Voorkomen van vogelnest onder zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:47
Onder mijn panelen zijn dit jaar (voor het eerst sinds 2015) een nest kauwen gaan nestelen. Dit geeft serieus geluidsoverlast (werkplek op zolder) en ze slepen een hoop brandbaar materiaal onder de panelen. Ik wil het nest weg laten halen en er dan gelijk een borstel of kam aan de randen laten plaatsen, om te voorkomen dat ze terug komen (want ze komen graag een volgend seizoen naar hun oude stek terug).

Je hebt systemen met 'vingers', borstels en gaas. Iemand goede/slechte ervaringen met deze oplossingen?
Verder nog tips?

En iemand een tip voor een bedrijf die dat kan uitvoeren in centrum van het land (mag via pb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 16:00
Succes er mee, die krengen heb ik elke morgen last van om, 5.30 al maanden proberen ze binnen te dringen in de dakgoot die ik dicht getimmerd heb 1.5 jaar geleden.
T is dat je ze niet mag afschieten anders waren ze al weg.
Etters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Als afschieten een optie was, dan was ik nog wel ff bezig. Ik woon vlak bij een park, dus het ziet er vaak zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QM4MiTXq66Hie6BFEH9nJqUrHD4=/f/image/urGSYrcGDxVwoYDlFd7Ta6sg.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JopieE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:06

JopieE

4640 Wp + WP + WPB

Rolletje kippengaas

Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Dank voor de links, die items had ik nog niet gevonden. Maar ik ga niet zelf het dak opklimmen en een bedrijf gaat geen doe-het-zelf-oplossing monteren, vandaar dat ik ervaring zoek met de oplossingen die op de markt verkrijgbaar zijn.

Ik vind zo snel:
birdblocker
borstel
gaas (onderaan pagina)

Welke oplossingen werken wel/niet, welke zijn goed geprijsd, gaan ze lang mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:39
alles wat kunststof is werkt niet/slecht. Kraaien en kauwen zijn klootzakken en gaan net zo lang door tot het stuk is. Kippengaas werkt wel, dat is stevig en metaal.
Enige punt van al deze dingen is de bevestiging, dit gaat altijd met popnagels of zelftappers in de zijkant van je frame. Dat zijn dus extra gaten en dan heb je kans dat je garantie op je paneel verliest.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:38
Oud topic maar kan er verder weinig over vinden.

Wij hebben vorig jaar ook kauwen onder onze panelen gehad. Gelukkig verkozen ze toch liever een andere plek want nest is nooit in gebruik genomen. Zit precies boven onze kinderkamer ook..

Na de zomer een bedrijf ingehuurd om het weg te halen en borstels rondom te plaatsen. Kwamen drie vuilniszakken troep onder vandaan. Daarna borstels geplaatst en prima, dachten we.

Laatst zagen we weer veel vogels heen en weer vliegen en takken in onze voortuin liggen. Wat bleek. Er waren geen borstels geplaatst aan de voorkant bij de dakgoot.. dit uiteindelijk zelf gedaan omdat ik daar nog wel makkelijk bij kan. Ben benieuwd nu..

Wat ik niet snap, waarom steeds bij ons? Hele blok heeft zowat panelen. Misschien omdat wij de zolder ook geïsoleerd hebben en de rest niet of matig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerbenvl
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 08:23
No Hands schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:52:
alles wat kunststof is werkt niet/slecht. Kraaien en kauwen zijn klootzakken en gaan net zo lang door tot het stuk is. Kippengaas werkt wel, dat is stevig en metaal.
Enige punt van al deze dingen is de bevestiging, dit gaat altijd met popnagels of zelftappers in de zijkant van je frame. Dat zijn dus extra gaten en dan heb je kans dat je garantie op je paneel verliest.
Zie dat er tegenwoordig wat stevigere opties zijn dan kunstof: https://solarspikes.com. Hier te koop: https://www.ongediertebestrijden.shop/vogelwering.

Klemmen voor gaas zodat er niet geboord hoeft te worden bestaan tegenwoordig ook: https://www.ongediertebes...ring/klemmen-vogelwering/

WP: Nibe AMS 20-6 / SMO40 / UKV100 serie. Afgifte: ZLTV radiatoren (Climarad Vita / Jaga Vertiga Hybrids)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
HansAnders07 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:47:
Oud topic maar kan er verder weinig over vinden.

Wij hebben vorig jaar ook kauwen onder onze panelen gehad. Gelukkig verkozen ze toch liever een andere plek want nest is nooit in gebruik genomen. Zit precies boven onze kinderkamer ook..

Na de zomer een bedrijf ingehuurd om het weg te halen en borstels rondom te plaatsen. Kwamen drie vuilniszakken troep onder vandaan. Daarna borstels geplaatst en prima, dachten we.

Laatst zagen we weer veel vogels heen en weer vliegen en takken in onze voortuin liggen. Wat bleek. Er waren geen borstels geplaatst aan de voorkant bij de dakgoot.. dit uiteindelijk zelf gedaan omdat ik daar nog wel makkelijk bij kan. Ben benieuwd nu..

Wat ik niet snap, waarom steeds bij ons? Hele blok heeft zowat panelen. Misschien omdat wij de zolder ook geïsoleerd hebben en de rest niet of matig?
Constructie montage materiaal van de zonnepanelen waarschijnlijk. Mijn oude set lagen liggers voornamelijk horizontaal. Ideaal voor nesten om er houvast te hebben. Nu de nieuwe set liggen de liggers verticaal en geen nesten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MotorBeast schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:13:
[...]

Constructie montage materiaal van de zonnepanelen waarschijnlijk. Mijn oude set lagen liggers voornamelijk horizontaal. Ideaal voor nesten om er houvast te hebben. Nu de nieuwe set liggen de liggers verticaal en geen nesten meer.
De kans is daarmee misschien iets kleiner, maar hier ook gewoon een nest met verticale rails, zelfs nadat ik het nest 2x heb weggehaald. Zitten nu al een tijdje jonkies in, dus laat het voorlopig maar even zo. De 2 andere nesten die ik vanuit huis kan zien, zijn wel bij huizen met horizontale rails.
Pagina: 1