Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Omdat een bekende zaterdag jarig is en dit niet gevierd kan worden en ik overal hoor van ondernemers die zelfstandig dingen gaan ondernemen dacht ik heel makkelijk even een ontbijtje bij de jarige te kunnen laten bezorgen.

Een ontbijtje / lunch etc rondbrengen lijkt me nu echt iets waar je als uitbater van een restaurant / broodjescafe etc gewoon nog steeds je geld kan verdienen.

Alleen omdat die persoon 100 km verderop woont ken ik de locatie niet echt goed, oftewel ik ben toegewezen op internet.

Maar eerlijk gezegd : Ik vind nergens al die ondernemers die dit soort dingen organiseren, ik heb gekeken bij restaurants / broodjeszaken in die omgeving, maar die vermelden er niets over (of dat ze brunches voor 10+ man kunnen leveren).
Maar het enige wat ik vind zijn gewoon gewoon de landelijke ketens die altijd al dit soort diensten aanbieden (en waarbij een ontbijtje 30+ euro is).

Ben ik nu zo blind, of zijn er gewoon nog niet zoveel ondernemers in dit soort gaten gestapt, want ik ga nu gewoon maar bij een landelijke dienst voor 100+ euro (2 volwassenen + 2 kinderen) een ontbijtje bestellen.

En dan gaat het me nog niet eens zozeer om het geld, maar ik heb toch echt zoiets van : Ik kan thuis ook gewoon broodjes afbakken, eitje erbij, jus'tje erbij en kassa aangezien het professioneel voor veel geld wordt aangeboden.
Hoe vind je dat soort ondernemers? Of zijn die er gewoon niet en begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ontbijt is behalve voor hotels, McDonalds en Ikea meestal niet echt een markt waarin je rendabel je onderneming kan voeren.

Koken en bezorgen voor maar heel weinig klanten is niet rendabel voor horecazaken in goede tijden, dus ik verwacht dat ook nu het niet uitkan.

Maar misschien vind je een deliveroo/uber-eats/thuisbezorgd bezorger die een Mc Ontbijtje wil brengen. Ik zelf zou daar dan niet op zitten te wachten.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
3x3 schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:04:
Ontbijt is behalve voor hotels, McDonalds en Ikea meestal niet echt een markt waarin je rendabel je onderneming kan voeren.

Koken en bezorgen voor maar heel weinig klanten is niet rendabel voor horecazaken in goede tijden, dus ik verwacht dat ook nu het niet uitkan.
Tja, als ik gewoon zie dat je voor 20 euro 2 broodjes krijgt oid bij een landelijke bezorgservice, dan heb ik toch zoiets van : Daar moet nu toch wel geld in te verdienen zijn.

Maar ik heb ook gezocht naar bloemisten in de buurt die voor een tientje erbovenop even een bloemetje willen langsbrengen, of kappers/schoonheids salons die hun losse spul los verkopen aan huis bezorgd.

Maar dat soort dingen vind ik ook niet, ik vind alleen de landelijke ketens waar je voor veel geld een lullig bosje bloemen krijgt. Of gewoon de webshops waar je beauty-spul kan kopen.
Maar ik wil deels geen standaard cadeautje hebben en deels de ondernemers die het nu zwaar hebben helpen, maar ik kan ze gewoonweg niet vinden. Ik hoor er heel veel over, maar ik zie er heel weinig van terug.
Maar misschien vind je een deliveroo/uber-eats/thuisbezorgd bezorger die een Mc Ontbijtje wil brengen. Ik zelf zou daar dan niet op zitten te wachten.
Tja, maar dat is dus gewoon het standaard werk waar ik nu kies voor een landelijke onbijtservice.
Alleen liever had ik het net iets anders gezien en had ik net meer een lokale ondernemer gesteund dan een landelijke keten. Alleen tja, dan moet je ze wel kunnen vinden...

