Eind oktober 2019 heb ik voor het eerst zelf een nieuwe pc gebouwd. Met het verzoek aan Azerty om de comptabiliteit van mijn gekozen hardware te checken.
Tot mijn spijt heeft mijn computer nog geen dag goed gefunctioneerd. Hoe langer mijn pc op de dag aanstaat, des te meer hij gaat stutteren. Niet alleen met het gamen, maar ook met de meest simpele taken heb ik last van micro-stuttering (zelfs met het schrijven van deze tekst). Wanneer ik mijn pc dan even opnieuw opstart, is het weer wat verbeterd. Wat me ook is opgevallen is dat wanneer een cooler (van mijn CPU OF GPU?) zijn werk harder gaat doen, ik een stutter in mijn game krijg.
Ik heb heel veel gelezen over mensen die problemen ervaren met de 5700XT. In de hoop dat AMD zijn drivers op orde zou krijgen, heb ik steeds gewacht met het terugsturen van m'n pc. Maar na een half jaar is het probleem nog steeds niet opgelost.
Mijn specs:
AMD 7 3700X
MSI B450 Tomahawk MAX
Ballistix sports LT 16gb 3200Mhz
Powercolor RX5700XT Red devil
Be quiet! Pure base 500 case
Be quiet! Pure power 600W CM voeding
Be quiet! Dark rock 4 cpu-koeler
Intel sold-state drive 660p series
acer nitro vg271u 1440p 144hz scherm
Het volgende heb ik gedaan om het probleem te proberen op te lossen:
Windows 2x opnieuw geinstalleerd en pc geformateerd
Windows updaten
Clean install Adrenaline GPU-software
Bios updaten
Intel sold-state drive 660p series drivers updaten
nieuwste CPU-chipset wil door een AMD bug niet installeren (0% stuck installprobleem)
High performance optie in windows aangezet
Ryzen Master en Adrenaline onderzoeken op onregelmatigheden in stroom/warmte CPU/GPU (ik vind geen onregelmatigheden)
windows RAMcheck (hij vindt geen problemen met mijn ram)
16 gig extra geheugen module gekocht
De geheugenmodules in verschillende slots uitgeprobeerd
Ik ben ten einde raad en twijfel over welk component er niet goed werkt. Ik heb er heel veel spijt van dat ik AMD-bang4bug heb gekocht of is AMD niet het probleem? Ik sta op het punt om de hele pc terug te sturen naar Azerty, maar kan hem nu vanwege het verplichte thuiswerken nu weer voorlopig niet missen.
Heel erg bedankt voor het lezen van dit topic. Ik hoop dat iemand mij kan helpen het probleem op te lossen.
Tot mijn spijt heeft mijn computer nog geen dag goed gefunctioneerd. Hoe langer mijn pc op de dag aanstaat, des te meer hij gaat stutteren. Niet alleen met het gamen, maar ook met de meest simpele taken heb ik last van micro-stuttering (zelfs met het schrijven van deze tekst). Wanneer ik mijn pc dan even opnieuw opstart, is het weer wat verbeterd. Wat me ook is opgevallen is dat wanneer een cooler (van mijn CPU OF GPU?) zijn werk harder gaat doen, ik een stutter in mijn game krijg.
Ik heb heel veel gelezen over mensen die problemen ervaren met de 5700XT. In de hoop dat AMD zijn drivers op orde zou krijgen, heb ik steeds gewacht met het terugsturen van m'n pc. Maar na een half jaar is het probleem nog steeds niet opgelost.
Mijn specs:
AMD 7 3700X
MSI B450 Tomahawk MAX
Ballistix sports LT 16gb 3200Mhz
Powercolor RX5700XT Red devil
Be quiet! Pure base 500 case
Be quiet! Pure power 600W CM voeding
Be quiet! Dark rock 4 cpu-koeler
Intel sold-state drive 660p series
acer nitro vg271u 1440p 144hz scherm
Het volgende heb ik gedaan om het probleem te proberen op te lossen:
Windows 2x opnieuw geinstalleerd en pc geformateerd
Windows updaten
Clean install Adrenaline GPU-software
Bios updaten
Intel sold-state drive 660p series drivers updaten
nieuwste CPU-chipset wil door een AMD bug niet installeren (0% stuck installprobleem)
High performance optie in windows aangezet
Ryzen Master en Adrenaline onderzoeken op onregelmatigheden in stroom/warmte CPU/GPU (ik vind geen onregelmatigheden)
windows RAMcheck (hij vindt geen problemen met mijn ram)
16 gig extra geheugen module gekocht
De geheugenmodules in verschillende slots uitgeprobeerd
Ik ben ten einde raad en twijfel over welk component er niet goed werkt. Ik heb er heel veel spijt van dat ik AMD-bang4bug heb gekocht of is AMD niet het probleem? Ik sta op het punt om de hele pc terug te sturen naar Azerty, maar kan hem nu vanwege het verplichte thuiswerken nu weer voorlopig niet missen.
Heel erg bedankt voor het lezen van dit topic. Ik hoop dat iemand mij kan helpen het probleem op te lossen.