Mijn vraag
Sinds vandaag vertoont mijn PC kuren. Deze heb ik vorig jaar samengesteld. CPU, MoBo, geheugen, koeler en SSD nieuw, GPU en voeding gebruikt. De PC heeft een half jaar lang zonder problemen gedraaid.
Sinds vandaag viel de PC af en toe uit. Steeds vaker. tot hij nu vanavond helemaal niet meer opstart. Ik heb nog één maal het Bios logo gezien, en nu doet hij niets meer. Het systeem start op, alle fans draaien, netwerkconnectiviteit leds branden, lampjes van de powerswitch branden, maar de schermen schieten meteen in de standby modus.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hynix 8GB DDR4 2666 (niet in pricewatch)
Hynix SC311 128GB M2 SSD (niet in pricewatch)
Een paar externe 3,5" HDD's
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle niet noodzakelijke apparatuur afgekoppeld. Geen resultaat
Alle HDD's afgekoppeld. Geen resultaat
GPU er uitgehaald, en schermen op onboard videokaart aangesloten. Geen resultaat.
Helaas heb ik mijn PC sleutel hobby al lange achter mij gelaten, en heb dus geen reserve voedingen of wat dan ook.
Hoe kan ik achterhalen wat er misgaat. kan ik de voeding doormeten? multimeter is aanwezig.
Sinds vandaag vertoont mijn PC kuren. Deze heb ik vorig jaar samengesteld. CPU, MoBo, geheugen, koeler en SSD nieuw, GPU en voeding gebruikt. De PC heeft een half jaar lang zonder problemen gedraaid.
Sinds vandaag viel de PC af en toe uit. Steeds vaker. tot hij nu vanavond helemaal niet meer opstart. Ik heb nog één maal het Bios logo gezien, en nu doet hij niets meer. Het systeem start op, alle fans draaien, netwerkconnectiviteit leds branden, lampjes van de powerswitch branden, maar de schermen schieten meteen in de standby modus.
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-8500 Boxed | € 243,82 | € 243,82 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B360M-A | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic M12II Evo 520W | € 64,90 | € 64,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 386,62 | ||
Hynix 8GB DDR4 2666 (niet in pricewatch)
Hynix SC311 128GB M2 SSD (niet in pricewatch)
Een paar externe 3,5" HDD's
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle niet noodzakelijke apparatuur afgekoppeld. Geen resultaat
Alle HDD's afgekoppeld. Geen resultaat
GPU er uitgehaald, en schermen op onboard videokaart aangesloten. Geen resultaat.
Helaas heb ik mijn PC sleutel hobby al lange achter mij gelaten, en heb dus geen reserve voedingen of wat dan ook.
Hoe kan ik achterhalen wat er misgaat. kan ik de voeding doormeten? multimeter is aanwezig.