Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compact NAS/Server systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 19:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
NAS/server systeem. Ter vervanging van huidige 4 bay NAS en intel NUC zodat alles in 1 zit ipv 2 losse systemen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 800 euro. Maar liefst goedkoper

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4x WD red schijven

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De voeding die ik heb geselecteerd is vrij groot voor een compact systeem. Dit is vanwege de 6 3,5 inch schijven die er mogelijk inkomen (voorlopig 2) Het moederbord heb ik geselecteerd op 2x LAN

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren voor merken. Goed en degelijk is belangrijker

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Server/NAS komt in een rack in de huiskamer. Stilte is dus van groot belang. Hoor dan ook graag of bijvoorbeeld een betere CPU fan aan te raden is.

Ga je overklokken?
Nee niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een lijstje samengesteld in de pricewatch en hoor eigenlijk graag of er betere opties zijn op basis van ervaring. Ik wil zoveel mogelijk schijven kwijt kunnen maar hou ook van een compacte form factor. Vandaar dat ik bij deze case uit kwam.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-8100 Boxed€ 114,20€ 114,20
1MoederbordenASRock H370M-ITX/ac€ 108,-€ 108,-
1BehuizingenFractal Design Node 304 Zwart€ 76,-€ 76,-
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16€ 91,63€ 91,63
1Voedingenbe quiet! Dark Power Pro 11 650W€ 154,22€ 154,22
1Solid state drivesSamsung 860 EVO m.2 500GB€ 83,-€ 83,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 627,05

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:02
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W is meer dan zat. Heeft 8x sata dus meer dan voldoende aansluitingen.

3200 MT/s geheugen is zinloos op H370 want sneller dan 2666 gaat het nooit lopen. pricewatch: HyperX Fury black HX426C16FB3K2/16

SSD naar kan naar pricewatch: Corsair Force MP510 480GB Iets goedkoper en flink sneller (al is dat laatste waarschijnlijk niet van belang).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben benieuwd waarom alles in 1 moet? Welke "server" taken wil je afhandelen? En tenzij ik verkeerd lees kan je niet 6x SATA & 1x M.2 tegelijk gebruiken. Laatstgenoemde "shared" namelijk poort SATA3_1?
*If M2_1 is occupied by a SATA-type M.2 device, SATA3_1 will be disabled.
https://www.asrock.com/mb...c/index.asp#Specification

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
En waarom pak je de 8100 en niet de 9100? Kosten toch hetzelfde, waarom zou je dan niet voor de nieuwste gaan?

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 19:12
De huidige setup neemt nogal wat ruimte in. Ik zocht ook meer naar een nieuw hobby projectje en wil gaan knutselen met UNraid of bijvoorbeeld freenas.

Daarnaast zou iets dat stiller is dan de huidige synology ook op prijs worden gesteld aangezien alles in de huiskamer moet staan wegens ruimte gebrek.

"server taken": Plex voornamelijk naar 2 clients in huis en 2-3 buitens huis. Verder nog wat andere taken zoals NZB uitpakken/repairen wat best intensief is.

De synology is hier te traag voor die trekt het niet om alles tegelijk te doen. Vandaar dat de intel nuc erbij is gekomen. Die wil ik gaan inzetten als werkstation.

Dat van die m.2 en sata poort had ik geen rekening mee gehouden. Is er een alternatief wat beide kan maar nog wel met 2x LAN?

[ Voor 9% gewijzigd door Kasper1985 op 29-03-2020 14:54 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:02
Sata controller in het PCI-e slot doen.
Pagina: 1