Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CV Ketel - Vervangen of uitzingen?

Pagina: 1
Acties:
Hoi Tweakers,

Momenteel heb ik een Vaillant VHR-C 24-28 hangen uit 2003, 17 jaar oud dus. De ketel doet het nog goed.
Ik had er een los onderhoudscontract bij via Energiewacht, dit liep afgelopen Maart af en heb ik niet verlengd mede door de leeftijd van de ketel en z'n levensduur.

Vandaag is er een adviseur van Energiewacht langsgeweest en die gaf (logischerwijs) aan dat het handig is hem te vervangen, het kan onveilig worden als hij gaat lekken en na 17 jaar is hij wel ongeveer op. Dus ze hebben een offerte gemaakt voor een Nefit Proline NXT CW4 met vuilafscheider. Totaalprijs inclusief alles : 1583 euro inclusief btw.

Prijs viel me mee, maar heb even online gespiekt en daar krijg ik bij CV-Totaal dezelfde Nefit ketel met vuilafscheider en installatie voor 1291 euro inclusief btw en dan is er ook nog een 75 euro cashback bij Nefit.

Maar ik heb geen verstand van CV-ketels dus vraag me af waar ik nu verstandig aan doe. Ons idee is om binnen nu en 2 jaar te gaan verhuizen, dus huren/leasen is wat mij betreft geen optie.

Hebben jullie tips en of advies ? :)

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Laat eerst het rendement eens bepalen, dat kunnen ze eenvoudig meten. Als dat nog okay is, zou ik hem gewoon laten zitten... (tenzij je veel comfort mist).

Mocht hij kaduuk gaan, dan kun je hem altijd nog vervangen.

Edit:

Lees nu pas dat je binnen 2 jaar wil verhuizen... Dat laat je hem toch helemaal zitten?

[Voor 18% gewijzigd door Question Mark op 08-04-2020 11:07]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Question Mark schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:07:
Laat eerst het rendement eens bepalen, dat kunnen ze eenvoudig meten. Als dat nog okay is, zou ik hem gewoon laten zitten... (tenzij je veel comfort mist).

Mocht hij kaduuk gaan, dan kun je hem altijd nog vervangen.
Thanks voor je snelle reply :) Mag k vragen hoe je zoiets berekend? En wat dat precies is? Is dat CW3/CW4?

Edit : Qua verhuizen, ik denk dat het een goede plus voor je huis is als er een nieuwe net onderhouden CV ketel hangt, niet?

[Voor 12% gewijzigd door DennusB op 08-04-2020 11:08]

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

DennusB schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:07:
[...]

Thanks voor je snelle reply :) Mag k vragen hoe je zoiets berekend? En wat dat precies is? Is dat CW3/CW4?
Nee, daar rolt een percentage uit. Mijn oude ketel van 18 jaar (waar de verkopende makelaar mij destijds nog voor gewaarschuwd had), bleek na meting nog een rendement van 92% te hebben. Een nieuwere ketel laten plaatsen "omdat dat zuiniger is" is dan complete onzin met zo'n rendement. Er werd mij toen afgeraden om dat te doen door de (eerlijke) lokale installateur. "Kan altijd nog als hij kapot gaat..."
Edit : Qua verhuizen, ik denk dat het een goede plus voor je huis is als er een nieuwe net onderhouden CV ketel hangt, niet?
Denk je echt dat je huis daardoor 1500 euro meer waard wordt? If not, dan kan de investering niet uit. Huizen verkopen momenteel toch wel, voor de verkoopbaarheid van je woning hoef je het dus ook niet te doen.

Blijft over comfort... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:03

JdM

Gas?Gas!

@DennusB De vraag of het juist goed is, is relatief. Wat nou als ik je huis koop en een hekel heb aan Nefit, maar echt warm word van Vaillant?

N54 powered

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:54

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

JdM schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:11:
@DennusB De vraag of het juist goed is, is relatief. Wat nou als ik je huis koop en een hekel heb aan Nefit, maar echt warm word van Vaillant?
Ik denk dat 99,9% van alle mensen daar geen huis op afschiet.