En ik vraag mij dus af, waar zitten al die ondernemers die initiatieven ondernemen, zitten die alleen maar lokaal, alleen maar op facebook, of ... of ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42

orf

Het zou al helpen als je noemt voor welke plaats je het zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Zoals ik al zeg, in principe is mijn probleem de wereld al uit. Ik bestel het gewoon bij een landelijke keten.
Oftewel het is niet mijn directe probleem meer.

Oftewel de plaats lijkt me niet echt super-relevant meer, maar misschien dat iemand nog iets schitterends vind voor erbij dus dan toch maar : Krommenie

Alleen mijn vraag was meer in het algemeen bedoeld, waar zijn die ondernemers waar ik wel van alles over hoor, maar waar ik niets van kan terugvinden.
Opereren die momenteel alleen op lokaal nivo of moet je je tot social media wenden als je zoiets zoekt of ... of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Gomez12 ik snap je wel, maar ga eens ergens(pre-corona) met 2 personen ontbijten ben je ook snel 12,50 voor paar boterhammen + ei erbij kwijt .. en 2,50 voor je jus de orange + 2,50 voor koffie .. 2x .. kassa ..

Oog wil ook wat, dus je kan niet als een debiel 20 klanten in een ochtend "wegracen" anders is het 1 bak eten wat je mag puzzelen wat het voor moest stellen + lauwe drank (ipv koud en/of warme drank)
benzine kost ook wat en het personeel ..

Normale bezorg diensten (voer) is er op ingericht,

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
vso schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:30:
@Gomez12 ik snap je wel, maar ga eens ergens(pre-corona) met 2 personen ontbijten ben je ook snel 12,50 voor paar boterhammen + ei erbij kwijt .. en 2,50 voor je jus de orange + 2,50 voor koffie .. 2x .. kassa ..

Oog wil ook wat, dus je kan niet als een debiel 20 klanten in een ochtend "wegracen" anders is het 1 bak eten wat je mag puzzelen wat het voor moest stellen + lauwe drank (ipv koud en/of warme drank)
benzine kost ook wat en het personeel ..

Normale bezorg diensten (voer) is er op ingericht,
Tja, maar wat jij noemt zijn commerciele prijzen met pand-huur personeel etc. etc. etc. er allemaal ingerekend.
Terwijl je nu als restauranthouder je pand-huur nog steeds hebt, je personeel nog steeds hebt etc. etc. etc. alleen je hebt geen inkomsten meer.

Oftewel je hoeft het niet meer te doen om winst te maken, je kan het nu gaan doen om je verliezen te beperken en daarom kan je totaal andere tarieven rekenen etc.

Maar het gaat me feitelijk ook helemaal niet om die ontbijtjes, dat was enkel de aanleiding om vanmiddag te zoeken naar die ondernemers :)
Het gaat me feitelijk meer om dat er momenteel gewoon een groep ondernemers is die wel hun werknemers moeten betalen (werktijdverkorting wordt afaik nog steeds niet uitgekeerd) en die hun vaste lasten moeten betalen, terwijl ze ook gewoon de verliezen kunnen proberen te blijven beperken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
In een stad had je meer kans gehad denk ik. Veel restaurants bezorgen hier (Enschede) via Uber Eats of Thuisbezorgd. Wat ook wel helpt is lokaal wat namen opzoeken en kijken of ze aan social media doen. Dat soort kanalen worden tegenwoordig meer bijgewerkt met actualiteiten dan eigen websites.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat initiatieven vaak afgestraft worden in Nederland. Nu ken ik de exacte regelgeving niet, maar ik kan mij voorstellen dat het financieel voordeliger kan zijn om volledig op de staatshulp te teren, dan zelf nog het een en ander te ondernemen.

Een beetje hetzelfde verhaal als werknemers die tijdens de vorige crisis vrijwillig salaris inleverde, om een faillissement van hun baas te voorkomen, maar vervolgens bij het echte faillissement minder WW ontvingen, omdat hun salaris was verlaagd. Goed gedrag wordt vaak gestraft met dit soort zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:57
In het zuidwesten van het land voorzien lokale bakkerijen in deze behoefte, er is vaak online weinig of niks over te vinden. Ouderwets bellen en bestellen werkt super.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gomez12 schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:06:
[...]

