Zou iemand voor mij kunnen kijken naar deze componenten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-08 17:06
Beste Tweakers,

Ik heb een aantal componenten uitgezocht waarvan ik denk dat dit goede opties zijn.
Ik ben klaar om ze te bestellen en de computer te bouwen, echter heb ik graag dat iemand nog een keer over de huidige lijst heen kan gaan om te kijken of alles echt goed is en of ik de juiste keuzes heb gemaakt.
Ik hoop dat iemand hier de tijd voor zou willen nemen.

Ik ben vergeten het formulier in te vullen! Bij deze:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gamen en gebruik maken van VR.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb alles al bij elkaar dus ongeveer dezelfde prijs.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, alleen de Samsung 850 Evo ssd.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles dat ik genoemd heb

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ook niet per se haha

Ga je overklokken?
In het begin niet, pas later als de games zwaarder worden en het nodig is.

Wat verwacht je van ons?
Hopelijk dat iemand mij nog kan adviseren.

Het gaat om de volgende componenten:

CPU: AMD Ryzen 9 3900X
https://www.alternate.nl/...Processor&utm_term=HR9A31

GPU: MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio
https://azerty.nl/product...eakers.net&utm_medium=cpc

MOBO: Gigabyte X570 AORUS ELITE

PSU: Fractal Design ION+ 560W Platinum
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum

RAM: Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4C3200C16 (32GB)
pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4C3200C16

Behuizing: GAMDIAS APOLLO M2
https://www.alternate.nl/...zing/html/product/1570572

CPU cooler: Noctua NH-D15S

Bedankt voor de vele behulpzame reacties!
Ik heb uiteindelijk besloten om de PSU en de RAM aan te passen. Ik vindt zelf de behuizing mooi en ik ga hem zo houden.
Bedankt voor alle snelle fijne reacties! Ik kan nog veel van jullie leren merk ik al! Super bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Hambuerger op 06-04-2020 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:48
Alles past in en bij elkaar, geen probleem.
Heb wel mijn vraagtekens bij de kast en vooral over de voeding. Maar je keuze zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op RGB.

Ik zou zelf voor een corsair Rmx voeding gaan. Vwb je geheugen, check even of het op de QVL staat of ga voor het TridentZ van @Thomg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Vul dit nog even aan anders moet ik helaas je topic sluiten (en wellicht erger, je krijgt niet het beste advies).

Zet nog even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
Bedankt voor de informatie, ik zou even moeten kijken of het lukt ook de andere RAM te kiezen.
Is 16gb voor gamen niet genoeg? Ik had zelf het idee dit later up te graden als dat het geval was.
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
br00ky schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:28:
Om onduidelijke redenen heb je
[...]
weggehaald. Vul dit nog even aan anders moet ik helaas je topic sluiten (en wellicht erger, je krijgt niet het beste advies).

Zet nog even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!
Excuus, ik dacht dat het niet nodig was omdat ik alles al bij elkaar had. Ik heb het nu aangepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Hambuerger schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:36:
[...]

Excuus, ik dacht dat het niet nodig was omdat ik alles al bij elkaar had. Ik heb het nu aangepast!
Nou ja, je gaf niet eens aan waar deze pc voor was, dus krijg je advies om 32GB RAM aan te schaffen, waar 16GB ook prima kan zijn. Dat bedoelde ik dus met suboptimaal advies ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Puur kijkende naar het balans van de pc (3900X + 2080Ti) is 32GB meer op zijn plaats, de 16GB is dan duidelijk het zwakste schakel.
Of dit ook een probleem is, hangt natuurlijk af van wat je ermee doet (br00ky's post ;))

Als je alleen maar denkt te gaan gamen is 32GB natuurlijk niet nodig.
Tenzij je chrome gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
ExiZTeNcE schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:26:
Alles past in en bij elkaar, geen probleem.
Heb wel mijn vraagtekens bij de kast en vooral over de voeding. Maar je keuze zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op RGB.

Ik zou zelf voor een corsair Rmx voeding gaan. Vwb je geheugen, check even of het op de QVL staat of ga voor het TridentZ van @Thomg
Bedankt voor je snelle reactie,
Ik heb inderdaad gekozen voor de kast vanwege de RGB, maar is er iets waardoor deze toch niet de juiste keus blijkt?

Vanwaar de vraagtekens over de voeding? Om eerlijk te zijn heb ik voornamelijk gekeken naar de Gold rating en de RGB, is er iets waardoor deze voeding toch niet goed blijkt?

Ik snap niet geheel wat u bedoelt met het QVL van de RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
br00ky schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:37:
[...]

