Hi,
Ik heb een nieuw systeem gebouwd, namelijk: Mini ITX 1440p mainstream PC - €1000.
Alle componenten waren dit weekend binnen gekregen en direct aan de slag gegaan met het bouwen van de PC. Het bouwen ging prima en de installatie van Windows ging goed, maar na 30 minuten gebruik herstarten de PC opeens. Vervolgens wordt na elke (iets van intensieve) actie gevolgd door een herstart. Bijv. De PC start op voor een nieuwe installatie van Windows zonder problemen, maar zodra ik het venster wil verplaatsen, direct een reboot. Overigens werkt/laadt de BIOS zonder problemen. Dit zou volgens mij aan twee dingen kunnen liggen:
1) De CPU oververhit, ik heb de stock cooler geïnstalleerd (en geen extra koelpasta toegevoegd). Moet ik misschien toch nog koelpasta toepassen, terwijl dit standaard op de koeler zit?
2) Mijn voeding is niet sterk genoeg, al lijkt mij dit sterk.
Hebben jullie nog suggesties?
Hulp wordt ontzettend gewaardeerd!!!
Dit zijn de specs van de PC:
Ik heb een nieuw systeem gebouwd, namelijk: Mini ITX 1440p mainstream PC - €1000.
Alle componenten waren dit weekend binnen gekregen en direct aan de slag gegaan met het bouwen van de PC. Het bouwen ging prima en de installatie van Windows ging goed, maar na 30 minuten gebruik herstarten de PC opeens. Vervolgens wordt na elke (iets van intensieve) actie gevolgd door een herstart. Bijv. De PC start op voor een nieuwe installatie van Windows zonder problemen, maar zodra ik het venster wil verplaatsen, direct een reboot. Overigens werkt/laadt de BIOS zonder problemen. Dit zou volgens mij aan twee dingen kunnen liggen:
1) De CPU oververhit, ik heb de stock cooler geïnstalleerd (en geen extra koelpasta toegevoegd). Moet ik misschien toch nog koelpasta toepassen, terwijl dit standaard op de koeler zit?
2) Mijn voeding is niet sterk genoeg, al lijkt mij dit sterk.
Hebben jullie nog suggesties?
Hulp wordt ontzettend gewaardeerd!!!
Dit zijn de specs van de PC:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT | € 445,- | € 445,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H210 Zwart | € 86,77 | € 86,77 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 90,75 | € 90,75 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 98,05 | € 98,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 83,90 | € 83,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.089,42 | ||