If it aint fixed, it's broken.

• Shefkee
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08-07 04:18
Is dit de prijs incl. vervangen, demontage en opnieuw installeren? En de prijs elders excl. de installatie?

Daarnaast; wat gebeurd er met de huidige rookgasafvoerpijp, kan die blijven zitten?

Edit; excuus, niet goed gelezen. Duidelijk, dan ga ik er vanuit dat in je prijsvergelijk dezelfde installatie aangeboden wordt.

[Voor 25% gewijzigd door Shefkee op 08-04-2020 11:15]

Shefkee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:13:
Is dit de prijs incl. vervangen, demontage en opnieuw installeren? En de prijs elders excl. de installatie?

Daarnaast; wat gebeurd er met de huidige rookgasafvoerpijp, kan die blijven zitten?

Edit; excuus, niet goed gelezen. Duidelijk, dan ga ik er vanuit dat in je prijsvergelijk dezelfde installatie aangeboden wordt.
Is inderdaad inclusief alle materialen en man-uren. Rookgasafvoerpijp vervangen ze ook direct (schijnt verplicht te zijn).

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Ik had alleen dat onderhoudscontract juist wel verlengd. Juist vanwege de leeftijd en dat het nog maar zo'n twee jaar hoeft. Een nieuw contract krijg je bij die leeftijd niet snel meer.

Of een nieuwe ketel in het warmtepomp van het gas af tijdperk nog wel een dikke plus bij verkoop is, dat betwijfel ik. Je beperkt een nieuwe eigenaar wel flink in z'n keuzes op dat gebied want eigenlijk moet die ketel eerst nog tien jaar mee.
sambalbaj schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:28:
Ik had alleen dat onderhoudscontract juist wel verlengd. Juist vanwege de leeftijd en dat het nog maar zo'n twee jaar hoeft. Een nieuw contract krijg je bij die leeftijd niet snel meer.

Of een nieuwe ketel in het warmtepomp van het gas af tijdperk nog wel een dikke plus bij verkoop is, dat betwijfel ik. Je beperkt een nieuwe eigenaar wel flink in z'n keuzes op dat gebied want eigenlijk moet die ketel eerst nog tien jaar mee.
Eens, maar aangezien ik elke onderhoudsbeurt zo 200 euro aan het stukslaan was op ontbranders, rubbers en weet ik wat vond ik dat nogal een bodemloze put worden.

Daarbij, warmtepomp is leuk, maar hier niet mogelijk. Dus ook niet voor een volgende eigenaar.

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:21

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Installateur geeft zelf aan dat de ketel 17 jaar wordt en vervolgens wil je hem na 13 jaar al vervangen?

Als hij kapot gaat, dan heb je binnen maximaal een week een nieuwe hangen. Mijn 23 jaar oude ketel heb ik vervangen omdat hij in error sloeg, maar met een reset wel bleef werken. Ik had binnen 2 dagen een nieuwe hangen.

Als je bang bent voor je veiligheid dan hang je er een koolstof monoxide melder in de buurt.

Echt no way dat hij vervangen moet worden is puur inspelen op angst. Ook over verkoop. Het is zo makkelijk om voor 1500 euro een nieuwe ketel te plaatsen.. Als daar echt iemand moeilijk over doet, dan beloof je hem na tekenen koopcontract een nieuwe ketel...(En vraag je 10k extra voor je huis 😜)

PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:32
Veiligheid niet teveel over in zitten, dat is vooral om je bang te praten. Als je ergens bang voor moet zijn is het je rookgasafvoer, aan de ketel zal het niet liggen. Ketel is nml een gesloten toestel. Als de warmtewisselaar rookgassen lekt, zal de ketel die zelf opzuigen bij het aanzuigen van gas/lucht. Verbranding is dan niet optimaal en dat ga je merken op laaglast in de vorm van een resonerende ketel of storingen.
Als de warmtewisselaar condenswater gaat lekken merk je dat ook vanzelf.

