Met de nieuwe vr game: half-life Alyx, wordt het misschien toch eens tijd om mijn pc te upgraden vervangen en een vr-bril aan te schaffen. Nu is het jaren geleden dat ik nog deftig onderzoek heb gedaan naar hardware, vandaar mijn post. Ik heb alvast iets in gedachten, sterk gebaseerd op de BBG.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
VR games, beetje warzone, paar oudere games als WWII, voor de rest niets noemenswaardig. Misschien ook wel 4k streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had gedacht om rond de 2500€ te blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien wel wat sata schijven voor pure opslag. Muizen en toetsenborden blijven. Maar voor de rest eigenlijk een heel nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
En goede grafische kaart is volgens mij het belangrijkste. Vandaar ook de helft van het budget naar daar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk natuurlijk. Maar het moet vooral deftig draaien.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Past alles wel goed samen? Is de voeding geen overkill (ok, misschien is de voeding wel een beetje overkill maar is dat niet handig voor latere uitbreiding?) Is de CPU wel voldoende? Zijn er betere opties? Is de m2 wel een meerwaarde, pak ik niet beter 2tb sata?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
VR games, beetje warzone, paar oudere games als WWII, voor de rest niets noemenswaardig. Misschien ook wel 4k streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had gedacht om rond de 2500€ te blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien wel wat sata schijven voor pure opslag. Muizen en toetsenborden blijven. Maar voor de rest eigenlijk een heel nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
En goede grafische kaart is volgens mij het belangrijkste. Vandaar ook de helft van het budget naar daar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk natuurlijk. Maar het moet vooral deftig draaien.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Past alles wel goed samen? Is de voeding geen overkill (ok, misschien is de voeding wel een beetje overkill maar is dat niet handig voor latere uitbreiding?) Is de CPU wel voldoende? Zijn er betere opties? Is de m2 wel een meerwaarde, pak ik niet beter 2tb sata?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 227,90 | € 227,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio | € 1.289,90 | € 1.289,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Dark Base 900 (Zwart) | € 168,50 | € 168,50 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 74,55 | € 74,55 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2Z3200C16 | € 178,80 | € 178,80 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 124,55 | € 124,55 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 174,91 | € 174,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.543,91 | ||