Hi allen, ik zoek een nieuw mid-range toestel. Budget is zo'n 250 euro. Zie hieronder het template en het voorwerk dat ik reeds heb gedaan.
Ik zoek een?
Ik zoek een smartphone voor privé gebruik. Ik zou mijn gebruik typeren als niet te ingewikkeld en veeleisend. Bijvoorbeeld game ik niet en kijk ik zelden Netflix, documentaires e.d. op mijn smartphone. Wel vind ik het fijn als de kleuren enigszins realistisch zijn, het scherm een redelijke resolutie heeft en de bouwkwaliteit van het toestel redelijk tot goed is.
Wat is je budget?
250 euro, tenzij er voor max 50 euro meer een échte benefit te behalen is.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Bellen
- WhatsApp
- Beperkt filmpjes/Netflix kijken
- Muziek luisteren (Soundcloud, Spotify)
- Hotspot, af en toe
Wat heb je zelf al gevonden?
- Motorola Moto G8 Power (230 euro)
Voordelen: Goede batterij (5000mah), "solide" merk
Nadelen: Geen NFC, laadt niet snel op, 4GB RAM, matige camera
- Xiaomi Note 8 Pro (240 euro)
Voordelen: goede prijs/kwaliteit overall, 6GB RAM, 4500mah batterij, prima camera
Nadelen: niet iedereen lijkt heel enthousiast te zijn over MediaTek processors in het algemeen, LCD scherm
- Realme 6 (230 euro)
Voordelen: goede prijs/kwaliteit overall, 6GB RAM, 4300mah batterij, prima camera
Nadelen: afwerking lijkt was plastic
- Realme X2 (300 euro)
Voordelen: snelle processor (Snapdragon 730G), laadt zeer snel op
Nadelen: camera kan beter voor deze prijs
Welke vragen heb je hier nog over?
Ten eerste lijken de Realme 6 en de Redmi Note 8 Pro redelijk aan elkaar gewaagd. Klopt dit?
Daarnaast vraag ik me af of een Realme X2 niet al overkill is voor mijn behoeften. Daarnaast ben ik niet zeker over de meerwaarde van 5000mah (Motorola) t.o.v. een 4000mah of 4500mah batterij en of ik NFC echt zo erg ga missen. Hoor hier dus graag ervaringen over!
Ik zoek een?
Ik zoek een smartphone voor privé gebruik. Ik zou mijn gebruik typeren als niet te ingewikkeld en veeleisend. Bijvoorbeeld game ik niet en kijk ik zelden Netflix, documentaires e.d. op mijn smartphone. Wel vind ik het fijn als de kleuren enigszins realistisch zijn, het scherm een redelijke resolutie heeft en de bouwkwaliteit van het toestel redelijk tot goed is.
Wat is je budget?
250 euro, tenzij er voor max 50 euro meer een échte benefit te behalen is.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Bellen
- Beperkt filmpjes/Netflix kijken
- Muziek luisteren (Soundcloud, Spotify)
- Hotspot, af en toe
Wat heb je zelf al gevonden?
- Motorola Moto G8 Power (230 euro)
Voordelen: Goede batterij (5000mah), "solide" merk
Nadelen: Geen NFC, laadt niet snel op, 4GB RAM, matige camera
- Xiaomi Note 8 Pro (240 euro)
Voordelen: goede prijs/kwaliteit overall, 6GB RAM, 4500mah batterij, prima camera
Nadelen: niet iedereen lijkt heel enthousiast te zijn over MediaTek processors in het algemeen, LCD scherm
- Realme 6 (230 euro)
Voordelen: goede prijs/kwaliteit overall, 6GB RAM, 4300mah batterij, prima camera
Nadelen: afwerking lijkt was plastic
- Realme X2 (300 euro)
Voordelen: snelle processor (Snapdragon 730G), laadt zeer snel op
Nadelen: camera kan beter voor deze prijs
Welke vragen heb je hier nog over?
Ten eerste lijken de Realme 6 en de Redmi Note 8 Pro redelijk aan elkaar gewaagd. Klopt dit?
Daarnaast vraag ik me af of een Realme X2 niet al overkill is voor mijn behoeften. Daarnaast ben ik niet zeker over de meerwaarde van 5000mah (Motorola) t.o.v. een 4000mah of 4500mah batterij en of ik NFC echt zo erg ga missen. Hoor hier dus graag ervaringen over!
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
:strip_exif()/f/image/dppSE8IpULc3ItlRlAU6bTOO.jpg?f=fotoalbum_large)