Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik zit nu een kleine 6/7 maanden bij een kleine club. En heb eigenlijk dagelijks steeds minder zin om hier aan de slag te gaan.

Volgens de eigenaar ging ik te vaak naar het toilet volgens hem, tewijl hij elke ochtend even lekker een kwartier bij aankomst op de porceleinen troon zit. Ik zij dat mijn collega elke dag 6x ff een 10 minuten rook pauze nam maar dat werd gelijk afgefloten want die gene werkt ook savonds.. Elke keer is er wel weer een tegen argument.

Ondanks Corona en thuis werken prima mogelijk is moeten we verplicht op kantoor werken, we zitten vaak met zn 4 of 5e in een kantoor van 70 vierkante meter. Ik word ook nog naar klanten gestuurd.

Er zit een oude garde binnen de club van 6 man die nogal van micromanagen houd, ik word er gek van en vind het super irritant dat elk dingentje gelijk uitgelicht word met een mailtje met de baas in de cc van iemand die eigenlijk finance zou moeten doen en ik doe support...

Alles word adhoc gedaan en projecten verlopen als puinhopen maar de baas ziet dit als plus punten want snelle reactie.... Account management lijkt alleen wel de krabbeltjes te doen met klanten en ik mag opdraaien voor de oplevering en alle fouten corrigeren en alle communicatie verloopt door mij.

ik verdien 2500 bruto hier 36 jaar oud, seculiere arbeids voorwaardes zijn barebone/karig. Ik weet niet of ik hier wil blijven werken, ivm er overduidelijk met 2 enorme maten gemeten worden en er gewoon een kleine club van vaste garde is.

We hadden 2 zieke, 1tje langdurig die is er uit geknikkerd zonder veel communicatie naar ons (groep van 6 man) andere is ook ziek en werkt minder en lijkt ook vervangen te gaan worden want we hebben een nieuwe collega die begint binnenkort.

Nu we met de Corona virus zitten kan ik niet zomaar even wisselen, maar het vreet enorm aan me en voel mij niet op mijn plek hier. Ik word gewoon constant in de maling genomen met zit lekker achter je om te roddelen etc, de vaste garde zit constant vingertjes te wijzen naar mensen die exit zijn/gaan, gewoon geen leuke sfeer.

Niet echt waard mijn tijd en wat ze bieden niet echt waard om hier door heen te bijten voel ik. Ik had deze baan gekozen voor een afwijking in IT na 16~jaar was ik dat zat en wilde iets anders doen op het gebied van hosted services. Dit is mijn eerste baan na 10 jaar buitenland en ik twijfel enorm of ik hier wil blijven, ik wil wel loyaal zijn maar ik wil geen pispaaltje zijn.

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:56
Wegwezen :) Met een grote glimlach aankondigen dat je gaat vertrekken is de beste zet hier. Ondankbare baas die nog in het stenen tijdperk leeft qua omgang met personeel, zo lijkt het. Over rokende collega's zou ik mij overigens niet druk maken. De een haalt 180 x koffie a 2 minuten per keer en de ander rookt een peukie. Leven en laten leven.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 14:34
CryptoNL schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:30:
Wegwezen :) Met een grote glimlach aankondigen dat je gaat vertrekken is de beste zet hier. Ondankbare baas die nog in het stenen tijdperk leeft qua omgang met personeel, zo lijkt het. Over rokende collega's zou ik mij overigens niet druk maken. De een haalt 180 x koffie a 2 minuten per keer en de ander rookt een peukie. Leven en laten leven.
Op zich waar, totdat je, zoals TS, aangesproken wordt dat je teveel op het toilet zit. Als daar moeilijk over wordt gedaan, voelt het raar dat rokers geen commentaar krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:56
iAdema schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Op zich waar, totdat je, zoals TS, aangesproken wordt dat je teveel op het toilet zit. Als daar moeilijk over wordt gedaan, voelt het raar dat rokers geen commentaar krijgen.
Dat zeg ik. Zijn werkgever weet niet zo goed hoe om te gaan met personeel en trekt bepaalde mensen waarschijnlijk voor ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
Even de Coronocrisis uitzingen en dan op zoek naar een baan waar je wel gewaardeerd wordt.
Slecht werkgeverschap als ik jouw kant zo lees.

Een leuke / goede werkgever maakt echt heel veel verschil. In motivatie, inzet en vooral plezier.
Alle 3 ontbreekt bij je, dus blijf niet hangen. Ga alvast werken aan je CV en goed nadenken over wat je zoekt in je werk, maar ook wat je zoekt in een werkgever.

Hopelijk is dit Corona snel achter de rug en de impact hiervan ook. Dan gewoon op zoek naar iets leuks.

[ Voor 11% gewijzigd door Valandil op 31-03-2020 09:35 ]

wijze woorden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Je moet jezelf kunnen zijn binnen een bedrijf, dus als je je niet prettig voelt binnen dit bedrijf neem stappen om nu of na deze crisis ergens anders te gaan werken.

Maar hou het bij je zelf en ga niet met een vingertje naar anderen wijzen.

En ondanks dat je wellicht een punt hebt, wordt dat bijna nooit gewaardeerd. Niet door managers, maar ook niet door collega's. (Zoals je waarschijnlijk nu merkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
Komt altijd van 2 kanten, we horen nu 1 kant. Dus oordelen kan niet, dat doet de rechter wel.

Doe wat je moet doen, bevalt het je niet, zing de corona crises dan ook niet uit maar vertrek dan direct. Want mocht je verhaal kloppen en je wacht toch dat de corona beetje voorbij is dan ben je net zo erg bezig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 16:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Valandil schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:35:
Even de Coronocrisis uitzingen ....
Waarom zou je dat doen, afwachten?

een sollicitatie uitsturen is altijd mogelijk en ik zou het gewoon doen, los van ieder 'excuus' om dat te gaan uitstellen.
uit de OP blijkt gewoon dat de topicstarter deze positie echt niet bevalt en volgens mij moet je dan ook niet eeuwig blijven 'sukkelen' of 'afwachten'...

Natuurlijk, er is een gerede kans dat er een substantieel aantal bedrijven momenteel voorzichtig zijn met aannemen van nieuw personeel, maar zeker niet alle...
Er is bv ook een aantal bedrijven die juist nu sterk op zoek zijn naar arbeidskrachten in alerhande taken (vaak bepaalde vormen van support maar ook qua ontwikkelaars in projecten waar ze nu heel snel mensen zochtten).

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 13:05
Even je CV oppoetsen en LinkedIn bijwerken en openzetten.
Dan zo rond de zomer vertrekken.

Ga geen energie steken in de discussie met de mensen daar, hun probleem.

Vaak is het maken van de keuze ‘ik ga iets anders zoeken’ al een goede stap om je minder druk te maken over je huidige werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

iAdema schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:32:
[...]

'maar hunnie doen het ook' is nog altijd een zwak argument, jij weet de afspraken niet of de gesprekken die er al zijn geweest.

Maar voor TS, vergeet niet dat het verkondigen van je vertrek ook niet altijd tactisch is, als jij te kennen geeft elders te gaan kijken, kan dat nog wel een extra 'leuke' tijd gaan worden als ze 'toch al de pik op je hebben'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Dankje voor de comments!
Ja inderdaad dit klinkt als weg wezen.

Ikzelf had 0 ervaringen met deze takt dus er is een hele berg die ik moet beklimmen om de materie goed te leren en te kennen. En dat koste mij best wat moeite de omschakeling van banken etc naar een hele kleine club en de compleet andere technologie/ markt.

Er word inderdaad met 2 maten gemeten die 2 collega`s werken hier al 15 en 10 jaar.
Goed voorbeeld eentje zou om half 9 moeten beginnen met werken vandaag maar kwam net pas om 09:30 online... dat had ik nooit kunnen doen.

Ik denk er aan om weer terug in het systeem beheer te gaan, dan hopelijk ook weer aanspraak op een lease autotje in plaats van een afgeragde bestel bus die ik alleen voor klant bezoeken mag lenen.

Ik voel me gewoon in de maling genomen heel de tijd, ik maak foutjes en dan word het gevoel erger als men er gelijk op duikt en het uitmeet met jan en alleman in de cc en dat soort zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
Ik ga zoeizo mijn ontslag niet aangeven ik blijf gewoon netjes doorwerken tot de laaste minuut. Maar zoeizo nu zoeken naar iets anders is een verloren zaak op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweezitsbank
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

Wowhead schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:44:
Maar zoeizo nu zoeken naar iets anders is een verloren zaak op het moment.
Ik zou niet wachten tot de corona crisis voorbij, althans niet in als IT'er. Een face to face gesprek zit er even niet in maar een eerste kennismaking kan prima remote via Skype of iets soortgelijks. Bij ons bedrijf hebben we redelijk veel mensen in het buitenland aangenomen en die komen voor hun eerste gesprek ook echt niet overgevlogen.

Neemt niet weg dat sommige bedrijven een sollicitatie pauze hebben ingelast maar dat geldt zeker niet voor ieder bedrijf. Dan nog, als je nu vast contact zoekt sta je over een tijdje bovenaan de lijst.

Persoonlijk zou ik niet wachten, er van uitgaande dat je ook echt weg wilt (en zo klinkt het een beetje ;)). En gooit de corona crisis toch roet in het eten dan kun je altijd nog gaan wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rokers drinken ook koffie. :9
Maar ik ben het met je eens hoor.
Een werkgever die denkt dat iedereen die achter zijn computer de hele dag productief is, gelooft zeker ook nog in Sinterklaas?
Sowieso vind ik het zeer kinderachtig om over iemand zijn wc-gebruik te mekkeren.
Het zou voor mij in ieder geval reden zijn om tijdens mijn werk achter mijn PC te zitten en geen flikker uit te voeren. Mocht er echt iets gedaan moeten worden, dan maar met de Franse slag.
Ik ga er vanuit dat je proeftijd voorbij is? Want dan kan je natuurlijk ook gewoon tegen je werkgever ingaan en hem de waarheid vertellen. Op een nette manier. Zal hij niet leuk vinden, maar ook hij zit aan een contract vast. Hij heeft jou op dit moment meer nodig dan jij hem. Dat vergeten veel werkgevers soms. Maar een nieuwe baan vinden is vaak makkelijker dan een geschikte werknemer vinden & inwerken, etc.
Of je meld je ziek met 'coronasymptomen'.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2020 10:13 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-09 01:02
wifikabelhuren schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:40:
Komt altijd van 2 kanten, we horen nu 1 kant. Dus oordelen kan niet, dat doet de rechter wel.

