Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AetherMB
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik heb vorige week een nieuwe tv gekocht, wie ik nu wil koppelen aan mijn Google home. Het gaat om de LG 55SM8200 PLA.

Met de LG thinQ app kan ik de tv bedienen met voice control, hier zit dus niet het probleem. Zodra ik de LG ThinQ app wil toevoegen in mijn Google home, gaat alles prima, alleen komt het vervolgens niet tussen mijn devices te staan.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en weet hoe ik dit op kan lossen, zodat ik mijn tv kan besturen via mijn Google home?

Met vriendelijke groet,

Mitch

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik heb hetzelfde probleem met mijn LG OLED55B9PLA. Heb de LG Thinq app op de telefoon geinstalleerd en kan daarmee de TV bedienen. Zodra ik de accounts wil koppelen in Google home krijg ik het scherm dat hij wil koppelen. Naderhand springt hij terug naar het scherm waar je accounts / apps moet selecteren. In mijn apparaten komt de TV dan niet terug. Via Google Assistent op mijn telefoon krijg ik netjes de melding dat accounts gekoppeld zijn, maar zie ik ook geen apparaten terug. En ook niet dat het account gekoppeld is. Wellicht koppelt hij de accounts wel, maar worden apparaten niet goed doorgegeven naar Google Home.

Ik volg dit topic:

https://support.google.com/googlenest/thread/1025444?hl=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janwing
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 19:22
Het lijkt erop dat er nog steeds NL ondersteuning is van Google naar de LG Thinq app.
Dus nog geen LG TV te koppelen aan Google Home.

https://assistant.google.com/explore/c/19/?hl=nl-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xcdr
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-11-2024
Zelfde probleem (al meer dan een half jaar). Heb van alles geprobeerd. Op het moment heb ik maar een chromecast aan mijn tv hangen, op die manier krijg je in de homeapp wel wat functionaliteiten. Bijvoorbeeld aan/uit en volume. Helaas geen complete controle over de tv.

Lg/google beloven al heel lang nederlandse ondersteuning. Ik zie het somber in atm.

Ps lg soundbar (model met assistant functie) kon direct op de assistant aangemeld worden en werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahoud
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 21:23
Even ter bevestiging; hier ook exact hetzelfde probleem zoals beschreven door @mindgem op mijn 2020 LG OLED77GX6LA. Gebruik tot die tijd de 'beperkte' mogelijkheden van de Google Assistant via de Sonos ARC (o.a. Volume- en TV aan/uit):

https://support.sonos.com/s/article/3490?language=en_US

Blijf hopen dat dit t.z.t. toch beschikbaar gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
xcdr schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:44:
Zelfde probleem (al meer dan een half jaar). Heb van alles geprobeerd. Op het moment heb ik maar een chromecast aan mijn tv hangen, op die manier krijg je in de homeapp wel wat functionaliteiten. Bijvoorbeeld aan/uit en volume. Helaas geen complete controle over de tv.

Lg/google beloven al heel lang nederlandse ondersteuning. Ik zie het somber in atm.

Ps lg soundbar (model met assistant functie) kon direct op de assistant aangemeld worden en werkt prima.
Mijn soundbar werkt ook perfect met Google Assistent. Kan netjes mijn lampen aan zetten. De TV is noodzakelijk om het beeld van mijn beveiligingscamara's te tonen. Nu moet ik dit elke keer via de screen share doen.

In dit topic https://support.google.com/googlenest/thread/1025444?hl=en zit weinig beweging ook :)

[ Voor 16% gewijzigd door mindgem op 24-08-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Google assistant werkte prima met mijjn 49UM7100PLB totdat ik hem ging resetten. Sindsdien heb ik hetzelfde probleem als jullie. Google home weigerde de ThinQ service te bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Depluim
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-03 10:22
Zelfde probleem hier, dat wordt een Samsung in de volgende ronde dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiD_KRiool
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01-2023
misschien ander land instellen b.v. uk in systeem een optie ?
hier ook het probleem met me deurbel streamen naar me tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 10:12
Ook hier hetzelfde verhaal, ik blijf dit topic dus volgen.
Via mijn Sonos Arc kan ik ook wel wat, morgen even een chromecast proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koornsje
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-12-2020
zelfde probleem, met een nieuwe LG-55UM7100PLB gekocht
Google Home cadeau gekregen van mijn zoon. maar we zijn al uren aan het zoeken geweest om de TV aan de Google Home te koppelen met LG ThinQ. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suzimaniac
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik heb ook een tijdje geergerd dat het niet lukte.
Spreek je een woordje engels?
Dan is hier de fix!

Stel op de TV de taal en lokatie in op Engels.
Vervolgens kun je de google assistent makkelijk koppelen en de boel instellen via Google home.

Bij mij werkt het nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 02:44
Suzimaniac schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:33:
Vervolgens kun je de google assistent makkelijk koppelen en de boel instellen via Google home.

Welke tv heb je exact en wat zijn de stappen die je uitvoerde?

Ik heb de locatie en taal op Engels gezet, de tv herstart en hij weigert hier nog steeds te koppelen. LG C9 55". Geen google home of voice acties zichtbaar in de tv zelf.

[ Voor 38% gewijzigd door Asure op 14-12-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suzimaniac
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-03-2022
Asure schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:09:
[...]

Welke tv heb je exact en wat zijn de stappen die je uitvoerde?

Ik heb de locatie en taal op Engels gezet, de tv herstart en hij weigert hier nog steeds te koppelen. LG C9 55". Geen google home of voice acties zichtbaar in de tv zelf.
Ik heb een LG oledCX3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkhxvEqG_vvgmc6eqwBLXNPixnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9C5p1f3qCtJYrhB58sj6vCZW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuU1BmiLBpI3Q1zR2vlYAKOpTKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mObeFsb1g93e63iYm7SOxgge.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindgem
Lijkt erop dat ik nu iets verder kom qua koppelen. Moet nu vanuit google home inloggen op lg thinq. Hierna wil google home de kamers synchroniseren en loopt dan vast met uiteindelijk geen koppeling met lg thinq account. Wellicht gaat het ooit toch gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:55

Osxy

Holy crap on a cracker

Hier heb ik het prima werkend, helaas weet ik niet meer wat ik exact heb gedaan.

