[Bug] Geen toegang tot forum vanuit notificatie.

Pagina: 1
Acties:

• wnwiigrtz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:34
Ik gok dat ik een foutje heb gevonden wat ik een hele specifieke situatie optreed. Ik zal proberen om 'm zo goed mogelijk te beschrijven.

Ik ben op een aantal forumtopics geabonneerd omdat ik het leuk vindt deze te volgen, waaronder 'Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2'

In dit topic kwam o.a. een ongewenste reactie van [Verwijderde gebruiker] voorbij, welke zowel op het frontend als op het forum nogal zat te spammen. Inmiddels reeds gemeld (o.a. door mij) en opgelost.

Op het moment van schrijven staat in mijn notificaties bovenaan de site nog wel de melding "ViolettaMill en 2 anderen reageerden in het topic Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2.".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHXb8sVSgYfmV6gAfyy5FeMT88s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VccHh4W71lOyDZWx7ohEPUnr.png?f=user_large

Zodra ik op de notificatie klik op naar het topic te gaan, kom ik echter op een pagina uit met de mededeling "Je hebt geen toegang tot categorie 6. Dit is een besloten forum. Voor toegang tot dit forum moet je in ieder geval ingelogd zijn. (interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_J_vx4h7K_Kh0lSuVc04_cs94g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bWGo6OyneS8GvPEGP9it06AH.png?f=fotoalbum_large

Ga ik naar het topic zelf, via bijv. bovenstaande link of door 'm op te zoeken, dan kom ik er gewoon terecht. Vanuit de notificatie gaat het fout. Ik vermoed dat dit te maken heeft met ViolettaMill, de reactie is inmiddels ook alweer verwijderd uit het topic zie ik. Het lijkt erop dat de notificatie mij wilt sturen naar een niet meer bestaande reactie in het topic, waardoor ik (ten onrechte) de melding krijg dat ik geen toegang heb.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 15:38
Melding is terecht. De reactie staat in de prullenbak van het forum waar wij als gewone stervelingen geen rechten toe hebben.
Je hebt die notificatie gehad toen de reactie werd geplaatst en pas later is deze reactie verwijderd.

[ Voor 29% gewijzigd door MuddyMagical op 16-04-2020 13:07 ]

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:00

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Reacties worden nooit verwijderd, maar verplaatst. In dit geval is de reactie naar een ander forum verplaatst waar alleen admins en moderators bijkunnen. Aangezien de notificatie specifiek naar de reactie wijst en niet naar het topic waarin de reactie is geplaatst, wijst de notificatie na het verplaatsen dus naar dezelfde reactie, maar dan in een forum waar gewone members geen toegang hebben.

Dit gedrag is dus strikt genomen ook geen bug. Een toevoeging / feature zou wel kunnen zijn dat een notification alleen zichtbaar is als de betreffende post in een forum staat die toegankelijk is voor jezelf.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

crisp

Devver

Pixelated

DexterDee schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:06:
[...]
Dit gedrag is dus strikt genomen ook geen bug. Een toevoeging / feature zou wel kunnen zijn dat een notification alleen zichtbaar is als de betreffende post in een forum staat die toegankelijk is voor jezelf.
Notificaties zijn 'fire-and-forget'. Allerhande checks uitvoeren bij weergave heeft negatieve impact op de totale performance en complexiteit, terwijl de situatie dat de post uiteindelijk niet meer beschikbaar is relatief gezien weinig voorkomt.

Intentionally left blank

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

crisp schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:38:
[...]

Notificaties zijn 'fire-and-forget'. Allerhande checks uitvoeren bij weergave heeft negatieve impact op de totale performance en complexiteit, terwijl de situatie dat de post uiteindelijk niet meer beschikbaar is relatief gezien weinig voorkomt.
Toch komt dit verzoek/deze bugreport volgens mij vaker voor, wat vooral komt door de vaagheid van de categorie 6 melding. Wellicht is het voor verwijderde reacties mogelijk daar een andere tekst te tonen: "De reactie die je probeert te bekijken is verwijderd" of iets dergelijks? :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Migrator schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:58:
[...]

Toch komt dit verzoek/deze bugreport volgens mij vaker voor, wat vooral komt door de vaagheid van de categorie 6 melding. Wellicht is het voor verwijderde reacties mogelijk daar een andere tekst te tonen: "De reactie die je probeert te bekijken is verwijderd" of iets dergelijks? :)
Ja, die foutmelding is erg generiek. Ik zal eens kijken of ik er iets als "staat in een voor jouw niet-toegankelijk forum" oid van kan maken met wat extra uitleg.

Intentionally left blank

Verwijderd

“Het kan zijn dat deze post inmiddels is verwijderd bla bla bla”

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DexterDee schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:06:
Reacties worden nooit verwijderd,
offtopic:
Dat is helaas niet helemaal waar, ik kan een bericht van mij herinneren dat helemaal weg bleek te zijn, ook in crew-only fora.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:15:
[...]

offtopic:
Dat is helaas niet helemaal waar, ik kan een bericht van mij herinneren dat helemaal weg bleek te zijn, ook in crew-only fora.
Vroeger was het inderdaad mogelijk posts 'hard' te verwijderen (effectief was dat nog steeds een Deleted-flag in de DB), maar sinds een paar jaar kunnen mods posts alleen nog maar verplaatsen.

Intentionally left blank

Pagina: 1