Doe wat je moet doen, bevalt het je niet, zing de corona crises dan ook niet uit maar vertrek dan direct. Want mocht je verhaal kloppen en je wacht toch dat de corona beetje voorbij is dan ben je net zo erg bezig.
En dan lekker thuis gaan zitten zonder werk en inkomen. Goed plan joh. 8)7 8)7
SinergyX schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:43:
'maar hunnie doen het ook' is nog altijd een zwak argument, jij weet de afspraken niet of de gesprekken die er al zijn geweest.
Om te poepen hoef je toch geen afspraken te maken? Als je moet poepen, moet je poepen. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Niet zomaar weggaan, doe het anders om, zeg dat je bereid bent op te stappen als je 2 maanden mee krijgt. Het valt altijd te proberen, en een tip, ga je nu als een gek certificeren, bijna alle belangrijke (cloud) certificeringen kun je door middel van gratis cursussen doen, de examens zelf zijn ook goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifikabelhuren
Pizza_Boom schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:12:
[...]
En dan lekker thuis gaan zitten zonder werk en inkomen. Goed plan joh. 8)7 8)7
Nee lekker hier je problemen kenbaar maken en bedrijf zwart maken. Maar ondertussen wel je loon innen. Hoe krom kun je dan zijn |:(

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pizza_Boom
wifikabelhuren schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:16:
Nee lekker hier je problemen kenbaar maken en bedrijf zwart maken. Maar ondertussen wel je loon innen. Hoe krom kun je dan zijn |:(
Je werknemers afbekken en met 2 maten meten. Hoe krom kun je zijn? Hij zegt toch niet welk bedrijf het is?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wowhead
wifikabelhuren schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Jij bent niet helemaal goed bij je hoofd of wel?
Ik heb al meerdere gesprekken gehad waar ik mijn hekelpunten hebt aangegeven aan management/eigenaar.

Ik vraag nu om een second opinion, ivm ik loyaal wil zijn naar de werkgever toe echter vraag ik mij af of dit wel de juiste pad is of niet. Ik wil namelijk niet in een situatie komen waar ik minder perform voor mijn werkgever door uitstaande problemen. Ik zit tevens op een 1 jarig contract waarvan ik bijna op de helft zit dus er is wel flexibiliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Wowhead op 31-03-2020 10:27 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Wowhead schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:44:
Ik ga zoeizo mijn ontslag niet aangeven ik blijf gewoon netjes doorwerken tot de laaste minuut. Maar zoeizo nu zoeken naar iets anders is een verloren zaak op het moment.
Zoeken is zeker geen verloren zaak. Als je gaat vissen moet je ook eerst je lijntjes uitgooien en dan wachten tot je beet hebt. En als je dan als eerste een goudvis vangt waar je niet van kunt eten, dan vis je door tot je wat groters gevangen hebt.

Maar serieus, opmerkingen over te lang op het toilet zitten?

Mijn ontslagbrief zou hij op een wc-rolletje krijgen en op mijn laatste dag trakteer ik iedereen op een rol Page. Wat een mafketel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
Ja die opmerking kwam nadat hij mij niet zag bij aankomst op kantoor, ik zij nog hoi maar hoorde hij niet ofzo, toen was ik daarna 10 minuten naar de wc. Toen ik die reactie kreeg was ik vrij verward en eigenlijk ook wel boos om eerlijk te zijn.

Ik ga een linkedin aanslingeren en vanavond nog starten met zoeken naar alternatieven.
Erg jammer maar ik weet dat ik meer geld in de IT kan verdienen, ik had een gras is groener aan de overkant mentaliteit en dat blijkt dus niet waar te zijn.

Erg jammer en ja er zijn 2 kanten aan ieder verhaal, ik ben nog gewoon niet enorm goed in dit werk het is vrij anders dan IT waar je veel al alles automatiseer is het hier juist andersom plus ik vind het laster te wennen aan het werken in een hele kleine club ivm ik altijd voor organisaties/grotere bedrijven hebt gewerkt waar alles gewoon veel fijner is georganiseerd. Bijvoorbeeld hier zijn ze anti email wanneer het maar kan, alles moet je doorbellen, ze zeiden dat ze IT zouden adopteren en vandaa dat ze een IT systeem beheerder hadden aangenomen (Ik) maar daar is helemaal niets van waargekomen in de afgelopen 7/8 maanden, dat is jammer want ik had de hoop hier de IT aan te pakken en cloud service oplossingen aan te bieden en die te onderhouden voor klanten.

[ Voor 18% gewijzigd door Wowhead op 31-03-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifikabelhuren
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Zoeken is zeker geen verloren zaak. Als je gaat vissen moet je ook eerst je lijntjes uitgooien en dan wachten tot je beet hebt. En als je dan als eerste een goudvis vangt waar je niet van kunt eten, dan vis je door tot je wat groters gevangen hebt.

Maar serieus, opmerkingen over te lang op het toilet zitten?

Mijn ontslagbrief zou hij op een wc-rolletje krijgen en op mijn laatste dag trakteer ik iedereen op een rol Page. Wat een mafketel.
Dit gebeurt dan waarschijnlijk buiten de pauzes om. Dan mag je daar best iemand op aanspreken als dit structureel gebeurt. Kan het niet anders dan moet je dit bespreken en kenbaar maken.

Maar dan nog, bevalt het je niet ga dan weg. Jij blij, bedrijf blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 18:52
Waar je wel even moet naar kijken is de opzegtijd in je contract, in sommige gevallen met een jaar contract kan ook jij deze niet tussentijd opzeggen.

kijkt dit even na en dan weet je of je zomaar tussentijds kan opzeggen zonder reden, anders moet je namelijk in overleg met je werkgever om in overleg het contract stop te zetten

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pizza_Boom
*knip onfatsoenlijk fel / op de man*

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 31-03-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Hij lijkt mij een troll te zijn.
In iedergeval, sinds dit voorval ben ik wel zeer bewust van mijn toilet bezoeken en vaak voel ik mij niet fijn om naar het toilet te gaan want ik ben bang dat ik er weer op aangesproken ga worden....

Het is duidelijk, dit gaat inderdaad op lange termijn gewoon niet werken, het strookt gewoon te veel tussen mijzelf en de vaste garde, ik ben tevens niet de enigste collega die door het slijk gaat, 1 van de 2 lang durige zieke die nog werkzaam hier is krijgt ook dagelijks commentaar op alles en niets, dus het is niet iets persoonlijks lijkt mij meer een bedrijf mentaliteit.

Ik was hier al bang voor toen ik voor een interview ging dat het mischien een zeer specifieke manier van opereren had, maar dat leek niet zo het geval op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 29-09 15:24
RM-rf schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:40:
[...]

een sollicitatie uitsturen is altijd mogelijk en ik zou het gewoon doen, los van ieder 'excuus' om dat te gaan uitstellen.
uit de OP blijkt gewoon dat de topicstarter deze positie echt niet bevalt en volgens mij moet je dan ook niet eeuwig blijven 'sukkelen' of 'afwachten'...

Natuurlijk, er is een gerede kans dat er een substantieel aantal bedrijven momenteel voorzichtig zijn met aannemen van nieuw personeel, maar zeker niet alle...
Er is bv ook een aantal bedrijven die juist nu sterk op zoek zijn naar arbeidskrachten in alerhande taken (vaak bepaalde vormen van support maar ook qua ontwikkelaars in projecten waar ze nu heel snel mensen zochtten).
Juist dit. Een substantieel aantal bedrijven neemt momenteel geen nieuwe mensen aan. Zolang je geen "leuke job" tegenkomt zou ik echt even wachten om te voorkomen dat je een slechte werkgever gaat vervangen voor een andere slechte werkgever omdat die toevallig een vacature nog beschikbaar had. Gewoon even geduld en wachten op betere kansen.
wifikabelhuren schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:36:
[...]

Dit gebeurt dan waarschijnlijk buiten de pauzes om. Dan mag je daar best iemand op aanspreken als dit structureel gebeurt. Kan het niet anders dan moet je dit bespreken en kenbaar maken.

Serieus? Als je moet, dan moet je!
Hoor nooit een leidinggevende klagen als iemand even 10 minuten doorwerkt om wat af te maken.
Als je even 5 a 10 minuten weg bent om te kakken... so be it.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Komen er overigens klanten over de vloer? Zoja; dan kun je natuurlijk ook waar een klant bij is naar je baas lopen en toestemming vragen of je even naar de wc te mogen. Niet professioneel, maar toiletbezoeken monitoren is ook niet professioneel... Maar misschien schaamt je baas zich voor zijn gedrag tegenover zijn klanten en ziet hij in dat het overdreven kinderachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 17:11
Wowhead schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:28:
...terwijl hij elke ochtend even lekker een kwartier bij aankomst op de porseleinen troon zit.
...
het is zijn toko, al zit hij 8 uur per dag op die pot, uitslaapt, niet komt opdagen etc., dat mag hij als eigenaar lekker zelf bepalen. Dat even ter zijde.
...
Nu we met de Corona virus zitten kan ik niet zomaar even wisselen
...
Waarom afwachten, er zijn op dit moment bedrijven die gewoon online sollicitaties houden. De startdatum is misschien wat lastiger, maar je zit toch met je opzegtermijn. Heb je een jaarcontract of een vast contract. In het eerste geval moet je goed kijken of er überhaupt een opzegtermijn is opgenomen. Anders zit je er waarschijnlijk nog vijf maanden aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Dankje iedereen, ik heb 1 maand opzeg termijn als ik het goed hebt. Ik heb zoeizo tot eind van dit contract de tijd om iets anders te zoeken in dat geval.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-09 17:59
Even een andere invalshoek en een probleem wat ik zie binnen de IT, maar op veel meer plekken. Na 6 maanden zint het mij niet en dan ga ik maar weg, ik vind dit een trend die aantoont dat het er sociaal niet beter op word op de werkvloer. Werknemers en werkgevers durven het gesprek niet meer aan te gaan, pure angst is het tegenwoordig vind ik. Te weinig werknemer, maar ook werkgevers vechten voor verbetering door het gesprek aan te gaan. Communiceren is een vergeten skill?

