Waarde van "oudere" onderdelen vergelijken met nieuwe

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

Vraag

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 12:43
Een kennis heeft zelf interesse om een grote upgrade van zijn huidige computer te overwegen (nieuw moederbord, CPU, GPU en RAM) en ik heb interesse zijn oude hardware over te nemen. Mijn huidige computer (inmiddels al 12 jaar oud) voldoet eigenlijk prima, maar begint wat ouderdoms trekjes te krijgen Een van de problemen is alvast dat mijn huidige systeem zeer moeilijk doet om RAM geheugen. Er zat 6GB in, maar 2 latjes (2x1GB) wilt hij recent niet meer aanvaarden en 2x2GB andere latjes (waarvan ik weet dat ze werken) wilt hij gewoonweg niet slikken wat mijn vermoeden doet dat het moederbord bijna de geest aan het geven is.
Alleen vraag ik mij af wat zoiets nog waard is (maw wat een correct prijs is) en of ik eigenlijk niet beter af ben met gewoon een nieuwe AMD Ryzen te nemen (die misschien minder performant is, maar ook voldoende zou zijn).

De onderdelen zijn als volgt
  • Asus P8Z77-V LX 2,s1155
  • Intel Core i7-3770,s1155
  • Corsair Vengeance DDR3,1600-16GB KIT
Als ik immers bekijk in de pricewatch kan je al snel een AMD Ryzen 5 2600 (€130) + mobo (€70) + RAM (€90) kopen en heb je - corrigeer mij als ik fout ben - vrij evenwaardige onderdelen als hierboven voor een kleine €300.
Hoeveel zouden jullie dan zeggen dat die Intel i7 onderdelen nog waard zijn?

Alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door SMGGM op 19-04-2020 01:03 ]

Alle reacties

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:33
Waar wil je de onderdelen voor gaan gebruiken?

We doen op Tweakers niet aan waarde inschattingen maar je kunt in de V&A sectie vergelijkbare onderdelen opzoeken en checken qua prijs.
Je hebt btw momenteel zelfs al een r5 1600 met mobo en 16GB ram voor zo'n 230 euro. En dit is toch al een stukkie krachtiger dan de i7 3770s. Enige wat de ryzen processor niet heeft en de i7 wel is een interne grafische processor wat betekent dat je ook een videokaart nodig hebt om beeld te krijgen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:22
Ik zou zeggen pakweg de helft van wat dezelfde performance nieuw kost.
i7's zijn nog wel gewild, dus daar betaal je normaal gesproken 2e hands een premium voor.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 19-04-2020 01:42 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:19
hier werd een setje met voeding, kast en waterkoeling aangeboden voor €260. Op basis daarvan en andere advertenties zou ik op 100 tot 150 euro zitten. niet meer dan dat.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik heb een vergelijkbare set voor 150 verkocht(kon voor max 200,-) in 2015, cpu is ook al erg oud.
ik zou zeggen nu 50,-

[ Voor 9% gewijzigd door brid op 19-04-2020 12:01 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waardebepaling vragen zijn helaas hier niet welkom, zie dit topic om je op weg te helpen

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.