Heb Google Home enige tijd in engels gebruikt, dit kan wel eens verschil hebben gemaakt.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje12
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
mindgem schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:58:
Lijkt erop dat ik nu iets verder kom qua koppelen. Moet nu vanuit google home inloggen op lg thinq. Hierna wil google home de kamers synchroniseren en loopt dan vast met uiteindelijk geen koppeling met lg thinq account. Wellicht gaat het ooit toch gebeuren....
Precies hetzelfde hier. Na het inloggen vanuit Google Home zie ik echter nog steeds de TV niet in Google Home, maar wel mijn LG airco zoals eerder ook al het geval was toen ik nog geen inlogscherm kreeg vanuit Google Home. Issue zit echt bij de tv. Ook geprobeerd de locatie van de tv in te stellen op UK in plaats van Nederland en geprobeerd of deze verbinding zou maken en zou verschijnen in Google Home, maar helaas geen geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMAMSNL
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-07-2021
Zie hieronder

[ Voor 97% gewijzigd door AMAMSNL op 11-01-2021 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMAMSNL
  • Laatst online: 02-07-2021
Suzimaniac schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:33:
Ik heb ook een tijdje geergerd dat het niet lukte.
Spreek je een woordje engels?
Dan is hier de fix!

Nano TV koppeling werkt niet. Wanneer ik LG toevoeg in Home app dan wordt connectie bevestigd maar toestel is niet toegevoegd. Of zichtbaar. Geprobeerd in NL/UK/USA, taal en locatie, maar zelfs validatie aanmeldscherm van TV zitten fouten in. Bv een email adres met een punt i/d naam wordt niet gevalideerd. Sony, Samsung, Philips tv allemaal half bakken integraties. LG spant de kroon ze moeten daar nodig echte programmeurs aanstellen. En denk nou maar niet dat het ze bij Google enige interesse hebben. Die hebben een lekker voordelig blik Philipino's open getrokken voor zgn support, die heel aardig zijn maar er geen reet van snappen. En de rest is te druk met ons te bespioneren en geld te tellen en anders vragen ze om begrip: Na 10 maanden Covid19 zijn ze nog steeds niet in staat om enige vorm van service op te zetten die de vraag aankan. Voor Covid trouwens ook niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H2thaP
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09-2021
Ik heb vandaag de 55BX gekoppeld met de Nest. Al vallen de functionaliteiten tegen.. Ik kan de Netflix app bijvoorbeeld niet bedienen via de Nest. Wel kan ik hem in/uit schakelen. Netflix pauzeren/verder laten spelen en volume bedienen.

De LG heb ik na bovenstaande comments op VK gezet, daarna wilde ik inloggen op LG met mijn gmail account maar ik kreeg de foutmelding dat mijn e-mail op het verkeerde land stond. Daarna een LG account aangemaakt met mijn hotmail en deze ook op VK gezet. Daarmee ingelogd op de TV.

In de Google Home app heb ik eerst de Thinq toegevoegd als service, weer kwam ik terug in het scherm zonder TV te zien. Daarna klikte ik in de Home app links bovenin op de +, Daarna op 'Apparaat instellen' -> 'Werkt met Google' en toen opnieuw gezocht naar de LG Thinq, dit keer werd hij wel echt gekoppeld en verscheen de TV als apparaat in het overzicht. De TV in dezelfde ruimte als de Nest gezet en toen werkte hij eindelijk. ;-)

Wat een werk en het resultaat is er niet naar. Mocht iemand het nog voor elkaar krijgen om echt alle spraakbesturing van de TV via de Nest te krijgen hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
Harrie Postema schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:02:
Ik heb vandaag de 55BX gekoppeld met de Nest. Al vallen de functionaliteiten tegen.. Ik kan de Netflix app bijvoorbeeld niet bedienen via de Nest. Wel kan ik hem in/uit schakelen. Netflix pauzeren/verder laten spelen en volume bedienen.

De LG heb ik na bovenstaande comments op VK gezet, daarna wilde ik inloggen op LG met mijn gmail account maar ik kreeg de foutmelding dat mijn e-mail op het verkeerde land stond. Daarna een LG account aangemaakt met mijn hotmail en deze ook op VK gezet. Daarmee ingelogd op de TV.

In de Google Home app heb ik eerst de Thinq toegevoegd als service, weer kwam ik terug in het scherm zonder TV te zien. Daarna klikte ik in de Home app links bovenin op de +, Daarna op 'Apparaat instellen' -> 'Werkt met Google' en toen opnieuw gezocht naar de LG Thinq, dit keer werd hij wel echt gekoppeld en verscheen de TV als apparaat in het overzicht. De TV in dezelfde ruimte als de Nest gezet en toen werkte hij eindelijk. ;-)

Wat een werk en het resultaat is er niet naar. Mocht iemand het nog voor elkaar krijgen om echt alle spraakbesturing van de TV via de Nest te krijgen hou ik me aanbevolen.
Wat bedoel je met 'De LG heb ik na bovenstaande comments op VK gezet' ? Is dat de TV? Heb je daar dan ook nog een menupad voor waar je dat doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H2thaP
mindgem schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:10:
[...]

Wat bedoel je met 'De LG heb ik na bovenstaande comments op VK gezet' ? Is dat de TV? Heb je daar dan ook nog een menupad voor waar je dat doet?
Ja, dat is idd de TV.
Op de afstandsbediening druk je op het tandwieltje -> Alle instellingen -> Algemeen -> Locatie -> Land van uitzending & Land voor LG-services op Verenigd koninkrijk gezet.

Ik weet niet of land van uitzending wel nodig is.. Ik heb toch geen tv abonnement dus dat maakt me niet veel uit. Ik moest daarna wel weer akkoord gaan met de Engelse algemene voorwaarden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5cstlCIJDbhUhk0E-iz0hUARDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4ev9ef2M51yKeZ0GlFdOrWf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
H2thaP schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Ja, dat is idd de TV.
Op de afstandsbediening druk je op het tandwieltje -> Alle instellingen -> Algemeen -> Locatie -> Land van uitzending & Land voor LG-services op Verenigd koninkrijk gezet.

Ik weet niet of land van uitzending wel nodig is.. Ik heb toch geen tv abonnement dus dat maakt me niet veel uit. Ik moest daarna wel weer akkoord gaan met de Engelse algemene voorwaarden.

[Afbeelding]
Dank ben er vanmiddag nog weer eens mee bezig geweest, maar nog niet gelukt. Binnenkort nog eens wat tijd in steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 00:23
H2thaP schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Ja, dat is idd de TV.