Sociaal gezien is het altijd lastig 'landen' in een hechte club of bij een klein bedrijf. Zij doen het al jaren zo en jij hebt nieuwe frisse ideeën en bent enthousiast. Dat botst heel vaak en dat word door sociaal tactische bazen op een normale manieren aan je duidelijk gemaakt zodat het minder botst. Vice versa moet je zelf ook eerst meegaan met de structuur alvorens je (weer tactisch) je stempel kunt drukken als persoon. Je moet als het ware eerst een kameleon zijn om geaccepteerd te worden.

Uit je verhaal haal ik ook dat je jaren IT hebt gedaan (vaak op de achtergrond) en nu aan de voorkant zit (where the shit lands). Dat kan voor jou ook als overweldigend aanvoelen maar dus alleen aanvoelen, want geloof mij, aan de voorkant bij 9/10 bedrijven is het hectisch en lijken zaken niet goed geregeld en zie je veel directe verbeteringen. Persoonlijk ben ik van de voorkant naar de achterkant gegaan en geniet ik van de rust en regelmaat en probeer ik mensen te helpen die aan de achterkant al druk ervaren e.g. van een mailtje dat binnen komt.

Kan het dus niet een opeenstapeling van dingen zijn? Je probeert je weg te vinden binnen een hechte club, je ervaart de shitshow aan de voorkant en het inwerken kost sowieso enorm veel energie.

Veel vertalen de opmerking over de WC als een lullige opmerking lees ik hier, maar het zou ook iets anders kunnen betekenen.

Overdreven voorbeeld: Als je als slim persoon met ervaring een paar slimme opmerkingen maakt binnen een clubje van sportmaten, die allemaal wat praktischer en lager geschoold zijn. Dan zie je vaak hetzelfde gebeuren. Je hoeft maar 1 bierviltje op de grond te laten vallen en ze grijpen dat aan om je even op je plek te zetten met een grap, waar dan de hele club hard om lacht. In wezen zijn ze gewoon onder de indruk van je en voelen de noodzaak om je op je plek te zetten.

Ik dacht altijd dat dit alleen in mijn voetbalkantine gebeurde en niet op een 'professionele werkvloer', maar van jong tot oud, ongeacht de locatie gaat het er zo aan toe. Kinderachtig, maar dus puur omdat ze zich bedreigd voelen en sociaal er niet goed om mee kunnen gaan, niet omdat ze gewoon een lul zijn....

Dus bij zo een opmerking zou ik dat vertalen als compliment, maar ook als waarschuwing. Ze zijn onder de indruk van je, maar voelen de noodzaak om je op je plek te zetten omdat ze zich ook bedreigd voelen. Voor jezelf kun je dan beoordelen of je inderdaad te snel teveel indruk hebt achtergelaten en minder de 'kameleon' bent geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zelf hanteer ik als 'regel' dat ik elk uur minimaal 1 maal achter de pc vandaag ga om de benen te strekken; dit kan voor een kort toiletbezoek, het halen van koffie of voor een kort praatje met een collega. Even weglopen van de pc lijkt me niet alleen goed voor je gezondheid, maar ook voor de creativiteit/effectiviteit. Het aantal keren dat ik tijdens zo'n onderbreking een goede ingeving heb gehad waarmee uiteindelijk een hoop tijd is bespaard of een technisch probleem is opgelost valt niet op een hand te tellen, dus ik kan me niet voorstellen dat een toiletbezoek negatief is voor de productiviteit (sterker nog; ik denk dat het helpt om te focussen).

Andersom lijkt het me enorm afleidend als je naar de toilet moet en het gaat ophouden. Als je echt diep in je werk/materie zit dan kan het handig zijn om even een kwartiertje door te gaan zodat je op een logisch tijdstip even een pauze kunt inlassen, maar ik neem aan dat je dit zelf prima kunt inschatten.

Als je naar de toilet moet dan moet je. Met een werkgever die me afrekent op toiletbezoek i.p.v. geleverd werk zou ik vrij snel klaar zijn. Ik las dat je aan je LinkedIn profiel gaat werken, dit vind ik een goed keuze; je kunt maar beter je netwerk gereed hebben voordat je het echt nodig gaat hebben. Ongeacht wat je doet wil ik je wel als tip geven om te proberen de verhouding goed te houden en bij een eventuele overstap op goede voet het bedrijf te verlaten. Het is een kleine wereld en je weet maar nooit wat je ooit voor elkaar gaat betekenen. :Y)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Dankje allen, er is een groot stuk eigen verantwoordelijkheid dat ik moet gaan opnemen en meer duidelijk communiceren intern.

Ik ben reeds wel begonnen met een linkedin account want je weet immers nooit, ik wil bij deze club blijven als ik kan, ik zal mijn best doen om dit te waarborgen echter blijf ik ook realistisch.
Dank voor alle feedback, ik ga hier gelijk mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:23
Aangesproken worden omdat je naar de WC gaat, god wat ben ik wat dat betreft blij dat ik eigen baas ben. Dat is toch compleet vernederend, gewoon iemand het idee geven dat je zijn slaaf bent.

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 31-03-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
NotSoSteady schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:43:
Aangesproken worden omdat je naar de WC gaat, god wat ben ik wat dat betreft blij dat ik eigen baas ben. Dat is toch compleet vernederend, gewoon iemand het idee geven dat je zijn slaaf bent.
Dat lijkt mij ook. Al werk ik voor een baas die dit godzijdank niet doet. Ze probeerden wel te micromanagen maar hebben nu gelukkig door dat het niet werkt. Als ik me zou moeten verantworoden voor iets als WC bezoek zou ik heel snel wegwezen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de baas/eigenaar mag zo lang en vaak op de porceleinen troon zitten als hij wil.

Hij geeft een slecht voorbeeld, maar het is zijn bedrijf, hij kan doen wat hij wil. Als je je daar aan stoort moet je bij het zoeken van een nieuwe baan vooral niet bij kleine bedrijven soliciteren, dit is schering en inslag.

Natuurlijk zijn er ook genoeg bazen die wel hard werken en wel een motiverend voorbeeld geven, maar dat weet je van te voren niet.
Drumatiko schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:39:
Zelf hanteer ik als 'regel' dat ik elk uur minimaal 1 maal achter de pc vandaag ga om de benen te strekken; dit kan voor een kort toiletbezoek, het halen van koffie of voor een kort praatje met een collega. Even weglopen van de pc lijkt me niet alleen goed voor je gezondheid, maar ook voor de creativiteit/effectiviteit. Het aantal keren dat ik tijdens zo'n onderbreking een goede ingeving heb gehad waarmee uiteindelijk een hoop tijd is bespaard of een technisch probleem is opgelost valt niet op een hand te tellen, dus ik kan me niet voorstellen dat een toiletbezoek negatief is voor de productiviteit (sterker nog; ik denk dat het helpt om te focussen).
Bij een eerdere werkgever hadden wij een app op de computer die je screen keihard lockte als je te lang niet van de computer was afgebleven.

Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om daar vanaf te komen.

Ik had genoeg weg van de computer tijd op een dag, maar klanten belden ook vaak met urgente problemen. En leg dan maar eens uit waarom iets wat normaal een minuut kost nu 15 minuten moet duren, omdat je net voor een kwartier uit de computer gelockt bent voor een verplichte pauze...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2020 11:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wowhead
Jullie hebben gelijk de eigenaar kan doen wat ie wilt uiteraard maar het geeft wel een vertekend beeld van leiderschap. Anyway ik merk dat ik teveel met mijn vinger naar andere wijs, ik moet hier boven staan en gewoon een zakelijke besluit moet nemen. Of leren om te gaan met dit soort gedrag of opstappen.

Dank allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RM-rf schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:40:
[...]

Omdat je in deze tijd best wel een risico loopt dat de nieuwe werkgever 'het toch niet ziet zitten'. Dat kan voor je begint bij je nieuwe baan terwijl je wel je ontslag al aangezegd hebt bij je huidige werkgever of in de proeftijd.

No way dat ik nu van baan zou wisselen.

Ontslag genomen, nieuwe baan onzeker door coronavirus

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Glashelder schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Omdat je in deze tijd best wel een risico loopt dat de nieuwe werkgever 'het toch niet ziet zitten'. Dat kan voor je begint bij je nieuwe baan terwijl je wel je ontslag al aangezegd hebt bij je huidige werkgever of in de proeftijd.

Ik had inderdaad deze zelfde link gelezen en is mijn motivatie om nu te wisselen niet echt enorm stevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
SmurfLink schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Dat lijkt mij ook. Al werk ik voor een baas die dit godzijdank niet doet. Ze probeerden wel te micromanagen maar hebben nu gelukkig door dat het niet werkt. Als ik me zou moeten verantworoden voor iets als WC bezoek zou ik heel snel wegwezen.
Nou kan ik me er nog wel iets bij voorstellen als het 1e wat je doet, als je 's morgens binnen komt, 10 minuten naar het toilet gaan is. Dat had je ook vantevoren thuis kunnen doen zeg maar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

toolkist schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:54:
[...]

Nou kan ik me er nog wel iets bij voorstellen als het 1e wat je doet, als je 's morgens binnen komt, 10 minuten naar het toilet gaan is. Dat had je ook vantevoren thuis kunnen doen zeg maar.
Blijft een rare redenatie.

Ik moet een uur rijden naar mijn werk. Moet ik dan maar thuis de boel eruit persen met alle gevolgen van dien omdat de baas het niet fijn vind dat je 10 minuutjes op het toilet zit?

Is dit de aarde ..? Of leef ik stiekem op een andere planeet?

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 31-03-2020 11:57 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Wowhead schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Ik had inderdaad deze zelfde link gelezen en is mijn motivatie om nu te wisselen niet echt enorm stevig.
Zou me daar niet teveel door laten afschrikken. Ik begin 1 mei in t buitenland en dat gaat (per afgelopen week) gewoon door... Was rond voor deze crisis zn intrede deed.

Als een bedrijf nu willens en wetens iemand in dienst neemt dan hebben ze al rekening gehouden met de factor 'corona'. Sterker nog, dan lijkt het me een des te beter signaal dat ze je echt willen hebben.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
[...]

Waarom? Legio redenen te verzinnen waarom je als je op je werk aan komt vrijwel direct naar de wc moet. Je hoeft je voor wc bezoek niet te verantwoorden en dan een dikke punt.

[ Voor 3% gewijzigd door Furion2000 op 31-03-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 17:42
[...]

Precies! Of dat je wel lekker aan het werk kan, en het bedrijf is wel tevreden, maar het bedrijf toch kopje onder gaat door corona. Dag transitievergoeding en WW rechten. Ik zou ook nog even lekker hier blijven zitten, ondanks dat je niet op je plek bent @Wowhead.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Tja maar als je thuis nog niet moest..

Heb ook genoeg collega's die een rookbreak gaan doen. Die kunnen toch ook stoppen met roken? :+ Zo kan je alles wel recht praten.

Bottomline is, ik kom daar om werk te doen. Als ik mijn werk goed doe en alles op tijd af heb, laat mij dan ook lekker bepalen hoe ik het doe. Als ik nou op werk naar de plee ga en dat geen effect heeft op mijn productiviteit, dan zie ik daar 0 problemen in. Het hoort gewoon bij de werkdag. Net als even opstaan om thee te halen. 8 uur lang beeldschermstaren is achterhaalde onzin.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Even zijdelings ivm de corona opmerkingen.

Als de werkgever je verplicht om op het werk te komen terwijl dat onnodig en onverantwoord is ga even in de frisse wind buiten een rondje rennen. Ik heb nergens last van, maar iedere dag na het hardlopen - en alleen dan - heb ik een loop neus vanwege de koude wind en ben ik bezweet. Vervolgens even je baas skypen dat snotneus hebt en een licht verhoogde temperatuur en dat je om de collega's niet aan te steken thuis blijft werken in zelf isolatie.

Moet jij eens opletten wat de arbo-arts roept naar jouw baas als je hem vertelt dat je van jouw baas in deze tijd met verkoudheidsverschijnselen op het werk moet verschijnen! En als hij je probeert te wippen, moet jij eens opletten hoe een rechter hier op gaat reageren.

En ja ik weet dat dat niet netjes is, maar met een werkgever die personeel dat hun werk prima vanuit huis kan doen dwingt om in een kantoor vol met mensen te gaan zitten midden in een pandemie heb ik echt geen enkel medelijden of sympathie.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2020 19:20 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Glashelder schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Blijft een rare redenatie.

Ik moet een uur rijden naar mijn werk. Moet ik dan maar thuis de boel eruit persen met alle gevolgen van dien omdat de baas het niet fijn vind dat je 10 minuutjes op het toilet zit?

Is dit de aarde ..? Of leef ik stiekem op een andere planeet?
Dan 10min voor aanvang werk aanwezig zijn zodat je alsnog om half 9 op je plek zit?
Het zou ook niet mijn stijl zijn, maar ik kan me er best wat bij voorstellen dat de baas waarde hecht aan op tijd beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 16:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

je loopt _altijd_ een risico als je een nieuwe baan aanneemt... iedere baan zal een proefperiode hebben.
daarin maakt deze crisis helemaal niks uit (en nee, voor werkgevers heeft het vrijwel nooit nut zomaar personeel eventjes voor de proeftijd aannemen en dan gelijk weer wegsturen, niet in een crisis zoals nu en niet erbuiten)

maar nu op zoek te gaan betekent niet dat je al gelijk dat risico loopt, eerder heb je dan nog alle tijd om uit te kiezen _of_ je een eventuele andere baan wilt aannemen.
Het verhoogd gewoon je kans iets te vinden, terwijl 'afwachten' vooral niks oplevert: meer frustratie en geen kans op verandering.
Ik zou vooral niet wachten, omdat de ergernis zoals aangegeven door TS heel duidelijk nu al speelt en vermoedelijk ook zal stijgen. (Het solliciteren kan ook ale en vorm van hoop op verandering zijn en juist iemand moed geven)

een werkgever die in de huidige periode juist wel op zoek gaat naar nieuw personeel zal heel bewust weten dat ze echt dat personeel nodig hebben, wat dat betreft lijkt me dat juist eerder een teken dat ze echt dat personeel willen aannemen end aarvoor extra moeite willen doen.

Natuurlijk, het aantal vacature's zal mogelijk lager zijn, maar je hebt ook niet drie of vier banan nodig, uiteindelijk kun je maar één aannemen.

wat betreft je link, dat is hier niet van toepassing... die werkgever had dus mensen aangenomen net voord e crisis uitbrak, en moest door de verandering van omstandigheden zich aanpassen....
Dat is niet te vergelijken met een situatie waar een werkgever dus heel bewust in een crisis-situatie wel kiest nieuw personeel te werven...
dan calculeert deze werkgever allang in dat er dus de huidige situatie speelt.

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 31-03-2020 12:11 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
[...]

Ik ben 5 kwartier tot anderhalf uur bezig met op mijn werk te komen. De bus heeft geen WC, op straat poepen doe ik niet en de trein heeft meestal ook geen toilet.
toolkist schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:09:
Dan 10min voor aanvang werk aanwezig zijn zodat je alsnog om half 9 op je plek zit?
Het zou ook niet mijn stijl zijn, maar ik kan me er best wat bij voorstellen dat de baas waarde hecht aan op tijd beginnen.
Voor die ene keer dat je toevallig moet poepen direct na werktijd? Wat is het volgende, een half uur langer doorwerken omdat je 3x koffie bent gaan halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Goh wat een "shit" argumenten hier.

We lezen dat TS niet happy is in zijn baan. Snap ik als ogenschijnlijk alleen op zijn toiletbezoek wordt gefocussed.

Maar ik lees ook dat TS argumenten gebruikt in zijn feedback dat hij naar het toilet gaat als maar dat Pietje 6x gaat roken. En dat Kees wel erg vaak koffie gaat halen.

Dan maak je de sfeer er niet beter op.
Dat is niveautje kleuterschool.

Dus zoals eerder al aangegeven TS moet geen vinger wijzen gaan doen. Aangezien hij niet de baas is valt het hoogstwaarschijnlijk allemaal buiten zijn invloedssfeer en kan hij beter kijken welke factoren hij wel invloed op heeft en of hij daar verandering in kan aanbrengen.

Dus even onderzoeken of hij wellicht aanleiding geeft tot het "pest" gedrag.

Zoniet dan eens kijken of er andere mogelijkheden zijn buiten dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RM-rf schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:10:
[...]

je loopt _altijd_ een risico als je een nieuwe baan aanneemt... iedere baan zal een proefperiode hebben.
daarin maakt deze crisis helemaal niks uit
offtopic:
Ik had bij m'n laatste wissel geen proeftijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Wowhead schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Nu van baan wisselen zou ik ook niet aan beginnen. Maar als je na 6 maanden al een topic opent op GoT over je werkgever dan denk ik niet dat je hiet hier jaren gaat uithouden. Dit soort dingen zijn de eerste "scheurtjes" in de relatie met je werkgever en als beide partijen er dan niet uitkomen gaat het niet beter worden. Dingen stapelen zich op, de scheuren worden groter, en op een gegeven moment loopt de emmer over. En dan breekt de boel. Ik heb zoiets een keer gehad bij een werkgever waar ik bijna 6 jaar heb gezeten. De eerste 5 jaar was onder leidinggevende A en dat ging van "Kun je eind van de maand X en Y af hebben" en mij hielp als ik er niet uit kwam. Toen kwam leidinggevende B en dat ging echt van "je doet te lang over taak A" en die liep te micromanagen tot de max. Daar was ik snel klaar mee.

Dus als ik jou was zou ik lekker gaan rondkijken naar andere bedrijven. Leg contacten, zorg dat bedrijven jou kennen en andersom, en als dat coronagebeuren over is kan je beslissen wat je doet. En als ik je verhaal zo lees zoek je wel bedrijven met een bepaalde volwasenheid, niet met ad-hoc gedoe. Over het algemeen zijn dat bedrijven die een bepaalde groei qua personeelsaantal hebben meegemaakt. Wellicht kan je je zoektocht scopen op niet-MKB bedrijven?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Widow schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Nu van baan wisselen zou ik ook niet aan beginnen. Maar als je na 6 maanden al een topic opent op GoT over je werkgever dan denk ik niet dat je hiet hier jaren gaat uithouden. Dit soort dingen zijn de eerste "scheurtjes" in de relatie met je werkgever en als beide partijen er dan niet uitkomen gaat het niet beter worden. Dingen stapelen zich op, de scheuren worden groter, en op een gegeven moment loopt de emmer over. En dan breekt de boel. Ik heb zoiets een keer gehad bij een werkgever waar ik bijna 6 jaar heb gezeten. De eerste 5 jaar was onder leidinggevende A en dat ging van "Kun je eind van de maand X en Y af hebben" en mij hielp als ik er niet uit kwam. Toen kwam leidinggevende B en dat ging echt van "je doet te lang over taak A" en die liep te micromanagen tot de max. Daar was ik snel klaar mee.

