connector flat utp kabel aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-05 10:25
Mijn vraag
Voor een wifi accesspoint op zolder heb ik een platte utp cat5e kabel langs de verwarmingsbuis door het betonnen plafond gewurmd, ronde kabel is te dik, het beton te hard. Nu wil ik er een connector op zetten. Op youtube ziet dat er simpel uit krimptang er bij, knippen, strippen, krimpen klaar. Alleen zitten de piepkleine adertjes enigszins chaotisch in de het kabeltje gegoten, ook de kleuren komen niet overeen met wat ik op internet vind. het zijn 4 paren van wit met vlnr de kleuren Oranje Groen Blauw bruin, en dan daar de fletse versie van. Ik heb een toolles connector geprobeerd maar die lijken daar niet voor gemaakt, geprobeerd het filmpje op internet na te bootsen, levert ook geen werkende verbinding op. En nou niet zeggen dat dat niet kan.

Hardware die ik gebruik
Netwerkkabel Type: U/UTP CAT 5e - PVC, Aders: CCA - AWG 26/7
connector RJ45
Krimptang

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Beste antwoord (via snarfl op 18-04-2020 16:03)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:35

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou hier eigenlijk al stoppen en een andere kabel halen, CCA (Copper Clad Aluminium) wil je bij voorkeur niet gebruiken bij het aanleggen van een netwerk. Zeker wanneer de kabels wat langer worden. Pak een goede kabel met CU (puur koper) aders.

Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 18-04-2020 18:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:35

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou hier eigenlijk al stoppen en een andere kabel halen, CCA (Copper Clad Aluminium) wil je bij voorkeur niet gebruiken bij het aanleggen van een netwerk. Zeker wanneer de kabels wat langer worden. Pak een goede kabel met CU (puur koper) aders.

Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 18-04-2020 18:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken