Gamen op Wifi verbinding oplossen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartblitz
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-01-2024
Dag,

Ik kom niet meer tot oplossingen voor mijn probleem, maar misschien is op dit forum nog iets te vinden.
Het probleem:

Ik game nu (op PC) op een Wifi verbinding. In ons huis is maar 1 internetpoort, en deze is verbonden met een wifi versterker, die nog verder gaat naar het kantoor van mijn vader waar de router pas staat.
Bij sommige games heb ik nu laatst het probleem dat er hele hoge ping spikes komen, en dit zorgt er soms ook voor dat ik onverstaanbaar ben voor vrienden op discord terwijl we in een potje zitten.
Ik heb al geprobeerd om een powerline aan te sluiten, maar dit verzwakte mijn verbinding alleen maar omdat ik die alleen kan aansluiten op onze wifi versterker en niet op de router(deze zit te ver weg).

Ik heb nu een TP link Internetkaart in mijn pc, maar ik vroeg me af of er enige mogelijkheid is om een ethernet verbinding te krijgen naar mijn pc, zonder kabels trekken(dit mag niet van mijn ouders) of powerline.

Alvast bedankt! :)

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 13:30
Verhoogde latency is inherent aan WiFi. De enige echte oplossing voor je probleem is een directe bekabelde aansluiting van jullie modem/router naar je PC. Ook powerline adapters gaan weinig helpen, zeker niet als de eerste link van die verbinding ook via WiFi gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-06 23:58
Ligt er wellicht al een coax kabel van de router naar iets wat in de buurt is van je computer die niet gebruikt wordt?

MOCA kan je anders wellicht gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartblitz
Nee, ik heb hier bij mijn pc geen coax kabel liggen :(

Een direct bekabelde verbinding gaat niet werken, omdat mijn pc boven op mijn kamer staat en de versterker beneden op de begane grond. Dit is een kabelafstand van ongeveer 30 meter, en een losse kabel door het huis zit ik niet op te wachten.

Andere mogelijke oplossingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Enige optie die je dan nog over houdt is zorgen voor een beter WiFi signaal. Dus plaats een beter accesspoint waar je aanzit.

Maar in veel gevallen blijft ook dat behelpen. Een kabel is altijd de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartblitz
Zou een draadloze router een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Alleen als die een beter WiFisignaal heeft ten opzichte van wat je nu hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allicht kan het helpen om mogelijkheden te verzinnen als je exact aangeeft welke WiFi-apparaten en welke bekabeling nu wel in huis aanwezig is...

- wat is "1 internetpoort"? Welke internetprovider hebben jullie en welk apparaat (modem, NTU etc) hebben jullie daarvan in huis? Exacte merk+type?
- welke "een wifi versterker" staat er (merk+type)?
- welke router staat er op kantoor van je vader (merk+type)?
- welke "TP link Internetkaart" heb je exact (niet snelheidsaanduiding ("AC1200!!!!!") maar modelnr ("Archer T4E" oid)?
- hoe is alles exact onderling aangesloten? Het is niet evident dat een router *achter* een ander apparaat hangt, aangezien een router je thuisnetwerk met het internet verbindt.
- hoe ziet het huis eruit? waar zijn de muren en/of vloeren tussen jouw PC en de "wifi versterker" cq "router" van gemaakt?

Mogelijk kun je met andere instellingen (of domweg met andere band verbinden) zonder aanschaf van andere apparaten toch een betere verbinding bewerkstelligen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
Bartblitz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:36:
zonder kabels trekken(dit mag niet van mijn ouders)

Alvast bedankt! :)

Bart
ik neem aan dat je als jeugdige gamer geen random gaten mag boren door het huis enzo... dat zou ik als ouder ook niet willen...

maar misschien is er wel een tv aansluiting op een van de kamers op het 1e verdieping ? als dat zo is zou in principe elke bekwame electricien deze kunnen opnieuw doortrekken tesamen met een vaste kabel, en dan een accespoint op de kamer waar die uitkomt... dan word iedereen op het 1e verdiep daar blij van

(grote kans dat ie dan geen intern verkeer heeft met je prive router, dus of printen werkt is een 2e verhaal.. )

dan word er niks gehakt, geboord ,geslepen etc.. ben je enkel wat centen kwijt aan kabel , vakbekwame monteur en een inbouwdoosje
en zelfs al zit ie dan "aan de verkeerde kant van de muur" , dan kan wifi alsnog prima werken, het zijn vaak betonplaten tussen verdiepen die het meeste dempen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartblitz
Nee, wij hebben geen TV thuis.
En het probleem ligt niet aan mijn snelheid, maar gewoon puur dat het een wifi verbinding is. Ik heb namelijk gewoon op speedtest 60-70 mbit download en 70-80 mbit upload.

Tevens heb ik dit probleem alleen bij Fortnite en Apex:legenda. Bij bijvoorbeeld Rainbow Six siege heb ik dit probleem helemaal niet en heb ik laagst mogelijke ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:21
Heb je de problemen pas sinds kort ? Schijnt dat de laatste windows update dit soort problemen kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartblitz
Ja, een week geleden had ik dit probleem eigenlijk helemaal niet. Ik heb wel een windows update gedaan, misschien dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lees de post van dion_b nog eens door en beantwoord die eens. Dan kunnen we je wellicht verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:21
TS geeft aan dat de verbinding prima is, alleen bepaalde games hebben er last van. Het heeft ook gewerkt. niet het meest waarschijnlijke dan dat het aan de infrastructuur ligt. Lijkt mij dan ?

edit : link naar win 10 issue
https://www.windowslatest...0-has-a-internet-problem/

[ Voor 26% gewijzigd door MEN-O op 28-03-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartblitz
De muren in ons huis zijn gewoon van kalkzandsteen.
In ons huis hebben we een witte KPN Wifi versterker, deze is overigens niet meer verkrijgbaar.
Verder weet ik niet wat het router type is.

Zoals MEN-O al zegt, het ligt niet aan een zwakke verbinding. Ook speelt het bijvoorbeeld geen rol in R6S, maar wel in Fortnite bijvoorbeeld, terwijl mijn internetverbinding gewoon best hoog is.

Ik denk dan dat het een Windows update issue is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:47
Het probleem met die Windows update treedt op bij proxy verbindingen. Verbind jij via een proxy? Zo nee dan is de Windows update waarschijnlijk niet het probleem.

Als het probleem bij specifieke games wel optreedt en bij andere niet dan kan het probleem buitenshuis liggen (of bij het tijdstip waarop je speelt (ervan uitgaande dat je spellen altijd op verschillende delen van de dag speelt)). Dan zou een server in de netwerk route traag kunnen reageren. Dat kun je nagaan met een traceroute. Om een trace route te doen moet je command prompt opstarten en een traceroute naar de game server doen waarmee je verbonden. Je typet in tracert en een spatie en dan de url van de server.

Het zou verder handig zijn als je meer informatie gaf zoals dion_b vroeg.

Een kabel is een goede oplossing. Een ethernetpoort kan 100m kabel aansturen dus afstand is geen probleem. Werk de kabel netjes weg door deze slim te laten lopen en kabelgootjes te gebruiken. Doe dit in overleg met je vader om het netjes te doen. Zie ook Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 voor inspiratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 08:32
Bartblitz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:13:
De muren in ons huis zijn gewoon van kalkzandsteen.
In ons huis hebben we een witte KPN Wifi versterker, deze is overigens niet meer verkrijgbaar.
Verder weet ik niet wat het router type is.

Zoals MEN-O al zegt, het ligt niet aan een zwakke verbinding. Ook speelt het bijvoorbeeld geen rol in R6S, maar wel in Fortnite bijvoorbeeld, terwijl mijn internetverbinding gewoon best hoog is.

Ik denk dan dat het een Windows update issue is..
Wij denken ook van alles, maar je weigert om verder gedetailleerde informatie over je setup te geven, hoewel dat al meerdere malen gevraagd is.
Ik denk dat je dit zo dus niet gaat oplossen.
Mijn (totaal ongefundeerde) advies: trek gewoon wel een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:33
Zou je het eens kunnen testen door de pc tijdelijk bekabeld aan te sluiten in het kantoor van jouw vader?

Zou je daarnaast ook eens deze speedtest kunnen doen, en de resultaten (inclusief bufferbloat) hier posten:
http://www.dslreports.com/speedtest ; dit zowel via jouw pc over wifi, als een pc die bekabeld aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartblitz
Bedankt voor jullie reacties, maar het probleem heeft zich al opgelost.
Ik bleek de nieuwste windows versie nog niet te hebben, en nadat ik deze had geinstalleerd heb ik geen last meer van ping drops

Erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:33
Bartblitz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:11:
Bedankt voor jullie reacties, maar het probleem heeft zich al opgelost.
Ik bleek de nieuwste windows versie nog niet te hebben, en nadat ik deze had geinstalleerd heb ik geen last meer van ping drops

Erg bedankt!
Dan heb je naar verwachting te maken gehad met een driver issue.Ik heb dat soort gedragingen wel eens vaker gezien met intel drivers.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Pagina: 1