Auto-onderdeel geretourneerd onder wkoa, geen geld retour

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:34
Goed, nog een keer hetzelfde.

In de coronatijd maar besloten om wat aandacht aan mijn auto te geven.
Claxon vervangen, gewassen, o.a. een defect deurslot dat ook aan de beurt kwam.

Via onderdelenlijn.nl heb ik een vervanging gevonden voor mijn defecte deurslot 5K1837015B zijn.
Op 26/3 een slot besteld, op 27/3 binnengekregen. Blijkt dat ik zelf een fout heb gemaakt bij de bestelling.

Op 30/3 netjes retour aangevraagd via de mail:
Beste xxx,

ik zou het bestelde onderdeel graag willen retourneren.
Kan ik deze gewoon naar onderstaand adres ($adres) terugsturen?

Groet
iichel
Uiteraard gaan we moeilijk doen...
Beste iichel,

Waarom wil je deze terugsturen? Elektrische delen kunnen namelijk niet retour.

Met vriendelijke groet / Best Regards / Mit freundlichen Grüßen,

xxx
Ik heb aangegeven dat ik me daar niet bij neerleg...
Hallo xxx,

ik wil deze graag retourneren onder de wet koop op afstand (WKOA).
Ik heb het verkeerde onderdeel besteld.

Groet
iichel
Een nieuwe fout, namelijk geen verzendkosten terug... dat is toch niet zo?
Stuur maar terug. Als het slot nog in dezelfde staat is zoals deze verzonden is, krijg je het aankoopbedrag terug, Verzendkosten uiteraard niet.

xxx
Zo gezegd, zo gedaan, slot is vandaag aangekomen.
Echter, dit keer geen DNA maar gravering en uiteraard komt het geretourneerde slot niet daar vandaan...
Beste iichel,

Helaas is het slot wat je teruggestuurd hebt niet die van ons. Wij graveren onze onderdelen altijd. Dat heeft deze niet. Plus het afgelezen onderdeelnummer is niet hetzelfde. Die van ons eindigd op een D. Deze op een E. Graag ontvangen wij ons eigen slot terug. Anders zal het aankoopbedrag niet teruggestort worden.

xxx
Ik heb hier natuurlijk geen zin in, dus de volgende reply:
Sorry maar ik heb jullie gewoon je eigen onderdeel teruggestuurd. Ik heb geen ander slot hier thuis gehad behalve mijn defecte slot dat eindigt op een B.
Ik heb hier niet zoveel zin in, ik heb jullie je eigen onderdeel retour gestuurd en ik heb al een keer een onderdelen recycling gedagvaard omdat ze ook zulke praktijken erop nahielden.
Onenigheid met betrekking tot retour van artikel

Graag ontvang ik mijn aankoopbedrag retour binnen de wettelijk gestelde termijn.
Jullie zijn blijkbaar niet zo goed op de hoogte van de wet, want jullie wilden mijn retour in eerste plaats al weigeren. Wat niet mag.
Ik heb gewoon recht op retour van mijn aankoopbedrag en de verzendkosten.
https://www.dirkzwager.nl...ndkosten-worden-gerekend/

Mijn rekeningnummer is IBANxxx tnv iichel
Ik ontvang graag 39,99 terug.

Alvast bedankt.
Beste iichel,

Dit is toch echt niet het slot wat wij naar jou verzonden hebben.

Degene die we van jou gekregen hebben.
Image (4).jpg
Image (3).jpg
image.png

En bijgevoegd degene die wij verzonden hebben.
Het nummer is anders.
En op de achterzijde stonden geen cijfers gegraveerd welke wel op het slot zijn dat wij hebben ontvangen.
Tevens is aan de achterzijde ook rubber anders dan de huidige.\

Zie foto's van ons slot:
Slot Golf.jpg
Inkedkfzomydr.umu_LI.jpg

Wij hebben hier natuurlijk ook niet zo zin in, maar graag ontvangen we alsnog ons eigen slot terug.
Zodra deze retour is zullen we netjes alle kosten aan u terugbetalen.
En anders zien we de "dagvaarding" graag tegemoet.

xxx
Ze kunnen me hoog en laag springen, maar het defecte slot dat uit m'n Polo komt heb ik hier nog liggen en ik heb maar 1 slot besteld en die ligt nu bij hun op tafel.

Iemand ideeën hoe dit aan te pakken?
Wat mij betreft ga ik ze gewoon dagvaarden, dan kost ze het maar de griffiekosten. Ik heb op dit moment de tijd er wel voor...