Tja, maar wat jij noemt zijn commerciele prijzen met pand-huur personeel etc. etc. etc. er allemaal ingerekend.
Terwijl je nu als restauranthouder je pand-huur nog steeds hebt, je personeel nog steeds hebt etc. etc. etc. alleen je hebt geen inkomsten meer.

Oftewel je hoeft het niet meer te doen om winst te maken, je kan het nu gaan doen om je verliezen te beperken en daarom kan je totaal andere tarieven rekenen etc.

Maar het gaat me feitelijk ook helemaal niet om die ontbijtjes, dat was enkel de aanleiding om vanmiddag te zoeken naar die ondernemers :)
Het gaat me feitelijk meer om dat er momenteel gewoon een groep ondernemers is die wel hun werknemers moeten betalen (werktijdverkorting wordt afaik nog steeds niet uitgekeerd) en die hun vaste lasten moeten betalen, terwijl ze ook gewoon de verliezen kunnen proberen te blijven beperken...
Mijn wederhelft werkt in een restaurant, deze tijd van het jaar begint de topdrukte
Het afgelopen weekend (vrij-zon) zou omzetten van 80 - 100K geweest zijn.
Maar reken daarbij ( of eraf ;) ) een monumentaal pand, 15 man personeel ( en een schoolbus aan oproepkrachten )en vaste lasten ....
Die omzetten zijn enorm belangrijk, ze zijn van 8:30 tot 22 / 23u geopend.

Ga je "de schade beperken" :
Je hebt je personeel nog steeds in dienst, het pand en huur loopt wel door, maar utiliteiten niet.
Alle koelingen / vriezers zijn leeg, koffie/fris en bierapparatuur is professioneel gereinigd en opnieuw onderhouden.
Het pand staat letterlijk in de vriezer nu ....

met het verzorgen van afhaal komt er een heel nieuwe beweging in gang, daar moet anders voor worden 'gekookt'
Je kan geen asperges á point met aardappeltjes en beenham in een alufolietje wikkelen "en succes hé"

Ontbijt hetzelfde, omelet met broodje .... ?
Toast met roerei en zalm, want dat zou het ontbijt zijn, wat ik wil ontvangen, een broodje kaas, en cracker met pindakaas staat in de keukenkastjes

Je hebt bestek, verpakking en bezorging nodig.
Allemaal zaken die je vooraf moet inkopen, zonder te weten hoelang het te gebruiken is.

Ze hebben gelukkig een flinke buffer, het zal een 'slecht' jaar worden, maar de reserves zijn toereikend om nog 2 maanden dicht te zijn, en met wat schuiven en meten tot augustus.
Andere bedrijven zullen het allicht zwaarder hebben, en die zullen moeten schakelen ( en hebben de mogelijkheid )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 00:20:
Vergeet niet dat initiatieven vaak afgestraft worden in Nederland. Nu ken ik de exacte regelgeving niet, maar ik kan mij voorstellen dat het financieel voordeliger kan zijn om volledig op de staatshulp te teren, dan zelf nog het een en ander te ondernemen.

Een beetje hetzelfde verhaal als werknemers die tijdens de vorige crisis vrijwillig salaris inleverde, om een faillissement van hun baas te voorkomen, maar vervolgens bij het echte faillissement minder WW ontvingen, omdat hun salaris was verlaagd. Goed gedrag wordt vaak gestraft met dit soort zaken.
Je bent behoorlijk zuur en jouw beeld staat lijnrecht tegenover wat ik in Groningen zie. Vrijwel elke zaak doet hier iets met afhaal/bezorging op de meest creatieve manieren.

