Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc +- 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Whoep1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-06-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga alleen gamen en wil de eerst volgende 5 jaar niet meer te hoeven upgrade

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro het mag wat extra kosten als dat kleine beetje extra veel extra waarde heeft

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb in mijn oude pc een SSD van 256gb en 1 HDD van 1tb die ik mee wil nemen. Gelijk een 1e vraag; op de ssd staat nog windows 10 als ik deze in de nieuwe pc plaats geeft dit dan een fout melding of is dit geen probleem?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 99,83€ 99,83
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700€ 396,19€ 396,19
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 87,66€ 87,66
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 29,80€ 29,80
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 90,75€ 90,75
1VoedingenSeasonic Focus GX-550€ 83,90€ 83,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 115,85€ 115,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.078,98

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet perse

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille pc, de pc die ik nu heb is net een straaljager.
Ik ga nog een nieuwe monitor kopen met max budget van 250 euro en het liefst 24 tot 27'' met 144mhz Aangezien ik hier ook de balle verstand van heb hoor ik graag van jullie waar ik op moet letten en welke jullie zouden adviseren? ik heb de volgende op de wensenlijst staan

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenAOC 24G2U/BK Rood, Zilver€ 199,-€ 199,-
1MonitorenAOC G2590FX Rood, Zwart€ 179,-€ 179,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 378,-

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
- Ik wil graag weten of de CPU koeler echt nodig is of dat ik daarop kan ''bezuinigen''
- Voldoet de voeding? of is deze voeding helemaal ruk
- Ik heb afgekeken bij de BBG van maart en bij de andere topics maar daar zie je allemaal verschillende moederborden voorbij komen. Het moederbord dat ik heb gekozen is dat een goed moederbord of raden jullie mij aan een ander te nemen?

[ Voor 179% gewijzigd door Whoep1 op 03-04-2020 12:52 ]

Alle reacties

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 17:05
Ze zijn tegenwoordig wat lastig te vinden.
Maar dit is precies waar de BBG voor is:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020

Don't trust an atom, they make up everything.

• Whoep1
De BBG heb ik gebruik als leidraad. Her en der heb ik wat aanpassingen gedaan omdat ik in andere topics had gelezen dat bepaalde onderdelen beter zouden werken.

Ik was vooral onzeker over de volgende vragen

- Op de SSD van mijn oude pc staat nog windows 10 als ik deze in de nieuwe pc plaats geeft dit dan een fout melding of is dit geen probleem?
- Ik wil graag weten of de CPU koeler echt nodig is of dat ik daarop kan ''bezuinigen''
- Ik heb afgekeken bij de BBG van maart en bij de andere topics maar daar zie je allemaal verschillende moederborden voorbij komen. Het moederbord dat ik heb gekozen is dat een goed moederbord of raden jullie mij aan een ander te nemen?

• Whoep1
Niet heel snel lopend topic;)

Ik had een bestelling geplaatst maar nu blijkt dat Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK niet leverbaar is. Wat is hier een goed alternatief voor?

[ Voor 18% gewijzigd door Whoep1 op 08-04-2020 07:36 ]

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 22:44
Whoep1 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:05:
- Op de SSD van mijn oude pc staat nog windows 10 als ik deze in de nieuwe pc plaats geeft dit dan een fout melding of is dit geen probleem?
Waarom zou je dit doen? Ik denk dat het persoonlijk makkelijker en beter is om gewoon een verse Windows 10 op je nieuwe M.2 te zetten.
Als je niet gaat overklokken niet. Je kunt in de toekomst altijd nog kijken voor een andere koeler.
Seasonic Core GM/GC, Focus GX & Focus PX voedingen test - volgens dit artikel een prima voeding, maar wil je meer informatie kun je beter even in het voedingen-topic informeren..

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 18:07
Whoep1 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:35:
Niet heel snel lopend topic;)

Ik had een bestelling geplaatst maar nu blijkt dat Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK niet leverbaar is. Wat is hier een goed alternatief voor?
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B

Op je andere vragen:
  • CPU cooler is niet per sé nodig maar ik zie je ook zeggen dat je een stille pc wil. Ik zou je aanraden eerst de meegeleverde cooler te proberen, die voldoet. Als je deze toch te luidruchtig vindt, kan je voor 1 van deze opties gaan:
    pricewatch: Gelid Solutions Phantom
    pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black
    pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
  • De Pro Max is is een prima moederbord, er zijn echter ook 2 alternatieven in dezelfde prijsklasse van MSI: de Tomahawk Max of de Mortar Max. Persoonlijk ben ik gecharmeerd van de Mortar.
    pricewatch: MSI B450M Mortar Max

(+)Deze heeft een extra m.2 slot, 2 extra USB 3.2 poorten, een USB-c poort, een S/PDIF audio uitgang, een DisplayPort, een parallele poort & LED-verlichting.
    (-)Je levert daar een VGA poort, een DVI-D poort, 3 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties van de Pro Max voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...

De Mortar is niet beter dan de Pro, het gaat om de wensen die je hebt ;)
.

*burp*

• Whoep1
Thnx voor de reactie gasten! Ben weer een beetje wijzer geworden. Ik hou het voor nu bij de standaard cpu koeler en eventueel later een upgrade!

• Whoep1
Hi Gasten,

Ik heb de pc nu +- 10 dagen maar sinds 2 dagen valt tijdens het gamen(Call of duty warzone) Na +- 20/30 minuten plotseling uit. Geen fout melding niks, heel de computer valt gewoon uit!

De jongen die mijn pc in elkaar heeft gezet denkt dat de voeding niet goed is. Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie denken dat het kan zijn?!

Ik heb er trouwens dit scherm bij gekocht; AOC Q27G2U/BK Zwart Misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben?

Ik heb een hoop geld uitgegeven aan een computer omdat ik dacht dat ik er dan totaal geen problemen mee zou krijgen en nu gebeurd dit:(

[ Voor 16% gewijzigd door Whoep1 op 21-04-2020 21:16 ]

• Mgir
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-04-2024
Heb je je videokaart drivers geüpdate?

• Whoep1
Ja, alles up to date volgens het AMD radeon software programma.

• wolfisking
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-11 10:18
Ik heb ongeveer dezelfde setup met moederbord, geheugen, processor en videokaart. Gaat het beeldscherm niet op zwart i.p.v. de computer uit?

Heb hierom uiteindelijk besloten om de videokaart om te ruilen naar een RTX 2070 en heb sindsdien het probleem nog niet weer gehad.

Wellicht dat de work-around voor je werkt door Enhanced Sync uit te schakelen. Zie de opmerkingen bij Known Issues:
https://tweakers.net/down...in-2020-edition-2041.html

[ Voor 28% gewijzigd door wolfisking op 22-04-2020 10:59 ]

Pagina: 1