Als die rookgasafvoer gewoon onder juist afschot gemonteerd is blijft er geen condenswater in staan en kan die nog wel de nodige jaren uitzingen. Vroeger verving men een rookgasafvoer niet bij het vervangen van de ketel, tegenwoordig is dat wel verplicht.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:50
Bangmaken dat kunnen ze wel als er verkocht moet worden. Laat dat je uitgangspunt zijn.

Reparaties kun je uitvoeren, tot je zelf ervaart dat het niet economisch is, nu je de prijs van een nieuwe weet. Of er moet aantoonbaar iets onveiligs zijn nu aan de ketel, en dat is er waarschijnlijk helemaal niet nu.
prein2 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:09:
dan beloof je hem na tekenen koopcontract een nieuwe ketel...(En vraag je 10k extra voor je huis 😜)
En dan zeggen, ze nee dan regel ik het zelf wel. Deze is misschien ook nog wel goed :+

[Voor 32% gewijzigd door Vinzz op 08-04-2020 12:23]

Installateur geeft zelf aan dat de ketel 17 jaar wordt en vervolgens wil je hem na 13 jaar al vervangen?

Als hij kapot gaat, dan heb je binnen maximaal een week een nieuwe hangen. Mijn 23 jaar oude ketel heb ik vervangen omdat hij in error sloeg, maar met een reset wel bleef werken. Ik had binnen 2 dagen een nieuwe hangen.

Als je bang bent voor je veiligheid dan hang je er een koolstof monoxide melder in de buurt.

Echt no way dat hij vervangen moet worden is puur inspelen op angst. Ook over verkoop. Het is zo makkelijk om voor 1500 euro een nieuwe ketel te plaatsen.. Als daar echt iemand moeilijk over doet, dan beloof je hem na tekenen koopcontract een nieuwe ketel...(En vraag je 10k extra voor je huis 😜)
Sorry, was een typfout. Hij is idd 17 jaar oud en volgens de monteur was dat wel een leeftijd waarop vervangen handig is.
_JGC_ schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:17:
Veiligheid niet teveel over in zitten, dat is vooral om je bang te praten. Als je ergens bang voor moet zijn is het je rookgasafvoer, aan de ketel zal het niet liggen. Ketel is nml een gesloten toestel. Als de warmtewisselaar rookgassen lekt, zal de ketel die zelf opzuigen bij het aanzuigen van gas/lucht. Verbranding is dan niet optimaal en dat ga je merken op laaglast in de vorm van een resonerende ketel of storingen.
Als de warmtewisselaar condenswater gaat lekken merk je dat ook vanzelf.

Als die rookgasafvoer gewoon onder juist afschot gemonteerd is blijft er geen condenswater in staan en kan die nog wel de nodige jaren uitzingen. Vroeger verving men een rookgasafvoer niet bij het vervangen van de ketel, tegenwoordig is dat wel verplicht.
Thanks voor je reply. Duidelijk verhaal.

Koolmonoxidemelder er naast hangen is dus sowieso wel aan te raden gok ik?

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:31

Vaal

Van Binsbergen, lul!

Als hij kapot gaat, dan heb je binnen maximaal een week een nieuwe hangen.
True, maar je snapt dat 'ie altijd op 12 februari op zaterdagmiddag om 16.00 kapot gaat bij -15 buiten en de installateur pas "over 2 weken" tijd heeft :+

Er zit een haar in m'n glas, op de grond ligt een tapijt van peuken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Vaal schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:30:
[...]

True, maar je snapt dat 'ie altijd op 12 februari op zaterdagmiddag om 16.00 kapot gaat bij -15 buiten en de installateur pas "over 2 weken" tijd heeft :+
Net als je nieuwe ketel. Nieuwe ketel is geen garantie voor storingsvrij stoken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
DennusB schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:27:
[...]

Sorry, was een typfout. Hij is idd 17 jaar oud en volgens de monteur was dat wel een leeftijd waarop vervangen handig is.

