Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 21:25
Sinds een week ben ik in het bezit van een NAD C328 geintegreerde versterker. Prima ding, erg blij mee.

Op de website van NAD zijn firmware updates beschikbaar. Mijn apparaat zat nog op v1.07, terwijl ondertussen v1.13 uit is; hiermee kan de bluetooth aan en uitgezet worden. De aanpassingen in tussentijdse versies kon ik niet vinden, maar deze feature leek me de moeite van het upgraden wel waard.

Na het downloaden van de juiste firmware, het eruit trekken van alle kabels en het inpluggen van de USB>RS232 kabel, heb ik netjes volgens de instructies de firmware geupdate. Totdat ik tijdens het updaten de melding kreeg "error could not update".

Je raad het vast al, het apparaat geeft nu geen enkel teken van leven meer. Ik heb geprobeerd om deze even van de stroom af te halen, dit maakt niets uit. Er brandt geen LEDje. Zelfs de initiele "plop" van het aanzetten ontbreekt. Het ding is nu een grote zwarte baksteen.

Ik vrees dat dit een nogal duur foutje gaat worden... ;(

Of valt dit onder garantie? NAD geeft zelf niet aan dat het upgraden van firmware onder eigen risico valt, maar toch... Meestal ligt het aan de fabrikant of ze het onder "serviced by non-licensed personel" stoppen of niet.

Heeft iemand van jullie ervaring met de garantie van NAD? Ik ga sowieso de winkel waar ik het apparaat heb aangeschaft (HIFI Klubben) even mailen, maar die zullen vandaag niet reageren vermoed ik.

Mocht mijn garantie toch vervallen zijn: misschien is er een manier waarop ik de firmware handmatig op de chip kan flashen? Voor oudere versterkers van NAD zijn service manuals te vinden, maar voor de C328 lijken deze niet zomaar beschikbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 05-04-2020 14:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgens de manual zou je 'm ook middels USB (ServicePort) moeten kunnen flashen zónder RS232 Serieel kabeltje?

https://www.nadelectronic...are-Upgrade-Procedure.pdf

edit:
Helaas was dat de 'verkeerde' manual, dus... :(

De juiste versie: https://nadelectronics.co...017/10/TD2019-14-C328.pdf

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 05-04-2020 14:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
De C368/C388 heeft een USB poort, de C328/C338 niet, helaas.
Afbeeldingslocatie: https://www.hobo.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1800x/72d67672a9cbb387d379671898668d6f/n/a/nad-c-328-1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 05-04-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die 'Factory Default' (C3) procedure werkt nu ook niet meer? Vaak hebben dat soort apparaten nog wel een 'save haven' in de vorm van een dual rom, juist vanwege dit soort 'ellende'.

Ik werk helaas nog té vaak met RS232 Console kabels waarbij je tegenwoordig nog maar amper PC's / Laptops met een 'echte' seriële poort hebt en dus aangewezen bent op de USB verloop kabels. Ervaring: De 'Aten UC232A' kabel werkt met de correcte driver GOED. Heb er ook al vaak apparatuur mee mogen herstellen nadat er door collega's met een 'China Prul' Console kabel zaken stuk gemaakt waren.

Als je die pricewatch: Aten USB-to-Serial Converter kabel zónder de driver van de fabrikant gebruikt met een Windows (10) machientje dan moet je voor de grap eens een simpele 'show tech' op een Cisco Switch uitvoeren.... 8)

[ Voor 76% gewijzigd door Will_M op 05-04-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Is de eeprom verwisselbaar ? Zo ja dan kan je hem meestal vrij eenvoudig re flashen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-04 11:37
DiSiLLUSiON schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:08:
Sinds een week ben ik in het bezit van een NAD C328 geintegreerde versterker. Prima ding, erg blij mee.

Op de website van NAD zijn firmware updates beschikbaar. Mijn apparaat zat nog op v1.07, terwijl ondertussen v1.13 uit is; hiermee kan de bluetooth aan en uitgezet worden. De aanpassingen in tussentijdse versies kon ik niet vinden, maar deze feature leek me de moeite van het upgraden wel waard.

Na het downloaden van de juiste firmware, het eruit trekken van alle kabels en het inpluggen van de USB>RS232 kabel, heb ik netjes volgens de instructies de firmware geupdate. Totdat ik tijdens het updaten de melding kreeg "error could not update".

