Formulier te klein, waar aan te passen? [joomla]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37
Ik ben nogal een noob op het gebied van webbeheer, maar toch heb ik zelf de website voor onze winkel zelf gemaakt met joomla en heb deze ook in onderhoud. Ik heb nu iets waar ik maar lastig uitkom.

Meestal als ik een probleem heb met een template of iets dergelijks inspecteer ik de pagina met chrome waardoor ik kan zien waar het probleem zit. Dit bestand zoek ik dan meestal op via de ftp server, aanpassen en weer door.

Nu heb ik waarde die ik niet terug kan vinden. Ik heb een drop down box in een formulier die te laag is voor de tekst die er in staat. Ik zie dat ik de hoogte uiteraard gewoon kan veranderen, Zelfs als ik de hoogte uitvink wordt hij automatisch aangepast. Ik kan alleen niet vinden waar.

Volgens de inspectie is index.php een soort map, maar dat is uiteraard gewoon een bestand op de server, maar daar staat vrij weinig in. Waar kan ik de waarde van deze module vinden zodat ik hem aan kan passen?

Ik weet dat het een domme vraag is, meestal kom ik er met google wel uit, maar dit keer niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6e5WnE0qcwbdTdIh30DgAEY5T8A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9kv5WcmiP4OU5NCztTTZhFLz.jpg?f=user_large

Beste antwoord (via SaN op 17-04-2020 12:40)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het gaat hier om een specifieke Joomla Extentie/Component:

Form Maker van Web Dorado
https://web-dorado.com/products/joomla-form.html

als ik de documentatie daar lees hebben ze een eigen custom 'theme-manager' en kun je vanuit de extentie zelf al de CSS aanpassen.

ik vermoed dat dit betekent dat de gebruikte CSS door het component ook gegenereerd wordt.
ik zou je aanraden de documentatie van dat component goed door te lezen en de aanwijzingen daar te volgen:
https://web-dorado.com/jo...ptions-configuration.html

meestal is het niet erg zinnig zelf hardcoded dit soort dingen te gaan 'overrullen' en met FTP in bron-files aanpassingen te doen

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 17-04-2020 12:16 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57

Tazzios

..

Modules vind je in,.. de map modules . Aan de class te zien gaat het om een Form Maker module.

Bestanden zomaar wijzigen is echter niet handig gezien ze bij een update weer overschreven kunnen worden, maak daarom gebruik van de over ride functie.
Beter kun je in dit geval in een override van je template de css zoiets als onderstaande toevoegen.

code:
1
2
3
#wdform_15_element12 {
  background-color: yellow;
}

Andere tip: er nog index.php in je url staat heb 'Gebruik URL herschrijven' niet aan staan zet dit aan en je krijgt wat mooiere urls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Het makkelijkste is om in dit geval geval de CSS van je template aan te passen a.d.h.v. het from ID en omliggende classes.

Om wat uitleg te geven over de index.php, dit is inderdaad geen map. Wat je hier ziet is een URL die door het routing systeem van Joomla! wordt gemaakt. Voor alles achter index.php wordt de juiste pagina gevonden waardoor je nette zoekmachine vriendelijke urls krijgt.
Dit bestand zoek ik dan meestal op via de ftp server, aanpassen en weer door.
Als je bedoeld dat je hiermee direct core bestanden aanpast, zoals in de mappen component of module, doe dit liever niet. Bij de eerst volgende update van de extensie of Joomla! gaan je wijzigingen verloren. Maak in plaats daar van gebruik van template overrides.

[ Voor 4% gewijzigd door n9iels op 17-04-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Tazzios schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:38:
Modules vind je in,.. de map modules . Aan de class te zien gaat het om een Form Maker module.

Bestanden zomaar wijzigen is echter niet handig gezien ze bij een update weer overschreven kunnen worden, maak daarom gebruik van de over ride functie.
Beter kun je in dit geval in een override van je template de css zoiets als onderstaande toevoegen.

code:
1
2
3
#wdform_15_element12 {
  background-color: yellow;
}

Andere tip: er nog index.php in je url staat heb 'Gebruik URL herschrijven' niet aan staan zet dit aan en je krijgt wat mooiere urls.
Bedankt voor de tips. Kan ik dit dan toevoegen aan het custom.css bestand wat ik al eens heb gemaakt? Verwijst #wdform_15_element12 in dit geval naar dit specifieke formulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
n9iels schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:40:
Het makkelijkste is om in dit geval geval de CSS van je template aan te passen a.d.h.v. het from ID en omliggende classes.

Om wat uitleg te geven over de index.php, dit is inderdaad geen map. Wat je hier ziet is een URL die door het routing systeem van Joomla! wordt gemaakt. Voor alles achter index.php wordt de juiste pagina gevonden waardoor je nette zoekmachine vriendelijke urls krijgt.

[...]

