Ineens onmogelijk linux firewall te ftp'en

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 22:05

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
na het proberen mogelijk maken om active te ftp'en door m'n linuxfirewall (wat overigens onmogelijk is zonder ftp proxy) zie Active FTP gebruiken achter firewall kan ik onmogelijk nog zelf ftp'en naar m'n linux firewall, het enige wat ik in het testen gedaan heb is het aanpassen van de firewall (dit staat ondertussen al weer goed),
wat ik nog gedaan is "rmmod imasq_ftp"
deze heb ik terug geadd, maar ondanks dat ik kan ik niet ftp'en.

Oh ja het is wel mogelijk ftp localhost te doen, dus m'n wuftpd is wel geladen, en het is ook mogelijk op m'n intern, en m'n extern ip adres te ftp'en vanaf m'n firewall.

Iemand een oplossing ?

Edit: typo's

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• CBA

CBA

Topicstarter
Ik haal em nog éénmaal omhoog, 'k heb er de volledige zondag mee bezig gezeten, en heb het niet gevonden :(

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

het ziet er naar uit dat wij hetzelfde probleem hebben, alleen helaas is er nog geen oplossing :'(

• CBA

CBA

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 09:46 schreef stylee het volgende:
het ziet er naar uit dat wij hetzelfde probleem hebben, alleen helaas is er nog geen oplossing :'(
indd, ziet er ongeveer hetzelfde uit, aleen kan ik wel als ik met ssh inlog, op m'n localhost, m'n extern en m'n intern ip connecten met ftp, maar van een client lukt dat niet meer.

En jij kan precies alleen op localhost.

Ik heb iets veranderd aan modprobe, en dan teruggezet

En jij hebt je hosts bestandje geëditeerd.

Ik vind het maar raar :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

gooit je firewall de ftp poort niet dicht voor iemand die remote via de ftp wil connecten, en staat de ftp poort dus wel open voor lokaal gebruik (vanaf de machine zelf dus)

Je gebruikt ipchains? Geeft dan de output van ipchains -L eens..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• CBA

CBA

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 11:52 schreef Creepy het volgende:
gooit je firewall de ftp poort niet dicht voor iemand die remote via de ftp wil connecten, en staat de ftp poort dus wel open voor lokaal gebruik (vanaf de machine zelf dus)

Je gebruikt ipchains? Geeft dan de output van ipchains -L eens..
Dat is het probleem niet, ik heb niks aan m'n firewall geweizigd, en ik moet alleen maar lokaal van de clients er aan kunnen, de proxy van m'n isp blokeert toch de eerste 2000 poorten :(

• CBA

CBA

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 12:04 schreef CBA het volgende:

Dat is het probleem niet, ik heb niks aan m'n firewall geweizigd, en ik moet alleen maar lokaal van de clients er aan kunnen, de proxy van m'n isp blokeert toch de eerste 2000 poorten :(
Na een reboot van m'n linux server is alles terug in orde ...

* CBA verstaat er niks van :)

Pagina: 1