Je raad het vast al, het apparaat geeft nu geen enkel teken van leven meer. Ik heb geprobeerd om deze even van de stroom af te halen, dit maakt niets uit. Er brandt geen LEDje. Zelfs de initiele "plop" van het aanzetten ontbreekt. Het ding is nu een grote zwarte baksteen.

Ik vrees dat dit een nogal duur foutje gaat worden... ;(

Of valt dit onder garantie? NAD geeft zelf niet aan dat het upgraden van firmware onder eigen risico valt, maar toch... Meestal ligt het aan de fabrikant of ze het onder "serviced by non-licensed personel" stoppen of niet.

Heeft iemand van jullie ervaring met de garantie van NAD? Ik ga sowieso de winkel waar ik het apparaat heb aangeschaft (HIFI Klubben) even mailen, maar die zullen vandaag niet reageren vermoed ik.

Mocht mijn garantie toch vervallen zijn: misschien is er een manier waarop ik de firmware handmatig op de chip kan flashen? Voor oudere versterkers van NAD zijn service manuals te vinden, maar voor de C328 lijken deze niet zomaar beschikbaar.
Als je een apparaat koopt van 600 euro mag je (als "domme" consument) ook wel verwachten dat het technisch goed in elkaar zit, wat inhoud dat als jij de firmware update en dit proces niet goed gaat hij op z'n minst op een fall back versie terug kan vallen.

Staat het proces van firmware updaten ook in de manual, en was die converter kabel meegeleverd?

Ik kan me niet voorstellen dat Hifi Klubben hier moeilijk over gaat doen.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Will_M schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:40:
Die 'Factory Default' (C3) procedure werkt nu ook niet meer? Vaak hebben dat soort apparaten nog wel een 'save haven' in de vorm van een dual rom, juist voor dit soort 'ellende'.
Drie seconden de "source >" knop ingedrukt houden en loslaten inderdaad - maar daarvoor moet het apparaat wel eerst aan staan - de aan/uit knop op de achterkant doet niets meer. Toch maar even geprobeerd in het geval van een "verborgen stand by" maar zonder success.
Ik werk helaas nog vaak met RS232 Console kabels waarbij je tegenwoordig nog maar amper PC's / Laptops met een 'echte' seriële poort hebt en dus aangewezen bent op de USB verloop kabels. Ervaring: De 'Aten UC232A' kabel werkt met de correcte driver GOED. Heb er ook al vaak apparatuur mee mogen herstellen nadat er door collega's met een 'China Prul' Console kabel zaken stuk gemaakt waren.
Ik vermoed ook dat mijn 'China Prul' kabel deel van de oorzaak is. Thanks voor de tip, maar ik heb mijn lesje geleerd: updaten via serieel is een no-go voor mij, voortaan. ;)
DukeBox schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:43:
Is de eeprom verwisselbaar ? Zo ja dan kan je hem meestal vrij eenvoudig re flashen.
Volgens mij niet, als ik deze foto (van een review, niet zelf open geschroefd) bekijk:
Afbeeldingslocatie: https://www.alpha-audio.nl/wp-content/uploads/2018/11/NAD-C328-5.jpg
DjaRoel schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:47:
[...]
Als je een apparaat koopt van 600 euro mag je (als "domme" consument) ook wel verwachten dat het technisch goed in elkaar zit, wat inhoud dat als jij de firmware update en dit proces niet goed gaat hij op z'n minst op een fall back versie terug kan vallen.

Staat het proces van firmware updaten ook in de manual, en was die converter kabel meegeleverd?
In de manual staat:
RS232

Use this port also for firmware upgrade. Instructions on how to use
this port for firmware upgrade is included in the C 328 firmware
upgrade (if any) procedure available from the NAD website.
En op de website (https://nadelectronics.co...tal-integrated-amplifier/) staat een Downloads sectie met o.a. de firmware update en instructies daarvoor. De kabel was niet meegeleverd.
Ik kan me niet voorstellen dat Hifi Klubben hier moeilijk over gaat doen.
Ik hoop het ook niet, we zullen zien. Maandag is de klantenservice open, staat op de website. Maar ondertussen ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van anderen in deze.

[ Voor 6% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 05-04-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat zegt de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 17:31
helemaal stroomloos gelaten voor 10min?(stekker er uit)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Will_M schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:40:
De 'Aten UC232A' kabel werkt met de correcte driver GOED. Heb er ook al vaak apparatuur mee mogen herstellen nadat er door collega's met een 'China Prul' Console kabel zaken stuk gemaakt waren.

