Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
NAS/server systeem. Ter vervanging van huidige 4 bay NAS en intel NUC zodat alles in 1 zit ipv 2 losse systemen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 800 euro. Maar liefst goedkoper
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4x WD red schijven
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De voeding die ik heb geselecteerd is vrij groot voor een compact systeem. Dit is vanwege de 6 3,5 inch schijven die er mogelijk inkomen (voorlopig 2) Het moederbord heb ik geselecteerd op 2x LAN
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren voor merken. Goed en degelijk is belangrijker
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Server/NAS komt in een rack in de huiskamer. Stilte is dus van groot belang. Hoor dan ook graag of bijvoorbeeld een betere CPU fan aan te raden is.
Ga je overklokken?
Nee niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een lijstje samengesteld in de pricewatch en hoor eigenlijk graag of er betere opties zijn op basis van ervaring. Ik wil zoveel mogelijk schijven kwijt kunnen maar hou ook van een compacte form factor. Vandaar dat ik bij deze case uit kwam.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
NAS/server systeem. Ter vervanging van huidige 4 bay NAS en intel NUC zodat alles in 1 zit ipv 2 losse systemen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 800 euro. Maar liefst goedkoper
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4x WD red schijven
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De voeding die ik heb geselecteerd is vrij groot voor een compact systeem. Dit is vanwege de 6 3,5 inch schijven die er mogelijk inkomen (voorlopig 2) Het moederbord heb ik geselecteerd op 2x LAN
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren voor merken. Goed en degelijk is belangrijker
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Server/NAS komt in een rack in de huiskamer. Stilte is dus van groot belang. Hoor dan ook graag of bijvoorbeeld een betere CPU fan aan te raden is.
Ga je overklokken?
Nee niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een lijstje samengesteld in de pricewatch en hoor eigenlijk graag of er betere opties zijn op basis van ervaring. Ik wil zoveel mogelijk schijven kwijt kunnen maar hou ook van een compacte form factor. Vandaar dat ik bij deze case uit kwam.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3-8100 Boxed | € 114,20 | € 114,20 |
| 1 | Moederborden | ASRock H370M-ITX/ac | € 108,- | € 108,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 304 Zwart | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 | € 91,63 | € 91,63 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Dark Power Pro 11 650W | € 154,22 | € 154,22 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO m.2 500GB | € 83,- | € 83,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 627,05 | ||