Ik heb nu ca. 1,5 jaar geleden een game pc zelf gebouwd. Werkte prima, alleen ervaar ik de laatste tijd een kleine stotter. Deze stotter is meestal om de minuut en is een paar seconde actief waar ik dus niks kan doen. Dit gebeurt niet alleen tijdens het gamen maar ook tijdens normaal gebruik zoals al talloze keren tijdens het typen van dit topic.
Ik heb op Imgur vier video;s geüpload waar de stotters te zien zijn: https://imgur.com/a/Nzc53HM
Ik dacht eerst dat het te maken had met een oude harde schijf, deze losgekoppeld, opnieuw opgestart en het probleem was weg. Dus nieuwe m.2 SSD besteld, geïnstalleerd en ongeveer een dag zonder stotters. Dag erna weer dezelfde stotter terug. Ook had ik het idee dat Google drive sync hier mee te maken had, het verwijderen hiervan hielp ook weer een tijdje maar is vandaag weer terug de stotter. Ik heb talloze dingen geprobeerd, maar ik heb geen idee waar het nu aan lig. Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Windows 10 opnieuw installeren
- Drivers updaten (gpu, bios, chipset)
- Oude harde schijf vervangen door m.2 SSD
- Google drive sync
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want ik begin mijn geduld te verliezen
Mijn specs:
CPU: i7-9700K
Mobo: Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming 2.0
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
GPU: Gigabyte Aorus 1080 TI Extreme
PSU: Corsair RM650x
M.2 SSD: 970 Evo 500GB (c-schijf) & 970 Evo 1TB (games)
SSD: 860 Evo 500GB (overig)
Case: NZXT H500
Windows 10
Ik heb op Imgur vier video;s geüpload waar de stotters te zien zijn: https://imgur.com/a/Nzc53HM
Ik dacht eerst dat het te maken had met een oude harde schijf, deze losgekoppeld, opnieuw opgestart en het probleem was weg. Dus nieuwe m.2 SSD besteld, geïnstalleerd en ongeveer een dag zonder stotters. Dag erna weer dezelfde stotter terug. Ook had ik het idee dat Google drive sync hier mee te maken had, het verwijderen hiervan hielp ook weer een tijdje maar is vandaag weer terug de stotter. Ik heb talloze dingen geprobeerd, maar ik heb geen idee waar het nu aan lig. Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Windows 10 opnieuw installeren
- Drivers updaten (gpu, bios, chipset)
- Oude harde schijf vervangen door m.2 SSD
- Google drive sync
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want ik begin mijn geduld te verliezen

Mijn specs:
CPU: i7-9700K
Mobo: Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming 2.0
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
GPU: Gigabyte Aorus 1080 TI Extreme
PSU: Corsair RM650x
M.2 SSD: 970 Evo 500GB (c-schijf) & 970 Evo 1TB (games)
SSD: 860 Evo 500GB (overig)
Case: NZXT H500
Windows 10