Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guybruggemann
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-02 19:57
Beste,

Aangezien de economie nu op zijn gat ligt leek het mij een goed moment om aandelen aan te halen.

Ik doe dit op degiro. Ik wil 1 stabiele investeringg doen en 1 risico markt, zoals bijvoorbeeld Canopy Growth.

Nu vroeg ik me af; Canopy growth heeft meerdere verschillende aandelen die je kan kopen. Bijvoorbeeld 1 op de beurs in frankfurt, canada etc...
Maakt het uit op welke markt je een aandeel koopt of zit er verschil in deze aandelen?

Hetzelfde voor bijvoorbeeld Heineken, waarbij Heineken het aandeel zelf heeft en Heineken holding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vi2g0l-WVW9Grjo_MQqFTNRmjPQ=/f/image/T6bGxi4MYHgKFPtZxvY9wYbh.jpg

Groet,

[ Voor 8% gewijzigd door guybruggemann op 08-04-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 19:36
Nee, daar is in principe geen verschil in. Al wordt er soms nog wel eens gegoocheld met afgeleide producten dus is het wel een beetje opletten.

Over het algemeen is het het beste om een aandeel te kopen op zijn primaire en daarmee meeste liquide markt (waar het meeste van dat aandeel verhandelt wordt). Voor Heineken is dat bijvoorbeeld Euronext Amsterdam, voor Canopy Growth heb ik geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Deze vragen kan je prima stellen in Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Dit topic is gesloten.