Een restaurant maakt lunch/diner pakketten, zelfbouw kits voor hamburgers, in combinatie met een wijnzaak en kaashandel borrelpakketten, een Indonesisch restaurant doet een drive-in(do), slijters maken bierpaketten die je kan afhalen, een ander restaurant doet in blokken van drie wijken bezorging van borrelplanken. En bijna elk restaurant doet aan bezorging of afhaal terwijl ze dat eerder niet deden. Om eerlijk te zijn ken ik maar weinig horeca dat niets doet.

Die staatssteun is leuk, maar daar kan je niet je huur van betalen of je eigen loon.

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 07-04-2020 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:59
Gomez12 schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:51:

Hoe vind je dat soort ondernemers? Of zijn die er gewoon niet en begrijp ik het verkeerd?
Simpel toch. Die restaurants en ondernemers melden zich massaal aan bij Thuisbezorgd.... Die hebben daarop zelfs het aanmeldingsproces aangepast zodat deze ondernemers die normaal alleen een restaurant hebben snel het platform op konden/kunnen.

Maar sowieso zijn er weinig ondernemers die ontbijt vol houden omdat het heel veel werk is maar het niets mag kosten.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 07-04-2020 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
418O2 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 01:13:
[...]

Je bent behoorlijk zuur en jouw beeld staat lijnrecht tegenover wat ik in Groningen zie. Vrijwel elke zaak doet hier iets met afhaal/bezorging op de meest creatieve manieren.

Een restaurant maakt lunch/diner pakketten, zelfbouw kits voor hamburgers, in combinatie met een wijnzaak en kaashandel borrelpakketten, een Indonesisch restaurant doet een drive-in(do), slijters maken bierpaketten die je kan afhalen, een ander restaurant doet in blokken van drie wijken bezorging van borrelplanken. En bijna elk restaurant doet aan bezorging of afhaal terwijl ze dat eerder niet deden. Om eerlijk te zijn ken ik maar weinig horeca dat niets doet.

Die staatssteun is leuk, maar daar kan je niet je huur van betalen of je eigen loon.
Ja, dit bedoel ik dus. Iedereen lijkt zich te focussen op mijn voorbeeld van ontbijt, terwijl ik het breder zoek.

Maar hoe kan ik deze mensen nu vinden? Is dat zoals DennisDN zegt dat ik gewoon maar naar thuisbezorgd.nl/ubereats.nl moet gaan en ze daar ertussen uit moet pikken. Of moet je echt ter plekke wonen omdat alle advertising lokaal is?

Want volgende week heb ik nog 2 verjaardagen in steden die ik niet ken (maar die zijn groot genoeg om zelf wat te vinden) en dan heb ik liever dat ik een ondernemende ondernemer help dan een landelijke keten die standaard al bloemen verzorgen.

Want zoals jij al noemt, zelf(bouw) kits voor hamburgers lijkt me ook wel aardig voor bijv een persoon die van bbq'en houdt en die over 3 weken jarig is.

Gewoon iets anders dan anders zonder dat ik de standaard nationale ketens hoef te ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:09
Je kunt natuurlijk eerst zoeken op google. Verspreid zijn er diverse kleine ontbijtservices denk ik. In mijn regio zit bijvoorbeeld een picknick service. Probeer verschillende zoektermen.

Verder denk ik dat veel ondernemers die nu afwijken van hun normale diensten, dit veelal op hun Facebook-pagina vermelden ipv dat ze hun website aanpassen. Ik ben er zelf ook geen fan van, maar het valt me meer en meer op dat Facebook vaker gebruikt wordt voor tijdelijke acties en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Het is een kwestie van vraag en aanbod. Ik denk niet dat er veel vraag naar is, dus vind je er weinig in.

Je hebt het overigens compleet mis wat betreft ondernemerschap tijdens Corona. Ik kan alleen voor de restaurants in Haarlem spreken, maar ik vind dat ze het fantastisch doen. Veel zijn op eigen houtje volledig omgeschakeld naar afhalen/brengen, zonder Uber Eats, Deliveroo of Thuisbezorgd ertussen. Ik heb daar speciaal een appje voor gemaakt waarmee je ze makkelijk kan vinden: Muggie.nl.