[Afbeelding]
Hoe zet je je LG account op UK? Kom de optie nergens tegen op die prutswebsites van ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H2thaP
Sorry, na 3 kwartier verschillende sites van LG te proberen geef ik het op..
Wachtwoord resetten lukt wel maar verder.. niets.
Ik kan alleen inloggen op de lg thinq app met mijn gegevens. En daar kan ik het land van mijn account niet wijzigen.
Ik heb mijn account trouwens aangemaakt via de tv. Daarop kon ik toen direct het land op UK zetten. Op dit moment kan ik je alleen aanraden om een nieuw account aan te maken via de tv. Morgen zal ik nogmaals via een website in proberen te loggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 00:23
H2thaP schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:30:
Ik kan alleen inloggen op de lg thinq app met mijn gegevens. En daar kan ik het land van mijn account niet wijzigen.
Ik heb mijn account trouwens aangemaakt via de tv. Daarop kon ik toen direct het land op UK zetten. Op dit moment kan ik je alleen aanraden om een nieuw account aan te maken via de tv. Morgen zal ik nogmaals via een website in proberen te loggen.
Ik heb het werkend!
Je kunt de regio niet wijzigen, je moet een nieuwe account maken.
Doe dit in de mobiele app, maar verander na uitloggen eerst de regio bovenin beeld en maak dan de nieuwe account aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthijswij
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-02-2021
Ik heb afgelopen week de Oled55bx6l gekocht. Ook ik had het zelfde probleem dat de tv niet wilde koppelen met Google home.

Na alle reacties hierboven te hebben samengevat, is het mij uiteindelijk ook gelukt.

Ik heb mijn LG Tinq account verwijderd in de app waarna ik de taal bovenin op VK heb gezet en vervolgens met mijn bestaande Google account weer een account heb aangemaakt in de app via mijn telefoon.

Vervolgens in de locatie instellingen van de tv, de service op VK/Engels gezet en toen kon ik de tv eerst met LG Tinq koppelen waarna bij Google home.

Bedankt voor alle reactie en suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
Matthijswij schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:23:

Ik heb mijn LG Tinq account verwijderd in de app waarna ik de taal bovenin op VK heb gezet en vervolgens met mijn bestaande Google account weer een account heb aangemaakt in de app via mijn telefoon.
Die tip brengt mij in ieder geval een VK account. Vandaag eens verder spelen om te kijken of ik de rest ook voor elkaar krijg nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 13:03
Weet niet of dit helpt, maar zie hier diverse reacties van mensen die zeggen dat hun volgende tv geen LG wordt vanwege het gebrek aan ondersteuning van Google assistant in het Nederlands.
Er is op dit moment geen merk dat OLED televisies verkoopt (Philips, Sony) die een Nederlandstalige Google assistant aanbiedt.
Zou het misschien aan Google kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
Oke wat ik heb geprobeerd:
  • In de LG Thinq app de taal aangepast naar VK / Engels
  • Een nieuw LG account aangemaakt met mijn Google home gebruikte g-mail
  • De app verbonden met mijn LG TV door een nummer in te toetsen
  • Het g-mail account verzonden naar mijn TV (kan bij instellingen zien dat deze overkomt / ingelogd)
  • De menu taal naar Engels van de TV
  • De service naar Engels / VK in de TV
  • Later ook de broadcast naar engels gezet in de TV
  • Voorwaarden geaccepteerd alles in de TV
  • Vervolgens in Google home + apparaat toevoegen google apparaat en dan LG Thinq koppelen
Ik krijg dan de melding dat account gekoppeld wordt, om vervolgens terug te keren naar het apparaat toevoeg scherm. Geen TV in mijn google home app. Ik heb hetzelfde proces ook nog een keer geprobeerd met een ander g-mail account welke niet verbonden is aan mijn Google Home. Ook zonder resultaat.

Als er mensen zijn met suggesties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiempje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-04 22:28
pohhh man man man. Als het nou eens makkelijk zou kunnen zijn he..

Ik heb het weer een stapje verder. Om de TV in google home te krijgen moet je de app afsluiten en zonder deze te openen in google home de lg thinq toevoegen. op de een of andere manier kwam er nu een licence agreement venstertje, maar daarna kon ik niet de TV aanklikken. Maar waarempel, hij staat nu wel in mn devices lijst! Ik kan er verder niks mee... Google snapt niet dat ik de tv aanspreek, soms zegt ie dat deze service niet ondersteund word in deze regio, en soms gaat ie gewoon googlen op wat ik zei. Iemand een idee hoe nu verder? Mijn TV heeft een UK account, alles staat zoals in dit topic beschreven is.. Alleen lijkt het nu bij google mis te gaan. Zou top zijn als het eindelijk zou kunnen werken!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 10:46

Snippertje

Light up your life

@mindgem @Markiempje

Nou ik heb het eindelijk voor elkaar om dit werkend te krijgen. Wat ik heb gedaan is het volgende:

1. Check op https://myaccount.google.com/accountlinking of LGthinQ hier tussen staat, zorg dat je hier unlinked
2. Zet je TV op UK location
3. Maak een LG TV account aan met als locatie UK. Met gmail kan je gewoon de punt weglaten bijv. naam.achternaam@gmail.com wordt dan naamachternaam@gmail.com. Gmail negeert de punt en LG denkt dat je een nieuw adres gebruikt.
4. Log eerst in op je LG TV account management met je UK account. Accepteer de voorwaarden voor voice.
5. Ga vervolgens naar connection en kies voor voice en dan Google Asstistant
6. Log ook hier in met je UK account, als het goed is kan je de TV ook een naam geven (keuze menu)
7. Als dit gelukt is ga je naar de Google home app en link je je LGthinq account. Als het goed is word je dan doorgestuurd naar een website van LG waar je moet inloggen. Log ook hier in met je LG UK account.
8. Als het goed is staat de TV nu bij je overzicht en kan je hem hernoemen of aan een kamer toevoegen.

Ik kan nu eindelijk mijn TV volledig met mijn stem bedienen, maar wat een hell om uit te zoeken. Uiteindelijk bleek het unlinken via die link de oplossing naast een UK account. Hopelijk werkt dit bij anderen ook, hoor het graag.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 15:02
Ervaar je nadelen als je tv op UK location staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
Snippertje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:56:
@mindgem @Markiempje

Nou ik heb het eindelijk voor elkaar om dit werkend te krijgen. Wat ik heb gedaan is het volgende:

1. Check op https://myaccount.google.com/accountlinking of LGthinQ hier tussen staat, zorg dat je hier unlinked
3. Maak een LG TV account aan met als locatie UK. Met gmail kan je gewoon de punt weglaten bijv. naam.achternaam@gmail.com wordt dan naamachternaam@gmail.com. Gmail negeert de punt en LG denkt dat je een nieuw adres gebruikt.
4. Log eerst in op je LG TV account management met je UK account. Accepteer de voorwaarden voor voice.
6. Log ook hier in met je UK account, als het goed is kan je de TV ook een naam geven (keuze menu)
7. Als dit gelukt is ga je naar de Google home app en link je je LGthinq account. Als het goed is word je dan doorgestuurd naar een website van LG waar je moet inloggen. Log ook hier in met je LG UK account.
8. Als het goed is staat de TV nu bij je overzicht en kan je hem hernoemen of aan een kamer toevoegen.

