Tips voor goede VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 3.356 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prysm Software
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-05 21:44
Mijn vraag
Ik heb eindeloos veel topics gelezen. Maar hiervan word ik ook niet wijzer,
Graag wil ik weten wat een hele goed VPN is. Welke raden jullie mij aan? (welke gebruiken jullie)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel 6700K Rog moederbord
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Avira,
Nord VPN
Private VPN
Etc...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Waarvoor wil je de vpn gaan gebruiken?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prysm Software
3x3 schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:48:
Waarvoor wil je de vpn gaan gebruiken?
Thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Zelf gebruik ik TunnelBear, maar ik denk dat het niet onbelangrijk is dat je definieert wat voor jou een goede VPN maakt: focus op anonimiteit, snelheid, prijs, ...
Ook: hoeveel verkeer wil je erdoor sluizen? Ik gebruik die enkel als ik op een publieke wifi zit waardoor de gratis 500 MB/maand voor mij voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
Waarom zou je thuis een VPN nodig hebben? vertrouw je je eigen netwerk niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Een goede VPN is helaas niet zo makkelijk te bepalen. Het hangt er vanaf waarvoor je deze wilt gebruiken en wat "goed" betekend in jou geval. Neem om te beginnen eens een kijkje hier: https://www.privacytools.io/providers/vpn/ en dan vooral dat rode blok. Bepaal aan de hand daarvan eerst of een VPN wel de problemen die je hebt oplost.
Iets specifieker is denk ik handiger ;-) Wil je anoniemer op het internet? Wil je torrents downloaden? Of iets totaal anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, voor welk doel? Waar wil je het voor gebruiken: Site2site? Inbellen naar kantoor? Privacy? Beveiliging? Tegen wat voor soort 'tegenstanders'? Etc.
Prysm Software schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:42:
Avira,
Nord VPN
Private VPN
Etc...
Dan heb je er ook ervaringen mee, en redenen er niet mee door te gaan. Je hebt vast ook een dozijn of wat reviews gelezen en aandachtspunten gezien. Waar twijfel je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prysm Software
borft schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:51:
Waarom zou je thuis een VPN nodig hebben? vertrouw je je eigen netwerk niet?
Werk veel uit huis maar wil ook wel eens gebeuren buiten huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prysm Software
F_J_K schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:52:
[...]

Sja, voor welk doel? Waar wil je het voor gebruiken: Site2site? Inbellen naar kantoor? Privacy? Beveiliging? Tegen wat voor soort 'tegenstanders'? Etc.

[...]

Dan heb je er ook ervaringen mee, en redenen er niet mee door te gaan. Je hebt vast ook een dozijn of wat reviews gelezen en aandachtspunten gezien. Waar twijfel je?
Vaak erg traag verbinding.ook al heb je 500 Mbps

Privacy. Beveiliging hoofd reden

[ Voor 3% gewijzigd door Prysm Software op 06-04-2020 14:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik wil een auto, wat is een goede?
Nou, hangt af van wat je er mee gaat doen.
Op de autoweg rijden.
Ah. Waar loop je tegenaan?
Nou ik mag er maar 80.

Dan weten we nog steeds niet of je nu vrachtwagen, stationswagon of sportauto zoekt laat staan of het uitmaakt of het benzine, diesel of elektra is of wat de prijs is. Als je nu wat auto-reviews leest dan zul je de verschillen zien en aangeven wat je belangrijk vindt en waar je twijfelt ;)

Hoogste snelheid: schakel de vpn uit.

Edit: ik zie nu je edit. Zie verder hieronder.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 06-04-2020 15:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Werk je als ZZPer of als werknemer waar log je in waartegen wil je je beschermen.VPN is niet een heilig middel voor alles het heeft ook risico's waarbij je ook de vraag moet stellen wie vertrouw je het meest.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:03

lier

MikroTik nerd

Prysm Software schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:53:
Wat bedoel je met werk, wat bedoel je met buiten huis?
Wat wil je met de VPN doen?
Wat heb je nu?
Wat voor apparatuur heb je nu (ja, alles dat te maken heeft met je probleem: modem/router/switch/accesspoint/NAS/server/etc.)?
Kortom: wat is je probleem?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Niet online
Qua privacy doet een VPN niet direct heel veel. Het verbergt weliswaar je IP adres, maar andere manieren van tracking die m.b.v. je browser plaats vinden houdt het niet tegen. Een goede add-blocker of misschien een PI hole zou dan een stuk effectiever zijn!

Of je beveiliging er beter van wordt is niet zo makkelijk te zeggen. Als je hiermee bedoeld dat alles wat je hiermee op het internet doet veiliger wordt moet ik je telleurstellen: dat is niet zo. Een VPN versleuteld het internet verkeer vanaf jou PC tot aan de VPN provider. Vanaf de VPN provider naar de bestemming is het verkeer niet extra versleuteld. Daarnaast gebruiken vrijwel alle website tegenwoordig een HTTPS/TLS verbinding, dus meekijken met de inhoud al nagenoeg onmogelijk. Een VPN zal hier dus geen verschil in maken.

[ Voor 15% gewijzigd door n9iels op 06-04-2020 15:32 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prysm Software
Ben Werknemer.
Wil geen pottenkijkers op verbinding.

Wat zijn eventuele risico's van VPN dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53
Prysm Software schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:42:

Avira,
Nord VPN
Private VPN
Etc...
En? Was dat wat? Waarom was het niet wat je zocht?
We kunnen je zo echt niet fatsoenlijk helpen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Prysm Software schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:04:
Ben Werknemer.
Waarom denk je dat je daar een VPN voor nodig hebt?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tor is wel veilig.

*knip*. Dat voegt niks toe.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 06-04-2020 15:26 ]

🌞🍃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53
Ben Werknemer.
Dan is het regelen van VPN of iets dergelijks de verantwoordelijkheid van je baas, heeft weinig zin om zelf wat te gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prysm Software
ik heb 500 Mbps
Ik heb een NAS
de vpn's die ik heb gebruikt zijn erg traag
Privacy, beveiliging hoofd reden
Als ik projecten upload wil ik dat dit veilig gebeurd
gebruik nu avira vpn.

[ Voor 6% gewijzigd door Prysm Software op 06-04-2020 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Iets met een klok en een klepel.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Niet online
Prysm Software schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:12:
ik heb 500 Mbps
Ik heb een NAS
Privacy, beveiliging hoofd reden
Als ik projecten upload wil ik dat dit veilig gebeurd.
Ik heb niet het idee dat je de reacties, suggesties en vragen van mensen hier hebt gelezen. Als je wacht op de reactie VPN provider X is de best, neem die dan kun je lang wachten. Waarom? Lees even dit topic nog volledig door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prysm Software
Iedereen erg bedankt.
Ik lees dit effe door en maak hier een keuze op.

Excuses als de informatie wat onduidelijk was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Bespaar je de kosten en de ergernis neem geen VPN. Als je werkgever er anders over denkt dan zal hij er voor zorgen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Prysm Software schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:12:
ik heb 500 Mbps
Ik heb een NAS
Privacy, beveiliging hoofdreden
Als ik projecten upload wil ik dat dit veilig gebeurt
Ik gebruik nu avira vpn.
500 Mbit gaat 'em denk ik nooit worden, tenzij je een eigen vpn server opzet met >500 up en down. Hangt van je budget af. (Maar ik heb er nooit zo op gelet, de vpn server die ik heb doet 100Mbit en dat is zat voor mij, meer doe ik wel zonder vpn).

Uploaden van projecten: een commerciële vpn helpt daar nul tegen. Zorg dat de betreffende server versleutelde verbinding heeft.

Of is het zo (reden dat je niet reageert op de concrete vragen) dat je warez wilt up/downloaden zonder dat de rechthebbende je kan vinden doordat de vpn geen logging heeft: sja daar kunnen we je niet mee helpen natuurlijk. Lees zelf een aantal reviews en beslis zelf.