De restaurants die ik spreek zijn echt ontzettend snel aan het innoveren. Om mezelf even te quoten uit een interview dat ik er over gaf:
Restaurants zijn zich nu opnieuw aan het uitvinden. Als je ze 2 weken geleden had gevraagd of ze gingen bezorgen, dan kreeg je een harde 'nee' te horen. Vroeg je het ze een week geleden, dan vroegen ze zich hardop af hoe ze dat in hemelsnaam moesten organiseren. En na afgelopen weekend heb ik restaurants gesproken waarbij het al gewoon de nieuwe routine is.
Naast Muggie in Haarlem help ik ook mensen dit lokaal te starten in hun stad of dorp. Zo heeft iemand het al in Zandvoort, Utrecht, Maastricht en Amersfoort gemaakt. Van hun hoor ik eigenlijk hetzelfde: een verbazing hoe restaurants zich nu aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet niet precies waar je woont, maar hier in de Achterhoek zijn in rap tempo allerlei initiatieven uit de grond gestampt.

Er is een website waar tal van Achterhoekse horecabedrijven gezamenlijk laten zien wie wat allemaal bezorgt en waar. Er zijn een paar plaatsen die een website hebben waar lokale ondernemers (breder dan alleen horeca) gepromoot worden. Meerdere bakkers en broodjeszaken bezorgen al. Ook restaurants bieden prima afhaalmenu’s. Afgelopen week toevallig hetzelfde gedaan (lunch laten bezorgen) voor mijn schoonvader die ook jarig was. Ik zie nu allemaal aanbiedingen van complete paasbrunch pakketten aan huis. Biologische kwekers, lokale bierbouwers en slagers hebben een prachtig pakket met lekkere dingen dat je kan bestellen.

En dat allemaal in een gebied waar je vroeger net een kleffe pizza thuis kon krijgen. Ik vind het lovenswaardig wat men hier allemaal voor elkaar bokst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Misha schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:46:
Ik heb daar speciaal een appje voor gemaakt waarmee je ze makkelijk kan vinden: Muggie.nl.
Kijk dat is nou exact wat ik zoek, als ik dus iemand in Haarlem moet trakteren zal ik hiervan gebruik maken :)
wolly_a schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:47:
Er is een website waar tal van Achterhoekse horecabedrijven gezamenlijk laten zien wie wat allemaal bezorgt en waar. Er zijn een paar plaatsen die een website hebben waar lokale ondernemers (breder dan alleen horeca) gepromoot worden.
Tja, die websites ben ik dus naar op zoek, maar kan ik dus niet vinden... Ik vind het dan ook wel ironisch dat jij zegt dat ze er zijn, maar geen linkjes geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
wolly_a schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:47:
Ik weet niet precies waar je woont, maar hier in de Achterhoek zijn in rap tempo allerlei initiatieven uit de grond gestampt.

Er is een website waar tal van Achterhoekse horecabedrijven gezamenlijk laten zien wie wat allemaal bezorgt en waar. Er zijn een paar plaatsen die een website hebben waar lokale ondernemers (breder dan alleen horeca) gepromoot worden. Meerdere bakkers en broodjeszaken bezorgen al. Ook restaurants bieden prima afhaalmenu’s. Afgelopen week toevallig hetzelfde gedaan (lunch laten bezorgen) voor mijn schoonvader die ook jarig was. Ik zie nu allemaal aanbiedingen van complete paasbrunch pakketten aan huis. Biologische kwekers, lokale bierbouwers en slagers hebben een prachtig pakket met lekkere dingen dat je kan bestellen.

En dat allemaal in een gebied waar je vroeger net een kleffe pizza thuis kon krijgen. Ik vind het lovenswaardig wat men hier allemaal voor elkaar bokst.
Bedoel je Winkelcentrum Enschede?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:03:
[...]

Kijk dat is nou exact wat ik zoek, als ik dus iemand in Haarlem moet trakteren zal ik hiervan gebruik maken :)

[...]