Ik kan nu eindelijk mijn TV volledig met mijn stem bedienen, maar wat een hell om uit te zoeken. Uiteindelijk bleek het unlinken via die link de oplossing naast een UK account. Hopelijk werkt dit bij anderen ook, hoor het graag.
Ga het komend weekend proberen. In ieder geval dank voor de moeite het uit te schrijven! Tweakers united 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

FrankRicard schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:45:
Ervaar je nadelen als je tv op UK location staat?
Nee, alleen de vrouwelijke stem is een Britse op de TV zelf. Maar verder geen nadelen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
Hier kreeg ik het met deze stappen nog niet aan de praat op mijn C8, omdat Google aangaf dat LG niet beschikbaar was op mijn locatie. Dus ik ben bang dat je Google ook nog op UK moet zetten. Kan ook zijn dat dat aan de C8 ligt en het op nieuwere modellen wel werkt.

Ook zag ik dat als je de locatie op VK zet, de Nederlandse apps (NPO bijvoorbeeld) niet meer beschikbaar zijn in de store. Als je de app al hebt werkt hij wel nog, maar ik vermoed dat je geen updates meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
@mindgem @Markiempje

@Snippertje waanzinnig dit werkt gewoon. Ik heb het account aangemaakt via de TV nadat ik de TV LG service op VK had gezet en was ff zoeken naar de Google Assistent menu onder 'Verbinding'. Kan de TV gewoon aan en uitzetten met mijn mobiel :) Nu ff verder mee spelen of ik mijn beveiligingscamera's naar de TV kan streamen!

Dank, dank, dank! _/-\o_

Ga deze nog ff vertalen dit weekend naar het engelse forum voor de Spaanse vrienden daar enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
Ik krijg het niet voor elkaar ok de VK account aan te maken. Extern via webpage LG blijft hij zeggen dat het een NL account is.

Op de TV pikt hij de punt niet als invoer bij maken LG account. Invalid character.

Ik gok dat jullie een account hadden met punt en deze zonder punt gebruiken op de tv bij aanmaken account terwijl hij volledig op VK staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Asure schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:55:
Ik krijg het niet voor elkaar ok de VK account aan te maken. Extern via webpage LG blijft hij zeggen dat het een NL account is.

Op de TV pikt hij de punt niet als invoer bij maken LG account. Invalid character.

Ik gok dat jullie een account hadden met punt en deze zonder punt gebruiken op de tv bij aanmaken account terwijl hij volledig op VK staat?
Klopt inderdaad. Wat je nog kan doen is een alternatief mail adres toevoegen in Google Home waarmee je ook kan inloggen. Geef deze dan wel de punt bijv. Zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLktwBSQalXVeN7ZvCqW-Cth0Jc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfcJ1nSOiWJ2a71ycYqGa8e1.jpg?f=fotoalbum_large

@Asure Wellicht het proberen waard? Of anders via deze link proberen, daar lukte het mij wel om een adres met punt te gebruiken:
https://gb.lgaccount.com/join/sign_up

Ah ik zie dat @mindgem die link ook gepost had :)
mindgem schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:42:
[...]

@Asure Via deze link: https://gb.lgaccount.com/join/sign_up lukte het mij wel om een account met punt aan te maken. Wellicht daar ook proberen. Weet alleen niet of dat precies het juiste account is.

@Snippertje waanzinnig dit werkt gewoon. Ik heb het account aangemaakt via de TV nadat ik de TV LG service op VK had gezet en was ff zoeken naar de Google Assistent menu onder 'Verbinding'. Kan de TV gewoon aan en uitzetten met mijn mobiel :) Nu ff verder mee spelen of ik mijn beveiligingscamera's naar de TV kan streamen!

Dank, dank, dank! _/-\o_

Ga deze nog ff vertalen dit weekend naar het engelse forum voor de Spaanse vrienden daar enzo.
Super fijn om te lezen. Hopelijk lukt het ook andere mensen. Blijft natuurlijk een bizarre omweg, maar ik kan er slecht tegen als dingen niet werken :+

[ Voor 35% gewijzigd door Snippertje op 20-03-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 12:38
@mindgem @Markiempje

Ik heb dit geprobeerd en werkt grotendeels.
Google assistent werkt nu op de tv, als ik de speaker indruk.

Toegevoegd aan Google Home. Maar via de google mini werkt spraak bediening niet. "Die stand is niet beschikbaar voor de TV". Kan hem ook niet uitzetten in de home app

Iemand een idee? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxGYCLi6NuBBpH0G_pdjTxy_hzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z65C7uxHh5r2Rptc1OuFFTM6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Thoraxx schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:49:
[...]

Ik heb dit geprobeerd en werkt grotendeels.
Google assistent werkt nu op de tv, als ik de speaker indruk.

Toegevoegd aan Google Home. Maar via de google mini werkt spraak bediening niet. "Die stand is niet beschikbaar voor de TV". Kan hem ook niet uitzetten in de home app

Iemand een idee? [Afbeelding]
Vreemd, bij mij werkt dat wel prima als ik die stappen volg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lp5hfikvZ_GYY2I_sUG7EmYcKC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXTdJWrZ29WtphBDtx0D7tmu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Snippertje schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:41:
[...]

Vreemd, bij mij werkt dat wel prima als ik die stappen volg.
[Afbeelding]
Ben alle stappen nog eens door aan het lopen. Wat bedoel je met deze stap:

Ik kan nergens connection vinden. Google Assistent werkt al wel dus zal het niet zijn b3n ik bang. Maar toch ff checken.

Moet de google home app ook in het engels staan? Die staat nu op NL

[ Voor 5% gewijzigd door Thoraxx op 06-04-2021 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Thoraxx schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:17:
[...]

Ben alle stappen nog eens door aan het lopen. Wat bedoel je met deze stap:

Ik kan nergens connection vinden. Google Assistent werkt al wel dus zal het niet zijn b3n ik bang. Maar toch ff checken.

Moet de google home app ook in het engels staan? Die staat nu op NL
Stap 5 is op de tv. Die is beschikbaar als je de tv op UK heb staan. Ik weet niet of de assistent op Engels moet. Ik heb heb hem zelf wel op Engels staan, omdat er dan. Meer functionaliteiten beschikbaar waren of zijn. Het zou me niet verbazen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Snippertje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:09:
[...]

