Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:45

ParaWM

Pro Prutser

@Asure heb jij een vrij recente TV? Mijn C8 is toegevoegd met UK account etc, zie hem in google home ook. Maar spraakopdrachten worden "niet ondersteund" en zelfs in home kan ik hem niet aan/uit zetten. Wel in de Thinq app.

@Thoraxx jij ooit nog verder gekomen met de C8?

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 12:38
ParaWM schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:07:
@Asure heb jij een vrij recente TV? Mijn C8 is toegevoegd met UK account etc, zie hem in google home ook. Maar spraakopdrachten worden "niet ondersteund" en zelfs in home kan ik hem niet aan/uit zetten. Wel in de Thinq app.

@Thoraxx jij ooit nog verder gekomen met de C8?
Van alles geprobeerd maar helaas niet werkend gekregen. Heb het maar opgegeven 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08

KingCrash

Angry Rabbit

N.a.v. nieuws: Google Home-app krijgt interface voor bedienen tv's

Aan het zoeken gegaan waarom dit niet werkt op mij. Lg c9 en google home..Ben dus niet de enige.
Iemand met deze 'nieuwe' integratie al verder gekomen?

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03-2023
Heb de vraag gesteld in de thinq app 1 op 1 ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:45

ParaWM

Pro Prutser

Wacht in spanning af :)

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03-2023
Het antwoord:

Het is niet bekend of en wanneer het zal gaan werken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:45

The.Terminator

Un boer met bier

mindgem schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:01:
Het antwoord:

Het "standaard" antwoord :)
Maw conclusie: waarschijnlijk nooit dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08

KingCrash

Angry Rabbit

mindgem schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:01:
Het antwoord:

https://tenor.com/ba7gX.gif
Moet met dit soort antwoorden altijd denken aan deze meme..
Tegen de tijd dat het werkt is het tijd voor een nieuw (merk) tv

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 10:39
FrankRicard schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:45:
Ervaar je nadelen als je tv op UK location staat?
Ik had gisteren een nadeel: ik kon de NPO start app niet downloaden. Weer op nederlands gezet, app geinstalleerd, en teruggezet naar UK. Weer een kwartier nutteloos bezig geweest.
Tijd dat LG dit een keer 'echt' fixt!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:16

MartNL

Dankzij dit topic kan ik mijn lg uit 2021 inmiddels ook aan en uitzetten met Google. Heb ook een uk account gemaakt een uk email adres en daarna werkte het. 🥳

En uiteraard alles in het Engels gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Billywhite
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-07-2024
marco-ruijter schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:22:
Inmiddels heb ik dankzij dit forum de LG (CX) gekoppeld met Google Home. Uitzetten dmv zet oled uit werkt, echter werkt het niet om de oled weer aan te zetten, dit lukt overigens wel via de LG Thinq app.

Iemand die dit ook heeft?
Idem hier, dankzij forum heb ik mijn LG kunnen koppelen via Google home door een UK account te maken. Eerst super blij, maar wat blijkt dat ik alles kan doen behalve TV terug aanzetten. Heeft hier iemand een oplossing voor? Of heb je hier echt een Chromecast voor nodig?

Thanks anyways!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiritus33
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-04 09:35
Billywhite schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Idem hier, dankzij forum heb ik mijn LG kunnen koppelen via Google home door een UK account te maken. Eerst super blij, maar wat blijkt dat ik alles kan doen behalve TV terug aanzetten. Heeft hier iemand een oplossing voor? Of heb je hier echt een Chromecast voor nodig?

Thanks anyways!
Via deze site en met dank aan @Snippertje is het me na jaren eindelijk ook gelukt mijn LG CX te koppelen aan de Google home. Ik kan nu standaard:

- TV aan- of uitzetten
- Volume omhoog of omlaag doen.
- Geluid aan- of uitzetten

Ik heb zelf nog wat routines toegevoegd die ik tegen de Google Home kan zeggen:

- Stil: volume tv uit
- Netflix: zet het tv kanaal op Netflix
- KPN: zet de tv op het kanaal van KPN
- Playstation: zet de tv op het kanaal van de PlayStation

Beetje basic, maar als ik er meer vind zal ik het melden. Super bedankt voor de oplossing (UK account dus the trick) en @Billywhite , ik kan dus idd de tv weer aanzetten. Ik had de naam eerst veranderd naar LG, omdat Google moeite bleek te hebben met het woord TV, maar uiteindelijk terug naar TV en dat accepteerde Google de tweede keer wel.

Bijgevoegd de routines die je in Google kunt maken o.a.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYYXXKWCLOvqY9l0cg_-5KGHFBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQrj36gEaWUAW3Hepi5kI7HE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Spiritus33 op 29-10-2023 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichiMess
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12-2024
Mocht mede-nerds hier ook Home Assistant hebben, ik heb het voor elkaar gekregen via Home Assistant met de nieuwe OLED C3-Evo.

TV toevoegen via de WebOS integratie, dan vrijgeven aan google. Zier er bij mij zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xw80OVe1xHfI2omt5cNosnp8KTs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q0z5poDvrKcNdt3GKLDISNHq.png?f=user_large

Alles tot je beschikking. Aan*/Uit zetten, van kanalen veranderen, een app zoals Netflix starten etc..

*Voor het aanzetten moest ik Wake On Lan moeten activeren en een automatisering maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vefmoP_qUDjxIO21N5MiUhqJOM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tZlqNnIlXDIaaFgNB7CLV3fE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_F3DQ8flF9nNtbfUOdQ_E4aRpXU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4UdXsYVq36FMDlV6LOoWdxdQ.png?f=user_large

Ziet er zo uit bij Google Home:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0py-bLQNU76mGvczsZS5VVcQPdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUuhYufu8HpRYW6m2S9kBUN3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door MichiMess op 04-01-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 15:02
MichiMess schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:30:
Mocht mede-nerds hier ook Home Assistant hebben, ik heb het voor elkaar gekregen via Home Assistant met de nieuwe OLED C3-Evo.

TV toevoegen via de WebOS integratie, dan vrijgeven aan google. Zier er bij mij zo uit:

[Afbeelding]

Alles tot je beschikking. Aan*/Uit zetten, van kanalen veranderen, een app zoals Netflix starten etc..
*Aanzetten werkt nog niet, ligt aan mijn configuratie van Home Assistant. Uitzetten en de rest werkt wel.

Ziet er zo uit bij Google Home:

[Afbeelding]
Is dit je gelukt in combinatie met Home Assistant Cloud of zonder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichiMess
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12-2024
FrankRicard schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:16:
[...]

Is dit je gelukt in combinatie met Home Assistant Cloud of zonder?
Zonder Nabu Casa. Ik heb m'n eigen SSL certificaat thuis en op die manier de verbinding via Google gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordian Knot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 16:38
Voor wie het wil weten; ik had het werkend met chromecast V3 op een LG C8PLA (webos 5.5). Weet niet meer hoe, maar was gekoppeld als apart apparaat in google home, linked aan de chromecast. Bij mijn weten triggerde "tv off" de chromecast die als apart apparaat "huiskamer" in G-home zichtbaar was. De Engelse uitspraak hiervan was altijd leuk om te horen :)
Na vervanging door chromecast v4 met google tv, was de huiskamer offline. Tijd zitten prutsen met G-home en LG thinQ, maar geen compatibel apparaat gevonden. Uiteindelijk LG thinQ geïnstalleerd (100+ Mb!) en tv gekoppeld in deze app....maar dat wil ik helemaal niet en wie wel eigenlijk? Nog een keer koppelen via G-home maar natuurlijk weer geen compatibele apparaten... Echter, het commando LG TV uit werkt nu opeens (de belangrijkste voor mij). LG TV aan gaf eerst een foutmelding maar deed het daarna wel om vervolgens naar het chromecast kanaal te gaan. Oftewel toch weer ondersteuning vanuit chromecast maar dan net iets anders. Volume aanpassen kan niet, maar hoeft van mij niet. Uitzetten vind ik het meest handig, voor de rest van commando's heb ik toch het liefst een AB in handen.
Nou dit alles geschreven te hebben werken de Engelse commando's ook waar eerder g-home melde dat dit apparaat nog niet geïnstalleerd was. Oh ja, heb google mini smart speaker mocht dat er nog toe doen
Conclusie.....wat een hopeloos gepruts over en weer en komt denk ik een moment dat ik ALLES van google de deur uitflikker plus de lg tv. Daarna een dom scherm koop met een open-source bak eraan die alle interactie met deze ***-bedrijven die mijn gegevens misbruiken stopt....maar kalf is vast al verzopen...
Pagina: 1 2 Laatste