Nieuwe video kaart welke raden jullie mij aan ?

Pagina: 1
Acties:

• Quinzor
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03-2024
Hey mede-tweakers,

Ik heb een probleem met mijn videokaart. (kan zijn door dat deze beetje oud is en daarom een nieuwe wil)

Wanneer ik bijvoorbeeld LoL / world of tanks/ World war z / Wolcen maakt eigelijk niet uit welke game, dan krijg ik na verloop van tijd de volgende melding:

Videokaart fout.

Ik krijg deze melding alleen te zien wanneer ik op Alt + Tab klik en ik kan er niet op klikken om de melding te openen. Ik kan alleen op het kruisje klikken waardoor zowel de melding verdwijnt en de game zich sluit. Wanneer dit gebeurd blijft de game of stilstaan op 1 frame of krijg ik een zwart scherm, maar ik kan dus nog wel alt+tab gebruiken, maar niet switchen. Zodra ik de melding sluit en dus ook de game is alles weer normaal en kan ik de game weer opnieuw opstarten.

Dit is mijn systeem:
# Category
1 Processors Intel Core i7 8700 S1151 65w/4.6Ghz Turbo 6-core
1 Moederborden Asus Prime Z370-p atx/raid
1 Videokaarten Wil ik een nieuwe voor ( oude: AMD HD 7950)
1 Behuizingen Sharkoon vg5
1 Geheugen Crucial BLE8G4D26AFEA.16FBD 2x8GB
1 Voedingen Cooler master 700w
1 Solid state drives Samsung 960 Evo NVMe PCIe M.2 250GB

Mijn vraag nu is welke video kaart kan ik het best kopen voor goede performance ?
mijn budget is max 300 euro

hoor het graag.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Quinzor welke voeding heb je exact ?
(merk en type)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Quinzor
@Hackus CoolerMaster B700 700W
fabrikantcode: RS-700-ACAB-D3

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:53

Thomg

Aww yiss

Goede voeding is het niet, maar vervangen lijkt me ook niet nodig.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Quinzor schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:19:
@Hackus CoolerMaster B700 700W
fabrikantcode: RS-700-ACAB-D3
Dacht al zoiets. Zou ook eens aan vervangen hiervan denken. Het is niet een voeding die echt geschikt is voor zwaardere GPU's. niet om de 700w, maar om de kwaliteit van de onderdelen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Quinzor
Als ik toch bezig ga kan ik die dan ook maar meteen vervangen.
Daar ook nog een suggestie voor ?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:32
Hackus schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:22:
[...]

Dacht al zoiets. Zou ook eens aan vervangen hiervan denken. Het is niet een voeding die echt geschikt is voor zwaardere GPU's. niet om de 700w, maar om de kwaliteit van de onderdelen.
Regelmatig zie ik op het forum de oproep om een voeding te vervangen, waarom zou je een voeding vervangen die het prima doet? Ik kan daar echt niet bij.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Anders een middenweg, zit er nog garantie op de voeding?

• Quinzor
haha nee heb die voeding volgens mij ooit ergens rond 2010 gekocht

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hangt af van je budget.
Aangezien je blijkbaar zo 10 jaar doet met een voeding, is misschien een hoge kwaliteitsvoeding wel op zijn plaats.
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum
En anders gewoon een gold voeding.
pricewatch: Corsair TX550M V2
Bronze kan ook, maar zou ik niet zo snel aanraden met je 10 jaar gebruik.
pricewatch: Corsair CX450M
Anders kan je ook nog wel goedkoop doen met iets als dit.
pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2
Maar aangezien je 10 jaar hebt gedaan over je voeding raad ik dat af.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

KhaZ schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:25:
[...]

