Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jeroens93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 13:39
Hoi allemaal,

Ik heb reeds een Honeywell Round Modulerende thermostaat, en deze werkt prima. Het enige wat ik mis, is de mogelijkheid om hem op afstand (vanaf de bank, vanuit de slaapkamer, etc) te besturen.

Nu weet ik dat er een degelijke markt is voor slimme thermostaten, met bijv. Nest, Tado, Netatmo, en ook opties van Honeywell zelf. Deze zijn echter allemaal redelijk prijzig (150+), en daar bovenop is voor sommigen ook nog een abonnement van toepassing. Nu krijg je voor die prijs ook allemaal hippe features, maar daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten. Ik wil gewoon een simpele thermostaat die ik digitaal in kan stellen.

Mijn vraag luidt dus; wat is de eenvoudigste / goedkoopste manier om van mijn huidige installatie (Honeywell Round Modulation) een op afstand bestuurbare te maken?

Eisen:
  • Modulerende thermostaat
  • Geen additionele maandelijkse kosten

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:21
Otgw ?
[OTGW] OpenTherm gateway

[ Voor 81% gewijzigd door Mitch op 29-03-2020 20:56 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou gewoon een round connected nemen. 1 op 1 vervangen en klaar. Met een opentherm gateway alleen ben je er nog niet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Jeroens93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 13:39
Deze had ik nog niet gevonden, thanks!
DukeBox schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:57:
Ik zou gewoon een round connected nemen. 1 op 1 vervangen en klaar. Met een opentherm gateway alleen ben je er nog niet.
Round connected is inderdaad een mooie 1 op 1 oplossing, al vind ik ook die aardig aan de prijs. Een Tado thermostaat is net zo duur.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Jeroens93 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:06:
Round connected is inderdaad een mooie 1 op 1 oplossing, al vind ik ook die aardig aan de prijs. Een Tado thermostaat is net zo duur.
True maar een bij een tado heb je ook een abbo nodig voor alle functionaliteit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.