Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikaman
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-04 23:38
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk gamen, spellen als Cities Skylines, KSP en Civilization en ik wil klaar zijn voor Cyberpunk 2077 en KSP 2. Daarnaast gebruik ik het systeem voor fotobewerking met Capture One.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik bouw dit systeem graag zelf voor ongeveer €2000,- waar de monitor bij inbegrepen is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Muis, toetsenbord, speakers en hoofdtelefoonversterker.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Het liefst bouw ik het systeem voor de LG UltraGear 27GL850, op basis van een 3700X. De monitor omdat ik veel waarde hecht aan een goede kleurweergave voor het bewerken van foto's. De 3700X om voorbereid te zijn op toekomstige ontwikkelingen.
Een Snelle SSD voor Windows + HDD voor opslag van foto's lijkt mij handig. Getwijfeld tussen de 2070 Super en de 5700XT, uiteindelijk voor de laatste gegaan omwille de prijs/kwaliteit verhouding.
Verder heb ik dit moederbord gekozen vanwege de geïntegreerde Wi-Fi (die helaas noodzakelijk is).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Geen sterke merkvoorkeuren, ik merk wel dat ik een lichte voorkeur voor AMD producten heb.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ik heb graag een goede prijs kwaliteit verhouding. Ook zou ik enige tijd mee willen met deze pc. RGB hoeft niet, maar een mooie behuizing vind ik wel belangrijk.

Ga je overklokken?

Nee ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?[i]

Het zou mij helpen als ik reacties ontvang over de compatibiliteit en verhoudingen tussen de verschillende onderdelen. Ik wil een gebalanceerd systeem zonder bottlenecks die ik over het hoofd gezien heb. Ik ben evt bereid om meer geld uit te geven aan een 2770 Super, mits de prestatiewinst in verhouding is. Graag ontvang ik ook input op het moederbord, geheugen en de voeding omdat ik merk dat daar veel variabelen spelen waar ik geen zicht op heb. Zoals vrm’s bij het moederbord, en de snelheid van het geheugen. Daarnaast de vraag of 16 GB voldoende is of ik beter in 1x 32 GB kan aanschaffen.

Verder sta ik open voor alle tips en adviezen, dit wordt mijn eerste zelfgebouwde systeem. Zie hieronder mijn eigen inventarisatie:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 150,-€ 150,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT€ 485,-€ 485,-
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 58,90€ 58,90
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 77,90€ 77,90
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 499,-€ 499,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 89,58€ 89,58
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 97,68€ 97,68
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 118,90€ 118,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.936,83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:18
Je zou nog kunnen kijken naar deze monitor als de LG niet leverbaar meer is: pricewatch: Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikaman
De LG is op het moment inderdaad lastig te krijgen. Dank voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotipneeded
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-04 22:39
Waarom ga je niet voor nog een m.2? Je hebt er immers plaats voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikaman
brotipneeded schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:41:
Waarom ga je niet voor nog een m.2? Je hebt er immers plaats voor.
Ik heb een Samsung m.2 erin gezet, voor het OS. De 2 TB HDD kan ik desnoods nog uitbreiden, ook daar is nog ruimte voor.

Heb de onderdelen overigens inmiddels besteld, en de 5700 XT alweer geretourneerd. Ga nu toch maar voor de 2070 Super omdat de AMD kaart meteen al kuren vertoonde met de nieuwste drivers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brotipneeded
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-04 22:39
Ik snap dat je een 2 TB HDD hebt. Maar je spellen laden sneller wanneer je deze op een M.2 zet. Voorbeeld, ik speel nogal wat Total war Warhammer. Voorheen installeerde ik mijn games op een SSD en duurde het laden van een battle ongeveer 2 minuten. Na het aanschaffen van een M.2 kwam ik erachter dat mijn moederboard geen NVMe boot ondersteunde (geen OS op M2 dus) en nam ik de beslissing om op mijn M.2 games te installeren. Het laden van een battle duurde ineens ongeveer 20 seconden. Nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:56
Als je de samsung alleen als OS schijf gebruikt zou ik een goedkopere ssd kopen met 1 tb zoals de crucial P1 of een crucial mx500. Duurdere ssds zijn meer een extra luxe of als je hele specifieke eisen ermee hebt ( bijv. Scratch drive ). Ik begon 2 jaar geleden ook met een 500gb ssd en heb spijt dat ik niet de 1tb versie heb genomen.

Ik heb de 27gl83a en super tevreden over. Is vrijwel hetzelfde schermpje als de gl850.

Edit: oh ik zie nu dat die niet meer te verkrijgen is..
Pagina: 1