Als het voor nette doeleinden is, is geen vpn (of vpn naar de server van je werkgever) de veiligste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prysm Software
F_J_K schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:20:
[...]

500 Mbit gaat 'em denk ik nooit worden, tenzij je een eigen vpn server opzet met >500 up en down. Hangt van je budget af. (Maar ik heb er nooit zo op gelet, de vpn server die ik heb doet 100Mbit en dat is zat voor mij, meer doe ik wel zonder vpn).

Uploaden van projecten: een commerciële vpn helpt daar nul tegen. Zorg dat de betreffende server versleutelde verbinding heeft.

Of is het zo (reden dat je niet reageert op de concrete vragen) dat je warez wilt up/downloaden zonder dat de rechthebbende je kan vinden doordat de vpn geen logging heeft: sja daar kunnen we je niet mee helpen natuurlijk. Lees zelf een aantal reviews en beslis zelf.

Als het voor nette doeleinden is, is geen vpn (of vpn naar de server van je werkgever) de veiligste keuze.
Nee is zeker niet voor warez.

Voor zakelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ProtonVPN in gebruik hier en deze bevalt mij erg goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 06-04-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09:36
Ben Werknemer.

Wat @Frogmen al zei, niet doen.

Als jouw werkgever wil dat jij een VPN verbinding gebruikt zal de werkgever deze beschikbaar maken. Ga niet op eigen initiatief je data naar een onbekende server sturen, hiermee creëer je een beveiligingsrisico.

[ Voor 3% gewijzigd door MOOS op 06-04-2020 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Prysm Software schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:24:
[...]

Voor zakelijk gebruik.
Welk probleem denk je uberhaupt op te lossen? Ik heb nog geen 1 valide reden gehoord waarom je een VPN nodig zou hebben. Zolang je je projecten upload via een https, scp of sftp is dat net zo veilig als een VPN gebruiken, en waarschijnlijk een stuk sneller ook.

En als het voor zakelijk is, waarom ga je dan uberhaupt voor 1 of andere externe aanbieder? Dat lost toch helemaal niks op? Zorg dan dat je een VPN hebt met je werkgever. Dat is namelijk precies waarvoor dat bedoeld is. VPN staat voor virtual private network. Private daarin staat niet voor privacy. Het is puur een techniek die 2 of meer prive netwerken aan elkaar knopt en er viruteel 1 prive netwerk van maakt waardoor het voor de aangesloten systemen net lijkt alsof ze allemaal op hetzelfde interne netwerk zitten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:23
Ben Werknemer.

Nou, je wilt geen pottenkijkers maar laat dan al jouw verkeer wel via een third-party commerciele VPN boer lopen. Apart, niet? Tevens gebruik je dit dan meer als Proxy, maar goed.

Zorg er gewoon voor (nouja, laten verzorgen) dat de tool/omgeving waarnaar je uploadt goed in elkaar zit, dan is een VPN 100% overbodig en heel crux eigenlijk een extra risico.

Of het moet een VPN server zijn welke opgetuigd is door je werkgever en zo toegang biedt tot de omgeving waarnaar je upload.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ook kan ik me voorstellen dat de werkgever toegang tot hun systemen wil blokkeren voor alle verkeer van vpn diensten waar ook de l33t hax0rs en spammerts gebruik van maken. Niet vpn blokkeren is dan een beveiligingsrisico. En het helpt best case nul tegen afluisteren en in het slechtste geval wordt afluisteren juist makkelijker (want de gemiddelde vpn boer is minder te vertrouwen dan de gemiddelde NL of BE ISP, en alle verkeer tussen vpn en site is gewoon net zo (on)versleuteld als dat het zonder vpn zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
Prysm Software schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:53:
[...]

Ah, je wil dus vanaf een onvertrouwde vrbindign, verbinding maken met je thuisnetwerk? Heb je thuis services draaien die je nodig hebt? Het is me nog steeds niet duideljik wat je probeert te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben Werknemer.

Als je als werknemer wel eens buiten kantoor werkt, zal de werkgever vast iets hebben lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:35
Prysm Software schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:24:
[...]

Voor zakelijk gebruik.
Dus je bent werknemer van bedrijf X. Je wilt veilig je werk kunnen doen en data uploaden. Waarom zorgt je werkgever hier niet voor? Op welke manier doe je data delen met je werkgever en collega's? Is dit via een website, Remote Desktop of Citrix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prysm Software
Ik heb contact gehad met mijn werkgever, dat hij zelf voor een goede beveiligde verbinging moet verzorgen.
Dat dit veel veiliger is dat de huidige wijzen.

dit bewijst nog maar eens als je 3 dagen vpn topic leest, dat je dan soms nog niet alles weet (ik) :)

[ Voor 25% gewijzigd door Prysm Software op 06-04-2020 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Prysm Software Niet alles weten is geen probleem. Het antwoorden van vragen in zo kort mogelijke reacties is dat wel. Mensen stellen vragen om de lijst waaruit je kunt kiezen zo klein mogelijk te maken. Die vragen helpen jou om een goede afweging te maken.

De vraag is eigenlijk: als je nu je zakelijke projecten upload naar de zaak, hoe doe je dat dan? Er zijn ontzettend veel manieren te bedenken hoe je documenten van A naar B kunt krijgen, over verschillende protocollen. Sommige zijn veilig en andere een stuk minder veilig.

Mijn advies: ga eens goed zitten voor een uitgebreide reactie waarin je anderen laat zien wat je huidige workflow nu is, wat je wilt bereiken en waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Howdy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 18:39
Zolang je maar niet met Eweka in zee gaat. Die beloven het wel (zlefs nog op 6/4/2020) maar leveren het beloofde niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:35
Prysm Software schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:35:
Ik heb contact gehad met mijn werkgever, dat hij zelf voor een goede beveiligde verbinging moet verzorgen.
Dat dit veel veiliger is dat de huidige wijzen.

dit bewijst nog maar eens als je 3 dagen vpn topic leest, dat je dan soms nog niet alles weet (ik) :)
Wat biedt je werkgever nu aan dan? Want de huidige werkwijze en waarom dit 'verkeerd' zou zijn heb ik er nog niet uit kunnen halen... Wellicht haal je twee of meerdere zaken door elkaar heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Howdy schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:11:
Zolang je maar niet met Eweka in zee gaat. Die beloven het wel (zlefs nog op 6/4/2020) maar leveren het beloofde niet ;-)
?

Eweka heeft tegenwoordig ook een VPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik gebruik wel VPN van bitdefender. Weet niet of het helpt.

De expert zeggen wel dat windows defender goed genoeg is maar bitdefender wat features heeft die het iets beter doen. ligt eraan wat je doet.

Ik weet niet wat je aan VPN hebt indien je identiteit toch te achterhalen is en dat is het.

[ Voor 68% gewijzigd door LucyLG op 06-04-2020 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
LucyLG schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:51:
Ik gebruik wel VPN van bitdefender. Weet niet of het helpt. Vandaag wel client gehad die een issue had er is namelijk op zijn rekening ingelogd met een mobiele app en die heeft dus toegang gehad.

Ik heb de bank gebeld en die zien het ook maar alles is anoniem, anoniem toestel en geen gegevens ook is hij gebeld en ze hebben een voicemail achtergelaten met een bandje van de bank dat ze de verificatie hebben gedaan. Ze kunnen niet verklaren hoe er inbreuk kan worden gemaakt op een tweede toestel dat hij niet heeft geregistreed. Er is geen schade maar hoe kan dit?

Nu is alles wat mobiel is uitgezet en alleen nog inloggen met apparaat maar wat gaat hier mis?
Lijkt me niet een oplossing die TS kan aandragen, toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
FreshMaker schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:56:
[...]

Lijkt me niet een oplossing die TS kan aandragen, toch
juist en haal ik weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@Prysm Software heb je dit ([VPN] Ervaringen & Discussie - Deel 2) topic ook gevonden? Daar staan veel tips in en vergelijkingsmateriaal :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:08
Prysm Software schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:19:
Iedereen erg bedankt.
Ik lees dit effe door en maak hier een keuze op.

Excuses als de informatie wat onduidelijk was.
Volgens mij kun je beter eerst eens leren hoe netwerken en het internet werken. Ik heb het idee dat je denkt dat een VPN je op magische wijze tegen alle pottenkijkers beschermt. Dat is niet het geval. Het beschermt je tegen sommige aspecten van pottenkijkers. Je internetprovider kan bijvoorbeeld niet meer zien welke sites je bezoekt, mits je het goed inricht.

Maar je VPN-provider kan dat dan weer wel. Daarom de vraag, wie vertrouw je meer? Je eigen internetprovider die gebonden is aan de Nederlandse wet met bijbehorende privacy-reglementen? Of de VPN-provider, wat best een shady buitenlands bedrijfje kan zijn waarvan je geen idee hebt welke informatie ze bewaren.

VPN beschermt je ook niet tegen fingerprinting of profilering door adverteerders. Daar zou ik me veel meer zorgen om maken.

Let dus goed op wat je doet. Het is heel goed dat je je ervan bewust bent dat internetgebruik privacyrisico's met zich meebrengt. Maar jezelf indekken tegen die risico's doe je niet 'effe'. Je zult een analyse moeten maken van welke data je wilt beschermen en tegen wie. Daar heb je kennis voor nodig, dus begin met studeren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

borft schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:13:
[...]
Ah, je wil dus vanaf een onvertrouwde vrbindign, verbinding maken met je thuisnetwerk? Heb je thuis services draaien die je nodig hebt? Het is me nog steeds niet duideljik wat je probeert te bereiken.
Daarvoor raad ik een RPi en PIVPN aan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 01:00:
[...]

Daarvoor raad ik een RPi en PIVPN aan.
Of gewoon iedere vorm van een eigen VPN server om een veilige verbinding naar je thuisnetwerk te maken.
Dit zou de werkgever ook moeten doen om de uploads van projecten te beveiligen. (kan ook op andere manieren).
In deze is op dit moment alleen PPTP vpn een no go als zijnde niet veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Denk dat TS eerst eens fatsoenlijk en in meer dan twee woorden moet uitleggen wat nu precies zijn bedoeling is. Als hij een beveiligde verbinding met zijn werkgever nodig heeft, lijkt TS mij niet de persoon om daar de WG in te gaan adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam zuigt

[ Voor 97% gewijzigd door F_J_K op 08-04-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Zoals velen hier al gezegd hebben is een VPN geen "magische oplossing" om opeens 100 procent veilig en privé te kunnen internetten. Ik ben wel van mening dat de omleiding van dataverkeer via een externe server en geboden encryptie van een VPN grote privacy- en veiligheidsvoordelen zijn. Maar goed, zelfs al gebruik je de Tor-browser, die je verkeer door meerdere servers over de hele wereld leidt, dan nog zijn er manieren om je te tracken zoals browser fingerprinting, om nog maar te zwijgen over cookies.

Toch zul je bij de meeste websites en zoekmachines veel baat hebben bij een VPN denk ik, als je een paar extra logische maatregelen neemt. Denk dan bijvoorbeeld aan niet inloggen bij Google (duh), zo vaak mogelijk je cookies wissen, etc. Ook een goede anonieme zoekmachine zoals DuckDuckGo kan helpen.

Zelf gebruik ik vooral Surfshark en ik heb het idee dat samen met de bovenstaande maatregelen, dit mij voldoende privacy en veiligheid biedt. Hoewel het een relatief voordelige provider is, doen de encryptieprotocollen, log-beleid en extra veiligheidsopties niet onder voor veel (veel) duurdere providers. Maar goed, zoals anderen hier al aangeven, hangt het er vanaf wat je criteria en budget precies zijn.

Top VPN's van 2020 vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Nja aangezien de TS verder niet meer gereageerd heeft komt hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.