[...]

Thanks voor je reply. Duidelijk verhaal.

Koolmonoxidemelder er naast hangen is dus sowieso wel aan te raden gok ik?
Koolmonoxidemelder is sowieso wel een goed idee in een ruimte waar je een verbrandingstoestel hebt opgesteld. Of dat nu je gasketel is of een houtkachel, het is altijd een goed idee.

Wat betreft die rookgasafvoer: een ketel wordt gemiddeld na 18 jaar vervangen. Sommige ketels zijn na 15 jaar kapot, sommige ketels doen het na 25 jaar nog steeds. Een rookgasafvoer kan met gemak 25 jaar hangen, maar over het algemeen geen 36 jaar, vandaar de eis om die te vervangen als je een nieuwe ketel ophangt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13:49
Wat zijn de plannen vanuit je gemeente om 'van het gas af te gaan'?

Nu zal je niet direct van het gas afgehaald worden, maar ik geloof dat gemeenten ergens dit jaar een plan moeten hebben. Als je huidige CV nog goed werkt zou ik die absoluut nog niet gaan vervangen, wie weet is je gemeente vooruitstrevend en willen ze volgend jaar al iets anders gaan aanleggen IPV gas...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

President schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:34:
Wat zijn de plannen vanuit je gemeente om 'van het gas af te gaan'?

Nu zal je niet direct van het gas afgehaald worden, maar ik geloof dat gemeenten ergens dit jaar een plan moeten hebben. Als je huidige CV nog goed werkt zou ik die absoluut nog niet gaan vervangen, wie weet is je gemeente vooruitstrevend en willen ze volgend jaar al iets anders gaan aanleggen IPV gas...
Ja, stadsverwarming ofzo. :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
ciris schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:41:
[...]

Ja, stadsverwarming ofzo. :X
Investeer je nu 1500 in een nieuwe ketel, krijg je te horen dat je binnen 5 jaar van het gas moet. Word je dubbel genaaid.

Ik laat mijn 10 jaar oude ketel gewoon hangen tot ie sterft, komt er tzt een warmtepomp. In mijn geval kan dat, 1000 kuub per jaar en nog niet klaar met isoleren, verwacht tzt op 700-800 kuub te zitten. 800kuub * 9KWh / COP 4 = 1800KWh, is goed te doen, zelfs met 1x35A.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

_JGC_ schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:48:
[...]

Investeer je nu 1500 in een nieuwe ketel, krijg je te horen dat je binnen 5 jaar van het gas moet. Word je dubbel genaaid.

Ik laat mijn 10 jaar oude ketel gewoon hangen tot ie sterft, komt er tzt een warmtepomp. In mijn geval kan dat, 1000 kuub per jaar en nog niet klaar met isoleren, verwacht tzt op 700-800 kuub te zitten. 800kuub * 9KWh / COP 4 = 1800KWh, is goed te doen, zelfs met 1x35A.
Wij moeten in Nederland pas in 2050 van het gas af zijn. Wat de gemeentes bedenken moeten ze zelf weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 08-07 22:26
_JGC_ schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:48:
[...]

Dat gaat natuurlijk sowieso niet gebeuren.
Vaal schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:30:
[...]

Als je daar bang voor bent moet je extra isoleren en WTW aanleggen :P
Question Mark schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:07:
Lees nu pas dat je binnen 2 jaar wil verhuizen... Dat laat je hem toch helemaal zitten?
Tja, Funda heeft wel een invulveld over de ketel... schijnbaar vinden ze dat belangrijker dan de plafondhoogte, want die wordt nagenoeg nooit vermeld, ook al is die altijd wel gemeten om de inhoud te kunnen bepalen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
ciris schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:51:
[...]

Wij moeten in Nederland pas in 2050 van het gas af zijn. Wat de gemeentes bedenken moeten ze zelf weten.
Niks zo wispelturig als de overheid. Nu is het 2050, maar kan ook zo 2030 worden of dikke vinger naar Groningen, kraan maximaal open en 2080.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ciris schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:51:
[...]

Er zijn nu al gemeentes die bepaalde wijken van het gas af halen.

Dan heb je altijd nog de dwarse bewoner die weigert maar geloof mij maar, met een paar jaar gaat dat gewoon verplicht worden ;)

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Glashelder schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:03:
[...]

Dan heb je altijd nog de dwarse bewoner die weigert maar geloof mij maar, met een paar jaar gaat dat gewoon verplicht worden ;)
Amersfoort bijvoorbeeld. Die hebben een wijk als pilot aangewezen. Drie keer raden in welke wijk ik woon. :+

Zit in een complex met 67 woningen. Wij gaan eerst de woningen maar eens goed isoleren. Dan zijn we een kleine 2,5 miljoen, o.a. nieuwe kozijnen, verder. Dan is het budget om van het gas af te gaan ruim op.

Knappe jongen die ons gaat verplichten om tegen 2030 van het gas af te zijn.

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07:11
ciris schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:32:
[...]

Amersfoort bijvoorbeeld. Die hebben een wijk als pilot aangewezen. Drie keer raden in welke wijk ik woon. :+

Zit in een complex met 67 woningen. Wij gaan eerst de woningen maar eens goed isoleren. Dan zijn we een kleine 2,5 miljoen, o.a. nieuwe kozijnen, verder. Dan is het budget om van het gas af te gaan ruim op.

Knappe jongen die ons gaat verplichten om tegen 2030 van het gas af te zijn.
Dan krijg je een of ander stadsverwarmingsproject in de maag gesplitst waardoor je middels een lening aan de vve nog 30 jaar middels verhoogde servicekosten mag bloeden voor de aanleg binnen je gebouw, en midddels veel te dure energiekosten en vastrecht ook 30 jaar mag bloeden voor de energieboer die het netwerk aan mag leggen.

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

ASW1 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:42:
[...]

Dan krijg je een of ander stadsverwarmingsproject in de maag gesplitst waardoor je middels een lening aan de vve nog 30 jaar middels verhoogde servicekosten mag bloeden voor de aanleg binnen je gebouw, en midddels veel te dure energiekosten en vastrecht ook 30 jaar mag bloeden voor de energieboer die het netwerk aan mag leggen.
Klopt, dat wil de gemeente ook. Die zijn aan het inzetten en op stadsverwarming en hebben al gevraagd of we een toezegging willen doen.
We hebben ze gemeld dat we het als serieuze optie willen meenemen in onze overwegingen.

Naast een financiering van 2 miljoen valt er voor ons weinig meer te lenen. Subsidie vanuit de gemeente? Neuh, geld is op. Prima, zak er dan maar in en dan kijken we wel over 30 jaar als de financiering is afbetaald.

Toevallig is het dan 2050 dus dat komt mooi uit.

• kabeltjekabel
Glashelder schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:03:
[...]

Kom maar met die voorbeelden. In alle gevallen die ik tot nog toe heb gezien kun je gewoon "Njet" blijven zeggen en dan gaat het hele verzinsel niet door.

Wat wel megafout is zijn die plannen van gemeenten om gigantische subsidies te geven voor isoleren, maar niet aan mensen die niet mee willen naar stadsverwarming en zelf een warmtepomp kopen.

Maar lokaal kun je je hier best druk om maken. Stukken opvragen bij de gemeente, naar inspraakavonden gaan, etc. Als dat hier aan de orde komt ga ik dat zeker doen. Stadsverwarming is gewoon een geschifte oplossing.

[Voor 13% gewijzigd door kabeltjekabel op 08-04-2020 14:13]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

kabeltjekabel schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:12:
[...]

Kom maar met die voorbeelden. In alle gevallen die ik tot nog toe heb gezien kun je gewoon "Njet" blijven zeggen en dan gaat het hele verzinsel niet door.

Wat wel megafout is zijn die plannen van gemeenten om gigantische subsidies te geven voor isoleren, maar niet aan mensen die niet mee willen naar stadsverwarming en zelf een warmtepomp kopen.