Dus als ik jou was zou ik lekker gaan rondkijken naar andere bedrijven. Leg contacten, zorg dat bedrijven jou kennen en andersom, en als dat coronagebeuren over is kan je beslissen wat je doet. En als ik je verhaal zo lees zoek je wel bedrijven met een bepaalde volwasenheid, niet met ad-hoc gedoe. Over het algemeen zijn dat bedrijven die een bepaalde groei qua personeelsaantal hebben meegemaakt. Wellicht kan je je zoektocht scopen op niet-MKB bedrijven?
Hoi, ja klopt daar ben ik inderdaad denk ik ook niet in thuis nee. het bedrijf staat al ruim 20 jaar en is kwa personeel geslonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 17:40
Begin tijdens je sollicitatie alvast niet over die 10min poepen... Het probleem is dat je baas micromanaget. Voor jou lijkt het dat mensen die er al 10 jaar werken meer mogen... Misschien is dat zo, maar misschien hebben die ook al wat bewezen , en dan wordt er meer getolereerd.
Focus je daar niet op, hier niet, en ook in je nieuwe baan niet, daar moet je boven staan.

Dat de zaak je niet aan staat is duidelijk, en blijkbaar heb je de beslissing al genomen.
Begin maar wat lijntjes uit te gooien, maar hou er rekening mee dat er niet veel aangeworven wordt, dus vrije sollicitaties zou ik nu even niet doen, enkel contact nemen op concrete aanbiedingen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wifikabelhuren schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:36:
[...]

Buiten "de pauzes" om? :)
Waarom zou mijn werkgever zich hier ook maar 1 minuut druk over maken? Die zou zoiets echt niet in z'n hoofd halen. Als hij zich zorgen gaat maken, dan zal hij waarschijnlijk eens tegen je zeggen dat hij het echt niet erg vindt als je onder werktijd een keer naar de dokter zou willen.

Denk dat ik zo maar even aan de tuin ga werken. Dan werk ik vanavond nog wel even een uurtje of wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
@Widow Ik dacht een aantal jaar terug dat dit iets Brabants was 'liever niets zeggen en het lekker opkroppen', maar dit is puur persoonlijkheid. Als je het zo schetst 'emmer overlopen' dan is dat puur ondergaan van iets van wat je niet fijn vind en er zelf niks aan doen. Wat let je in een situatie waarin iemand je aanspreek op taak A om om tafel te gaan zitten en elkaars verwachtingen duidelijk te krijgen voordat het te laat is? Als de boel breekt zoals je het omschrijft, dan worden er fouten gemaakt van 2 kanten.

Ik ben geen manager, maar soms moeten managers in de ziel kunnen kijken van hun werknemers om in te zien dat hun werkwijze niet matched met die van de werknemer. Ze krijgen totaal geen feedback of discussie terug van de werknemers en dan opeens lopen de emmers over... ik snap die situatie van 2 kanten echt niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Furion2000 op 31-03-2020 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wowhead schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:38:
Hoi, ja klopt daar ben ik inderdaad denk ik ook niet in thuis nee. het bedrijf staat al ruim 20 jaar en is kwa personeel geslonken.
Ook ooit bij een bedrijf gewerkt waarvan de directeur zichzelf op de borst klopte en riep dat hij het werk al 30 jaar deed. Waarop mijn collega zei "dat wil niet zeggen dat je het ook 30 jaar goed hebt gedaan.". Inmiddels bestaat het bedrijf niet meer.

Ik denk dat ik aansluit bij de tweakers boven mij: zorg dat je CV er aantrekkelijk uit ziet, open wat lijntjes op LinkedIn of via een andere weg en maak dat je daar weg komt. Laat die dinosaurussen maar zitten waar ze zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 02:24

macnerd

No Apples please :-)

Voor nu: zelf tijd bijhouden dat je naar de wc gaat (en eventueel koffie haalt etc), en dat dan compenseren met eigen tijd. Niet hoe 't hoort, maar dan heeft je baas niks meer om over te zeiken.
Je baas lijkt me overigens wel een type dat hij toch wel iets vindt...

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
macnerd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:29:
Voor nu: zelf tijd bijhouden dat je naar de wc gaat (en eventueel koffie haalt etc), en dat dan compenseren met eigen tijd. Niet hoe 't hoort, maar dan heeft je baas niks meer om over te zeiken.
Je baas lijkt me overigens wel een type dat hij toch wel iets vindt...
Dat is het laatste wat ik zou doen... Als je daarmee begint is het einde zoek, laat hem er maar aan wennen of je ontslaan. Ben wel benieuwd wat hij als reden opgeeft: ongeschikt, ontslagen wegens gebruik van toilet. :?

Beter nog: zo snel mogelijk weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 02:24

macnerd

No Apples please :-)

xh3adshotx schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Dat is het laatste wat ik zou doen... Als je daarmee begint is het einde zoek, laat hem er maar aan wennen of je ontslaan. Ben wel benieuwd wat hij als reden opgeeft: ongeschikt, ontslagen wegens gebruik van toilet. :?

Beter nog: zo snel mogelijk weggaan.
Ik zei al dat de baas me een type lijkt dat toch altijd iets te zeiken vindt... dus ben het wel eens: zo snel mogelijk weggaan.

Op korte termijn ontneem je z'n ammunitie wel natuurlijk.

MacNerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBoneJarmer
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-08 22:29
Hey @Wowhead

Ik kwam dit topic juist pas tegen via de zoekfunctie. Intussen zijn we meer dan 3 maanden verder en ik ben best nieuwschierig hoe het er nu aan toe gaat. Zou je ons een update kunnen geven?

Ikzelf heb ook langer als een jaar bij een kleine KMO gewerkt waar management, directie en collega's dezelfde verschikkelijke houding hadden. Dat was van februari 2017 tot eind maart 2018. Ik kan je vertellen, daar weggaan voelde echt als een opluchting en bevrijding. Al helemaal omdat ze mij zwaar hebben zitten pesten nadat ik mijn ontslag aangekondigd had. Zo erg was het.

Intussen functioneerde het bedrijf zo slecht dat het verkocht is twee weken geleden. Ik kan je verzekeren dat als je baas zo blijft doen het vroeg of laat zal resulteren in iets gelijkaardigs. En zeker ten tijde van Corona kan dat zomaar eens in een sneltempo gaan. ;)

Na mijn ervaring daar trek ik veel makkelijker een grens en ben ik veel sneller geneigd om te praten met collega's en directie als iets mij niet aanstaat. En ik kan je zeggen met mijn huidige ervaring dat dat echt loont. Als je niks zegt dan is het voor iedereen alsof er geen probleem is. Natuurlijk, als je wel iets zegt en ze trekken ze er zich vervolgens niks van aan dan weet je hoe laat het is en kun je niks anders dan uiteindelijk weggaan. Maar echt een goede werkgever anticipeert hierop en praat erover. Daar kun je van beide kanten lessen uit trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wowhead
TheBoneJarmer schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:19:
Hey @Wowhead

Ik kwam dit topic juist pas tegen via de zoekfunctie. Intussen zijn we meer dan 3 maanden verder en ik ben best nieuwschierig hoe het er nu aan toe gaat. Zou je ons een update kunnen geven?

Ikzelf heb ook langer als een jaar bij een kleine KMO gewerkt waar management, directie en collega's dezelfde verschikkelijke houding hadden. Dat was van februari 2017 tot eind maart 2018. Ik kan je vertellen, daar weggaan voelde echt als een opluchting en bevrijding. Al helemaal omdat ze mij zwaar hebben zitten pesten nadat ik mijn ontslag aangekondigd had. Zo erg was het.

Intussen functioneerde het bedrijf zo slecht dat het verkocht is twee weken geleden. Ik kan je verzekeren dat als je baas zo blijft doen het vroeg of laat zal resulteren in iets gelijkaardigs. En zeker ten tijde van Corona kan dat zomaar eens in een sneltempo gaan. ;)

Na mijn ervaring daar trek ik veel makkelijker een grens en ben ik veel sneller geneigd om te praten met collega's en directie als iets mij niet aanstaat. En ik kan je zeggen met mijn huidige ervaring dat dat echt loont. Als je niks zegt dan is het voor iedereen alsof er geen probleem is. Natuurlijk, als je wel iets zegt en ze trekken ze er zich vervolgens niks van aan dan weet je hoe laat het is en kun je niks anders dan uiteindelijk weggaan. Maar echt een goede werkgever anticipeert hierop en praat erover. Daar kun je van beide kanten lessen uit trekken.
Hi, ja klopt even een update vanuit mijnzelf, er zijn wat diepgaande gesprekken geweest, en het resultaat is dat ik er nog steeds zit.

Ik merk wel dat na 1.5 maand na enige aanpassingen dat die zijn glans ook weer een beetje beginnen te verliezen. Het gaat nu wel beter, vooralsnog kijk ik het nog een tijdje aan, en trek ik zo veel mogelijk lering en zelfreflectie uit deze situatie om in iedergeval mijnzelf te verijken door aanpassingen te maken vanuit mijn kant zodat mocht ik overhoop toch nog van werkgever wisselen in de toekomst ik in iedergeval minder schuld kan hebben aan dit soort situaties.

Ik kijk de spreekwoordelijke kat nog uit de boom, aangezien ik niet snel wil opgeven en het moet accepteren dat niet alles koek en ei kan zijn. Echter indien er weer soort gelijke situaties komen dan is dat wel het tipping point voor mij en dan ben ik ineens weg, maar zolang ik aan mijzelf kan werken om meer bullet proof te worden dat is alleen maar goed en belangrijk voor mijzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Blijf niet op dit paard wedden, ga die c.v. en linked-in alvast bijwerken. Niks staat je in de weg om af en toe even een kopje koffie ergens anders te drinken en het aan te horen. ;)

Succes!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneJarmer
Wowhead schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:48:
[...]