Stap 5 is op de tv. Die is beschikbaar als je de tv op UK heb staan. Ik weet niet of de assistent op Engels moet. Ik heb heb hem zelf wel op Engels staan, omdat er dan. Meer functionaliteiten beschikbaar waren of zijn. Het zou me niet verbazen iig.
Services staat op UK, maar de stap 5 setting kan ik niet vinden. Zou je daar een fototje van kunnen sturen waar die staat? Misschien gaat het daar fout.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mf0s7m7D7C3SjmElxYiaDRXunvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WcImrMQL8KvEvjmzW4Pe6a6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Thoraxx schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:24:
[...]

Services staat op UK, maar de stap 5 setting kan ik niet vinden. Zou je daar een fototje van kunnen sturen waar die staat? Misschien gaat het daar fout.[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6_vxkPcZ_NhUtkQDxsiCc0eqAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBUNgnIERnOx50GO6FL4lWr0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnKbD7-aqyKpWGt-_heI0GlEzDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zdksaNBfRyjkGO1uMpkXn7I.jpg?f=fotoalbum_large

Kom er net wel achter dat je bij mobile TV ook iig wifi aan moet hebben. Jij hebt wel een ander menu dan ik, heb zelf een B9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoraxx
Snippertje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:43:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kom er net wel achter dat je bij mobile TV ook iig wifi aan moet hebben. Jij hebt wel een ander menu dan ik, heb zelf een B9.
Bedankt voor de fotos! Ik heb inderdaad een ander menu. Bij mij heet het network. Maar zie daar niks van voice assistant, ook niet bij de sub menus. Ik heb de C8

Misschien is het niet mogelijk hier gewoon.. zal nog eens googlen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EPQmFLIYJb64vuAUpOgSs2tf68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cnvA269gGmfGwEkortmDRDeo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Is er al iemand die het op een normale manier werkend heeft gekregen?
Het gaat mij veel te ver om de tv op VK te zetten... Kom op LG (en google?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:39
@mindgem @Markiempje

Bij mij is gaat het mis bij stap 7. Ik kan nergens in de home app en LG account toevoegen

[ Voor 7% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 24-05-2021 23:27 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
Je kunt In de Google home app met de + een apparaat toevoegen. Als je daarna "werkt met google" kiest moet lg thinq daar tussen staan.

Je volgt dezelfde stappen die voorheen een iet werkende situatie opleverde. Alleen nu met een uk account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:06:
[...]

Bij mij is gaat het mis bij stap 7. Ik kan nergens in de home app en LG account toevoegen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2ao47oqm42sO9w-r7hwTwVHpvE=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/mz1jRHSJEAHeAYctj33Qo5ay.gif?f=fotoalbum_large

Daar zou die tussen moeten staan. Even scrollen, want ik heb hem natuurlijk al toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebbeh
  • Laatst online: 31-05 23:48
@mindgem @Markiempje

❗❗❗❗Duurde ff maar dit is wel echt de oplossing erg bedankt nun ik weer verder genieten🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
Jebbeh schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:52:
[...]

❗❗❗❗Duurde ff maar dit is wel echt de oplossing erg bedankt nun ik weer verder genieten🙃
*knip* (oude bericht dat het niet werkte verwijderd.)

Ik ben helemaal opnieuw begonnen nadat ik mijn oude accounts overal uitgegooid had.
De punt in de email op een andere plek gezet, en het hele verhaal doorlopen op de TV die op UK staat.

Het werkt exact zoals beschreven, maar soms duurt het een paar minuten voordat alles zichtbaar is en/of werkt. Ik heb de tv nu zichtbaar en bestuurbaar in Home. Alleen, uitzetten, dat wil niet. De aan knop werkt wel hahaha.

Edit:
De LG ThinQ app op mijn telefoon vertikt het om de TV te vinden nu. Reboots, power cycle, alles geprobeerd. De tv is wel gelinkt en in mijn google home zichtbaar, ik kan hem aanzetten, maar het lijkt alsof hij niet alle details krijgt. De ronde volume slider is kort zichtbaar en verdwijnt dan. TV is in Home ook als 'uit' zichtbaar altijd. Aanzetten werkt en hij wordt groen, en kort daarna gaat hij weer op grijs, maar blijft wel aan staan. Rara.

[ Voor 71% gewijzigd door Asure op 08-07-2021 11:46 . Reden: werkt nu wel. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomvandendop1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-05 19:17
Na maanden klooien eindelijk geregeld! Duizendmaal dank. Extra notitie. Zet de taalinstellingen in lg app op engels. Anders maak je geen uk based account aan.
@mindgem @Markiempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
Terug van vakantie en alles werkt. Tv was een week van de stroom af, dus een harde reboot gehad :)

In de home app heb ik alleen aan/uit en geen volume regeling, maar met voice werkt alles, zoals "zet de tv zachter/harder" of "start Netflix op de tv".heeft Iemand een volledige lijst met commando's?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Wordt het geen tijd dat lg gewoon out of the box google assistent ondersteund

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whistler_22
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik heb LG daarover gevraagd of de link er gaat komen in Nederland.
Maar voorlopig gaat dat niet gebeuren wisten ze te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:48

The.Terminator

Un boer met bier

Whistler_22 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:29:
Ik heb LG daarover gevraagd of de link er gaat komen in Nederland.
Maar voorlopig gaat dat niet gebeuren wisten ze te vertellen.
Maar het komt wel ? Of gaven ze helemaal geen info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keffke
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10-2021
@mindgem @Markiempje

Via mijn TV wel een UK account kunnen maken. Alleen krijg ik niet de voorwaarden voor voice om te accepteren.
Ook heb ik mijn TV (49UN71006LB) op locatie UK gezet maar krijg nog niet de optie: "link to device for voice control" te zien. Zou een factory reset helpen als ik gelijk UK instel?.

Ook heb ik nog een LG 32" nieuw in doos staan daar ga ik het ook maar eens mee proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door keffke op 25-08-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik krijg hem zelf ook niet meer toegevoegd. Per ongeluk de TV verwijderd omdat ik hem wilde hernoemen oid.

Maar krijg nu deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyENBaBMLATA315gk_PfW8PvdUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZY2aooV4JTpXwTqkfDFsCdI.jpg?f=fotoalbum_large

Na nog een keer inloggen op mijn televisie (want daar was ik weer uitgelogd), stond de TV opeens in mijn overzicht :)

[ Voor 10% gewijzigd door Snippertje op 29-08-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keffke
keffke schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:52:
[...]

Via mijn TV wel een UK account kunnen maken. Alleen krijg ik niet de voorwaarden voor voice om te accepteren.
Ook heb ik mijn TV (49UN71006LB) op locatie UK gezet maar krijg nog niet de optie: "link to device for voice control" te zien. Zou een factory reset helpen als ik gelijk UK instel?.

Ook heb ik nog een LG 32" nieuw in doos staan daar ga ik het ook maar eens mee proberen.
Het is inmiddels gelukt het koppelen van google assistant stond in een ander menu op mijn televisie.

