Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zonnepanelen en vogel overlast

Pagina: 1
Acties:

• BakkerBolletje
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 26-03 12:48
Beste mede tweakers.

Heb in februari panelen laten leggen, en nu heb ik 6 kraaien die er graag gaan nestelen.
Nu kom ik op internet 2 soorten bescherming tegen.
Borstels en soort kammen.

De borstels zien er het makkelijkste uit om te instaleren echter is de vraag is de ventilatie wel voldoende.

Hoe pak je dit het beste aan en wat is jullie ervaring hiermee.

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

• Roadrunnertoao
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 25-03 16:56
Gaas aan de randen; geen last meer

• JustinoFTW
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02-04 16:55
Ik heb bij mijn panelen gaas geplaatst, net als bij mijn waterafvoer zodat ze meer onder de pannen kruipen en nesten bouwen.
Zijn echt die-hards die ook na het verwijderen van het nest gewoon weer opnieuw beginnen.

5120Wp Oost/West - PV Output

• BakkerBolletje
Gaas is leuk maar hoe bevestig je dat?
zou niet graag ge√ęlektrocuteerd worden :S

die dakgoot egels zien er netjes uit zou dit nog voor voldoende ventilatie zorgen?

[Voor 34% gewijzigd door BakkerBolletje op 25-03-2020 11:21]

• No Hands
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21:35
mijn ervaring is dat alles wat van kunststof is gewoon kapot wordt getrokken, kraaien en kauwen zijn echte hufters.
Gaas is beter want dat is stevig. Dat wordt meestal met zelftappers in het paneel vastgezet, dan zou je bang kunnen zijn dat je garantie vervalt omdat er gaten zitten op plekken waar het niet hoort.

SE5k, 16x255Wp zuid, 6x240Wp en 2x300Wp oost, gasloos, Fujitsu L/W.

• BakkerBolletje
Zal best maar contact met het bedrijf opnemen of zij dit aanbrengen.
om 25 jaar garantie op het spel te zetten is ook nogal wat

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True