Tja, die websites ben ik dus naar op zoek, maar kan ik dus niet vinden... Ik vind het dan ook wel ironisch dat jij zegt dat ze er zijn, maar geen linkjes geeft :)
Ik wou niet zomaar reclame maken hier... Maar daar komt ‘ie... Veel vestigingen van Bakker Bart bezorgen in Nederland. Toevallig hebben we daar voor mijn schoonvader besteld.

In de Achterhoek heb je www.achterhoekbezorgt.nl en kooplokaaldoetinchem.nl

@Misha Enschede is Twente. Je mag de Achterhoek en Twente nooit door de war halen... Hoewel we beide trots zijn op onze roots en elkaar prima begrijpen en kunnen verstaan.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
wolly_a schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:14:
[...]

Ik wou niet zomaar reclame maken hier... Maar daar komt ‘ie... Veel vestigingen van Bakker Bart bezorgen in Nederland. Toevallig hebben we daar voor mijn schoonvader besteld.

In de Achterhoek heb je www.achterhoekbezorgt.nl en kooplokaaldoetinchem.nl

@Misha Enschede is Twente. Je mag de Achterhoek en Twente nooit door de war halen... Hoewel we beide trots zijn op onze roots en elkaar prima begrijpen en kunnen verstaan.... :+
Haha ho shit! Ik ga me even heel hard schamen in een hoekje. Het ging even mis in mijn hoofd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn vaak lokale initiatieven. Hier in de buurt (midden NL) zie je ze vaak wel in het regionale krantje staan, deelacties op Facebook voorbijkomen, etc.
Gomez12 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:15:
[...]
Of moet je echt ter plekke wonen omdat alle advertising lokaal is?
Lokale krantjes zijn vaak wel (gratis) te downloaden via betreffende uitgever.

Overigens, misschien voldoet deze aan je wensen:
https://www.facebook.com/...&set=pcb.2924788174280630

[ Voor 33% gewijzigd door Cheesy op 07-04-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:16
Ik heb een beetje hetzelfde hier in Oosterhout NB waar ik woon.
Ik hoor op het nieuws dat allerlei restaurantjes gaan bezorgen en afhalen enzo, maar op hun websites vind ik niks. En ja ik heb geen facebook en mijn vrouw ook niet, wellicht dat ze het daar publiceren.
Misschien moet ik zelf een website bouwen die dat in kaart brengt.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Wat mij opvalt: Veel restaurants die hun menu 1-op-1 gaan bezorgen... Volle mep betalen... Maar een restaurant dat 'kookt wat de pot schaft' (laat zeggen 2 of 3 opties: Vlees, Vis, Vega) en gewoon voor een betaalbare prijs iets fatsoenlijks bezorgd heb ik nog niet gevonden... Je gaat mij niet zeggen dat er niemand is die voor €10,00 p.p. 'Aardappels, groente, vlees' kan leveren. Alles is hier: Pizza, Shoarma het enige dat relatief gezond lijkt is de Surinamer, maar om iedere dag aan de roti te gaan zie ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
@Pannenkoekkie Juist dat aangepaste menu voor een leuke prijs is precies wat diverse restaurants hier doen. Alleen betreft het dan wel een weekmenu, dus voor dagelijks niet echt nuttig.

Los dat ik dan liever gewoon zelf kook. Ja, dan moet je naar de supermarkt, maar als het risico daarvan je afschrikt... je weet ook niet wie je eten kookt.

[ Voor 52% gewijzigd door ijdod op 07-04-2020 13:23 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

volgens mij zoek je gewoon een catering bedrijf.

Die doen vanalles, ontbijt, lunches, food trucks, bruiloften etc.
Dus zoek eens rond.

In venray heb je bijvoorbeeld: culinair creatief

en om even in Krommenie te zoeken:

https://janbrakenhoff.nl/

Lijkt me prima optie voor wat je zoekt.

