• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07-2022

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn videokaart is nog van het direct X 9 tijdperk. Nu hebben anderen op dit forum mij geadviseerd een betere kaart te kopen. Ik wil meer gaan gamen, en niet wachten totdat ik genoeg geld heb om mijn hele pc te vervangen... Daarnaast is mijn portemonee klein. Dus dacht ik aan om eerst de videokaart te vervangen, want die kan altijd mee naar een nieuw systeem. Die windows zal ik ook binnenkort moeten vervangen door een nieuwere versie..

Mijn huidge systeem
o Windows 7 Home premium 7, 64 bit
o ATI radeon 1950XT
o Quad core 2 Q9400
o 4GB , 1333Ghz FSB
o Crucial MX500 SSD
o Samsung EVO 860 SSD
o ASUS P5KPL/1600

Welke videokaart uit onderstaande pricewatchlink, zou ik het beste kunnen kopen als ik toch goede prestaties wil, ook voor in de toekomst? Ook gezien de Direct X compatibiliteit...?
Pricewatch - voor mij betaalbare videokaarten

Met vriendelijke groet,

Novardi

Ps: als er 2 keuzes zijn, is beter, want dan kan ik kijken welke het beste bij mijn situatie pas.t

[Voor 4% gewijzigd door hetisik op 01-04-2020 14:04]

8 )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:30

Thomg

Aww yiss

Tsja, vrijwel alles is een upgrade tov een 1950XT, veel geld wil je zeker niet stoppen in een videokaart.

Misschien iets als dit
V&A aangeboden: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE
Voor een krat bier oid tot je de rest kan upgraden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:59
Welke games ga je precies spelen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder geef je aan dat je niet te veel wilt uitgeven, zodat je het kan meenemen naar je volgende systeem, maar eerlijk gezegd zou ik geen cent meer uitgeven om hier nog een "game pc" van te willen maken. Je CPU gaat een bottleneck vormen als je een kaart koopt die op dit moment courant is. Kijk je naar kaarten die in balans zijn met je huidige CPU dan zal je al snel naar (hele) oude kaarten moeten kijken zoals de 6850 uit @Thomg's post. Nadeel is wel dat die dan weer hopeloos bottleneckt als je je CPU/moederbord/RAM een upgrade geeft.

Als je al een upgrade wilt en je hebt een klein budget (wat is klein?), kijk dan ook meteen of een 3e-4e generatie intel in je budget past. Die setjes inclusief moederbord hoeven niet heel veel te kosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-04 12:03
Met zo'n oud systeem zou ik daar ook niet veel meer mee doen.

Kan je aangeven wat je budget is? Dan kunnen we meedenken met praktische oplossingen.
Wellicht een nieuw systeempje en tijdelijk gamen op de igpu...?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• M.D.J.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-07-2022
Om je misschien een eindje op weg te helpen:

*knip* dit mag niet op het forum.

[Voor 73% gewijzigd door br00ky op 01-04-2020 15:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M.D.J.
M.D.J. schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:58:
Om je misschien een eindje op weg te helpen:

[mbr]*knip* dit mag niet op het forum.[/]
Ik zal het even doen zoals het hoort dan. Misschien is dit iets leuks:
*knip* linken naar je ad mag helaas ook niet ;). Dat valt onder spam.

De rest staat in je DM, hoor het wel.

[Voor 21% gewijzigd door br00ky op 01-04-2020 15:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M.D.J.
M.D.J. schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:49:
[...]

Ik zal het even doen zoals het hoort dan. Misschien is dit iets leuks:
[mbr]*knip* linken naar je ad mag helaas ook niet ;). Dat valt onder spam.[/]

De rest staat in je DM, hoor het wel.
Ok, in deze context een beetje flauw. Stuur alles wel in de DM.

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Mijn budget is max €50

Al vind ik dat van zo'n IGPU, ook wel slim bedacht!

Maar ja.. dan nog.. ik zoek ook nog een officiele windows 7 of hoger installatie vor een leuk bedrag...
Want dat heb ik eigenlijk ook nodig..

8 )

• Ludwig005
Ayazis schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:57:
Met zo'n oud systeem zou ik daar ook niet veel meer mee doen.

Kan je aangeven wat je budget is? Dan kunnen we meedenken met praktische oplossingen.
Wellicht een nieuw systeempje en tijdelijk gamen op de igpu...?
Bedoel je de onboard chip? socket 775 systemen hebben hun igpu op het moederbord. Dat kan geen optie zijn, die zijn zelfs nog slechter.
@hetisik Een HD 7950
V&A aangeboden: Club 3D Radeon HD 7950 '13Series

[Voor 14% gewijzigd door Ludwig005 op 01-04-2020 17:30]

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Dat klopt Ludwig, maar zou misschien wel kunnen met een modernere processor als die Q9400

8 )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:48
Welke merk en type voeding heb je? Dit ivm met de benodigde aansluitingen voordat je een videokaart aangepraat wordt die niet compatibel is.