Na lang zoeken eindelijk gevonden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissa
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-02 13:06
Het lukt mij helaas niet, ik krijg connection te zien bij instellingen.

Ik heb hier een account aangemaakt https://sso.lg.com/oauth/...b2-418b-92a3-cae88911a3ad met mijn gmail account wat normaal gesproken met een . is maar nu zonder gedaan. Hier een willekeurig adres in londen ingevuld.

Toen inloggen via web browser met code

Wat doe ik verkeerd?
@Snippertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

frissa schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:30:

Ik heb hier een account aangemaakt https://sso.lg.com/oauth/...b2-418b-92a3-cae88911a3ad met mijn gmail account wat normaal gesproken met een . is maar nu zonder gedaan. Hier een willekeurig adres in londen ingevuld.

Wat doe ik verkeerd?
@Snippertje
Ik hoefde sowieso geen adres in te vullen en gebruikte deze site: https://kr.m.lgaccount.com/spx/login/signIn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krism75
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-04 08:56
Ondertussen heb ik mijn C9 al 1,5jaar en nog steeds geen google home ondersteuning. Echt wel triestig.
En al dat VK gedoe vind ik maar niks.

Dus hopelijk komt er eindelijk eens wat meer ondersteuning

• keffke
frissa schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:30:

Wat doe ik verkeerd?
@Snippertje
Bij mij zat het onder het menu AI (of IA) services en niet onder connections.
Ik heb dus even moeten zoeken maar uiteindelijke wel gevonden

Dit werd wel pas zichtbaar nadat ik hem op VK had gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Twiz
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-09-2021
Ik volg de top ik nu al geruime tijd. Ik heb vandaag geen antwoord gekregen van LG. Over waarom het niet werkt in Nederland. Misschien wel het meest trieste antwoord ooit. Nederland is te klein. Ik zal hieronder even de tekst plaatsen die ik van lg heb gekregen.

Google assistant zelf werkt wel in het Nederlands, maar voor de TV moet er een soort 'tussen software' zijn die de stemverzoeken van Google Assistant naar de TV brengt.
Momenteel is die alleen in een paar talen werkzaam. En het Nederlands lijkt daarvoor helaas een te klein taalgebied daarvoor.
Uw TV op bijvoorbeeld Engels zetten (en ook Google Assistant daarop instellen) zal niet helpen, de TV moet zelf fysiek in het juiste taalgebied staan.
Met een aan de TV aangesloten Google Chromecast stickje is het overigens wel mogelijk om de TV aan en uit te zetten via Google Assistant, maar besturing rechtstreeks dus vooralsnog niet.

Dus met andere woorden deze ondersteuning gaat er nooit komen. Had LG ook aangesproken op het gebied dat zij vertellen zet hem in Engelse taal. Dat dan de ondersteuning van Nederlandse apps weg val. Zoals bijvoorbeeld KPN interactieve TV App. Dan krijg je in één keer het antwoord daar kunnen wij ook niks aan doen. Dat deze niet ondersteund worden door KPN in een andere taal als Nederlands.

Zie je maar weer LG staat niet voor wat zei zelf durven te vertellen. Maar het staat toch echt voor life's garbage. Want zij blijven maar steeds andere bedrijven de schuld geven. Want de tv kan wel degelijk Nederlandse taal ondersteunen op het gebied van spraak opdrachten. Alleen ligt het nooit aan LG dat Google assistant niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissa
Snippertje schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:36:
[...]

Ik hoefde sowieso geen adres in te vullen en gebruikte deze site: https://kr.m.lgaccount.com/spx/login/signIn
Ik krijg dan dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xDAuw5EeFp4u3Ytqx0HS0JCDUQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1zKqmX8eHeYq8rjr8GWpAZcc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Kan iemand het nog eens proberen?
Volgens mij is er iets veranderd. Er lijkt nu meer te gebeuren dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1669366

Met de LG ThinQ app heb ik opgegeven.
Ik werk nu via Home Assistant. Daar scrypt gemaakt die via google home werkt.
"Hej Google, zet tv aan."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgem
Anoniem: 1669366 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:29:
Met de LG ThinQ app heb ik opgegeven.
Ik werk nu via Home Assistant. Daar scrypt gemaakt die via google home werkt.
"Hej Google, zet tv aan."
Zou wel interessant zijn als je meer info gaf over hoe je dat hebt gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frissa
mindgem schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:36:
[...]

Zou wel interessant zijn als je meer info gaf over hoe je dat hebt gedaan
Ik ben ook wel benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1669366

@mindgem en @frissa
Ik heb eerst de google assistant integratie opgezet via https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/ en dan via de manual setup (dus niet via Home Assistant Cloud).

Vervolgens een project aangemaakt zoals beschreven via google actions.
Als dat gelukt is kun je in HOME (android app) de service koppelen.

Je maakt een vervolgens in HOME een routine aan;
Als ik tegen de Assistant zeg: Televisie aan --> acties: start televisie aan (dit stuurt de trigger naar HA)

In configuration.yaml heb ik staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
# Example configuration.yaml entry
google_assistant:
  project_id: williamproject1-acd1e
  service_account: !include klerkproject1-ab4534534h.json
  report_state: true
  exposed_domains:
    - script
    - switch
    - light
    - scene
  expose_by_default: false
  entity_config:
    script.1612093579735:
      name: Televisie aan
      expose: true

Het script kun je aanmaken via de GUI:
naam script moet wel corresponderen "Televisie aan"
dat script laat je de service "wake on lan" aanroepen.

Ik hoop dat de opzet duidelijk is, Ik kan het denk ik niet duidelijker uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06 09:47

Chrisjuh_15

Facta non verba

@mindgem @Markiempje

Verhaal
Dit werkte fantastisch! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:24
Chrisjuh_15 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:57:
[...]

Dit werkte fantastisch! Dank!
Heeft het nog negatieve gevolgen? Werkt de kpn app bijvoorbeeld? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06 09:47

Chrisjuh_15

Facta non verba

joostnl schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:52:
[...]

Heeft het nog negatieve gevolgen? Werkt de kpn app bijvoorbeeld? Alvast bedankt
Ik ervaar voorzover geen gekke dingen op de TV, alleen dat hij nu standaard opstart op het kanaal 'Live TV', en niet meer op HDMI1. Dat is wel een beetje irritant... Iemand die dit ook ervaren heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:08
H2thaP schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:30:
Gah, ik ben het na 3 dagen klooien ook wel zat, ik kan nergens een UK account aanmaken, wel een US, maar wat ik ook doe, hij blijft afwijzen met 'LG niet ondersteund in deze regio´ wat best raar is, aangezien mijn telefoon geheel op engels/US staat.
Ik begrijp overigens van hen die het wel aan de praat hebben dat het behoorlijk matig is, dus laat maar :(
Ik had graag (via Alexa) de Ring erop willen 'casten' en via Google de overige zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
Heb via de nieuwe Thinq app een 1 op 1 gesprek gestart. 'De nieuwe TV hebben wel de hardware maar deze feature wordt niet ondersteund in de Benelux'. Pfff...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:30

Ryan1981

Je ne sais pas

Werkt ook bij mij nog steeds niet (LG CX). Mijn google home staat iig op engelse taal (mijn vrouw is engels) LG staat op NL. Misschien toch een keer een UK account aanmaken voor mijn TV dan.

Vraag me wel af waarom ze niet gewoon zeggen, we ondersteunen het wel maar alleen in engels.

Wat wel werkt in mijn geval als ik zeg: "ok google turn on xbox" en dan zet mijn xbox via cec ofzo zelf de TV aan. Wellicht is dit een route die bewandeld kan worden.

Had idd ook graag mijn ring gekoppeld, wel leek mij wel leuk om te zien wie er voor je deur staat op een 55" scherm :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asure
Ring + tv werkt niet, ik heb de werkende situatie met een C9, maar mijn Nest deurbel wordt ook niet op de tv gestreamd wat ik ook zeg. "ok google toon voordeur op hub" werkt, maar "ok google toon voordeur op tv" doet niks. (Bel drukken levert ook geen melding op de tv op etc.)
(Eigenlijk eens kijken of dat wel werkt op de google tv chromecast die ik heb.)

De tv is wel te bedienen tot zekere hoogte via de nest hub (en de max ook vermoed ik) waar een setje knoppen getoond is als je 'ok google, zet de tv zachter' als commando geeft. (volume, numpad etc.)
Ook apps werken "ok google, start netflix op de tv in de woonkamer', tv uit en aan kan ook.

Volgens mij heb ik gewoon alles UK gemaakt, account+tv taal/regio, dit nadat ik compleet overnieuw begonnen ben met het verwijderen van mijn LG account (dus de account opzeggen/wissen/deleten via LG) als stap 1, en dan 24u wachten tot alles aan de kant van LG verwerkt is. Daarna alles Uk doen, als laatste de tv op Nederlandse taal gezet toen het werkte..

Apps die met de 'oude' lg account waren geinstalleerd bleven gewoon werken (uit de doos NL account+NL Netflix, KIJK, RTL apps etc erop.)
Het is allemaal een beetje janky maar ik kom er nu niet meer aan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Asure op 26-01-2022 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsh3ll
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-05 11:33
Voor Ring op je LG TV moet je Alexa activeren.Met de Alexa app kan je dan de tv linken met je bel en dan krijg je effectief beeld als iemand aanbelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneBE
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 18:34
Fantastische tv, mijn nieuwe OLED65C16LA, maar wat kut dat ik hier nu pas achter kom. Ze hebben zoveel andere smart apparaten die werken. Waarom dit dan niet?!

Dit is echt te triest voor woorden. Staat dit eigenlijk geadverteerd op hun doos of niet? Indien ja, moeten ze dat eigenlijk wel ondersteunen... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneBE
Ik kreeg dit antwoord van LG. Of dat wil zeggen dat het er snel aankomt, betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
ArneBE schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:50:
Ik kreeg dit antwoord van LG. Of dat wil zeggen dat het er snel aankomt, betwijfel ik.
Welk antwoord is dit antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 05-06 00:17
mindgem schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Ik denk dit antwoord: The Twiz in "Kan mijn LG thinQ niet koppelen aan Google home"

Ga zelf t stappenplan ook maar eens proberen… wat een gedoe en inderdaad, de doos staat vol met ‘werkt met google’ logo’s. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ook bizar, ze hoeven toch alleen maar de software te activeren? Het hele google spraak en luisteren etc gaat allemaal via google, het is toch niet zo dat LG zelf de boel moeten maken.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
Laten we hopen dat Matter ondersteuning krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 05-06 00:17
Maar zeg nou zelf, er zit een chromecast in. Ik heb een Nest camera. Waarom kan dit systeem nou niet de TV aanzetten als de bel gaat en dan na een x-aantal minuten de TV weer uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArneBE
mindgem schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Ow, beetje lullig, ik dacht dat ik de tekst hierin had geplakt. Het komt er op neer dat ze op de hoogte zijn van het probleem (obviously) en dat men er "mee bezig is". Ze kunnen wel niet zeggen, of en wanneer, het zal werken.

Veel vager kan het niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gradus15
  • Laatst online: 07-02-2023
Ik heb een lg 65c16LA inmiddels 1 jaar sinds dag 1 probeer ik de google assist via de magic remote, tevergeefs geeft de tv aan, word niet ondersteund in dit land. Racistische vind ik het.

Maandag morgen is lg wat mij betreft als eerst aan de beurt zien of ze het gaan oplossen zo niet ga ik kijken of ik ze er met een kort geding een zaak kan aanspannen want een tv verkopen met Google assist vervolgens niet laten werken is een ondeugdelijk product + dat er staat word niet ondersteund in dit land is discrimeren anno 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gradus15
  • Laatst online: 07-02-2023
ArneBE schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 00:22:
Fantastische tv, mijn nieuwe OLED65C16LA, maar wat kut dat ik hier nu pas achter kom. Ze hebben zoveel andere smart apparaten die werken. Waarom dit dan niet?!

Dit is echt te triest voor woorden. Staat dit eigenlijk geadverteerd op hun doos of niet? Indien ja, moeten ze dat eigenlijk wel ondersteunen... .
Het staat niet op de doos, staat wel op je afstandbediening dat is voldoende. Overigens staat het wel geadverteerd in de verkopende advertentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:30

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik heb via alexa nu wel beeld gekregen als ik de TV aan heb en zeg "hey alexa show front door" of zoiets. Ik zit op dit moment ook te twijfelen of ik een Homey ga aanschaffen, zou misschien met een omweg mogelijk zijn om daarmee een routine in te bouwen die via deze omslachtige omweg doet wat je wil. Vraag me ook af of je op de google nest hub via de browser beeld kan krijgen.

Verder heb ik mij nog niet verdiept in webOSbrew (https://www.webosbrew.org/) maar wellicht is dit in de toekomst ook een manier om dit soort dingen voor elkaar te krijgen, al verwacht ik dat er dan consequenties voor de garantie zijn. Als ik me niet vergis kan je het een en ander in developer mode uitproberen al weet ik niet wat wel en niet mogelijk is, nog geen tijd gehad om uit te zoeken.

Net ontdekt dat ik op mijn tv (CX) spraakherkenning kan aanzetten en met Hi LG de tv kan aanzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Ryan1981 op 17-07-2022 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
Ryan1981 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:13:
Ik heb via alexa nu wel beeld gekregen als ik de TV aan heb en zeg "hey alexa show front door" of zoiets. Ik zit op dit moment ook te twijfelen of ik een Homey ga aanschaffen, zou misschien met een omweg mogelijk zijn om daarmee een routine in te bouwen die via deze omslachtige omweg doet wat je wil. Vraag me ook af of je op de google nest hub via de browser beeld kan krijgen.

Verder heb ik mij nog niet verdiept in webOSbrew (https://www.webosbrew.org/) maar wellicht is dit in de toekomst ook een manier om dit soort dingen voor elkaar te krijgen, al verwacht ik dat er dan consequenties voor de garantie zijn. Als ik me niet vergis kan je het een en ander in developer mode uitproberen al weet ik niet wat wel en niet mogelijk is, nog geen tijd gehad om uit te zoeken.

Net ontdekt dat ik op mijn tv (CX) spraakherkenning kan aanzetten en met Hi LG de tv kan aanzetten.
Tip: https://github.com/webosbrew/dev-manager-desktop
De optie om een camera weer te geven zit er volgens mij nog niet in, maar voor reclamevrije youtube en moonlight de moeite waard, kan met rooten, maar ook met de developermode (dan moet je wel ergens een cron draaien om die developermode iedere 3 dagen te verlengen dmv een curl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:50
Nieuwkomer in deze thread, die ik grotendeels heb doorgelezen.

Maak ik überhaupt een kans met mijn LG Oled TV met WebOS 2.2? Ik lees bij LG dat alleen TV's vanaf WebOS 4.0 Google Assistant kunnen ondersteunen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
SaintNick schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:25:
Nieuwkomer in deze thread, die ik grotendeels heb doorgelezen.

Maak ik überhaupt een kans met mijn LG Oled TV met WebOS 2.2? Ik lees bij LG dat alleen TV's vanaf WebOS 4.0 Google Assistant kunnen ondersteunen...
Ik denk het niet, als zelfs WebOS 5.0 en 6.0 het niet hebben... Laat staan 2.2.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:43
Ik heb Expert deze vraag ook gesteld,ik wil ook nog een oled tv kan alleen niet beslissen tussen een LG C1 of C2 of the Sony A80j lol,en zei zeiden dit:

De LG OLED C2 heeft een Google Assistant niet ingebouwd, Apple TV (Siri) bijvoorbeeld wel. Om gebruik te kunnen maken van Google Home/ Nest is een Chromecast noodzakelijk.

Hieronder staan de 9 stappen om de Google Home/Nest te koppelen aan de LG TV:
- Download de Google Home app
- Stop de Chromecast in de TV en de voedingsadapter in het stopcontact
- Open de Google Home app
- Stel de Chromecast in
- Selecteer het huis waar je de Chromecast aan wilt toevoegen
- Bekijk of de code op het scherm matched met de code op je smartphone –> klik op ja
- Selecteer de ruimte waar je de Chromecast wilt instellen
- Kies het Wifi netwerk dat gelijk is aan je Smartphone (het thuisnetwerk)
- Volg de resterende stappen en klik op doorgaan

Of het dan wel werkt?
En Sony heeft wel ingebouwd Chrome assistant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asure
Nagenoeg elke TV werkt met een Chromecast dus dit is een leuk verhaal.
Als je dit pad kiest adviseer ik wel een Chromecast met GoogleTV 4K en niet gewoon een 'domme' Chromecast. De 'domme' chromecast heeft altijd je telefoon nodig.

Wel zonde, ingebouwde native apps van de tv gebruik je dan niet.
En DVB zenders bekijken werkt niet via een Chromecast. Zit je met twee afstandsbedieningen te jugglen.

LG moet dit gewoon goed fixen voor onze regio, ik heb hem op UK staan en een UK account etc. en dit werkt, ik kan gewoon Nederlands praten tegen/met de tv.
Dus "hey google zet de tv harder" of "zet de tv uit" enzovoort.
Via een Nest hub heb ik ook allerlei knopjes in beeld om zenders te kiezen en volume/pause etc.
(Dus al wel aparte devices in huis om tegen te praten, als de tv uit staat reageert hij natuurlijk niet.)

Check het topic en volg de stappen voor het UK verhaal.

Voor de Sony kan ik je niet helpen, deze Engelse pagina zegt dat het kan:
https://www.sony.com/electronics/support/articles/00256290
Of het in Nederland werkt zonder truuks of regio aan te passen durf ik niet te zeggen. Geen Sony.
Je dealer moet dit gewoon weten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-05 00:54
keffke schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:13:
[...]

Bij mij zat het onder het menu AI (of IA) services en niet onder connections.
Ik heb dus even moeten zoeken maar uiteindelijke wel gevonden

Dit werd wel pas zichtbaar nadat ik hem op VK had gezet.
Ik ben hier ook geraakt. Mr nu al verschillende accounts geprobeerd vooraleer ik dit stappenplan had gevonden en krijg het volgende beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9zP6aZw4IT2pubrBydeJyNEkIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bowfSoPnA3wDGVMiZs8hyh8j.jpg?f=fotoalbum_large

Daar stond in het begin nog mijn Belgische google account. Mr hoe krijg ik nu daar mijn uk account

*Update*
Bij account manager ben ik ingelogd met uk account
Dashboard in lg tinq software met zelfde uk account
En nu nog derde keer inloggen op de tv voor google assistent wss? Stond voorheen nog men belgische account en dan lukte het niet

[ Voor 11% gewijzigd door fleu op 18-09-2022 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Jeetje wat een gedoe zeg. Dan maar geen google assistant hoor. Dit is toch geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
Weinig gedoe hoor, tv en LG account op Engels en het werkt.

Dat het in NL niet werkt is LG's probleem.
Maar die lezen hier niet mee en doen niks met vragen/klachten. Ze geven ontwijkende of onduidelijke antwoorden. Men "is er mee bezig" of "het wordt niet ondersteund".

Voorheen stond Google Assistant en Alexa op de doos gedrukt (in elk geval op mijn LG C9).
Of dat bij de huidige modellen nog zo is weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alberto-capo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
@mindgem @Markiempje

yes, werkt inderdaad _/-\o_

• marco-ruijter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-05 09:37
Inmiddels heb ik dankzij dit forum de LG (CX) gekoppeld met Google Home. Uitzetten dmv zet oled uit werkt, echter werkt het niet om de oled weer aan te zetten, dit lukt overigens wel via de LG Thinq app.

Iemand die dit ook heeft?
Pagina: 1 2 Laatste