Als je die pricewatch: Aten USB-to-Serial Converter kabel zónder de driver van de fabrikant gebruikt met een Windows (10) machientje dan moet je voor de grap eens een simpele 'show tech' op een Cisco Switch uitvoeren.... 8)
No offence maar die Aten is niet veel anders dan de andere verkrijgbare kabels, ook made in china. Naturlijk is een goede kabel belangrijk maar wanneer de communicatie niet in orde is zou een apparaat al helemaal niet moeten beginnen met flashen. Daarvoor is o.a. hash controle voor uitgevonden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Mel33 schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:02:
helemaal stroomloos gelaten voor 10min?(stekker er uit)
Yes, zonder success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bor schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:04:
[...]

No offence maar die Aten is niet veel anders dan de andere verkrijgbare kabels, ook made in china. Naturlijk is een goede kabel belangrijk maar wanneer de communicatie niet in orde is zou een apparaat al helemaal niet moeten beginnen met flashen. Daarvoor is o.a. hash controle voor uitgevonden.
Klopt, maar Aten levert er wél correct werkende drivers bij voor o.a. Microsoft en Apple én update die drivers ook als het noodzakelijk is, iets wat je niet gaat krijgen als je een 'el-cheapo' China Kloon kabeltje gebruikt.

Zoals ik hier boven al zei: Pak maar eens een Windows 10 Laptop en gebruik een Aten kabel zonder daarbij de juiste driver te gebruiken. Werkt 'out of the box' prima zolang je geen spannende dingen gaat doen maar als je té veel data gaat pompen dan crasht er 'iets'.... 8)

Een recent Apple (*NIX) machientje weigert zónder die driver zelfs te communiceren over de kabel tenzij je allerlei zaken onder de Apple 'motorkap' gaat aanpassen waarbij die veranderingen ook nog eens pér sessie gemaakt moeten worden tenzij je alle security van je dure Apple apparaat gaat uitschakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 05-04-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

DiSiLLUSiON schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:57:
Volgens mij niet, als ik deze foto (van een review, niet zelf open geschroefd) bekijk:
[Afbeelding]
Kan het niet zien maar als hij toegankelijk is kan je hem ook gewoon direct klemmen en zo programmeren. Heb talloze electronica zo kunnen repareren. Hoe dan ook is het pas een optie als dit niet onder garantie kan worden opgelost.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er zijn ook devices met een USB poort (en ingebakken USB/Serieel omzetter) die het niet goed doen met een USB3 aansluiting. Fluke heeft daar een handje van. Met een simpel hubje werkt het dan wel. Het staat ook vast wel ergens in de beschrijving.
Maar contact opnemen met de fabrikant / leverancier kan geen kwaad.

[ Voor 12% gewijzigd door bouwfraude op 05-04-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon aanmelden als defect. Wijze waarop is irrelevant.

Probeer USB naar RS232 te vermijden, deze zijn gewoon waardeloos. Zo veel problemen met disconnects tijdens transfers.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:06
Wim-Bart schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:26:
Gewoon aanmelden als defect. Wijze waarop is irrelevant.

Probeer USB naar RS232 te vermijden, deze zijn gewoon waardeloos. Zo veel problemen met disconnects tijdens transfers.
Voor iedereen die zegt dat ze allemaal hetzelfde zijn, gewoon niet waar. Bergen van die dingen getest. Kwaliteit van de kabels verschilt enorm.

En de goedkope China dingen willen ook nog wel eens imitatie chips hebben.

Daarnaast gebruikt iedereen die dingen met een laptop, dat moet je altijd doen met de voeding van de laptop aangesloten. Op accu is de spanning vaak net aan de lage kant.

(Buiten dat je niet midden in het laden van firmware erachter wilt komen dat je accu leeg is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

RobbieT schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:35:
[...]

Voor iedereen die zegt dat ze allemaal hetzelfde zijn, gewoon niet waar. Bergen van die dingen getest. Kwaliteit van de kabels verschilt enorm.

En de goedkope China dingen willen ook nog wel eens imitatie chips hebben.

Daarnaast gebruikt iedereen die dingen met een laptop, dat moet je altijd doen met de voeding van de laptop aangesloten. Op accu is de spanning vaak net aan de lage kant.