Hi, ja klopt even een update vanuit mijnzelf, er zijn wat diepgaande gesprekken geweest, en het resultaat is dat ik er nog steeds zit.

Ik merk wel dat na 1.5 maand na enige aanpassingen dat die zijn glans ook weer een beetje beginnen te verliezen. Het gaat nu wel beter, vooralsnog kijk ik het nog een tijdje aan, en trek ik zo veel mogelijk lering en zelfreflectie uit deze situatie om in iedergeval mijnzelf te verijken door aanpassingen te maken vanuit mijn kant zodat mocht ik overhoop toch nog van werkgever wisselen in de toekomst ik in iedergeval minder schuld kan hebben aan dit soort situaties.

Ik kijk de spreekwoordelijke kat nog uit de boom, aangezien ik niet snel wil opgeven en het moet accepteren dat niet alles koek en ei kan zijn. Echter indien er weer soort gelijke situaties komen dan is dat wel het tipping point voor mij en dan ben ik ineens weg, maar zolang ik aan mijzelf kan werken om meer bullet proof te worden dat is alleen maar goed en belangrijk voor mijzelf.
Fijn om te horen dat je erover hebt kunnen praten! Maar minder fijn om te horen dat de situatie eigenlijk nog altijd niet beter is. Dat klinkt alsof je met je gesprek wel het e.e.a. bereikt hebt maar niet het gewenste resultaat. Als ik wel echt een advies mag geven, durf te zeggen dat genoeg genoeg is. Als je te lang in zo'n toxide cultuur blijft werken wordt je op den duur onderdeel van. Ik heb mij ook betrapt op slechte gewoontes na mijn vertrek bij nieuwe werkgevers. Gewoontes die ik aangeleerd heb bij dat bedrijf en nu terug moest afleren. Ik schrok ervan hoe hard het mij beinvloed heeft.

Wat ik hier vooral wil zeggen is dat je het echt niet jezelf mag verwijten hoe dingen zijn verlopen. Ik kreeg ook vaak verwijten naar mijn hoofd over dat ik mij aanstel terwijl ik eigenlijk gewoon terecht alarmeerde. Als iedereen het vaak genoeg zegt dan geloof je het vanzelf wel op den duur..

Wat ik in mijn vorige post niet gezegd heb trouwens is dat ik te lang gewacht heb met mijn grens te trekken. Dat heeft uiteindelijk voor een burnout gezorgd.. Dat wens ik echt niemand toe. Laat je vooral ook niet wijsmaken dat het ergens anders wellicht niet beter is. Mij probeerde ze ook bang te maken met "ja maar de cultuur zoals em hier is ga je overal hebben hoor.."

Zoals ik het nu hoor ga je een grote kans hebben dat het juist beter is bij een andere werkgever. Ik zou zeker nu nog blijven werken maar ga intussen zeker actief op zoek. En ik adviseer ook om eerst nog een week of twee er even tussenuit te gaan voordat je ergens nieuw begint. Dan begin je met een frisse kop en een goed humeur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Dankjewel, je hebt gelijk het gaat nu zelfs om kleine dingentjes zoals de koffie melk lol, want het doosje was bijna op, ik kwam terug met wat brood voor lunch na een klant bezoek.

Gelijk een discussie over dat ik gisteren een koffie had gedronken en het doosje met koffie melk had opgemaakt/bijna leeg dat de rest ook koffie drinkt maakt blijkbaar niet uit en blijkbaar moet iemand die technisch support doet de koffie bijvullen als het op is/kopen aldan niet vergoed door de zaak omdat het CQ een klein bedrijf is.

Ik ga nu zo mijn eigen koffie en thee kopen en koop ik 2 doosjes melk voor op de zaak, dit nadat ze me een kopje thee had gegeven zonder zakje...... Per ongeluk vergeten te geven..

Dus koop ik zo maar zelf koffie en thee geen probleem dan in iedergeval geen gezeik meer over dit soort zaken in de toekomst. Krom ja en laat ook wel zien op wat voor een niveau er hier word gewerkt door sommige, maar een simpele oplossing. Echter weet ik niet hoelang ik dit soort micromanagement ga vol houden, daar ben ik wel eerlijk in.

[ Voor 12% gewijzigd door Wowhead op 08-07-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ga gewoon op zoek naar iets anders. Zodra het gezeur over koffie en thee gaat zit je niet in prettige werkomgeving en is er waarschijnlijk een onderliggende oorzaak (jaloezie?).

Overigens haal ik nooit koffie of thee voor collega’s en zij niet voor mij. Zitten is het nieuwe roken en het is goed om af en toe in beweging te blijven. In de tijd dat ik nog wel gezamenlijk koffie haalde was het heet water of zwarte koffie. Welk smaakje, melk of suiker kan je meestal prima in je eigen ladekastje bijhouden. Onderaan de streep is dat waarschijnlijk ook veel efficiënter. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Wowhead Waarom dit willen volhouden? Waarom niet in actie gaan komen, je doet jezelf echt te kort nu!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:22
Het is duidelijk dat je je steeds meer gaat ergeren op je huidige plek, gun jezelf wat geluk en ga gewoon op zoek! Dat heb ik een maand geleden ook gedaan en ik begin volgende maand bij een andere werkgever.

De proeftijd is wel een dingetje. Zo ga ik van een "veilig" vast contract naar een 6 maanden contract met zicht op vast. Het voordeel van zo'n kort contract is dat er geen proefperiode (van 1 maand) mag zijn. Ik zit dus in ieder geval de komende zes maanden wel safe ;)

Uiteraard zijn er momenteel wat minder vacatures i.v.m. het Corona gebeuren, maar besef ook dat veel mensen, net als jij, deze periode afwachten en er nu dus ook minder concurrentie is tijdens het solliciteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

@Wowhead het gaat nu over koffie en thee? Volgens mij ben je niks opgeschoten. Ga lekker op zoek naar een betere baan. Hier blijven gaat je alleen maar heel veel energie kosten waar je uiteindelijk alleen maar slechter van wordt. Dat kan je beter steken in de zoektocht naar een nieuwe baan.

Ik heb zelf ook jaren gewerkt op een plek waar ik het niet naar mijn zin had. Dat heeft me toen heel erg veranderd. Ik werd er niet vriendelijker en vrolijker door, wat me bijna mijn relatie heeft gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:57
@Wowhead hoe gaat het solliciteren? Of je vindt een nieuwe baan, of je vindt motivatie het toch nog maar even uit te zingen. Althans: uit niets blijkt dat de situatie gaat veranderen of dat jij er anders in gaat kunnen zitten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er komt nog een moment dat de werkgever een ' kwartjesautomaat' op de wc installeert. Wat een gezeik zeg. Lekker gaan solliciteren en wegwezen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
@Wowhead kerel, bekijk dit nu even van boven. Je bent 36, werkt in een bedrijf met eveneens volwassen mensen. Of je hebt de functie koffiebediende en zit precies elke pauze op de pot te schijten waardoor niemand koffie heeft, en vult niks aan waardoor je collega's ook niet zelf hun koffie kunnen regelen. Ja, dan mag de baas zeker een klacht neerleggen.

Maar jij bent geen koffiebediende, dus ga weg. Waar the fuck hebben we het over; koffiemelk? Serieus. Hoe heeft dat bedrijf het gered zonder jou dan, niemand heeft in al die jaren ooit koffie gehaald? Of gingen 4 verschillende collega's los van elkaar 2x per dag naar de winkel om één ding aan te vullen? Nee, dat is lekker efficient en overzichtelijk.

Corona is geen excuus. Straks is de druppel bereikt en zit je ziek thuis omwille burnout, dat is het niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Op het moment dat men begint te zeuren over futiliteiten als te lang toiletbezoek of je verbruik van koffie of thee, is het duidelijk: men wil van je af.
Je gaf aan dat je een jaarcontract hebt, als ik jou was zou ik er niet vanuit gaan dat ze dat contract willen verlengen.

Dus inderdaad: cv oppoetsen, LinkedIn updaten en links en rechts informeren of er vacatures zijn/dat je open staat voor een nieuwe uitdaging. En in de IT zijn die er, dus maak je daar niet al te druk over :)

Kijk wel goed wat er in je contract staat omtrent opzeggen: bij jaarcontracten komt het vaak voor dat je niet zo maar een maand opzegtermijn hebt.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wowhead schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:45:
Dankjewel, je hebt gelijk het gaat nu zelfs om kleine dingentjes zoals de koffie melk lol, want het doosje was bijna op, ik kwam terug met wat brood voor lunch na een klant bezoek.

Gelijk een discussie over dat ik gisteren een koffie had gedronken en het doosje met koffie melk had opgemaakt/bijna leeg dat de rest ook koffie drinkt maakt blijkbaar niet uit en blijkbaar moet iemand die technisch support doet de koffie bijvullen als het op is/kopen aldan niet vergoed door de zaak omdat het CQ een klein bedrijf is.

Ik ga nu zo mijn eigen koffie en thee kopen en koop ik 2 doosjes melk voor op de zaak, dit nadat ze me een kopje thee had gegeven zonder zakje...... Per ongeluk vergeten te geven..

Dus koop ik zo maar zelf koffie en thee geen probleem dan in iedergeval geen gezeik meer over dit soort zaken in de toekomst. Krom ja en laat ook wel zien op wat voor een niveau er hier word gewerkt door sommige, maar een simpele oplossing. Echter weet ik niet hoelang ik dit soort micromanagement ga vol houden, daar ben ik wel eerlijk in.
Het is vrij gebruikelijk dat de werkgever iemand verantwoordelijk maakt voor het beheren van voorraden. Koffie en dat soort spul hoort daar ook gewoon bij. Dan is het ook gebruikelijk dat de werkgever even duidelijk aangeeft dat die persoon daarvoor verantwoordelijk is. Zolang dat niet jouw verantwoordelijkheid is, zou ik ze gewoon doorverwijzen naar de verantwoordelijke persoon. En.... als er niemand is aangewezen, dan ben je dat zelf als werkgever. Of je delegeert, of je doet het zelf, of je legt het bij een externe partij.

