Goed, nog een keer hetzelfde.
In de coronatijd maar besloten om wat aandacht aan mijn auto te geven.
Claxon vervangen, gewassen, o.a. een defect deurslot dat ook aan de beurt kwam.
Via onderdelenlijn.nl heb ik een vervanging gevonden voor mijn defecte deurslot 5K1837015B zijn.
Op 26/3 een slot besteld, op 27/3 binnengekregen. Blijkt dat ik zelf een fout heb gemaakt bij de bestelling.
Op 30/3 netjes retour aangevraagd via de mail:
Echter, dit keer geen DNA maar gravering en uiteraard komt het geretourneerde slot niet daar vandaan...
Iemand ideeën hoe dit aan te pakken?
Wat mij betreft ga ik ze gewoon dagvaarden, dan kost ze het maar de griffiekosten. Ik heb op dit moment de tijd er wel voor...
Ik heb op de laatste mail nog niet geantwoord.
In de coronatijd maar besloten om wat aandacht aan mijn auto te geven.
Claxon vervangen, gewassen, o.a. een defect deurslot dat ook aan de beurt kwam.
Via onderdelenlijn.nl heb ik een vervanging gevonden voor mijn defecte deurslot 5K1837015B zijn.
Op 26/3 een slot besteld, op 27/3 binnengekregen. Blijkt dat ik zelf een fout heb gemaakt bij de bestelling.
Op 30/3 netjes retour aangevraagd via de mail:
Uiteraard gaan we moeilijk doen...Beste xxx,
ik zou het bestelde onderdeel graag willen retourneren.
Kan ik deze gewoon naar onderstaand adres ($adres) terugsturen?
Groet
iichel
Ik heb aangegeven dat ik me daar niet bij neerleg...Beste iichel,
Waarom wil je deze terugsturen? Elektrische delen kunnen namelijk niet retour.
Met vriendelijke groet / Best Regards / Mit freundlichen Grüßen,
xxx
Een nieuwe fout, namelijk geen verzendkosten terug... dat is toch niet zo?Hallo xxx,
ik wil deze graag retourneren onder de wet koop op afstand (WKOA).
Ik heb het verkeerde onderdeel besteld.
Groet
iichel
Zo gezegd, zo gedaan, slot is vandaag aangekomen.Stuur maar terug. Als het slot nog in dezelfde staat is zoals deze verzonden is, krijg je het aankoopbedrag terug, Verzendkosten uiteraard niet.
xxx
Echter, dit keer geen DNA maar gravering en uiteraard komt het geretourneerde slot niet daar vandaan...
Ik heb hier natuurlijk geen zin in, dus de volgende reply:Beste iichel,
Helaas is het slot wat je teruggestuurd hebt niet die van ons. Wij graveren onze onderdelen altijd. Dat heeft deze niet. Plus het afgelezen onderdeelnummer is niet hetzelfde. Die van ons eindigd op een D. Deze op een E. Graag ontvangen wij ons eigen slot terug. Anders zal het aankoopbedrag niet teruggestort worden.
xxx
Sorry maar ik heb jullie gewoon je eigen onderdeel teruggestuurd. Ik heb geen ander slot hier thuis gehad behalve mijn defecte slot dat eindigt op een B.
Ik heb hier niet zoveel zin in, ik heb jullie je eigen onderdeel retour gestuurd en ik heb al een keer een onderdelen recycling gedagvaard omdat ze ook zulke praktijken erop nahielden.
Onenigheid met betrekking tot retour van artikel
Graag ontvang ik mijn aankoopbedrag retour binnen de wettelijk gestelde termijn.
Jullie zijn blijkbaar niet zo goed op de hoogte van de wet, want jullie wilden mijn retour in eerste plaats al weigeren. Wat niet mag.
Ik heb gewoon recht op retour van mijn aankoopbedrag en de verzendkosten.
https://www.dirkzwager.nl...ndkosten-worden-gerekend/
Mijn rekeningnummer is IBANxxx tnv iichel
Ik ontvang graag 39,99 terug.
Alvast bedankt.
Ze kunnen me hoog en laag springen, maar het defecte slot dat uit m'n Polo komt heb ik hier nog liggen en ik heb maar 1 slot besteld en die ligt nu bij hun op tafel.Beste iichel,
Dit is toch echt niet het slot wat wij naar jou verzonden hebben.
Degene die we van jou gekregen hebben.
Image (4).jpg
Image (3).jpg
image.png
En bijgevoegd degene die wij verzonden hebben.
Het nummer is anders.
En op de achterzijde stonden geen cijfers gegraveerd welke wel op het slot zijn dat wij hebben ontvangen.
Tevens is aan de achterzijde ook rubber anders dan de huidige.\
Zie foto's van ons slot:
Slot Golf.jpg
Inkedkfzomydr.umu_LI.jpg
Wij hebben hier natuurlijk ook niet zo zin in, maar graag ontvangen we alsnog ons eigen slot terug.
Zodra deze retour is zullen we netjes alle kosten aan u terugbetalen.
En anders zien we de "dagvaarding" graag tegemoet.
xxx
Iemand ideeën hoe dit aan te pakken?
Wat mij betreft ga ik ze gewoon dagvaarden, dan kost ze het maar de griffiekosten. Ik heb op dit moment de tijd er wel voor...
Ik heb op de laatste mail nog niet geantwoord.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021