(Buiten dat je niet midden in het laden van firmware erachter wilt komen dat je accu leeg is)
Niet alles is slecht, zolang er maar een goede "echte" chip in zit zoals een PL2303 bijvoorbeeld met officiële fabrikant drivers.

Het grote probleem is dat met veel adapters en drivers er time-out en synchronisatie issues optreden, zeker op lagere bitrates. Goede adatpers kunnen trouwens best duur zijn, zeker wanneer ze een traditionele RS232 methode op nahouden en er een LTM2884 tussen hebben zitten om signalen te isoleren waardoor communicatie verstoord wordt.

Andere goede adapters zijn welke een "originele" FTDI FT232RL chipset hebben. Maar daar betaal je ook voor, volgens mij rond de 30 euro. Startech maakt van die dingen. Ook de USBGear 232 mini is goed, wat goedkoper, maar wordt veel door Cisco mensen gebruikt.

Waar het met veel adapters fout gaat is dat deze een BREAK sturen wanneer er te lang geen antwoord komt van een device, gevaar is dat bijvoorbeeld bij een firmware update de transfer lang duurt, probeer maar eens een enkele MB met 9600baud te verzenden, waardoor de chip een break stuurt tijdens de transmissie (door driver of USB deel van de oplossing geïnitieerd).

Zelf heb ik er 1 die doet het alleen goed in een USB 1.1 poort, USB 2 of hoger kapt hij het signaal af. Onbruikbaar op een nieuwe PC dus.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Startech, heb ik hier inderdaad, die kost inderdaad zo rond de € 30.

GoldX maakte een goede met een PL2303 chip.

Bij beide is het ook zaak je instellingen goed te hebben, daar gaat het ook vaak mis.

Kortom, voor de meesten is het een manier van updaten waar je vrij veel fout kan doen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Laatst online: 25-04 21:00
Even los van het flash verhaal en voor alle zekerheid, heb je de zekering gecontroleerd ?

Er is geen aanleiding waarom die doorgebrand zou zijn, maar voor de zekerheid.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Servpage schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:25:
Even los van het flash verhaal en voor alle zekerheid, heb je de zekering gecontroleerd ?

Er is geen aanleiding waarom die doorgebrand zou zijn, maar voor de zekerheid.
De zekering ziet er nog prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:22

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

DiSiLLUSiON schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:29:
[...]

De zekering ziet er nog prima uit.
Meten is weten multimeter er tussen doen en je weet zeker of die prima is.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb even gekeken, maar de firmware update is gewoon op de site beschikbaar en er staan geen waarschuwingen bij over het bricken van je versterker. De procedure is ook niet heel veel anders dan via een USB poort, behalve dan dat je er een moet hebben en het misschien even goed moet instellen.

Ik denk niet dat dit voor je garantie een issue zal zijn.

Mijn ervaring met NAD is overigens ook dat ze echt niet moeilijk zijn. Ik heb een maandagmorgen C388 gehad (Die ging telkens een week na reparatie bij het aanzetten 2x rebooten en werkte daarna normaal) en daar ben ik perfect bij geholpen. Uiteindelijk heb ik de koop mogen ontbinden of een hele nieuwe kunnen krijgen na 3 reparaties (Waar ze overigens standaard de unit een firmware update geven) en ben uiteindelijk verder gegaan met een Rotel, maar wat betreft service had ik niets te klagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 05-04-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Die zal wel naar Audio Service in Elst (Gelderland) gaan voor reparatie.

Als je in de buurt woont kan je nog wel eens voor elkaar krijgen dat je zelf het ding daar aflevert en weer ophaalt.

Scheelt de verzendtijd.

Het programma C328 Upgrade.exe ziet de versterker ook niet meer als je de kabel er weer aan koppelt?

[ Voor 19% gewijzigd door RobbieT op 05-04-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
42dpi schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:58:
[...]
Meten is weten multimeter er tussen doen en je weet zeker of die prima is.
Die heb ik niet in bezit, maar ik denk niet dat de zekering het probleem is.
Fairy schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:31:
Mijn ervaring met NAD is overigens ook dat ze echt niet moeilijk zijn. Ik heb een maandagmorgen C388 gehad (Die ging telkens een week na reparatie bij het aanzetten 2x rebooten en werkte daarna normaal) en daar ben ik perfect bij geholpen. Uiteindelijk heb ik de koop mogen ontbinden of een hele nieuwe kunnen krijgen na 3 reparaties (Waar ze overigens standaard de unit een firmware update geven) en ben uiteindelijk verder gegaan met een Rotel, maar wat betreft service had ik niets te klagen.
Dat is fijn om te horen - geeft me wat hoop. ;)
RobbieT schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:38:
Die zal wel naar Audio Service in Elst (Gelderland) gaan voor reparatie.

