Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oudere versie terug te vinden, niet de nieuwe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn vriendin heeft haar samenvatting op Word gemaakt tot 43 pagina’s en opgeslagen. Vervolgens heeft ze verder gewerkt tot rond de 70 pagina’s, en ze is er zeker van dat ze dit heeft opgeslagen. De versie van 43 pagina’s vinden we terug, maar die van 70 pagina’s niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het proberen herstellen en er is niets te vinden, op naam heb ik ook gezocht maar dan vindt het alleen de versie van 43 pagina’s

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dag Soufia, welkom op dit forum!

Ik denk dat je vriendin helaas pech heeft, maar je zou hier kunnen kijken:

C:\Users\User_Name\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles

Dus of daar nog een tijdelijk bestand staat.

Ik adviseer je vriendin om zich te verdiepen in het (regelmatig/automatisch) maken van backups.

Thematopic: Backups

[ Voor 6% gewijzigd door Q op 16-04-2020 19:28 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

heb je 0365.
Daar kan je gewoon opslaan op Onedrive en wordt alle meteen opgeslagen.
Hoef je nooit meer op CTRL+S te drukken.

Heb je ook versie beheer over je documenten als je toch terug wilt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Word slaat tussendoor altijd wijzigingen op, dus zelfs als word/windows crasht moet er een versie zijn van (ik noem maar een getal) 69 pagina's.

Heeft ze wellicht een versie vanuit de mail geopend en daar in verder gewerkt?

Verwijderd

Topicstarter
Neen ze is het zelf begonnen?

• job

job

Wat ik wou weten is hoe ze die versie van 43 pagina's geopend heeft.

Stond dat bestand al op de computer, of heeft ze die versie van 43 pagina's geopend vanuit de email?
Of kwam deze misschien uit dropbox, of een andere online (cloud) locatie?

edit:
Ik vermoed (maar daar heb ik meer informatie voor nodig) dat ze het word-document geopend heeft vanuit een externe locatie (dus niet op de hardeschijf). Als dat het geval is, dan is de versie van 70 pagina's opgeslagen op een tijdelijke locatie.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 16-04-2020 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ze heeft de 43 pagina’s helemaal zelf gemaakt, dus ze heeft het niet van een externe locatie. Misschien zou het nog altijd in een tijdelijke locatie zitten?

Edit: en dan is ze er zelf in verder gegaan tot 70 pagina’s

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2020 19:59 ]

• job

job

Nogmaals:
Wat ik wou weten is hoe ze die versie van 43 pagina's geopend heeft.

Ik open mijn docenten soms door ze in explorer op te zoeken en dubbel te klikken.
Soms open ik documenten in outlook, of ik haal ze via chrome binnen vanuit gemail, et cetera.

Wat heeft jouw vriendin gedaan? Hoe heeft ze het document geopend? :)

[ Voor 65% gewijzigd door job op 16-04-2020 20:07 ]

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:44

Kraz

Saving the world

Ik weet niet welke versie van Word je gebruikt, maar als je een van de laatste versies hebt, dan zie je als je Word opstart altijd de laatst gebruikte bestanden.

Dat is veelal gelijk de laatste versie die er is.

Als jouw vriendin Wordt heeft afgesloten dan heeft ze 100% een melding gehad of ze wilde opslaan of niet.
Als ze daar "nee hoor" heeft aangeklikt dan is ze het kwijt.

En trouwens een "samenvatting" van 70 pagina's?! Dat heet toch gewoon overschrijven dan :+

[ Voor 10% gewijzigd door Kraz op 16-04-2020 20:10 ]

• job

job

@Kraz Dat vrees ik ook. Daarom hoop ik dat ze perongeluk in een tijdelijke versie vanuit de email is verder gegaan. :)

[ Voor 7% gewijzigd door job op 16-04-2020 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ze heeft deze melding gehad of ze moest opslaan, dit heeft ze dan ook gedaan.

En ze heeft het Word-document geopend door er simpelweg op te dubbelklikken (een blanco document)

Edit: Voordat ze het document sloot had ze zelf al op opslaan geduwd. Toen ze het sloot kwam toch die opmerking alsof het nog niet opgeslagen was. Dus daar is al iets misgelopen. Toe klikte ze weer op de optie opslaan maar blijkbaar is er weer iets misgelopen dan.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2020 20:20 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kijk in de bestandsgeschiedenis van Word zelf (via knop Bestand). Als er een andere versie is opgeslagen zou die daar moeten staan.

Zo niet en het heel-belangrijk is en significant geld mag kosten: trek fysiek de stekker uit de PC (dus niet netjes start-afsluiten), ga naar een professional.

offtopic:
En, hoewel het als naschoppen klinkt :X voortaan voortaan zorgen voor backups, meervoud.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat je niet zegt is welke Word versie het om gaat. En waar ze het op slaat. Is dat op de eigen harde schijf of USB disk. Of is dat online (OneDrive) bijvoorbeeld?

...

Verwijderd

Topicstarter
Ze heeft het opgeslagen op eigen harde schijf.
Ik vermoed da ze de allerlaatste versie heeft (toch bijna zeker)

• Luxicon
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:46:
Ze heeft het opgeslagen op eigen harde schijf.
Ik vermoed da ze de allerlaatste versie heeft (toch bijna zeker)
Oke, als ze werkelijk zelf op opslaan klikt, en ook dat bestand van de eigen schijf geopend heeft, dan is het vrij bizar dat je dan al deze pagina's mist.

Heel misschien kun je voor de zekerheid bij OneDrive kijken, of het daar niet heel is geupload? Want veel mensen loggen in bij Office365 of andere nieuwe versies van Office... en dan heb je soms automatisch een verbinding met OneDrive.

Of dit nog zo is weet ik niet, maar kun je hier iets in terug vinden? let op de de AutoRecovery map:
Afbeeldingslocatie: https://www.auslogics.com/en/articles/wp-content/uploads/2018/06/101.png

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 16-04-2020 20:52 ]

...

• Luxicon
Wat ook kan, wat iemand anders ook zei (let op dat je in verkenner 'verborgen items' inschakelt):
- C:\Users\Your_username\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles
- Of misschien Recover an earlier version of an Office file

...

Verwijderd

Topicstarter
Alles geprobeerd maar ik vrees ervoor dat we het kwijt zijn.

Toch bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1