Vraag

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Hi allen, ik zoek een nieuw mid-range toestel. Budget is zo'n 250 euro. Zie hieronder het template en het voorwerk dat ik reeds heb gedaan.

Ik zoek een?
Ik zoek een smartphone voor privé gebruik. Ik zou mijn gebruik typeren als niet te ingewikkeld en veeleisend. Bijvoorbeeld game ik niet en kijk ik zelden Netflix, documentaires e.d. op mijn smartphone. Wel vind ik het fijn als de kleuren enigszins realistisch zijn, het scherm een redelijke resolutie heeft en de bouwkwaliteit van het toestel redelijk tot goed is.

Wat is je budget?
250 euro, tenzij er voor max 50 euro meer een échte benefit te behalen is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Bellen
- WhatsApp
- Beperkt filmpjes/Netflix kijken
- Muziek luisteren (Soundcloud, Spotify)
- Hotspot, af en toe

Wat heb je zelf al gevonden?

- Motorola Moto G8 Power (230 euro)
Voordelen: Goede batterij (5000mah), "solide" merk
Nadelen: Geen NFC, laadt niet snel op, 4GB RAM, matige camera

- Xiaomi Note 8 Pro (240 euro)
Voordelen: goede prijs/kwaliteit overall, 6GB RAM, 4500mah batterij, prima camera
Nadelen: niet iedereen lijkt heel enthousiast te zijn over MediaTek processors in het algemeen, LCD scherm

- Realme 6 (230 euro)
Voordelen: goede prijs/kwaliteit overall, 6GB RAM, 4300mah batterij, prima camera
Nadelen: afwerking lijkt was plastic

- Realme X2 (300 euro)
Voordelen: snelle processor (Snapdragon 730G), laadt zeer snel op
Nadelen: camera kan beter voor deze prijs

Welke vragen heb je hier nog over?
Ten eerste lijken de Realme 6 en de Redmi Note 8 Pro redelijk aan elkaar gewaagd. Klopt dit?

Daarnaast vraag ik me af of een Realme X2 niet al overkill is voor mijn behoeften. Daarnaast ben ik niet zeker over de meerwaarde van 5000mah (Motorola) t.o.v. een 4000mah of 4500mah batterij en of ik NFC echt zo erg ga missen. Hoor hier dus graag ervaringen over!

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
NFC wordt steeds meer gebruikt, draadloos betalen, maar ook rondom DigiD bijvoorbeeld.
Of je het gaat missen is glazen bol.

Grote accu, hangt van je gedrag af, ik laad een telefoon alleen op als die bijna leeg is, grote accu voor mij betekend dus eens in de paar dagen opladen.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou nog toevoegen de:
pricewatch: Nokia 7.2 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart

Die Moto power zou ik droppen. Dat is een one trick pony met alleen een grote batterij.
Een pricewatch: Motorola One Action Blauw is nog completer.

Android One zou ik wel overwegen als eis qua langere ondersteuning.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:20

makje

Professioneel prutser

categorie: Smartphones

Ik heb even geselecteerd op NFC en Android One omdat je dan tenminste wel goede softwaresupport hebt. Natuurlijk heb je niet alles voor deze budgetprijs, maar ikzelf zou dan proberen te gaan voor de Nokia 7.2 of anders de 7.1 als je echt wel onder de 250 wilt blijven of 6,3 inch te groot vind. (3 of 4 GB geheugen maakt voor velen niet veel uit, maar sommigen zullen over de rooie gaan als je dat suggereert :P)
Camera heb ik verder geen flauw benul van, maar je weet nu in ieder geval wat fatsoenlijke telefoons voor die prijs, google eens wat reviews en foto vergelijkingen

9800x3d

• GkkeGerrit
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
De realme 6 heeft toch ook een MediaTek processor?
Zelf zou ik de pricewatch: Xiaomi Mi 9T 64GB Zwart ook meenemen in de overweging, die lijkt een combinatie te hebben van de door jou genoemde voordelen. Die is ook regelmatig te koop voor 230 als je hem uit China bestelt.

[ Voor 18% gewijzigd door GkkeGerrit op 14-04-2020 17:32 ]

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:45
Eventueel de Oppo A9?

Voordelen:
- Grote accu
- Stevige behuizing

Nadelen:
- LCD Scherm
- Geen NFC

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Samsung Galaxy A40 ook al bekeken?
Ik heb zelf al een tijd de A6 als werktelefoon en vind dat een meer dan prima midrange telefoon, de A40 is zijn opvolger.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-11 14:19
Eventueel de Oppo A9?

