Will_M schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:40:
Die 'Factory Default' (C3) procedure werkt nu ook niet meer? Vaak hebben dat soort apparaten nog wel een 'save haven' in de vorm van een dual rom, juist voor dit soort 'ellende'.
Drie seconden de "source >" knop ingedrukt houden en loslaten inderdaad - maar daarvoor moet het apparaat wel eerst aan staan - de aan/uit knop op de achterkant doet niets meer. Toch maar even geprobeerd in het geval van een "verborgen stand by" maar zonder success.
Ik werk helaas nog vaak met RS232 Console kabels waarbij je tegenwoordig nog maar amper PC's / Laptops met een 'echte' seriële poort hebt en dus aangewezen bent op de USB verloop kabels. Ervaring: De '
Aten UC232A' kabel werkt met de correcte driver GOED. Heb er ook al vaak apparatuur mee mogen herstellen nadat er door collega's met een 'China Prul' Console kabel zaken stuk gemaakt waren.
Ik vermoed ook dat mijn 'China Prul' kabel deel van de oorzaak is. Thanks voor de tip, maar ik heb mijn lesje geleerd: updaten via serieel is een no-go voor mij, voortaan.

Volgens mij niet, als ik deze foto (van een review, niet zelf open geschroefd) bekijk:

DjaRoel schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:47:
[...]
Als je een apparaat koopt van 600 euro mag je (als "domme" consument) ook wel verwachten dat het technisch goed in elkaar zit, wat inhoud dat als jij de firmware update en dit proces niet goed gaat hij op z'n minst op een fall back versie terug kan vallen.
Staat het proces van firmware updaten ook in de manual, en was die converter kabel meegeleverd?
In de manual staat:
RS232
Use this port also for firmware upgrade. Instructions on how to use
this port for firmware upgrade is included in the C 328 firmware
upgrade (if any) procedure available from the NAD website.
En op de website (
https://nadelectronics.co...tal-integrated-amplifier/) staat een Downloads sectie met o.a. de firmware update en instructies daarvoor. De kabel was niet meegeleverd.
Ik kan me niet voorstellen dat Hifi Klubben hier moeilijk over gaat doen.
Ik hoop het ook niet, we zullen zien. Maandag is de klantenservice open, staat op de website. Maar ondertussen ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van anderen in deze.
[
Voor 6% gewijzigd door
DiSiLLUSiON op 05-04-2020 15:07
]