• Ludwig005
hetisik schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:31:
Dat klopt Ludwig, maar zou misschien wel kunnen met een modernere processor als die Q9400
@hetisik Deze kaart is op het niveau van een GTX 1050 en zou moeten meewerken. Ik weet echter niet welke connectors je op je huidige voeding hebt.

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Hey Ludwig en Uszka, ik het het bekijken. Ik heb een 6 pins connector vanuit de voeding zelf. De voeding is een Power LC 500 voeding van 350 watt continu. Goed dat jullie het aangaven, want mijn pc gaat dus tot 150 watt max.
https://graphicscardhub.com/graphics-card-pcie-power-connectors/

Ik heb wel nog een extra verloop stekkertje liggen van 4 naar 6 pins.

Intel® Core™2 Quad Processor Q9400 (95watt TDP)
Samsung 860 EVO 500GB (2,5 watt)
Crucial mx500 (niet noemenswaardig watt)
HP GH40L DVD speler met lightscribe (20 watt max?)
750GB WD Black HDD (1,75watt...)
Asus p5kpl/1600 moederboard...

Ik denk dat 200 watt max reserveerbaar mogelijk zou zijn voor een videokaart

Ik vind het bijvoorbeeld leuk om GTA 5 en Simcity 2013 te spelen. Unreal tournament vond ik ook altijd heel vet!

8 )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:48
Die voeding is gevaarlijk voor het systeem en alles wat je er op aansluit. En zeker niet met adaptertjes gaan werken.
Ik denk dat die hele voeding in de fik vliegt als je er 200w uit probeert te halen laat staan wat er gebeurt als je er een 200w videokaart op aansluit.

• M.D.J.
Je geeft aan dat je de binnenkant van je PC bekeken hebt. Klopt het dat je videokaart nu ook aangesloten zit met die connector? Je huidige videokaart is een ATI radeon 1950XT. Voor zover ik kan zien in de online specs heeft die ook een 6 pins power connector en een TDP van 96W.

Met een voeding van 350w en gezien je ander hardware zou ik inderdaad wel kijken naar een iets nieuwere kaart met een 6 pins connector, maar wel één die niet teveel gebruikt. Zoals Uszka aangeeft: niet met adapters werken, want dan zoek je zeker de grenzen op! Als de boel in de fik vliegt ben je nog veel verder van huis en speel je niet eens Patience meer.

De GTX650 die ik aangaf heeft een een TDP van 125W. Je zit dan nog best veilig. Ondanks dat de kaart PCIe-3.0 ondersteund zou dit vanwege de backward compatibilty moeten werken. Qua performance weet ik niet exact waar je uitkomt, dus misschien dat anderen hierop hun licht nog even kunnen laten schijnen.

• matthiasmax
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:41
hetisik schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:29:
Maar ja.. dan nog.. ik zoek ook nog een officiele windows 7 of hoger installatie vor een leuk bedrag...
Want dat heb ik eigenlijk ook nodig..
Je kan als het goed is nog steeds een windows 7 installatie gratis upgrade naar windows 10, via de windows 10 upgrade assistent. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

• M.D.J.
matthiasmax schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:26:
[...]

Je kan als het goed is nog steeds een windows 7 installatie gratis upgrade naar windows 10, via de windows 10 upgrade assistent. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Goed punt. Ik heb dit in februari nog gedaan met een Windows 7 box en dit werkt inderdaad nog steeds.

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Beste mensen, even een update!

Uit alle reacties was wel duidelijk dat min PC in alle gevallen, het gebrek was.... Van Videokaart tot voeding...

Zelfs als ik er een modernere Videokaart in zou stoppen, die wel windows 7 drivers ondersteund. Dan alsnog zou die op PCI-E 1.0 snelheid draaien!

Nou is er 1 iemand geweest die zo lief was mij een videokaart te schenken, die opzichzelf al weer 6-7 jaar nieuwer was dan die van mij uit 2006, voor alleen de verzendkosten!

Gezien alles is het dus de NVIDIA GTX 650 1GB (medion) geworden!

Het mooie ook is dat Simcity Skylines en Command & concuer Tiberium wars, nu al zonder enkel probleem of foutmelding uberhaubt opstarten!

Dus ik ben blij! Bedankt voor het helpen!

8 )

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee