Goedemorgen Tweakers,
Sinds kort heb ik, na de beslissing van bunq om haar productlijn te 'vereenvoudigen', kennis gemaakt met Tomorrow, Bitwala en Trade Republic. Dit zijn jonge Duitse fintechs, die gebruik maken van BaaS (Banking as a Service) van solarisBank. Ook solarisBank is een betrekkelijk jonge partij, die blijkbaar aantrekkelijke voorwaarden kan bieden.
Tomorrow:
Tomorrow:
nog niet beschikbaar in Nederland
Een Maestro kaart, Instant Payments, iDeal en Apple Pay ontbreken nog.
Als achterliggende kaarten in m'n Curve Black Legacy MasterCard kan ik voorlopig Apple Pay gebruiken met beide kaarten. Voor Instant Payments en iDeal zou ik een gratis knab Basis rekening aan kunnen houden, maar dan heb ik geen Maestro kaart. Voor een Maestro kaart, ook te gebruiken met Apple Pay, kan ik nog een Openbank rekening met gratis Travel card plan toevoegen. Tenslotte nog een bunq Travel Card om, zonodig, over een 'credit' card te kunnen beschikken.
De combinatie knab Basis, Openbank, Bitwala, Trade Republic, Tomorrow, bunq Travel Card en Curve lijkt me, zeker op de langere termijn, een waardige combinatie om al mijn bankwensen te vervullen:
Wat is jullie indruk?
Sinds kort heb ik, na de beslissing van bunq om haar productlijn te 'vereenvoudigen', kennis gemaakt met Tomorrow, Bitwala en Trade Republic. Dit zijn jonge Duitse fintechs, die gebruik maken van BaaS (Banking as a Service) van solarisBank. Ook solarisBank is een betrekkelijk jonge partij, die blijkbaar aantrekkelijke voorwaarden kan bieden.
Tomorrow:
Bitwala:"The credit balance of each Tomorrow customer is managed by solarisBank in Berlin. SolarisBank holds a German banking license and is therefore part of the deposit insurance fund of the Federal Association of German Banks. Each account is therefore protected up to the sum of €100,000. This corresponds to the standard for all European credit institutions. No matter whether they're old or young, small or large."
Trade Republic:"Your bank account is held under our trusted bank partner solarisBank, which holds a full German banking license and is under the supervision of the BaFin. All Euro fund deposits on your account up to €100,000 are protected by the German Deposit Guarantee Scheme (DGS)."
"Wir sind eine deutsche Wertpapierhandelsbank. Wir werden von der Bundesbank und der BaFin (Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht) beaufsichtigt und bieten Dir die gewohnte Zuverlässigkeit und Sicherheit einer deutschen Bank."
Tomorrow:
- alleen app
- gratis bankrekening (DE IBAN)
- gratis VISA debit kaart
- gratis wereldwijde betalingen met kaart
- gratis 3 ATM opnames/maand (daarna € 2,00 per opname)
- 1,5 % wisselkoersopslag bij betalingen/opnames in buitenlandse valuta
- gratis SEPA overschrijvingen versturen en ontvangen
- web en app
- gratis bankrekening (DE IBAN)
- gratis MasterCard debit kaart
- gratis wereldwijde betalingen met kaart
- gratis wereldwijde ATM opnames
- 0 % wisselkoersopslag bij betalingen/opnames in buitenlandse valuta
- gratis SEPA overschrijvingen versturen en ontvangen
- Bitcoin en Ethereum handel en omwisseling
nog niet beschikbaar in Nederland
- alleen app
- gratis beleggingsrekening (DE IBAN)
- gratis ETF spaarplannen
- gratis ruim 300, in spaarplannen op te nemen, ETF's
Een Maestro kaart, Instant Payments, iDeal en Apple Pay ontbreken nog.
Als achterliggende kaarten in m'n Curve Black Legacy MasterCard kan ik voorlopig Apple Pay gebruiken met beide kaarten. Voor Instant Payments en iDeal zou ik een gratis knab Basis rekening aan kunnen houden, maar dan heb ik geen Maestro kaart. Voor een Maestro kaart, ook te gebruiken met Apple Pay, kan ik nog een Openbank rekening met gratis Travel card plan toevoegen. Tenslotte nog een bunq Travel Card om, zonodig, over een 'credit' card te kunnen beschikken.
De combinatie knab Basis, Openbank, Bitwala, Trade Republic, Tomorrow, bunq Travel Card en Curve lijkt me, zeker op de langere termijn, een waardige combinatie om al mijn bankwensen te vervullen:
- 2 x NL, 1 x ES en 3 x DE IBAN
- 2 x NL, 1 x ES en 3(?) x DE € 100.000 garantie
- 2 x MasterCard debit, 1 x MasterCard 'credit', 1 x VISA debit, 1 x Maestro
- MasterCards en VISA (via Curve) en Maestro in Apple Pay
- Met alle kaarten onbeperkt gratis én met 0 % wisselkoersopslag betalingen in buitenlandse valuta (afgezien van limieten)
- Met Openbank (met gratis Travel card plan) Maestro en Bitwala MasterCard onbeperkt gratis én met 0 % wisselkoersopslag ATM opnames in buitenlandse valuta (afgezien van limieten)
Wat is jullie indruk?
[ Voor 19% gewijzigd door ditto4076 op 14-04-2020 21:18 ]