Als je in de buurt woont kan je nog wel eens voor elkaar krijgen dat je zelf het ding daar aflevert en weer ophaalt.

Scheelt de verzendtijd.

Het programma C328 Upgrade.exe ziet de versterker ook niet meer als je de kabel er weer aan koppelt?
Ik woon helaas niet in de buurt, maar thanks voor de tip!

De firmware loader vind de juiste COM poort, maar geeft nadat 'ie probeert te flashen het volgende aan:
Please make sure the C328 is plugged-in to an AC outlet and the power switch at the back of the unit is turned on.
Connect the PC to the RS232 port of the C328 using a straight through serial cable. Select the corresponsing COM port below and press next to continue.
Bij dit bericht klinkt het alsof de USB-RS232 kabel echt de boosdoener is, en dat het alleen werkt met een "gewone" seriele kabel. Maar welke computer heeft nu tegenwoordig nog een seriele poort? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 05-04-2020 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

DiSiLLUSiON schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:26:
[...]

Die heb ik niet in bezit, maar ik denk niet dat de zekering het probleem is.

[...]

Dat is fijn om te horen - geeft me wat hoop. ;)

[...]

Ik woon helaas niet in de buurt, maar thanks voor de tip!

De firmware loader vind de juiste COM poort, maar geeft nadat 'ie probeert te flashen het volgende aan:

[...]

Bij dit bericht klinkt het alsof de USB-RS232 kabel echt de boosdoener is, en dat het alleen werkt met een "gewone" seriele kabel. Maar welke computer heeft nu tegenwoordig nog een seriele poort? 8)7
Elke PC met een USB poort :P

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Met zo'n kabeltje is het dus begonnen... Nouja, met een, hoe noemde Will_M het? 'China Prul'. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 05-04-2020 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Ik heb 'm meegebracht naar een filiaal van HIFI Klubben in Utrecht, en kreeg direct een vervanger mee, echt top! Het valt sowieso onder de garantie, maar omdat ik binnen de 60 dagen na aankoop zat konden ze het ook zo oplossen. Ik kan weer genieten. En ik blijf voortaan ver uit te buurt van een seriele poort. :D

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 22% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 08-04-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

DiSiLLUSiON schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:52:
Ik heb 'm meegebracht naar een filiaal van HIFI Klubben in Utrecht, en kreeg direct een vervanger mee, echt top! Het valt sowieso onder de garantie, maar omdat ik binnen de 60 dagen na aankoop zat konden ze het ook zo oplossen. Ik kan weer genieten. En ik blijf voortaan ver uit te buurt van een seriele poort. :D

Bedankt voor de reacties!
Dat is nog eens nette service!

Vraagje, is deze wel geüpdatet overigens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Fairy schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:08:
[...]

Dat is nog eens nette service!

Vraagje, is deze wel geüpdatet overigens?
Het is dezelfde versie (v1.07) als die ik eerst had.

Maar, het is best wel een goede versie. De beste versie. Echt waar. Veel beter dan de nieuwe. Veel beter. Niets meer aan doen. Updaten niet nodig. Dit is de beste. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 13:42
Zodra ik zie FW update available *O* let's go hahaha.

Ik heb een anthem mrx700 met een rs232 voor FW updates en room correctie instellingen.

Precies om deze reden hou ik een oude hp laptop met rs232 poort 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Het begon toch allemaal vanwege de bluetooth die niet lekker werkte?

Waarom koop je niet een 2e hands BlueSound Node N100, of als je budget het toelaat een nieuwere?

De Node N100 kost 2e hands niet zoveel meer en klinkt al veel beter dan via bluetooth streamen.

Het is alleen een beetje rare kubus die je ergens kwijt moet zien te raken.
Maar omdat de bediening toch via een app over IP gaat kan je het ding zo ergens wegstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:30

edeboeck

mie noow noooothing ...