Maar lokaal kun je je hier best druk om maken. Stukken opvragen bij de gemeente, naar inspraakavonden gaan, etc. Als dat hier aan de orde komt ga ik dat zeker doen. Stadsverwarming is gewoon een geschifte oplossing.
:?

Ik zeg toch ook niet dat je nu al verplicht kan worden. Ik zeg alleen maar dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren.

Maar duidelijk advies hier dus : Lekker laten pruttelen. Zouden jullie dan wel een nieuw onderhoudscontract afsluiten? Of gewoon wachten tot ie in storing knalt en hem dan laten vervangen?

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kabeltjekabel
Glashelder schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:33:
[...]

:?

Ik zeg toch ook niet dat je nu al verplicht kan worden. Ik zeg alleen maar dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren.
Dat gaat dus niet gebeuren als er genoeg mensen zijn die politici wat kennis bijbrengen. Als er geen burgers met kennis naar inspraakavonden gaan dan zijn het de gladjakkers van de warmtenetbedrijven die ambtenaren beinvloeden en dan samen de gemeenteraad zitten voor te liegen.

Hier had de gemeente zo'n paaltje onderaan een afdaling in een fietspad... paaltje stond er alleen in de zomermaanden. De 'baseplate' van dat paaltje lag boven het wegdek en er staken nog 4 draadeindes uit. Knettergevaarlijk natuurlijk. Ik heb gewoon telkens weer contact opgenomen met de gemeente. Heb ook aangeboden het zelf te saneren. Nu hebben zij het gedaan; paaltje is weg, baseplate is weg, draadeinden zijn weg en het gat is met asfalt dichtgemaakt. :D
DennusB schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:57:
Maar duidelijk advies hier dus : Lekker laten pruttelen. Zouden jullie dan wel een nieuw onderhoudscontract afsluiten? Of gewoon wachten tot ie in storing knalt en hem dan laten vervangen?
Je kunt ook onderhoud laten plegen zonder contract. Maar zulke dingen staan of vallen met een betrouwbare installateur. Als je er zelf niks van weet is het nogal makkelijk voor die mensen om te zeggen; "Ja, dit ene ringetje van 200 euro was kapot; moest echt vervangen worden anders is het gevaarlijk... gas... oeh oeh, gevaarlijk, hier is de factuur."

[Voor 25% gewijzigd door kabeltjekabel op 08-04-2020 17:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 06:57
DennusB schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:57:
Ja lekker laten hangen als deze goed werkt.
1x per jaar onderhoud en geen contract, de meeste installateurs zullen dat toch niet willen ivm leeftijd van de ketel. Koolmonoxide meter plaatsen is sowieso een goed idee, zou verplicht moeten zijn.

Over verplicht gesproken, ik lees in enkele reacties dat vervangen van rookgasdakdoorvoer verplicht/ een eis is bij vervanging van de ketel, wie verplicht / eist dat dan?
En wie controleert dat dan?

Overigens is het zeker aan te bevelen om bij vervanging van de ketel de rookgas in zijn geheel te vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

kabeltjekabel schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:02:
[...]

Dat gaat dus niet gebeuren als er genoeg mensen zijn die politici wat kennis bijbrengen. Als er geen burgers met kennis naar inspraakavonden gaan dan zijn het de gladjakkers van de warmtenetbedrijven die ambtenaren beinvloeden en dan samen de gemeenteraad zitten voor te liegen.
Politici zijn helemaal niet geïnteresseerd in burgers in dit land :p. En ze gaan al helemaal niet luisteren naar burgers tijdens inspraakavonden. Die zijn alleen maar lastig. Dat zie je ook vandaag weer: er komen in Amsterdam een paar biomassa centrales bij _O-. Met alle kennis van vandaag de dag een compleet bezopen beslissing maar het geld regeert gewoon, ook gewoon in Nederland. De gascentrales die er nu staan zijn een stuk milieuvriendelijker maar worden gewoon gesloopt.

