Een kennis heeft zelf interesse om een grote upgrade van zijn huidige computer te overwegen (nieuw moederbord, CPU, GPU en RAM) en ik heb interesse zijn oude hardware over te nemen. Mijn huidige computer (inmiddels al 12 jaar oud) voldoet eigenlijk prima, maar begint wat ouderdoms trekjes te krijgen Een van de problemen is alvast dat mijn huidige systeem zeer moeilijk doet om RAM geheugen. Er zat 6GB in, maar 2 latjes (2x1GB) wilt hij recent niet meer aanvaarden en 2x2GB andere latjes (waarvan ik weet dat ze werken) wilt hij gewoonweg niet slikken wat mijn vermoeden doet dat het moederbord bijna de geest aan het geven is.
Alleen vraag ik mij af wat zoiets nog waard is (maw wat een correct prijs is) en of ik eigenlijk niet beter af ben met gewoon een nieuwe AMD Ryzen te nemen (die misschien minder performant is, maar ook voldoende zou zijn).
De onderdelen zijn als volgt
Hoeveel zouden jullie dan zeggen dat die Intel i7 onderdelen nog waard zijn?
Alvast bedankt
Alleen vraag ik mij af wat zoiets nog waard is (maw wat een correct prijs is) en of ik eigenlijk niet beter af ben met gewoon een nieuwe AMD Ryzen te nemen (die misschien minder performant is, maar ook voldoende zou zijn).
De onderdelen zijn als volgt
- Asus P8Z77-V LX 2,s1155
- Intel Core i7-3770,s1155
- Corsair Vengeance DDR3,1600-16GB KIT
Hoeveel zouden jullie dan zeggen dat die Intel i7 onderdelen nog waard zijn?
Alvast bedankt
[ Voor 13% gewijzigd door SMGGM op 19-04-2020 01:03 ]