Ziggo connectbox crashtt bij gebruik van nextcloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwsmit
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-08 05:18
Mijn vraag
Ik heb een het standaard ziggo modem die ik ook als router gebruik. Aan dat modem hangt een server waar nextcloud op staat. Soms wanneer ik mijn nextcloud probeer te benaderen crasht de router en toe valt mijn internetverbinding weg.
Wat zou het probleem kunnen zijn en is hier een oplossing voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo Connectbox
Odroid XU4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opnieuw opstarten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:50
Gebruik je hairpinning (ook wel NAT-loopback genoemd) om je cloud te benaderen en heb je een Compal? Neem dan contact op met de helpdesk en vraag ze ook je een Arris op te sturen. Link voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwsmit
Ik gebruik geen NAT loopback. Ik heb me laten vertellen dat dit niet mogelijk is met de connectbox.
Bovendien crasht het modem ook wanneer ik nextcloud via een lokaal of extern ip adres benader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@fwsmit Crasht hij wel echt? Wat gebeurt er met de IP-configuratie van je PC/laptop en andere devices?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwsmit
Het lijkt erop alsof ik nog wel hetzelfde lokale ip adres behoud. Ik kan niet al te veel testen, want dat is vervelend voor de anderen.
Het is in ieder geval wel zo dat de wifi, het bekabelde internet en de telefoon het niet meer doen als het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:45

lier

MikroTik nerd

fwsmit schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:43:
Bovendien crasht het modem ook wanneer ik nextcloud via een lokaal of extern ip adres benader
Als je een intern adres gebruikt, dan gebruik je alleen het switch deel van de Connectbox. Zou vreemd zijn als dat hem laat crashen.

Maak je gebruik van UPnP? Moet voor Nextcloud een port forward aangemaakt worden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwsmit
Ik weet niet meer 100% zeker dat alleen een intern adres hem liet crashen. Het kan zijn dat ik op hetzelfde moment ook een extern adres gebruikte. Dat moet ik dan nog even testen wanneer er minder mensen de wifi gebruiken.
Ik gebruik geen UPnP, heb zelf de port forwarding opgezet.
Pagina: 1