Regelmatig zie ik op het forum de oproep om een voeding te vervangen, waarom zou je een voeding vervangen die het prima doet? Ik kan daar echt niet bij.
Dit soort voedingen zijn gebruikt voor samengestelde PC's van PC winkels. ze gaan dan vaak net de levenstijd mee van de PC, maar zijn niet geschikt voor modern en zwaarder GPU gebruik.

edit: voor meer info raad ik aan hier OP te lezen, en daar verdere vragen te stellen

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 01-04-2020 13:33 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:18

br00ky

Moderator Harde Waren

• Quinzor
@br00ky niet gezien sorry

• Quinzor
@Thomg ik weet even genoeg.

bedankt voor je advies :D

Verwijderd

Hackus schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:44:
[...]

Dit soort voedingen zijn gebruikt voor samengestelde PC's van PC winkels. ze gaan dan vaak net de levenstijd mee van de PC, maar zijn niet geschikt voor modern en zwaarder GPU gebruik.

edit: voor meer info raad ik aan hier OP te lezen, en daar verdere vragen te stellen
Aan de de ene kant is het een 10 jaar oude voeding van matige kwaliteit, aan de andere kant is het geen super zwaar systeem en is een 1660 Super die wordt aangeraden ook geen stroomvreter met 1x 8pin aansluiting.

M.a.w. Ik denk dat hij nu rustig een nieuwe videokaart erin kan steken met de huidige voeding, maar wel verstandig om op korte termijn een nieuwe voeding te plannen als er weer budget is.

• Quinzor
@Verwijderd dat was dus ook nu mijn planning deze maand nieuwe grafische kaart en volgende maand pak ik de voeding aan :)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verstandig ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:40:
[...]

Aan de de ene kant is het een 10 jaar oude voeding van matige kwaliteit, aan de andere kant is het geen super zwaar systeem en is een 1660 Super die wordt aangeraden ook geen stroomvreter met 1x 8pin aansluiting.

M.a.w. Ik denk dat hij nu rustig een nieuwe videokaart erin kan steken met de huidige voeding, maar wel verstandig om op korte termijn een nieuwe voeding te plannen als er weer budget is.
Volgens mij is TS daar nog niet over uit, welke GPU.

@Quinzor
Voor €60,- heb je al een paar geschikte voedingen, ook voor krachtiger GPu dan 1660S.
pricewatch: Corsair CX550

pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2

Verwijderd

Hackus schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:56:
[...]

Volgens mij is TS daar nog niet over uit, welke GPU.

@Quinzor
Voor €60,- heb je al een paar geschikte voedingen, ook voor krachtiger GPu dan 1660S.
pricewatch: Corsair CX550

pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2
Goed punt, de AMD opties die genoemd zijn consumeren zo'n 80Watt meer dan die nVidia kaart.

Maar zelfs de 5700 heeft een minimum 600W en aanbevolen 700W power supply in de spec staan. En mijn ervaring is dat de fabrikanten daarbij zeker niet van de beste PSU's uitgaan. Daarnaast is de rest van zijn PC nu ook niet meteen een grote stroom vreter De 65W 8700 is de niet K versie, dus overclocken is er niet bij.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:06:
[...]

Goed punt, de AMD opties die genoemd zijn consumeren zo'n 80Watt meer dan die nVidia kaart.

Maar zelfs de 5700 heeft een minimum 600W en aanbevolen 700W power supply in de spec staan. En mijn ervaring is dat de fabrikanten daarbij zeker niet van de beste PSU's uitgaan. Daarnaast is de rest van zijn PC nu ook niet meteen een grote stroom vreter De 65W 8700 is de niet K versie, dus overclocken is er niet bij.
Waarom zou je een GPU kopen van €250,- + en daar een oud barrel van een voeding voor blijven gebruiken ?
Vertel net dat je voor €60,- al iets veel beters hebt. hoe meer watt je vraagt bij zo'n barrel, hoe meer kans op problemen. denk ook aan de onderdelen in de voeding en het platform qua indeling en scheiding van 12V,5V,3V. kwalificatie van ATX12V 2.4/2.52...stroomspanningsbeveiliging...

Maar ondertussen heeft TS al verteld dat hij binnenkort ook de voeding gaat vervangen,.en kan de discussie over voedingen in het eerder benoemde topic

Pagina: 1