Als je bedoeld dat je hiermee direct core bestanden aanpast, zoals in de mappen component of module, doe dit liever niet. Bij de eerst volgende update van de extensie of Joomla! gaan je wijzigingen verloren. Maak in plaats daar van gebruik van template overrides.
Bedankt! Kan dit in het custom.css bestand of moet het direct in het css bestand van de template?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

SaN schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:10:
[...]

Bedankt voor de tips. Kan ik dit dan toevoegen aan het custom.css bestand wat ik al eens heb gemaakt? Verwijst #wdform_15_element12 in dit geval naar dit specifieke formulier?
Zelfde css zou dan moeten werken
99% kans van wel gezien 15 het formulier ID zal zijn en 12 het element ID. Dit is een aanname ik ken form maker verder niet is altijd een beetje trail and error dit soort aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Een custom.css is bestand is daarvoor het beste ja. Anders kunnen je wijzigingen wederom weer overschreven worden door een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Tazzios schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:38:
Heb ik al eens geprobeerd, maar helaas werkt de website dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Dan heb je je .htaccess niet goed geregeld.

No offense maar dat met een simpele zoekopdracht te vinden, ben benieuwd of er niet meer verborgen gebreken aan de site zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Tazzios schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:17:
No offense maar dat met een simpele zoekopdracht te vinden, ben benieuwd of er niet meer verborgen gebreken aan de site zijn.
Waarschijnlijk wel. Nogmaals, ik heb hier niet voor geleerd en doe mijn best, maar ergens loop je altijd tegen je eigen beperkingen aan.

[ Voor 24% gewijzigd door SaN op 17-04-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Ik heb dit nu toegevoegd aan de custom.css, maar het werkt helaas niet.

#wdform_15_element12 {
height: fit-content !important;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SaN schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:03:
Ik heb dit nu toegevoegd aan de custom.css, maar het werkt helaas niet.

#wdform_15_element12 {
}
Als je code post, gebruik dan code tags a.u.b ;)

Komt de wijziging wel aan in je browser? Of zit je naar een cached bestand te kijken?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
RobIII schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:10:
[...]

Als je code post, gebruik dan code tags a.u.b ;)

Komt de wijziging wel aan in je browser? Of zit je naar een cached bestand te kijken?
Nee, het komt helaas niet aan. Geen cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SaN schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:04:
Nee, het komt helaas niet aan. Geen cache.
8)7
Dus je maakt een wijziging, maar die komt niet aan in je browser én er is geen cache in 't spel? Dat lijkt me verdomd stug...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:37
fit-content is een formule.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
RobIII schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:05:
[...]

8)7
Dus je maakt een wijziging, maar die komt niet aan in je browser én er is geen cache in 't spel? Dat lijkt me verdomd stug...
Ik ging er van uit dat ik iets fout heb gedaan met de code en dat het daarom niet werkt. Weten we zo wel zeker dat deze code echt verwijst naar dat stukje van het formulier?

Ik heb de code echt in het custom.css bestand gezet en met ctrl + r gecheckt. Voor de zekerheid ook nog even met internet explorer, maar het formulier blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Ik zal hem weer veranderen naar px. Dit is de code zoals ik hem nu heb.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 body .corporate .slideshow {
    background: #fcfccf ;
    }

td, tr td{ border: none; }

.camera_wrap {
margin: auto;
}

#wdform_15_element12 {
} 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:37
Zoals gezegd, het is een formule.
Over het algemeen moet je iets in een formule stoppen wil je er iets uitkrijgen.

Klik nog eens op de URL die ik geplaatst heb en lees de pagina eens :)

PV Output

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als ik de documentatie daar lees hebben ze een eigen custom 'theme-manager' en kun je vanuit de extentie zelf al de CSS aanpassen.

ik vermoed dat dit betekent dat de gebruikte CSS door het component ook gegenereerd wordt.
ik zou je aanraden de documentatie van dat component goed door te lezen en de aanwijzingen daar te volgen:

meestal is het niet erg zinnig zelf hardcoded dit soort dingen te gaan 'overrullen' en met FTP in bron-files aanpassingen te doen

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 17-04-2020 12:16 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Rensjuh schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:14:
Zoals gezegd, het is een formule.
Over het algemeen moet je iets in een formule stoppen wil je er iets uitkrijgen.

Klik nog eens op de URL die ik geplaatst heb en lees de pagina eens :)
Ah, excuus, ik dacht dat je bedoelde dat het uberhaupt niet juist was om hier een formule te gebruiken. Als ik met de inspectietool in chrome de code aanpas naar alleen "fit-content" werkte het al. Vandaar dat ik dacht dat het goed zou zijn.

In dit geval lijkt het me dan sowieso iets makkelijker om met px te werken. Als is het maar om te kijken of ik er verandering in kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
RM-rf schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:15:

Bedankt. Het moest inderdaad toch echt vanuit de module zelf. Ik heb de specifieke css bestanden voor elk thema van die module gevonden. Die kon ik aanpassen en dat werkt. Aangezien ze het zelf op deze manier doen neem ik aan dat na een update de css codes hetzelfde blijven.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1