:strip_exif()/f/image/PwLFyIHMHLjhYSWepu2vs7Kx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B3w9jLJAlvZfDQYeW6C9xnBt.jpg?f=fotoalbum_large)
Even een beeld van het dak van het tuinhuisje ingevoegd. Bovenzijde is richting ZZW (200gr). Onderzijde is tuinzijde. De tekening (schaal 1:200) laat zien dat ik 3 panelen kan leggen van 210cm lengte en max 310cm breed. Mits natuurlijk de schansconstructie daarbinnen valt. Uitgaande van de QS1 zie ik de volgende mogelijkheden:
-Als ik de Klootwyk oplossing (alles plat leggen) kies, dan kan ik 3 grote panelen (van 210cm lengte) plat op het dak leggen. Voordeel is dat ze niet in het zicht liggen, nadeel is een relatief groot opbrengstverlies (20% een goede aanname?).
-Bij vorige optie kan ik ook voor wat kleinere panelen (van max 180 lengte) gaan, dan kan ik zelfs 4 panelen plat neerleggen.
-Als ik bijv. een VanderValk Pro Portrait (a €199) pak dan komen de 3 panelen onder 10gr. Overigens moet ik nog uitzoeken welke afmetingen deze schansconstructie daadwerkelijk heeft. De liggers moeten ook binnen deze maten vallen. Nadeel vind ik wel dat de linkeronderhoek van deze paneelopstelling dan 36cm (excl. constructiehoogte) boven het dak uitsteekt. En dit zit vol in zicht en neemt een stukje avondzon weg (belangrijk voor de zonaanbidders hier thuis). Een paneel van ca 170cm is dan 7cm lager, maar minder opbrengst per paneel.
(Bedenk me net dat ik ook een asymetrische opstelling kan maken met 1 paneel van 170 en 2 panelen van 210. )
-Andere denkrichting is dat ik naar een OostWest opstelling ga. Dan wordt het dakvlak 200x 330cm. Kan ik daar wel 4 panelen kwijt? Een paneel mag dan max 165cm lang en 99cm breed zijn en de constructie moet hier ook in passen. En krijg ik dan wel voldoende Wp om een QS1 goed aan het werk te zetten.
Kortom, graag jullie advies over soort opstelling, type paneel en (schans)constructie. Alvast dank voor het meedenken.
(Edit: dit draadje schrijvende, een 4e optie ingevoegd)
[ Voor 4% gewijzigd door MrSweety66 op 29-01-2021 16:40 . Reden: Typos en 4e optie ingevoegd (oeps) ]
/f/image/GKJVRVsKlq8A2z1ESSmCVP6l.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i1dNdukxBhR4AONOlmVWXCym.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nYdpg2wEBzbCbRUv7VibYVbv.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/W8lI11LihJMCLorJzNSlf0wo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/psAFBgz1siOYisSB6qrZFG2W.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1Kn8kYpTbhjODdYutpcYsKrt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aubwBjTGblTClXmNFaP4NuWI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cqt3w9fqA71ZaL720bRFXM4I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jABGoAkQNw5g8SPJYa72gf6X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3wvn8JcxirLAZX8V92PDo8nI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LkBAxaMyuJgUSs9BJtDN6Mb4.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/bsmk4C4k7ZkaVjccjmAgIpWU.png?f=fotoalbum_large)