Voordelen:
- Grote accu
- Stevige behuizing

Nadelen:
- LCD Scherm
- Geen NFC

Heeft wel NFC

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Bedankt voor de vele reacties! Moto G8 Power heb ik niet meer op de shortlist staan, lijkt me inderdaad een one-issue toestel.
unezra schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:07:
Samsung Galaxy A40 ook al bekeken?
Ik heb zelf al een tijd de A6 als werktelefoon en vind dat een meer dan prima midrange telefoon, de A40 is zijn opvolger.
Thanks, maar ik denk dat ik het scherm net te klein vind.
sambalbaj schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:20:
Ik zou nog toevoegen de:
pricewatch: Nokia 7.2 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart

Die Moto power zou ik droppen. Dat is een one trick pony met alleen een grote batterij.
Een pricewatch: Motorola One Action Blauw is nog completer.

Android One zou ik wel overwegen als eis qua langere ondersteuning.
Deze inderdaad niet overwogen. Ziet er goed uit, de accu lijkt me alleen wel een nadeel (3500mah).
divk schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:31:
Eventueel de Oppo A9?

Voordelen:
- Grote accu
- Stevige behuizing

Nadelen:
- LCD Scherm
- Geen NFC

Heeft wel NFC
Inderdaad ook een goede bang for buck op het eerste oog. Kijkende naar de specificaties en enkele vergelijkingen tussen de Realme 6 & Redmi Note 8 Pro verder, neig ik nu toch het meeste naar een Realme 6. 90hz scherm, snel opgeladen en voor het prijsniveau (230 euro) zeer degelijke hardware. Alleen apart dat er geen topic lijkt te bestaan in het Android forum over deze specifieke telefoon.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Jedi_Pimp schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:59:
Inderdaad ook een goede bang for buck op het eerste oog. Kijkende naar de specificaties en enkele vergelijkingen tussen de Realme 6 & Redmi Note 8 Pro verder, neig ik nu toch het meeste naar een Realme 6. 90hz scherm, snel opgeladen en voor het prijsniveau (230 euro) zeer degelijke hardware. Alleen apart dat er geen topic lijkt te bestaan in het Android forum over deze specifieke telefoon.
Realme is een relatief nieuw merk met nog geen grote naamsbekendheid en grote afzet hier, maar misschien kun jij het topic starten in het forum? Kopieer de start post van de X2 en pas aan naar de 6? Dan kan het topic vanzelf groeien.

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:45
https://www.oppo.com/en/smartphone-a9-2020/specs/

Volgens OPPO zelf heeft het toestel dus geen NFC.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOz6FGfDFzJEQoBJl-xK6qaDYME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dppSE8IpULc3ItlRlAU6bTOO.jpg?f=fotoalbum_large

• Potenscia
Maar de OPPO A9 moet je niet nemen. HD scherm, SD665 voor €250. Dat is geen goede keuze, zelfs niet voor een batterijbeest.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:28
Waarom niet voor de galaxy a50?

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:35
Zelf gebruik ik al enige tijd de volgende Xiaomi
Mi 9 lite. OLED, NFC, quickcharge en behoorlijk aardige camera. Ook handige extra's: Geheugen uitbreidbaar, inscreen vingerafdruk scanner, gezichtsherkenning, infrarood.

pricewatch: Xiaomi Mi 9 Lite 64GB opslag Blauw

[ Voor 18% gewijzigd door rvrrr op 19-04-2020 08:05 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:51
Realme 6 topic.
[Realme 6] Ervaringen & Discussie

Hier prijzen ze hem iig aan.
YouTube: Dit zijn de beste smartphones van Q2 2020 | Koopwijzer | WANT

[ Voor 49% gewijzigd door DeBaroN op 19-04-2020 10:39 ]

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:20
Xiaomi Note 9s nog te overwegen?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:51

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-10 09:39
Samsung Galaxy M21 net uitgekomen voor 219,-
6000mAh, 15W lader, OLED

Geen NFC Samsung site zegt van wel

soc is minder krachtig dan de Redmi Note 8 Pro maar wel een grotere accu.
Wat denken jullie van deze telefoon?

[ Voor 4% gewijzigd door SilencMol op 24-04-2020 23:38 ]

• Potenscia
Staar je niet blind op de 6000mAh. De Realme 6i (5000mAh) presteert volgens GSMArena veel beter dan de M30s (186h VS 130h 'endurance rating). Ook de Moto G7 Power (5000mAh) wint het van de M30s met 147h tegenover 130h. De Samsung M-series hebben idd een grote batterij, maar ze geven niet zóveel accuduur als dat je zou verwachten. Kijk aanvullend gewoon nog even op (meerdere) accutests, bijv. op YouTube en zie of ze echt zo lang meegaan.

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 01:35

Tahref

God bless you

- realme x2
- Mi 9t
- mi9 lite

lijken mij prima
Pagina: 1