[ Voor 19% gewijzigd door Awaken1 op 07-04-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op internet naar de plaatselijke horeca zoeken en daarna gaan bellen... De meeste ondernemers die lokaal werken fixen niet direct hun website. Soms kan Facebook je ook nog helpen omdat plaatselijke ondernemers daar mogelijk actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
Gewoon restaurants bellen, de online presence is vaak slecht maar ik ben echt aan het genieten van alles wat er wordt bezorgd!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Sommige restaurants/gerechten lenen zich nou eenmaal niet voor bezorging. Een ribeye/kreeft/spareribs smaakt in een restaurant anders vanwege de ambiance (en eerlijk gezegd kan ik het lekkerder op m'n eigen kamado).
Veel gerechten hebben ook een langere (voor)bereidingstijd nodig. Als restaurant kon je nog anticiperen en bv pulled pork voor X aantal verwachte gasten maken. Maar met bezorgen kan je daar niet op acteren. Dus moet je het maar hebben van de bezorgbare voedsel.

Maar van de "bezorgbare" eten heb je concurrentie van established "to-go" gelegenheden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 21:11
Wat ik hier zie is dat er veel ingegaan wordt op het specifieke voorbeeld van TS. Volgens mij bedoeld hij het breder.

Mijn ervaring, in inmiddels verschillende vakgebieden, is dat het gezonde boerenverstand bij veel mensen ontbreekt. Ik heb het geluk, heb er tenslotte niets voor hoeven doen, dat wanneer ik tegen een probleem/uitdaging aanloop, dat er eigenlijk vanzelf wel 1 of 2 oplossingen op komen borrelen.
Daarnaast zitten veel personen vastgeroest in een stramien. Mooi voorbeeld.
Ik had een grote klus, en als wij onze standaard procedure zouden uitvoeren, moesten er 10-15 man aan onderaannemers in het weekend een uur moeten wachten, dat kost de klant serieus geld.
Onze procedure is (heel kort):
1: A uitvoeren
2: verplichte overdracht
3: B uitvoeren
4: locatie is veilig, iedereen kan aan het werk.

Dus aan mijn collega in opleiding gevraagd, hoe kunnen we zorgen dat de onderaannemers zo snel mogelijk aan het werk kunnen zonder de procedures uit het ook te verliezen. Hij had geen idee.
Ik heb het werk zo benaderd.
1: A uitvoeren, op dat deel waar de onderaannemers betrokken zijn
2: extra overdracht opgenomen voor het deel met de onderaannemers
3: B uitvoeren voor het deel van de onderaannemers
4: locatie is veilig voor de onderaannemers
5: A uitvoeren voor de rest voor onze werkzaamheden
6: nog een overdracht
7: B uitvoeren voor de rest van onze werkzaamheden.

Als je dit soort (voor mij meer dan logisch) uitlegt kijkt men je soms bijna aan of ze water zien branden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 21:11
Nog n mooie:
Er moest eens een container van een locatie weggehaald worden. Een collega was er geweest. Ik vroeg, is de spanning er al af :? Hij: geen idee, had geen meter bij me. Ik: Heb je ff t licht aan gedaan, als het aan ging, weet je in ieder geval zeker dat er nog wél spanning aanwezig was. Hij: Dát is n goeie! Nee, niet gedaan. (HBO elektrotechniek opgeleid...)
Op dat soort momenten zakt mijn broek af...

Ik vrees dat het met een groot deel van de ondernemers ook zo is. Men doet zaken zoals het over het algemeen altijd gaat, en gelukkig gaat dat vaak goed. Maar als er een crisis is, of een leverancier kan niet leveren, of ... (vul maar in). Iets anders dan de reguliere processen. Dan stokt de boel, men is de creativiteit kwijtgeraakt, of, wat je ook vaak ziet: de organisatie heeft de creativiteit eruit "geslagen", voor AL-LES is een proces en o wee als je dat niet volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gomez12 schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:19:
Maar ik heb ook gezocht naar bloemisten in de buurt die voor een tientje erbovenop even een bloemetje willen langsbrengen
Als kleine bloemenzaak zal een webshop runnen niet de moeite zijn, maar in mijn ervaring kan je prima (vanaf de andere kant van de wereld) een lokale bloemist bellen, zeggen wat je wil hebben en wat het mag kosten, en vooraf de betaling gewoon overmaken. Daar pakt de lokale bloemist ongetwijfeld veel meer marge op dan via een landelijke keten, en je krijgt meer bloem voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

odan

The dark side is within all!

