed een meter of 6 verderop staat; door dubbelglas nog wel.

Pagina: 1 2 Laatste