Ik heb op de laatste mail nog niet geantwoord.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Beste antwoord (via Yorinn op 04-05-2020 22:20)

• iichel
Ja ik heb m'n geld teruggekregen nadat ik nog wat mailtjes heen en weer gestuurd heb.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:45

DataGhost

iPL dev

Tsja, je kan net zo hard terugmailen "Dit is toch echt niet het slot wat ik van jullie ontvangen heb" en "bovendien hebben jullie het slot niet gegraveerd". Foto's zeggen helemaal niks tenzij ze de boel hebben gefilmd van picken, graveren en inpakken tot verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Ja maar dan eindig je in een welles-nietes spelletje en zij hebben m'n geld en ze lopen te sjoemelen. Daar schiet je niets mee op... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Daar bedoel ik mee dat het er niet uitziet dat je hiermee verder gaat komen op deze manier, zeker gezien de manier waarop ze "dagvaarding" tussen aanhalingstekens zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
Als ze gaan adverteren met ga ons maar dagvaarden. Dan moet je zulke bedrijven zo hard naaien. Dat ze er volgend jaar nog last van hebben. Want ze weten dat ze fout zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:43
Ik zou idd ook gewoon dagvaarding in gang zetten. Dit soort stomme trucjes daar komen ze natuurlijk nooit mee weg. Ze hebben naar ik aanneem een magazijn vol met die dingen liggen. Bovendien wordt niet ontkent dat ze de retourzending netjes ontvangen hebben. Rechter gaat nooit mee in dit soort spelletjes. Neem aan dat ze zichzelf dit ook snel zullen realiseren.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@iichel Heb jij ook foto's van wat je hebt ontvangen, en retour ?
Men heeft je al snel kennelijk gemaakt dat men geen retour wenst, maar nu komt men met dit verhaaltje.

"je hebt iets andere retour gedaan dan van ons ontvangen" zo kun je a/d gang blijven. Dit houdt nooit stand voor een rechter(men komt niet weg met deze smoes) zo kan iedere webshop zich wel gedragen die al gelijk aangeeft dat retour onder bedenktijd niet geldt voor 'elektronica'. (wat een hun eigen verzinsel is)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 20:15

OMD

Vind het überhaupt knap dat je weer bij die toko besteld. Ik zou er echt miljoenen lichtjaren bij wegblijven na de laatste ervaring.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

OMD schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:18:
Vind het überhaupt knap dat je weer bij die toko besteld. Ik zou er echt miljoenen lichtjaren bij wegblijven na de laatste ervaring.
Volgens mij is onderdelenlijn zoiets als marktplaats, maar dan specifiek voor auto-onderdelen. Ze verkopen zelf dus niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de reacties afgesplitst van Onenigheid met betrekking tot retour van artikel. Dit gaat om een ander onderdeel en zelfs een totaal ander bedrijf, wat dit dan ook in een 2 jaar oud topic deed ontgaat me een beetje.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
DataGhost schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:20:
[...]

Volgens mij is onderdelenlijn zoiets als marktplaats, maar dan specifiek voor auto-onderdelen. Ze verkopen zelf dus niks.
Dat klopt. De vorige ervaring was een ander bedrijf. Onderdelenlijn is een aliexpress/ebay/marktplaats waar verschillende aanbieders zitten.
Hackus schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:58:
@iichel Heb jij ook foto's van wat je hebt ontvangen, en retour ?
Men heeft je al snel kennelijk gemaakt dat men geen retour wenst, maar nu komt men met dit verhaaltje.

"je hebt iets andere retour gedaan dan van ons ontvangen" zo kun je a/d gang blijven. Dit houdt nooit stand voor een rechter(men komt niet weg met deze smoes) zo kan iedere webshop zich wel gedragen die al gelijk aangeeft dat retour onder bedenktijd niet geldt voor 'elektronica'. (wat een hun eigen verzinsel is)
Nee ik heb geen foto's gemaakt, daar heb ik totaal niet bij stilgestaan.

[ Voor 46% gewijzigd door iichel op 01-04-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
iichel schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:42:
[...]

Dat klopt. De vorige ervaring was een ander bedrijf. Onderdelenlijn is een aliexpress/ebay/marktplaats waar verschillende aanbieders zitten.
Rechtsbijstand? Zo ja, laat ze maar wat doen voor hun geld. (Al zal het hoogstens uitdraaien op dat ze jou schadeloos stellen, voor drie tientjes gaan ze niet procederen)

Je kunt zelf natuurlijk nog wat reclame voor ze maken in de vorm van (eerlijke) reviews

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ImNotnoa schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:43:Rechtsbijstand? Zo ja, laat ze maar wat doen voor hun geld.
Voor net geen 40 euro betalen ze je gewoon. Een sigaar uit eigen doos zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:44:
[...]

Voor net geen 40 euro betalen ze je gewoon. Een sigaar uit eigen doos zeg maar.
Dat bedoel ik, maar dan heb je wel je geld terug

Try SCE to Aux

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-07 17:14

LankHoar

Langharig tuig

ImNotnoa schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:45:
[...]

Dat bedoel ik, maar dan heb je wel je geld terug
Dat vind ik nou zo jammer aan rechtsbijstand. Ze zouden dit soort flapdrollen van webshops gewoon moeten dagvaarden en het uitvechten. Dat kost op de korte termijn meer geld/tijd, maar op de langere termijn zullen die webshops hun vieze trucjes vast wel afleren want dat gaat ze veel geld en tijd kosten (meer dan zich gewoon direct aan de wet houden). Erg jammer om de webshop er mee weg te laten komen en alle verzekerden indirect hiervoor op te laten draaien.

@iichel aangezien je al ervaring hebt met dagvaarden en je zegt dat je tijd hebt, zou ik zeggen: zet hem op. Dagvaarden die hap :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@iichel is hier nog wat uitgekomen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• iichel
Ja ik heb m'n geld teruggekregen nadat ik nog wat mailtjes heen en weer gestuurd heb.

Pagina: 1