Omdat een bekende zaterdag jarig is en dit niet gevierd kan worden
Het kan gewoon gevierd worden, of iedereen het wil zoals altijd is een ander verhaal.

Maar je kunt ook gewoon met de visite afspraken maken, elk kwartier een ander gezin dat langs komt bijvoorbeeld.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
odan schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:47:
[...]

Het kan gewoon gevierd worden, of iedereen het wil zoals altijd is een ander verhaal.

Maar je kunt ook gewoon met de visite afspraken maken, elk kwartier een ander gezin dat langs komt bijvoorbeeld.
Buiten dat dat super awkward is, lijkt me dat ook een super onveilige oplossing. Dan heb je op 1 dagen tig 'vreemde' contacten en zou je eigenlijk alles moeten desinfecteren na elk bezoek.

Volgens de regels mag het, maar het is zeker niet slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
odan schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:47:
[...]

Tja, er waren kleine kinderen bij betrokken en de gasten hebben ook veel kleine kinderen, plus dat mensen verspreid over heel NL wonen.

Nee, dit was niet echt een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:44

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Als TS een willekeurige lokale ondernemer die het niet op zijn site heeft staan, toch belt, dan zijn er in mijn ervaring drie mogelijkheden:
1. Hij/zij wil meedenken, jij hebt een topcadeau en bent klaar
2. Hij/zij weet wel een conculega in de buurt die je verder kan helpen -> ga naar 1
3. Er wordt niet opgenomen -> volgende :)

In mijn ervaring komt er altijd een oplossing, mits er opgenomen wordt.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Je mist optie 4, ik zou een aantal weken te laat zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik ken een aantal ondernemers met eetzaakjes die momenteel lokale bestel- en ophaalservices hebben, maar verwacht niet dat dat een 'winst-model' is... het is eerder zo dat ze op deze manier het enorme verlies dat ze nu draaien nog enigszins proberen op te vangen...

maar overall geld gewoon dat hun kosten redelijk hoog zijn, ze veel minder klanten op deze manier bereiken en hun winstmarge minimaal is.
En nee, nog verder ingaan op allemaal 'custom' wensen of bv ook gaan aanbieden op zeer ongebruikelijke levertijden maakt de winst niet groter, eerder kleiner (omdat ze dan ook op die momenten moeten kunnen leveren en bereikbaar zijn)

Die 'toon' in dit topic dat hieraan zomaar wel 'eventjes' veel winst te behalen is vind ik een beetje een flink 'beste-stuurman-staat-aan-wal'-gehalte hebben

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 20-04-2020 15:49 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:44

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Zo had ik het niet gelezen.
Ik had het begrepen als 'hoe vind ik welke ondernemers houden hun zaak draaiende, zo goed en kwaad als het kan, zodat ik ze omzet kan geven'.

Hier in de stad is er ook een Frans restaurant dat nu aan huis 2 verschillende maaltijden kan bezorgen, mits je een dag van tevoren bestelt ivm leveranciers en voorbereidingstijd. Normaal kan je er een wijnarrangement bij nemen, maar dat gaat niet bij bezorgen (flessen wijn zijn uit verhouding) dus nu kan je er een bijpassend bierarrangement bij kiezen van de lokale brouwer.
Het is een heel andere onderneming voor ze, ze hebben niet de web-infra om het nu tijdelijk makkelijk te maken dus gaat het via whatsapp/tikkie. Ik kan me voorstellen dat je daar als klant niet aan begint als je ze niet kent, maar goed, zij houden de zaak zo wel op de waakvlam.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Pagina: 1