Router herstart bij lokaal aanroepen HASS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halberti
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 13:29
Goedemorgen allen,

wie kan mij vertellen wat er in onderstaande situatie gebeurt en evt hoe ik dit op kan lossen?

Mijn situatie is alsvolgt, Ziggo router beneden met IP range 192.168.178.X is bekabeld verbonden met een router boven welke IP range 192.168.2.X heeft. Aan deze router is een Synology NAS verbonden (fixed IPin de 192.168.2.XXX range) met daarop een HASS Docker met zijn eigen URL (reverse proxy).
Op de Ziggo router poort 443 geforward naar de tweede router om veilig de URL van (o.a.-) de HASS Docker aan te roepen.

Wanneer ik in mijn lokale netwerk echter de HASS URL aanroep gaat 9 van de 10 keer echter de Ziggo router plat en gaat deze herstarten.

Het is niet alleen de HASS docker, ook NodeRed met eenzelfde setup (docker, URL, reverse proxy) vertoont dezelfde issues dus ik ga er van uit dat ik ergens een denkfout/configuratiefout gemaakt heb, ik kom er alleen niet meer uit hoe ik dit op kan lossen.

Heeft iemand een idee??
Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt Ziggo als ze de logbestanden uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halberti
Trommelrem schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:27:
Wat zegt Ziggo als ze de logbestanden uitlezen?
Die wil ik hier (nog-) niet mee lastigvallen. Ik heb zo het gevoel dat men @ziggo gaat zeggen dat ik alles moet resetten (meerdere malen gedaan) en dat ik toch echt ergens een denk/setup fout gemaakt heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
halberti schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:29:
[...]

Die wil ik hier (nog-) niet mee lastigvallen. Ik heb zo het gevoel dat men @ziggo gaat zeggen dat ik alles moet resetten (meerdere malen gedaan) en dat ik toch echt ergens een denk/setup fout gemaakt heb...
Is standaardprocedure bij Ziggo om logbestanden uit te lezen, dus eerste stap zou zijn met Ziggo bellen. Dan kunnen ze meteen controleren of alle SNR waardes in orde zijn. Gaat het overigens in glasvezel of kabel? Bij glasvezel is een managed router bij Ziggo namelijk een keuze.

Hoe is de voeding? Die kabelmodems functioneren soms niet goed door een voeding die niet meer genoeg kan leveren. Andere adapter plaatsen kan in een enkel geval helpen, 1 op de 10 stabiliteitsproblemen komt voort uit een matige adapter. Plaats een andere adapter, test, koppel dat terug en krijg een nieuw modem+adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 21:43

casemodder

--->

@halberti Onderstaande topic lijkt hetzelfde probleem als jij te hebben.

Ziggo connectbox crashtt bij gebruik van nextcloud

Bugje in bepaalde connectbox

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halberti
@Trommelrem Zou het werkelijk de voeding kunnen zijn? Ik heb op andere momenten geen enkel probleem met de Ziggo Technicolor....
@casemodder Dank voor het meedenken, in het genoemde forum zie ik (nog-) geen oplossing staan maar ook niet een directe aanleiding dat dit een bug kan zijn toch??

Dank voor het meedenken iig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
halberti schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:44:
@Trommelrem Zou het werkelijk de voeding kunnen zijn? Ik heb op andere momenten geen enkel probleem met de Ziggo Technicolor....
Nee, maar het is een stap van de checklist om te voorkomen dat je verder in het proces hier achter gaat komen. Dat zou namelijk zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halberti
@Trommelrem Thanks voor de info, ik ga vanmiddag (na alle werkgerelateerde calls) Ziggo bellen om de router een door te pluizen.

Ik ben echter nog steeds bang dat dit niet een hardware probleem betreft, heeft iemand enig idee hoe ik dit qua instelling verkeerd ingesteld kan hebben?
Het gebeurt namelijk echt alleen wanneer ik de (externe-) HASS/NodeRed url aanroep vanaf mijn lokale netwerk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafvs
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb praktisch dezelfde setup:

sub.domein.nl > modem > router > synology nas > docker hass || docker node red || synology reverse proxy

Vanuit het domein kom ik via port 433 op mijn nas. Mijn modem kan niet in bridge en dus poort geforward naar router. Router zit op een ander subnet net als bij jou. De router stuurt 433 door naar de reverse proxy op de synology. Aan de hand van het domein dat ik heb gekozen stuurt de reverse proxy me door naar home assistant of iets anders.

Heb je hier nog iets mee gedaan? https://www.home-assistant.io/integrations/http

Ik ondervind wat dit betreft geen probleem met mijn modem (gaat niet plat). Ik zou dus ook zeggen dat het een bug is.

Ik vraag me in mijn geval overigens ook af of dit wel helemaal goed gaat op een ander vlak. Als ik verkeerd inlog in home assistant dan zie ik in mijn logs soms een verwijzing naar het ip van mijn modem.

Volgens mij zou dat niet de bedoeling moeten zijn.
Pagina: 1