Nou ja, je gaf niet eens aan waar deze pc voor was, dus krijg je advies om 32GB RAM aan te schaffen, waar 16GB ook prima kan zijn. Dat bedoelde ik dus met suboptimaal advies ;).
Daar heeft u een goed punt! Bedankt voor de reminder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Hambuerger schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:36:
[...]

Bedankt voor de informatie, ik zou even moeten kijken of het lukt ook de andere RAM te kiezen.
Is 16gb voor gamen niet genoeg? Ik had zelf het idee dit later up te graden als dat het geval was.
Alvast bedankt!!
Hangt denk ik ook van je games af en wat er op de achtergrond draait. Met Discord & paar FireFox tabs open kom ik soms rond de 17-18gb.

Edit: Chrome vervangen voor FireFox sinds het AdBlock gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door xh3adshotx op 06-04-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Hambuerger schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:39:
[...]

Vanwaar de vraagtekens over de voeding? Om eerlijk te zijn heb ik voornamelijk gekeken naar de Gold rating en de RGB, is er iets waardoor deze voeding toch niet goed blijkt?
Dat is echt wel het laatste waar je bij een goede voeding naar moet kijken, of heb je liever lampjes erbij als je pc af fikt? Leesvoer: Voeding advies en informatie topic - Deel 34.
Ik snap niet geheel wat u bedoelt met het QVL van de RAM.
Dit kan je prima googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
Thomg schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:39:
Puur kijkende naar het balans van de pc (3900X + 2080Ti) is 32GB meer op zijn plaats, de 16GB is dan duidelijk het zwakste schakel.
Of dit ook een probleem is, hangt natuurlijk af van wat je ermee doet (br00ky's post ;))

Als je alleen maar denkt te gaan gamen is 32GB natuurlijk niet nodig.
Tenzij je chrome gebruikt :+
Oke, duidelijk! Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb de ram die u had aanbevolen even opgezocht in de QVL lijst en hij stond er niet tussen.
Heeft u wellicht nog een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
br00ky schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:41:
[...]

Dat is echt wel het laatste waar je bij een goede voeding naar moet kijken, of heb je liever lampjes erbij als je pc af fikt? Leesvoer: Voeding advies en informatie topic - Deel 34.

[...]

Dit kan je prima googlen.
Goed punt, ik dacht zelf alleen niet dat er echt iets mis was met deze voeding en dacht dat de RGB een leuke toevoeging was.

Ik heb het even opgezocht en ik had dit inderdaad van te voren gedaan! De RAM die ik origineel erin had wordt ondersteund. Ik was de afkorting even vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
xh3adshotx schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:41:
[...]

Hangt denk ik ook van je games af en wat er op de achtergrond draait. Met Discord & paar FireFox tabs open kom ik soms rond de 17-18gb.

Edit: Chrome vervangen voor FireFox sinds het AdBlock gebeuren.
Goed om in gedachten te houden! Bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 20:39
Prima lijstje! Alleen ik zou dan wel inderdaad voor 32gb geheugen gaan zoals hierboven al wordt aangegeven. Ryzen kan namelijk beter overweg met 2 modules dan met 4 (mocht je in de toekomst willen bijprikken).

Verder ben ik zelf erg gecharmeerd van deze kast:
https://www.alternate.nl/...duct/1448196?event=search

Wel ietsjes duurder, maar de kast die je aandraagt vind ik persoonlijk nogal crappy.
Niet vergeten om ook een losse LL120 RGB fan mee te bestellen, voor in de achterkant van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
[quote]Thomg schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:20:

Heeft deze voeding wel genoeg watt, ook als ik later e.v.t. zou willen overclocken?
Ik las dat de Fractal Design ION+ 660W Platinum niet een 2e CPU stekker heeft, is deze niet nodig voor mijn moederboard en heeft de 560W variant dat wel?[quote]Thomg schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:20:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
Dutchy007 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:59:
Prima lijstje! Alleen ik zou dan wel inderdaad voor 32gb geheugen gaan zoals hierboven al wordt aangegeven. Ryzen kan namelijk beter overweg met 2 modules dan met 4 (mocht je in de toekomst willen bijprikken).

Verder ben ik zelf erg gecharmeerd van deze kast:
https://www.alternate.nl/...duct/1448196?event=search

Wel ietsjes duurder, maar de kast die je aandraagt vind ik persoonlijk nogal crappy.
Niet vergeten om ook een losse LL120 RGB fan mee te bestellen, voor in de achterkant van de kast.
Bedankt voor de reply! Dat is inderdaaad een mooie behuizing! Echter wil ik er niet zo veel geld aan besteden.

Ohja! Inderdaad, ik was hem vergeten op te schrijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Je moederbord heeft maar een 2x4 CPU connector, niet twee?

En nee, de 560W is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
Thomg schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:57:
Je moederbord heeft maar een 2x4 CPU connector, niet twee?

En nee, de 560W is prima.
Sorry, ik heb het verkeerd verwoord.
Bedankt voor alle informatie.
Ik zal inderdaad kiezen voor de voeding die u heeft aanbevolen.
Echter kon ik de RAM niet vinden in de lijst, ik zal nog kort overwegen om voor 32gb te gaan.
Bedankt voor alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Hambuerger schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:51:
[...]

Bedankt voor de reply! Dat is inderdaaad een mooie behuizing! Echter wil ik er niet zo veel geld aan besteden.

Ohja! Inderdaad, ik was hem vergeten op te schrijven
Je build is een beetje uit balans.. een idioot dure cpu en gpu, waar de nut en noodzaak nog niet helemaal duidelijk van is (wat wil je eigenlijk gaan doen met je pc? Behalve VR, want dat kan ook met een Rtx 2080 super die enkele honderden euros goedkoper is) en dat in een b-merk behuizing proppen met een b-merk voeding. Tuurlijk kan dat, maar dat is net zoiets als het blok van een Mercedes op het chassis van een Dacia.. (al gaat die vergelijking wel een beetje mank, i know).
Je houdt met die behuizing maar een paar cm tussen voorkant kast en je gpu in. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Nzxt, Corsair of Fractal kasten. Kwalitatief erg goed en over het algemeen een goede airflow.
Zoiets bijvoorbeeld pricewatch: NZXT H710 Zwart/Wit of deze pricewatch: Corsair iCUE 465X RGB Smart Case Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
ExiZTeNcE schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:50:
[...]

Je build is een beetje uit balans.. een idioot dure cpu en gpu, waar de nut en noodzaak nog niet helemaal duidelijk van is (wat wil je eigenlijk gaan doen met je pc? Behalve VR, want dat kan ook met een Rtx 2080 super die enkele honderden euros goedkoper is) en dat in een b-merk behuizing proppen met een b-merk voeding. Tuurlijk kan dat, maar dat is net zoiets als het blok van een Mercedes op het chassis van een Dacia.. (al gaat die vergelijking wel een beetje mank, i know).
Je houdt met die behuizing maar een paar cm tussen voorkant kast en je gpu in. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Nzxt, Corsair of Fractal kasten. Kwalitatief erg goed en over het algemeen een goede airflow.
Zoiets bijvoorbeeld pricewatch: NZXT H710 Zwart/Wit of deze pricewatch: Corsair iCUE 465X RGB Smart Case Zwart
Bedankt voor uw reactie, ik begrijp inderdaad dat dingen een beetje uit balans lijken.
Ik zie zelf ook in dat de PSU niet de beste keuze was die ik heb gemaakt, ik heb zojuist de PSU veranderd en ook mijn RAM veranderd naar toch ook 32GB. Ik ben zelf wel te spreken over de uitgekozen behuizing, ik vindt hem wel mooi. Ik wil een lange tijd niet upgraden en heel misschien in een enorm verre toekomst in 4k spelen. Bedankt voor uw input! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Hambuerger schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:14:
[...]
heel misschien in een enorm verre toekomst in 4k spelen. Bedankt voor uw input! _/-\o_
Lees dit nog eens. Je gooit nu honderden euro's over de schutting om wellicht, misschien, ooit, wie weet 4K te gaan gamen. Protip: koop waar je nu lekker mee uit de voeten kan en ga upgraden als je de performance niet meer voldoende vindt. Dan bespaar je een hele hoop geld. Over 2 jaar koop je voor minder hardware die veel beter is in 4K gamen. Zit je dan met je dure setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb een vergelijkebare setup, 3700x met 5700XT en hetzelfde moederbord. Een 550 Watt voeding, heb er twee gebruikt (Dark Power Pro en Straight Power 11). Ondanks dat 550 Watt meer dan voldoende zou moeten zijn gaf het moederbord een gigantische coil-whine bij de CPU onder bepaalde load. Uiteindelijk vervangen voor een 650 variant. Toen was het probleem weg.

Dit kan uiteraard ook door het design komen van de PSU, beide van BeQuiet! Maar online heb ik hier meer over gelezen. Uiteindelijk heeft een CORSAIR RMx Series RM650x - 2018 Edition het verholpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Vesper64 op 06-04-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
@Hambuerger nieuws: Thermaltake introduceert V250 TG ARGB-midtower met frontpaneel van pl...

Staat nog niet op de Pricewatch, maar mooie case, lijkt op die jij wil, maar kwalitatief beter. :-)
Pagina: 1