• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn videokaart is nog van het direct X 9 tijdperk. Nu hebben anderen op dit forum mij geadviseerd een betere kaart te kopen. Ik wil meer gaan gamen, en niet wachten totdat ik genoeg geld heb om mijn hele pc te vervangen... Daarnaast is mijn portemonee klein. Dus dacht ik aan om eerst de videokaart te vervangen, want die kan altijd mee naar een nieuw systeem. Die windows zal ik ook binnenkort moeten vervangen door een nieuwere versie..

Mijn huidge systeem
o Windows 7 Home premium 7, 64 bit
o ATI radeon 1950XT
o Quad core 2 Q9400
o 4GB , 1333Ghz FSB
o Crucial MX500 SSD
o Samsung EVO 860 SSD
o ASUS P5KPL/1600

Welke videokaart uit onderstaande pricewatchlink, zou ik het beste kunnen kopen als ik toch goede prestaties wil, ook voor in de toekomst? Ook gezien de Direct X compatibiliteit...?
Pricewatch - voor mij betaalbare videokaarten

Met vriendelijke groet,

Novardi

Ps: als er 2 keuzes zijn, is beter, want dan kan ik kijken welke het beste bij mijn situatie pas.t

[Voor 4% gewijzigd door hetisik op 01-04-2020 14:04]

8 )

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Mijn budget is max €50

Al vind ik dat van zo'n IGPU, ook wel slim bedacht!

Maar ja.. dan nog.. ik zoek ook nog een officiele windows 7 of hoger installatie vor een leuk bedrag...
Want dat heb ik eigenlijk ook nodig..

8 )

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Dat klopt Ludwig, maar zou misschien wel kunnen met een modernere processor als die Q9400

8 )

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Hey Ludwig en Uszka, ik het het bekijken. Ik heb een 6 pins connector vanuit de voeding zelf. De voeding is een Power LC 500 voeding van 350 watt continu. Goed dat jullie het aangaven, want mijn pc gaat dus tot 150 watt max.
https://graphicscardhub.com/graphics-card-pcie-power-connectors/

Ik heb wel nog een extra verloop stekkertje liggen van 4 naar 6 pins.

Intel® Core™2 Quad Processor Q9400 (95watt TDP)
Samsung 860 EVO 500GB (2,5 watt)
Crucial mx500 (niet noemenswaardig watt)
HP GH40L DVD speler met lightscribe (20 watt max?)
750GB WD Black HDD (1,75watt...)
Asus p5kpl/1600 moederboard...

Ik denk dat 200 watt max reserveerbaar mogelijk zou zijn voor een videokaart

Ik vind het bijvoorbeeld leuk om GTA 5 en Simcity 2013 te spelen. Unreal tournament vond ik ook altijd heel vet!

8 )

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Beste mensen, even een update!

Uit alle reacties was wel duidelijk dat min PC in alle gevallen, het gebrek was.... Van Videokaart tot voeding...

Zelfs als ik er een modernere Videokaart in zou stoppen, die wel windows 7 drivers ondersteund. Dan alsnog zou die op PCI-E 1.0 snelheid draaien!

Nou is er 1 iemand geweest die zo lief was mij een videokaart te schenken, die opzichzelf al weer 6-7 jaar nieuwer was dan die van mij uit 2006, voor alleen de verzendkosten!

Gezien alles is het dus de NVIDIA GTX 650 1GB (medion) geworden!

Het mooie ook is dat Simcity Skylines en Command & concuer Tiberium wars, nu al zonder enkel probleem of foutmelding uberhaubt opstarten!

Dus ik ben blij! Bedankt voor het helpen!

8 )

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee