Acties:
  • 0 Henk 'm!

• txgrl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-04 18:40
Hoi,

Ik ben geen koffie drinker. Wel een Latte Macchiato en cappuchino drinker. Meestal drink in deze in de horeca en thuis drink ik Dolce Gusto Latte Macchiato caramel. Voor een echt koffiedrinker telt dit natuurlijk niet :-)

Mijn partner is wel een koffiedrinker. Hij houdt van koffie met verse bonen en drinkt espresso. We hebben nu een Dolce Gusto thuis en een heel oud en log bonenapparaat met kuren. Een volautomaat.

Nu willen we dus wat nieuws. Het budget is beperkt dus Jura etc. valt allemaal af.
Zit te kijken naar een Philips Latte Go of een Saeco Picobarista bijvoorbeeld.

Ten eerste: wat is nu eigenlijk het verschil? Beiden komen uit de Philips fabriek zo te zien.

Ten tweede: wat raden jullie aan. Heeft iemand ervaringen met deze apparaten of tips voor anderen apparaten.

Eisen:
- Goede hete koffie
- Verse bonen machine
- Melk voor Latte etc. automatisch niet via zo'n stoompijpje of slangetje.

We realiseren ons dat we daarmee misschien niet de allerbeste machine krijgen. Zijn dan ook op zoek naar een middenweg tussen goede koffie en gebruikersgemak voor de melkproducten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonILLY
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 15:01
Heb zelf een Saeco en een Philips gehad.
De Saeco heb ik 6 jaar lang naar volle teverdenheid gebruikt, totdat het stuk ging.
Vervangen door een Philips Hd 8...
In het begin prima ding, maar naarmate de tijd vorderde koffie kwam er lauw uit, uitstroom van koffie niet gelijkmatig uit de openingen.
De kwaliteit van Philips is me zwaar tegengevallen.
Heb nu een Jura (ENA8), niet goedkoop maar top kwaliteit (en naar verluid ook top service) van Late tot Capucino, ristreto, espresso echt top apparaat / koffie!
Voor mij in ieder geval geen Philips / Saeco meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:04
@txgrl Ik kan je niet helpen met het apparaat. Door de eis van een automatische/geïntegreerde melkopschuimer, beperk je de mogelijkheden enorm.

Ik denk dat het qua koffiekwaliteit niet ver uit elkaar zal liggen in deze prijsrange. Wat wel kan verschillen is gebruiksgemak, onderhoudsgemak en kwaliteit van onderdelen.

Een punt wat nog veel belangrijker is voor de uiteindelijke koffie, is de gebruikte koffieboon. Beperk je alsjeblieft niet tot hetgeen er in de supermarkt te koop is, maar probeer ook eens bonen rechtstreeks van een (online) brander te kopen. Die zijn veelal versgebrand en er zijn veel soorten met bijbehorend smaakprofiel te koop.
Zo heb ik zelf op het moment een eigen blend van 3 soorten bonen (gewoon op de gok geprobeerd) en die bevalt me erg goed. Koffie vind ik nu beter dan waar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 18:59

Perkouw

Moderator General Chat
Topic krijgt van mij een move van SF naar AZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter spijker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:47
Ik gebruik een philips HD8828 naar volle tevredenheid. Makkelijk in gebruik en in te stellen.
Met een aparte melkkan die je na gebruik zo de koelkast inzet. Dus niet elke keer slangetje schoonmaken. Wel om de 3/4 dagen ongeveer de melkkan en kop schoonmaken. Indien het water en de bonen gevuld zijn is het maar 2 x een toets indrukken voor een cappuccino of espresso. Mijns inziens een goede tussen weg.

SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:25

Bob Popcorn

Plop!

Een losse melkschuimer kost ongeveer 50 euro, en die dingen zijn vaak beter en makkelijker schoon te houden dan ingebouwde features. Ik zou je keuze er niet vanaf laten hangen.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 19:35
WIj hebben sinds enkele weken een Siemens EQ500.
Instelbare koffietemperatuur, maalgraad inzetlbaar, koffiesterkte instelbaar.
Wij hebben ook getest met versgebrande bonen maar kon niet echt wennen aan de verschillende soorten helaas, vond ze erg zurig ondanks grovere maalgraad, lagere temperatuur en spelen met de sterkte.

Lavazza rood van de Appie vinden wij wel gewoon lekker. Vloeken in de kerk? Misschien.

Enige nadeel van onze Siemens EQ500 so far: dagelijks de driptray legen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 22:17
Ik sinds 1,5 jaar heb een latte go en die bevalt uitstekend. Vooral het super eenvoudig schoon te houden melksysteem is een enorme verbetering t.o.v eerdere apparaten in dezelfde prijscategorie. Veel duurdere apparaten heb ik geen ervaring mee.

Zeker icm dubbelwandige glazen is en blijft de koffie goed heet.

[ Voor 12% gewijzigd door martijnve op 06-04-2020 15:48 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het is weliswaar een ander topic in AZ, maar heeft zeker wat raakvlakken: Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1

Misschien ook goed om door te nemen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 08:04
Lensent schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:36:
Wij hebben ook getest met versgebrande bonen maar kon niet echt wennen aan de verschillende soorten helaas, vond ze erg zurig ondanks grovere maalgraad, lagere temperatuur en spelen met de sterkte.

Lavazza rood van de Appie vinden wij wel gewoon lekker. Vloeken in de kerk? Misschien.
Wel nee joh, het gaat er om dat je er lekkere koffie uit krijgt. Dat zurige had ik juist bij de standaard DE rood bonen. Kreeg het met geen mogelijkheid goed. Nu, met een blend van Yellow Bourbon, Yirgacheffe en Jarabacoa is de koffie niet zuur meer te krijgen (ook niet bij gebruik van een enkele soort boon).

Overigens heb je precies de verkeerde instellingen gebruikt. Bij zure koffie kun je dat dacht ik verhelpen door fijnere maalgraad, meer bonen, hogere temperatuur of meer water (beperkt effect, want koffie kan ook slap worden hierdoor). Bij bittere koffie is het net het tegenovergestelde.
Echter heeft elke volautomaat wel z'n beperkingen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:07
Gebruiken nu al 1,5 jaar een Philips latte go. Na 6 maanden was de boiler kapot en onder garantie vervangen. Verder is de melkopschuimer prettig schoon te maken en eventueel op te bergen in de koelkast. Koffie smaakt goed al hebben we zelf niet de standaard DE rood bonen maar veelal espressobonen. Diverse keuzes en mogelijkheden. Destijds via ING rentepuntenwinkel met wat voordeel kunnen kopen. Daarnaast nog de 50 cashback actie...
uiteindelijk een prima automaat voor dat bedrag... snel en eenvoudig te onderhouden.
Om terug te komen op je vraag. Beide komen uit dezelfde fabriek. Maar komt ook omdat Philips saeco enkele jaren terug heeft overgenomen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Laat die melkopschuimer maar gewoon zitten.

Mijn vriendin heeft van alles geprobeerd, in de vorige volautomaat met zo'n pruts kraantje/reservoir en losse electrische opschuimers.

En nu gebruikt ze al jaren een handmatige opschuimer... 10x makkelijk, sneller, en betere schuim en makkelijk controleerbaar dan alle "makkelijke automatische" methodes. Je moet alleen ff 10 sec "kloppen".

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 21:57
Sinds een jaartje heb ik een Philips HD8829. Prima ding voor de €250 die ik er voor heb betaald. Slangetje in het melkpak, 1 knop indrukken en je hebt een cappuccino.

Die €250 is ook wel wat ik zo'n apparaat waard vind, goedkope plastic materialen en het slangetje van de melkopschuimer moet je regelmatig vervangen (kost geen drol).
Pagina: 1