Vergeet het dus maar gewoon, zodra Netbeheer Nederland wetgevend Nederland heeft overtuigd van een goede financiële exit uit het gasnetwerk zal je eraan moeten geloven. Zover zijn ze nog niet (zie ook hier Gas de deur uit doen: Gratis of toch niet? Deel 2).

Toch nog even een kort schopje omhoog. Besloten om de ketel niet te vervangen voor nu en dit ook doorgegeven aan de verkopende partij. Die gaf aan, ik begrijp het, maar voor jullie veiligheid : Check even of je warmtewisselaar geen roest/water/iets lekt. Dus ik heb de voorkant even open geschroefd en dit zie ik :

Ik zie dus wel IETS van roest maar ik weet niet of dit al "erg" genoeg is. Iemand van jullie die toevallig weet of dit er nog "goed" uitziet of dat dit echt al een probleem kan vormen?

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edsandje
Zo te zien valt het wel mee.
Als de wisselaar lek is zou er water in de ketel staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Jouw huis maakt bij verkoop een betere indruk met een nieuwe ketel in plaats van een oud wrak.

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:56
Het lijkt mij dat dit apparaat voor iets dat 17 jaar oud is er van binnen schitterend uitziet.

Nu ben ik geen cv-monteur maar als het zeg maar al op 3 plaatsen ooit had gelekt, de corrosie je tegemoet straalt, etc. dan kun je dat ook als leek wel zien. Voor de rest is het vooral de vraag of het onderhoud aan de binnenkant wel gewoon netjes is gedaan, want dat kun je niet zomaar zien. Maar de monteur moet dat prima kunnen inschatten als hij de boel open heeft liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edsandje
SvMp schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:16:
Jouw huis maakt bij verkoop een betere indruk met een nieuwe ketel in plaats van een oud wrak.
Ja je kan de ketel vervangen maar daar wordt het huis niet meer waard van.
En als je als koper de beslissing laat afhangen van een oude ketel?
Moet er ook een nieuwe badkamer en keuken in.
En ook al is het een konijnenketel en op leeftijd maakt het geen wrak.
Die gaat misschien nog makkelijk 5 jaar mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
SvMp schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:16:
En dan hang je er een CW4 in, wil de nieuwe eigenaar een stortdouche en CW5 of groter.

In de markt voor Corona moest je aanschuiven in de rij met belangstellenden voor je een bod mocht uitbrengen. Mijn buren hadden een huurketel, stonden ze gewoon voor in de rij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag3
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 17-06 15:13
Vandaag mijn Remeha Calenta 28 vervangen.......10 jaar oud en weinig in gebruik ivm houtkachel.
Driewegklep stuk
Hydroblok lek ( derde keer)
Thermostaat gecorrodeerd
Wat een rampenketel en destijds zo goed aangeschreven. Constructief een minkukel met een kunststoffen hydroblok.....
Nu een Intergas waarvan de monteur alles op de plank had liggen voor het geval dat....
En snel onderdelen te vervangen door een uitgekiend ontwerp. Laatst moest namelijk een monteur een Remeha van de muur halen om een driewegklep te vernieuwen.

• cactusman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-07 14:55

cactusman

nu met extra naalden

Vrijdag3 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:33:
Vandaag mijn Remeha Calenta 28 vervangen.......10 jaar oud en weinig in gebruik ivm houtkachel.
Driewegklep stuk
Hydroblok lek ( derde keer)
Thermostaat gecorrodeerd
Wat een rampenketel en destijds zo goed aangeschreven. Constructief een minkukel met een kunststoffen hydroblok.....
Nu een Intergas waarvan de monteur alles op de plank had liggen voor het geval dat....
En snel onderdelen te vervangen door een uitgekiend ontwerp. Laatst moest namelijk een monteur een Remeha van de muur halen om een driewegklep te vernieuwen.
whut ;( das wel zone

ik heb een avanta en die lijkt het toch beter te doen...

euhmmmm

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True