Nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
goed systeem?
Gaming Overkill?
kloppen de m.2 kaarten kwa slot , op azerty word aangegeven heeft Mkey slot nodig maar foto geeft de ander aan

Relevante software en hardware die ik gebruik
zal mijn monitor houden

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 219,62€ 219,62
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 460,05€ 460,05
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart€ 94,-€ 94,-
1ProcessorkoelingCooler Master MasterAir MA410M€ 48,15€ 48,15
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16€ 173,55€ 173,55
1VoedingenCorsair VS550 (2018)€ 47,38€ 47,38
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 174,91€ 174,91
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 250GB€ 77,90€ 77,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.584,56

alvast bedankt voor het meedenken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Je hebt een hele bak aan vragen weggegooid, maar ze zijn wel belangrijk om voor jou goede antwoorden te krijgen.

Waarom neem je twee SSD's? (iets wat je tijdens het beantwoorden van die vragen ook had kunnen beantwoorden) Voor het weglaten van die 250GB variant, zou je haast kunnen upgraden naar 2TB. Dat is interessanter dan kiezen voor 2 losse zeg maar.
Ik weet niet of deze goed is:
pricewatch: Intel 660p 2TB

Ik zou die voeding niet kiezen. Kijk even in het voedingen topic. Daar worden er een aantal aangeraden.
Je geeft veel geld uit, maar een voeding bespaar je dan weer op. Let wel, wanneer een mindere voeding stuk gaat heb je grote kans dat de rest van je pc ook meteen meegenomen wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door Arunia op 06-04-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met hierboven. Ik zou ook eerder naar goedkopere alternatieven kijken dan naar de 970 EVO. Je gaat qua prestaties nauwelijks verschil merken met NVMe-SSD's, zolang je niet de instapmodellen neem zonder eigen RAM etc..

[ Voor 45% gewijzigd door Borromini op 06-04-2020 15:55 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Vul dit nog even aan anders moet ik helaas je topic sluiten (en wellicht erger, je krijgt niet het beste advies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:53:
Om onduidelijke redenen heb je
[...]
weggehaald. Vul dit nog even aan anders moet ik helaas je topic sluiten (en wellicht erger, je krijgt niet het beste advies).
sorry ik denk dat ik deze vragen dan helemaal gemist heb. O-)

neem niks mee van ouwe pc ouwe meuk. win10

Prijs is rond het bedrag waar ik nu ongeveer zit , zal hem zelf in elkaar zetten en waarschijnlijk zoveel mogelijk via azerty bestellen (goeie ervaringen)

zag verschillende topics ook hier over , misschien 3600 , ipv 3700 .
ander moederbord

bedankt voor de snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:45:
Je hebt een hele bak aan vragen weggegooid, maar ze zijn wel belangrijk om voor jou goede antwoorden te krijgen.

Waarom neem je twee SSD's? (iets wat je tijdens het beantwoorden van die vragen ook had kunnen beantwoorden) Voor het weglaten van die 250GB variant, zou je haast kunnen upgraden naar 2TB. Dat is interessanter dan kiezen voor 2 losse zeg maar.
Ik weet niet of deze goed is:
pricewatch: Intel 660p 2TB

Ik zou die voeding niet kiezen. Kijk even in het voedingen topic. Daar worden er een aantal aangeraden.
Je geeft veel geld uit, maar een voeding bespaar je dan weer op. Let wel, wanneer een mindere voeding stuk gaat heb je grote kans dat de rest van je pc ook meteen meegenomen wordt.
die zag ik ook al ja ... . thx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:04:
[...]

sorry ik denk dat ik deze vragen dan helemaal gemist heb. O-)
Nou die tekst komt automatisch in beeld, dus die heb je actief weggehaald ;). Nu mis je nog steeds de helft van de vragen... Een simpele als "wat ga je met je systeem doen" staat er bijv. nog niet, of moeten we het doen met "gaming overkill"? Tja geen idee. Als je op 3 4K schermen aan de gang gaat is er nog wel wat op je systeem aan te melden. Mijn reactie lijkt vergezocht, maar jij wil advies dus zul je zo duidelijk mogelijk moeten zijn. Vergelijk jouw topicstart eens met Ryzen 3950x Build (Gaming en Workstation doeleinden) bijvoorbeeld. We willen voorkomen dat we post na post moeten hengelen naar info. Vandaar dat er uitgebreide info gevraagd wordt. Doe iedereen dus een lol, kopieer die vragen in je startpost en beantwoord ze een voor een :).

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 06-04-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou geen baggervoeding kiezen die je nu hebt bij dit systeem.
Ryzen 3600 en B450 bord voldoet prima voor gamen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1