DiSiLLUSiON schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:11:
[...]

Het is dezelfde versie (v1.07) als die ik eerst had.

Maar, het is best wel een goede versie. De beste versie. Echt waar. Veel beter dan de nieuwe. Veel beter. Niets meer aan doen. Updaten niet nodig. Dit is de beste. :P
Nochtans: de service van HIFI Klubben is goed... mss toch te proberen dan? Of eventueel aan hen vragen hoe zij updates doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30

M2M

medicijnman

Mag ik het bijzonder brakke hardware vinden als het een firmwareupdate niet overleeft die fout is gelopen? Kosten voor de extra benodigde hardware is nihil op de prijs van het ding.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
RobbieT schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:43:
Het begon toch allemaal vanwege de bluetooth die niet lekker werkte?
Nee, daar had ik eigenlijk geen problemen mee. Het was meer in de trant van: bij aanschaf van een apparaat (voornamelijk pc electronica) kijk ik altijd even wat voor firmware updates uit zijn, en of die waarde toevoegen. Het aan en uit kunnen zetten van bluetooth leek me wel handig. Niet noodzakelijk, maar ik dacht dan ook, ach, update is zo gepiept.
edeboeck schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:51:
Nochtans: de service van HIFI Klubben is goed... mss toch te proberen dan? Of eventueel aan hen vragen hoe zij updates doen?
Ze gaan de versterker die ze hebben ontvangen, opsturen naar een service centre. Dus ik vermoed dat ze dat voor een firmware update ook doen - maar dat weet ik niet zeker.

Ik had kunnen vragen of ze deze voor me kunnen updaten, maar ik heb daar niet aan gedacht. Ik ga op een later moment wel informeren, als de huidige situatie -you know- een beetje voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
M2M schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:57:
Mag ik het bijzonder brakke hardware vinden als het een firmwareupdate niet overleeft die fout is gelopen? Kosten voor de extra benodigde hardware is nihil op de prijs van het ding.
Eerlijk gezegd had ik zelf ook wel een failsafe verwacht. Het is misschien het instapmodel, maar voor mij is toch een duur apparaat. Het lijkt wel een beetje alsof het een afterthought is. Is dat niet gewoon een kwestie van "geen kwaliteitssoftware verwachten bij een hardware boer" oid? Ik vraag me af of dat bij concurrenten in dezelfde prijsklasse beter geregeld is. Mijn Marantz had niet eens een firmware update mogelijkheid...

Aan de andere kant, het geluid is - voor mijn oren - heerlijk, dus het belangrijkste wat 'ie moet doen, dat doet 'ie wel goed.

[ Voor 9% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 08-04-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
DiSiLLUSiON schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:01:
[...]

Eerlijk gezegd had ik zelf ook wel een failsafe verwacht. Het is misschien het instapmodel, maar voor mij is toch een duur apparaat. Het lijkt wel een beetje alsof het een afterthought is. Is dat niet gewoon een kwestie van "geen kwaliteitssoftware verwachten bij een hardware boer" oid? Ik vraag me af of dat bij concurrenten in dezelfde prijsklasse beter geregeld is. Mijn Marantz had niet eens een firmware update mogelijkheid...

Aan de andere kant, het geluid is - voor mijn oren - heerlijk, dus het belangrijkste wat 'ie moet doen, dat doet 'ie wel goed.
Failsafe mechanismen voor firmware is bij veel hardware nog steeds niet de norm.
De doorsnee laptop wil alleen updaten met meer dan 10% accu over.

En zelfs dan krijg je nog uitgebreide waarschuwingen dat je de laptop niet mag uitzetten tijden het flashen.

Dus helaas blijft firmware flashen vaak tricky, als er iets niet goed gaat eindigt het nog wel eens in tranen.

Als je geluk hebt dan is er een niet overschrijfbaar deel wat ervoor zorgt dat je nog toegang tot het apparaat hebt als er met flashen iets mis is gegaan en je dus een nieuwe poging kan doen.

Denk niet dat NAD slechter, of beter is dan de rest op dit gebied.

USB is ook vaak maar dezelfde usb-serieel chip maar dan ingebouwd in het apparaat.

Waar het beter gaat is vaak met apparaten die de firmware vanuit eigen geheugen flashen.
Dan is het enige wat nog mis kan gaan spanningsuitval tijdens het flashen.
Pagina: 1