Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Beste mede tweakers.

Heb in februari panelen laten leggen, en nu heb ik 6 kraaien die er graag gaan nestelen.
Nu kom ik op internet 2 soorten bescherming tegen.
Borstels en soort kammen.

De borstels zien er het makkelijkste uit om te instaleren echter is de vraag is de ventilatie wel voldoende.

Hoe pak je dit het beste aan en wat is jullie ervaring hiermee.

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadrunnertoao
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Gaas aan de randen; geen last meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 22:01
Ik heb bij mijn panelen gaas geplaatst, net als bij mijn waterafvoer zodat ze meer onder de pannen kruipen en nesten bouwen.
Zijn echt die-hards die ook na het verwijderen van het nest gewoon weer opnieuw beginnen.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Gaas is leuk maar hoe bevestig je dat?
zou niet graag geëlektrocuteerd worden :S

die dakgoot egels zien er netjes uit zou dit nog voor voldoende ventilatie zorgen?

[ Voor 34% gewijzigd door BakkerBolletje op 25-03-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:32
mijn ervaring is dat alles wat van kunststof is gewoon kapot wordt getrokken, kraaien en kauwen zijn echte hufters.
Gaas is beter want dat is stevig. Dat wordt meestal met zelftappers in het paneel vastgezet, dan zou je bang kunnen zijn dat je garantie vervalt omdat er gaten zitten op plekken waar het niet hoort.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Zal best maar contact met het bedrijf opnemen of zij dit aanbrengen.
om 25 jaar garantie op het spel te zetten is ook nogal wat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Lol dus het bedrijf vogelwering laten plaatsen a 450 euro.
1 dag later

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjZQXh_8oeZ2KEAzTJm6t_vE2Fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1zdmJuatGnf459aeIffgVfk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIYHc_IPbE5NJjNzzbV7GjSSiSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AO7YJD153KqwXH6cc1weYXaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxMywNZdlL2i9vERXDpZfC6Vrj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVCF9ptAZyldJAINYHKA9aia.jpg?f=fotoalbum_large

Ze lachen me nog net niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FD2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-05 20:20

FD2

Maar die rakkers krijgen er wel spijt van hoor !
Het wordt straks goed warm onder die panelen.

SolarEdge 7980Wp (2280 Oost, 3420 Zuid, 2280 West)    en    Daikin multisplit 2MXM50M met FTXA50A & FTXM25M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ennestee
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:48
Hallo, ik zit met hetzelfde probleem, ik sta alleen nog vóór de keuze welke vogelwering aan te (laten) brengen. Ben daarom benieuwd naar de verdere ervaringen van de topic starter. Wat ik op de foto's zie, is dat de kunststof kammen te kort zijn gekozen door de leverancier, en ook dat de tanden van de kammen niet halverwege onderling verbonden zijn zoals dit door een aantal andere leveranciers wel wordt gedaan (o.a. Birdblocker).
Alvast dank voor het delen van verdere ervaringen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDriessen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 23:55
Hier het zelfde probleem maar dan met Duiven.

Het zonnepanelen bedrijf laat de garantie vervallen wanneer er door iemand anders vogelwering geplaatst wordt... lekker dan..

Dus door hun vogelwering laten plaatsen,, zijn het borstels. Niet wat ik verwacht had voor die prijs.

Maar de borstels zitten er, dus nu een paar weken wachten en zien wat het wordt.

Aangezien er geen kauwen onder hebben gezeten, hoop ik ook niet dat die dit nu alsnog gaan doen..

En zo'n borstels lijken me qua ventilatie ook iets meer te blokken.. Maar dat merk ik wel aan de opbrengst die dan lager moet uitvallen. Ben er wel een beetje klaar mee ;)
Pagina: 1