Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kellso
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-05 02:58
Ik wil een 40 / 43 inch 4K tv kopen ter vervanging van het 2e scherm (32 inch tv) op mijn bureau, 43 inch past gelukkig.
De TV zal worden gebruikt voor consoles zoals de Switch en PS4 dus ik wil graag een TV met goede upscaling.
Ook zal de TV worden verbonden met mijn PC en zal ik er films op kijken (Hopelijk kan HDR met een Vega 56?)
Ik zag op Amazon.de dat er een aantal goedkope 4K TCL TV's waren, zijn die aan te raden?
Welke TV zou jij mij aanraden?
Mijn budget is max zo'n 500 euro.

Alvast hartstikke bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:03

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

4K TV of monitor?
Misschien heb je hier wat aan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kellso
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-05 02:58
Alleen de Samsung is in Nederland te verkijgen en het lijkt een goede tv maar ik wilde kijken of er misschien betere opties waren :)
Daar had ik zeker wat aan,ik besloot dat een TV het beste voor mij was en dat 40/43 inch goed was (groter kan helaas toch niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Upscaling wordt gedaan door de beeldprocessor en die is over het algemeen bij goedkope tv's vergelijkbaar. Philips gebruikt bij de 7 serie een P5 beeldprocessor die ze ook bij hun duurdere tv's gebruiken. Daarnaast heb je nog de Panasonic GXW804 die de bekende HCX beeldprocessor gebruikt. Puur voor upscaling verwacht ik daar de beste resultaten, maar het verschil zal niet groot zijn met de anderen.

Met jouw budget en wensen zou ik je deze GX830E aanaarden (= een GXW804 met andere kleur/voet). Ondersteund HDR10+ én Dolby Vision. Nog belangrijker in dit segment is de unieke Dynamic Tone Mapping feature. Dit zorgt dat HDR-beelden gematched worden aan de capaciteiten van de tv. In dit segment betekent dat de minste beeldproblemen bij HDR én het beste HDR-beeld, omdat de specs bij 40/43'' tv's eigenlijk niet toereikend zijn voor HDR. Reviews: HDTVtest, AVforums, HWinfo en FWD.

TCL tv's zijn prima VA tv's voor het geld, met lage input lag, maar moet je als SDR-only tv's beschouwen. De Panasonic kan het meest met HDR in dit segment en is waarschijnlijk ook de beste tv in dit formaat. Door het VA-paneel zijn de kijkhoeken wel mager, maar dat hebben de TCL's ook. Een 43'' Samsung kan zowel VA als PLS zijn en zou ik je om die reden die niet aanraden, tenzij je een 40'' neemt die zijn wel altijd VA. Voor brede kijkhoeken ten koste van contrast, kan je naar de PUS7304 of UM7100 met IPS-paneel kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door benbaba op 26-03-2020 16:21 ]