Als dit soort gezever van je werkgever komt (dus van de eigenaar), dan speelt er duidelijk wat meer. Of er zit een faillissement aan te komen, of de werkgever trekt het persoonlijk niet meer en begint wat psychische problemen te ontwikkelen (wat dan ook weer kan gaan leiden tot wat mindere tijden voor het bedrijf).

Zinkend schip. Wegwezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds je koffiepost is alles wel gezegd hierboven, maar omdat alle kleine beetje soms kunnen helpen....Ga in hemelsnaam solliciteren en weg daar. Ondanks Corona zijn er echt nog wel voldoende banen in je sector en als ik het een beetje moet inschatten krijg jij 1 maand van te voren te horen dat je zonder baan komt te zitten met zo'n geweldige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Dankjewel iedereen, ik zit in een situatie van Corona onzekerheid, een 3e die er bijna aankomt en ik dus vrij moet nemen daarvoor.

Ik hou het vooralsnog zo professioneel mogelijk, alle feedback waar ik mijzelf kan op slaan dat pak ik op en werk ik aan, ik ben natuurlijk niet perfect en zie verbeter punten. Dus ik neem deze periode als een kans om mijzelf op te poetsen.

Ik hou jullie op de hoogte over de ontwikkelingen over een maandje of 2/3. Ik verwacht dat dan de markt weer aantrek en er weer genoeg aanbiedingen zijn die ik dan eventueel allicht overweeg mocht dit gekibbel op deze manier aanhouden nadat ik mijzelf op een niveau hebt getild dat daar iedergeval geen negatief feedback op kan komen. Ik ben zoals ik het zeg ook niet perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
Wat ik mij af vraag is of er niets uit dat diepgaande gesprek is gekomen? Zo ja en word het niet uitgevoerd, dan mag je die persoon daarop aanspreken.

Je blijft in dezelfde cirkel hangen en er zijn genoeg mensen die verwachten dat de markt niet zomaar aantrekt. Je blijft nu klappen vangen terwijl direct een gesprek mano o mano echt wel meer op kan leveren dan dezelfde gang van zaken.

Als iemand jou aanspreek op koffiemelk dan kun je toch zeggen dat het niet vermeld stond in je takenpakket dat melk door jou functie moet aangevuld worden. Dat ze dit soort dingen beter in het vervolg beter vooraf kunnen communiceren dan nadien beklag doen die op jou overkomt als negatieve kritiek en een beetje op de centen kijken is.

Meestal krijg je dan een antwoord terug dat het zo niet bedoeld is en dat volwassen mensen elkaar de waarheid moeten kunnen vertellen en tegen wat kritiek moeten kunnen of iets in de trant. Daarop kun jij zeggen dat het volwassen is om vooraf duidelijk te communiceren en dat kritiek pas later terecht is. Dat deze regel voor jou niet werkt en dat je je onttrekt van de hele koffiecorner, die je toch al zelf moet betalen en dan wel je eigen f&b meeneemt. Dat je graag nu zou willen horen van nog meer 'extra' taken, zodat je daar rekening mee kan houden en vooraf op kan reageren en dat dat weer een opmerking scheelt van de baas.

Het is een wereld van verschil om de consequenties van besluiten te communiceren dan zomaar uit te voeren.

Het voelt als een grote drempel om zo'n gesprek te starten, maar niets vergeleken met de shit die je nu ervaart. Als je goed voorbereid bent en je baas niet dan ben je sowieso in het voordeel en ben je eigenlijk voor het eerst volwassen aan het communiceren.

Wanneer je het niet kan of toch niet lukt zou ik gewoon in corona tijd gaan solliciteren, want op betere tijden wachten is net zo passief als niet constructieve gesprekken over je ongenoegen voeren. Je kunt dan beter switchen en in het slechtste geval (minimaal risico in verhouding met een burn-out) in de WW raken. Dan moet je in worst-case scenario op 70% van je laatst verdiende salaris leven en wat extra's schrappen op je budget, maar je houd je eer, werkgeluk en die bovenkamer tenminste wel in stand. In kan niet in je portemonnee kijken maar die 3e heeft meer aan een blije pappa dan aan bijvoorbeeld een vakantie in het buitenland (te schrappen extra imo).

[ Voor 7% gewijzigd door Furion2000 op 10-07-2020 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 13:57
Wowhead schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:47:
Dankjewel iedereen, ik zit in een situatie van Corona onzekerheid, een 3e die er bijna aankomt en ik dus vrij moet nemen daarvoor.

Ik hou het vooralsnog zo professioneel mogelijk, alle feedback waar ik mijzelf kan op slaan dat pak ik op en werk ik aan, ik ben natuurlijk niet perfect en zie verbeter punten. Dus ik neem deze periode als een kans om mijzelf op te poetsen.

Ik hou jullie op de hoogte over de ontwikkelingen over een maandje of 2/3. Ik verwacht dat dan de markt weer aantrek en er weer genoeg aanbiedingen zijn die ik dan eventueel allicht overweeg mocht dit gekibbel op deze manier aanhouden nadat ik mijzelf op een niveau hebt getild dat daar iedergeval geen negatief feedback op kan komen. Ik ben zoals ik het zeg ook niet perfect.
Enorm verdrietig om te lezen hoe jij jezelf ziet, pure onzekerheid. Jammer dat je hierdoor in de slachtofferrol stapt. Als ik je één tip mag geven: Pak je verantwoordelijkheid. Mocht je daarbij hulp willen, let me know.

Vraag jezelf af wat je wilt en maak daarvoor een plan. Onzekerheid omtrent Corona en een kind op komst creëer je zelf. Je past je continu aan vanwege het gedrag van een ander, om er maar geen last van te hebben. Ben je nog wel jezelf en ben je dit waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 11:45
Als je vindt dat je meer geld verdient ergens anders, of je nu veel plezier hebt in je baan of niet, dan moet je ergens anders gaan soliciteren (of als het maar een beetje meer is kan je nog bij je baas aankloppen).
Je kan het niet gebruiken als 'ik verdien al niet heel veel, dus ik verwacht meer plezier of coulance als ik niet 100% mijn uren maak'. Zelfs als je veel verdient moet je plezier hebben en hoef je ook niet 100% billable te zijn.

Wat eerder is aangegeven, 'maar zij doen het ook', werkt helaas nooit. Het is herkenbaar, je verwacht een soort weegschaal, maar iedereen is anders, heeft andere afspraken met de baas, etc Ze roken 6x op een dag, maar halen wel hun deadlines, of ze staan wel parraat midden in de nacht, of ze hebben een paar keer de baas meegeholpen in het verleden op een beurs in het weekend.

Je kan beter antwoorden met 'Wat vervelend dat je dat (denkt dat ik mijn uren niet maak) zo ervaart, dat is niet mijn bedoeling geweest. Wat kan ik doen om dat gevoel weg te halen? Zullen we door mijn taken lopen?" Of je maakt er een grapje van "Ik was even op het toillet, hey als je moet dan moet je, zal de chili con carne wel geweest zijn.'

Of als het steeds maar voorkomt, nadat je dit bovenstaande vaak hebt herhaald, dan ga je in gesprek met de directeur. "Hey, de laatste tijd merk ik dat ik onder een loep wordt gelegd, dit doet mij voelen dat je mij niet vertrouwd en hierdoor voel ik mij niet lekker in mijn vel." Belangrijk hierbij is dat je hebt over 'dit doet mij voelen' en niet JIJ DOET DIT VERKEERD. Een gevoel is nooit verkeerd en kan hij je niet op aanvallen, andersom moet jij hem niet aanvallen

Zodra je mensen op de weegschaal gaat leggen, en alles in de gaten gaat houden... Eerlijk gezegd, dat komt nooit goed. Je kan alleen minder F*'s geven, maar het gedrag van een heel team zal nooit veranderen. Als het nu 1 was, misschien.

Wat ik wel hoor is dat het al te ver is. Zodra je denkt ik verdien te weinig, en iedereen zit fout dan zit de oplossing alleen bij jezelf. Geef minder F's of ga ergens anders werken, je team en baas krijg je niet om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 22:02
Wowhead schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:43:
Dankje voor de comments!
Ja inderdaad dit klinkt als weg wezen.

Ikzelf had 0 ervaringen met deze takt dus er is een hele berg die ik moet beklimmen om de materie goed te leren en te kennen. En dat koste mij best wat moeite de omschakeling van banken etc naar een hele kleine club en de compleet andere technologie/ markt.

Er word inderdaad met 2 maten gemeten die 2 collega`s werken hier al 15 en 10 jaar.
Goed voorbeeld eentje zou om half 9 moeten beginnen met werken vandaag maar kwam net pas om 09:30 online... dat had ik nooit kunnen doen.

Ik denk er aan om weer terug in het systeem beheer te gaan, dan hopelijk ook weer aanspraak op een lease autotje in plaats van een afgeragde bestel bus die ik alleen voor klant bezoeken mag lenen.

Ik voel me gewoon in de maling genomen heel de tijd, ik maak foutjes en dan word het gevoel erger als men er gelijk op duikt en het uitmeet met jan en alleman in de cc en dat soort zaken.
Laat je niet afschrikken door Corona, er is zat werk. Echter is het wel zo dat veel mensen reageren.
Ben je goed in je werkveld en kan je dat verwoorden in een goed CV dan komt het goed met het vinden van iets! Vind iets waar je je goed bij voelt komt vanzelf op je pad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
Ongeveer in soort vergelijkbare situatie gezeten: ik werkte voor een ISP, als 1e IT baantje zat ik gezellig op de servicedesk. Had je geen klant aan de telefoon werd er niet gepraat als collega's onderling deed je het wel kreeg je SSSSHHHHH. Pauzes werden verkort door verplichtingen vanuit baan kant. WC pauze was er bijna niet of het duurde te lang.... na 3,5 week zelf gezegd toedeloe en tot ziens dit bevalt me niet. eerste opmerking was NSBer.... gezellig niet eens de week afgemaakt in de auto gestapt en doei.

