Vraag

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zoek een?
Ik heb in 2017 na hier verkregen advies een Wileyfox Swift 2 Plus gekocht. Een betaalbaar toestel waar ik tot een uur geleden prima mee uit de voeten kon.

Wat is je budget?
Het toestel koste toen 170 euro, maar volgens mij kwam dat doordat er 50 euro korting af ging i.c.m het verlengen van een abonnement. Het budget zit daarmee dus rond de 225 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, Whatsap, Remote SSH, Navigatie

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gekeken naar de Nokia 5.1 van mijn vrouw en zou zelf op een Nokia 7.2 uitkomen, maar ik mis bij haar toestel simpele dingen zoals de gallerij. Ik heb ook gekeken naar een Huawei P30 Lite maar ook daar lijkt veel extra software mee geïnstalleerd te worden. Ik zoek dus eigenlijk een een zo kaal mogelijke Android versie die ook voor langere tijd software support heeft

Welke vragen heb je hier nog over?
De overige eisen die ik heb

- Goed bereik
- 4G
- DualSim / SingleSim + SDcard slot
- Bluetooth (Koppelbaar met Nokai CK7-W en Mi-Band4 voor audo control
- USB-C aansluiting
- Audio Jack 3.5mm
- Zo min mogelijk glas
- Zo hufterproof mogelijk

[ Voor 24% gewijzigd door raymonvdm op 08-04-2020 00:26 ]

Beste antwoord (via rens-br op 11-04-2020 06:55)

• raymonvdm
Om toch nog even een reactie te geven op mijn vraag en het antwoord van rens-br. Ik heb niet gekozen voor de Nokia7.2 maar een stapje "hoger" voor de Nokia 9 Pure View i.c.m met contract verlenging.

De Nokia 9 lijkt iets minder goed beoordeeld te worden, maar er zijn ook minder reviews te vinden. Vandaag is hij binnengekomen en ergens halverwege de dag is hij geupgrade van Android 9 naar Android 10 met de nodige security updates. Kwa afmeting is hij wel iets groter dan de WileyFox, maar is dan ook IP67 rated en heeft Quick Charge ondersteuning. Wel gek om na ruim 20 jaar weer een Nokia te hebben.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
raymonvdm schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:44:
maar ik mis bij haar toestel simpele dingen zoals de gallerij. [...]
Ik zoek dus eigenlijk een een zo kaal mogelijke Android versie die ook voor langere tijd software support heeft
Zijn deze twee dingen niet een beetje tegenstrijdig? Je wilt een zo kaal mogelijke Android, maar je mist de galerij? Die kan je dan toch simpelweg zelf downloaden. :)

In ieder geval kan ik je aanraden om met dit budget te kijken naar een Android One toestel. De Pricewatch heeft sinds kort een filter daarvoor. Zoals je kan zien betreffen dat voornamelijk Nokia toestellen, de Xiaomi Mi Ax serie en een aantal Motorola toestellen. Als ik je verdere eisen / wensen in de PW gooi kom ik uit op het volgende lijstje en dat levert de volgende vergelijking op. Let wel op dat ik het budget iets hoger heb gezet, omdat jij dat zelf ook gedaan hebt met de Nokia 7.2.

Persoonlijk vallen voor mij de Motorola toestellen en de Nokia 5.1 af vanwege de gebruikte SOC, de Nokia 7.1 is opgevolgd door de 7.2, dus zou ik ook laten afvallen. Waarbij de Xiaomi Mi A3, Nokia 6.2 en Nokia 7.2 overblijven. Waarbij de Mi A3 en e Nokia 7.2 er uit springen wat betreft de specs van de SOC. Echter heeft de A3 wel maar een HD scherm, daar krijg je echter wel een Amoled scherm en Quick Charge voor terug. De A3 is overigens wel van glas.

Als je dus binnen je budget wilt blijven zou ik gaan voor de A3, heb je toch iets meer ruimte dan is de Nokia 7.2 een mooi alternatief.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 08-04-2020 08:20 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
Als je enige belemmering is om voor de Nokia 7.2 te gaan, zou ik lekker een gallerij app downloaden uit de Play Store. Probeer eerst Google Foto's, en als dat niet werkt bijvoorbeeld deze: https://play.google.com/s...hd.gallery.quickpic&hl=nl

• raymonvdm
swhnld schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:58:
Als je enige belemmering is om voor de Nokia 7.2 te gaan, zou ik lekker een gallerij app downloaden uit de Play Store. Probeer eerst Google Foto's, en als dat niet werkt bijvoorbeeld deze: https://play.google.com/s...hd.gallery.quickpic&hl=nl
Google foto`s is de standaard app op de Nokia als ik het me goed herinner. De app waar je naar verwijst lijkt nogal een reclamezuil te zijn en zo vond ik meer "verdachte" gallerij apps

• swhnld
Je kunt kijken of je de maker van je huidige galerij app vandaan komt en of die iets anders aanbied voor je nieuwe toestel.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
raymonvdm schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:19:
[...]

Google foto`s is de standaard app op de Nokia als ik het me goed herinner. De app waar je naar verwijst lijkt nogal een reclamezuil te zijn en zo vond ik meer "verdachte" gallerij apps
Ik kan je Piktures van harte aanbevelen.

Acties:
  • Beste antwoord

• raymonvdm
Om toch nog even een reactie te geven op mijn vraag en het antwoord van rens-br. Ik heb niet gekozen voor de Nokia7.2 maar een stapje "hoger" voor de Nokia 9 Pure View i.c.m met contract verlenging.

De Nokia 9 lijkt iets minder goed beoordeeld te worden, maar er zijn ook minder reviews te vinden. Vandaag is hij binnengekomen en ergens halverwege de dag is hij geupgrade van Android 9 naar Android 10 met de nodige security updates. Kwa afmeting is hij wel iets groter dan de WileyFox, maar is dan ook IP67 rated en heeft Quick Charge ondersteuning. Wel gek om na ruim 20 jaar weer een Nokia te hebben.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat is een vrij tegenstrijdig apparaat als ik je eisen in de TS erbij pak. Desalniettemin een erg mooi toestel, veel plezier ermee!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• raymonvdm
Alleen deze zijn inderdaad niet helemaal afgevinkt

- Audio Jack 3.5mm (maar er zit een USB-C naar 3.5mm jack bij)
- Zo min mogelijk glas (er zit een Nokia Bumper omheen)
- Zo hufterproof mogelijk (en een screenprotector)

Het is ook een Android One toestel, en de hoeveelheid extra software lijkt nog mee te vallen

• swhnld
raymonvdm schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 01:21:
Alleen deze zijn inderdaad niet helemaal afgevinkt

- Audio Jack 3.5mm (maar er zit een USB-C naar 3.5mm jack bij)
- Zo min mogelijk glas (er zit een Nokia Bumper omheen)
- Zo hufterproof mogelijk (en een screenprotector)

Het is ook een Android One toestel, en de hoeveelheid extra software lijkt nog mee te vallen
Misschien mooi als je een review kan plaatsen hier op Tweakers, daarin kun je meenemen hoe je tot de keuze kwam, en hoe het bevalt.
Pagina: 1