Mijn Advies: snel weg daar, je vind het niet meer leuk, wat ik uit je bericht haal ga je met tegenzin heen is alleen maar vragen voor meer problemen (voor je zelf mentaal/lichamelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Ik zou niet ergens blijven waar je wordt gecontroleerd hoelang je op de wc zit. Als je je werkt doet dan maakt het niet uit hoevaak je koffie drinkt of een uur lang zit te schijten.

Uit ervaring kan ik zeggen dat een klein clubje leuk en leerzaam kan zijn. Je krijgt dingen sneller voor me kaar. Maar als het met 1 of meerdere niet klikt dan heb je niet echt een uitweg om die persoon te ontwijken. Dan wordt het al snel minder leuk op werk.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een groter it bedrijf. Over het algemeen wordt dan minder nauw gelet op elkaar (wat beter werken is)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 16:44
Wowhead schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:45:

Lees dit nou eens terug alsof je een andere het geschreven heeft.....ik neem aan dat als de mogelijkheid er is, je hier snel moet wegwezen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-09 19:47

BTU_Natas

Superior dutchie

Jezus vent.

Maak dat je weg komt.

En bij de volgende werkgever op zoek naar een manager en niet een baas. Een hond heeft een baas..
Dat toilet gebeuren was je exit gesprek!

Overigens, vind ik het goed en stoer van je dat je hier een topic over opent! Het is erg goed dat je het bespreekbaar maakt voorjezelf!

En nu solliciteren jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 13:53
Mijn advies is. Ga op zoek en zet lijntjes uit. In de IT is er op dit moment nog steeds voldoende werk. Mensen worden aangenomen en ingewerkt op afstand. De corona crisis hoeft absoluut geen belemmering te zijn om een nieuwe job te vinden.

Werk intussen gewoon door, ga niet te veel in discussie over bijzaken en doe strak wat in je functieomschrijving staat.
Persoonlijk zou ik de social events overslaan en me daarvoor afmelden. Want dat draagt niet meer bij aan een goede werksfeer voor jou. Zeg pas op als je wat nieuws hebt, want als je uit eigen initiatief opzegt ben kan je geen aanspraak maken op een ww uitkering.

Kleine bedrijven zijn leuk, maar je moet je wel goed naar je zin hebben. Alleen als je het 100% naar je zin hebt kan je 100% voor je werk geven. Dat lijkt nu minder te worden en op een gegeven moment word het ongemakkelijk. Dat moment wil je niet bereiken, want je nieuwe werkgever kan om referenties vragen. Wees daar ook voorzichtig mee, geef iemand op waarvan je kan vertrouwen dat deze persoon een eerlijk beeld over jouw functioneren kan geven ipv dat die persoon nog een schop na geeft.

Kijk ook in je eigen netwerk voor nieuw werk. Oude studiegenoten of collega's, kijk waar zij werken en of ze misschien bij een leuke werkgever zitten die jou aanspreekt. Je hebt dan een referentie binnen het bedrijf. Je kan zelf die oude bekende aanspreken en vragen of hij/zij het er naar de zin heeft en hoe de sfeer is in het bedrijf. Je kan die oude bekende ook opgeven bij je solicitatie en dan heb je mogelijk een streepje voor.

Veel succes.

Acties:
  • +52 Henk 'm!

• Wowhead
Nog een update vanuit mij, inmiddels een nieuwe baan gevonden. Ik kijk er enorm uit om daar te beginnen. Ontzettend veel dank allemaal voor jullie hulp en steun.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wowhead schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:54:
Nog een update vanuit mij, inmiddels een nieuwe baan gevonden. Ik kijk er enorm uit om daar te beginnen. Ontzettend veel dank allemaal voor jullie hulp en steun.
Je snapt dat ik (en anderen ook vermoed ik), wel nieuwsgierig ben naar hoe het contact met je leidinggevende verlopen is op het eind. Als je het niet wilt delen ook oké natuurlijk ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wowhead
Roenie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:05:
[...]
Je snapt dat ik (en anderen ook vermoed ik), wel nieuwsgierig ben naar hoe het contact met je leidinggevende verlopen is op het eind. Als je het niet wilt delen ook oké natuurlijk ;)
Nog niet gesproken ivm vakanties, dat komt nog. Maar ik ben al enorm blij dat ik er uit stap, ik was ook dagelijks ontzettend uitgewoond na werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Fijn om te horen. Heel veel succes met je nieuwe baan, en hopelijk bevalt het een stuk beter dan je huidige (al kan het volgens mij niet veel slechter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wowhead schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:28:
Ik zit nu een kleine 6/7 maanden bij een kleine club. En heb eigenlijk dagelijks steeds minder zin om hier aan de slag te gaan.

Volgens de eigenaar ging ik te vaak naar het toilet volgens hem, tewijl hij elke ochtend even lekker een kwartier bij aankomst op de porceleinen troon zit. Ik zij dat mijn collega elke dag 6x ff een 10 minuten rook pauze nam maar dat werd gelijk afgefloten want die gene werkt ook savonds.. Elke keer is er wel weer een tegen argument.

Ondanks Corona en thuis werken prima mogelijk is moeten we verplicht op kantoor werken, we zitten vaak met zn 4 of 5e in een kantoor van 70 vierkante meter. Ik word ook nog naar klanten gestuurd.

Er zit een oude garde binnen de club van 6 man die nogal van micromanagen houd, ik word er gek van en vind het super irritant dat elk dingentje gelijk uitgelicht word met een mailtje met de baas in de cc van iemand die eigenlijk finance zou moeten doen en ik doe support...

Alles word adhoc gedaan en projecten verlopen als puinhopen maar de baas ziet dit als plus punten want snelle reactie.... Account management lijkt alleen wel de krabbeltjes te doen met klanten en ik mag opdraaien voor de oplevering en alle fouten corrigeren en alle communicatie verloopt door mij.

ik verdien 2500 bruto hier 36 jaar oud, seculiere arbeids voorwaardes zijn barebone/karig. Ik weet niet of ik hier wil blijven werken, ivm er overduidelijk met 2 enorme maten gemeten worden en er gewoon een kleine club van vaste garde is.

We hadden 2 zieke, 1tje langdurig die is er uit geknikkerd zonder veel communicatie naar ons (groep van 6 man) andere is ook ziek en werkt minder en lijkt ook vervangen te gaan worden want we hebben een nieuwe collega die begint binnenkort.

Nu we met de Corona virus zitten kan ik niet zomaar even wisselen, maar het vreet enorm aan me en voel mij niet op mijn plek hier. Ik word gewoon constant in de maling genomen met zit lekker achter je om te roddelen etc, de vaste garde zit constant vingertjes te wijzen naar mensen die exit zijn/gaan, gewoon geen leuke sfeer.

Niet echt waard mijn tijd en wat ze bieden niet echt waard om hier door heen te bijten voel ik. Ik had deze baan gekozen voor een afwijking in IT na 16~jaar was ik dat zat en wilde iets anders doen op het gebied van hosted services. Dit is mijn eerste baan na 10 jaar buitenland en ik twijfel enorm of ik hier wil blijven, ik wil wel loyaal zijn maar ik wil geen pispaaltje zijn.
Voor dat salaris? vandaag nog ontslag nemen! Je moet daar weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

Voor dat salaris? vandaag nog ontslag nemen! Je moet daar weg!
Ben je nu serieus? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:43:
direct een rede om op te stappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2500 bruto p mnd voor 36 jarige leeftijd? Dan houdt je 1650 euro netto over.....daar kan je hier in de randstad nog geen huis van huren!

Voor dat geld zeg ik, lekker blijven liggen in je bedje. Zeker icm met al het gezeik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:17

Aganim

I have a cunning plan..

Verwijderd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:05:
[...]

2500 bruto p mnd voor 36 jarige leeftijd? Dan houdt je 1650 euro netto over.....daar kan je hier in de randstad nog geen huis van huren!

Voor dat geld zeg ik, lekker blijven liggen in je bedje. Zeker icm met al het gezeik!
Ik denk dat je de update hebt gemist, de TS heeft inmiddels een nieuwe baan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 25-09 15:35

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Misschien moet je de laatste 4 posts voor je eerste bericht nog even lezen, @Verwijderd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bastiaan op 03-08-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Wowhead schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:51:
Hij lijkt mij een troll te zijn.
In iedergeval, sinds dit voorval ben ik wel zeer bewust van mijn toilet bezoeken en vaak voel ik mij niet fijn om naar het toilet te gaan want ik ben bang dat ik er weer op aangesproken ga worden....

Het is duidelijk, dit gaat inderdaad op lange termijn gewoon niet werken, het strookt gewoon te veel tussen mijzelf en de vaste garde, ik ben tevens niet de enigste collega die door het slijk gaat, 1 van de 2 lang durige zieke die nog werkzaam hier is krijgt ook dagelijks commentaar op alles en niets, dus het is niet iets persoonlijks lijkt mij meer een bedrijf mentaliteit.
Als je dagelijks zo op eieren moet lopen ligt een burnout op de loer.

De 'coronacrisis' is een ding dat zal blijven in min of meerdere mate, dus concentreer je daar maar niet teveel op. Andere gelegenheid opzoeken en wegwezen, clubje klinkt mij redelijk 'toxic' in de oren.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneJarmer
Oh wauw, goed gedaan @Wowhead! Ik ben echt oprecht blij voor u. Ik zou zeggen, heel veel plezier en succes met je nieuwe job!
Pagina: 1