Lasersnijden kleine oplage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:09
Voor een zelfgemaakte Zigbee knop van DIYRuz wil ik een klein plaatje laten laser of watersnijden. Het plaatje kan van aluminium, rvs of kunststof zijn. Weet iemand een goede plek om dit in zeer kleine (1-4 stuks) oplage te laten doen? Het heeft geen haast, dus mag eventueel uit China komen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q89U7VxZGEtbDyoWDQoLvtSFQCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RemnPwChlhu6EY7qHwonPa7R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1277286

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

https://www.waterstraalsnijtechniek-bemmel.nl/

geen banden mee maar die doet kleine oplage`s let op nooit je tekening verschalen bij hem ;)

euhmmmm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor die vierkante knopjes in een paneel?

Dat zou ook een cnc frees met een 1mm freesje moeten kunnen en je kunt ook een vierkante gatenzaag gebruiken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:24
Ziet er redelijk simpel uit. Is het niet gewoon een idee om je ontwerp uit te printen op een sticker en met een figuurzaagje + plexiglas aan de gang te gaan? Is denk ik net zo makkelijk en een stuk goedkoper, tenzij je een fablab in de buurt hebt. Daar kun je vaak voor een uurtje een laser 'huren'. Dit hoeft dan niet meer dan 20 euro te kosten. Dit 3d printen is misschien minder mooi, maar kost zelfs nog minder. Ligt een beetje aan welk eindresultaat je verwacht.

Voor werk heb ik ook wel vaker dingen laten laseren, maar de meeste commerciële bedrijven rekenen toch al gauw tussen de 25-50 euro start-up kosten en dan verwacht ik dat je met een paar simpele plaatjes al snel op rond de 100 euro uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Makerslab in de lokale bieb?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Je hebt in iedere regio wel een fablab/makerspace zitten waar je tegen soepele tarieven zulke apparaten kan gebruiken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

zynex schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:51:
Ziet er redelijk simpel uit. Is het niet gewoon een idee om je ontwerp uit te printen op een sticker en met een figuurzaagje + plexiglas aan de gang te gaan? Is denk ik net zo makkelijk en een stuk goedkoper, tenzij je een fablab in de buurt hebt. Daar kun je vaak voor een uurtje een laser 'huren'. Dit hoeft dan niet meer dan 20 euro te kosten. Dit 3d printen is misschien minder mooi, maar kost zelfs nog minder. Ligt een beetje aan welk eindresultaat je verwacht.

Voor werk heb ik ook wel vaker dingen laten laseren, maar de meeste commerciële bedrijven rekenen toch al gauw tussen de 25-50 euro start-up kosten en dan verwacht ik dat je met een paar simpele plaatjes al snel op rond de 100 euro uit.
20 gaatjes maal 4 panelen is 80 gaatjes met een figuurzaagje in plexiglas zagen, zou ik zeker niet kwalificeren als net zo makkelijk als iets tekenen en een strak resultaat opgestuurd krijgen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:02
Geen verdere ervaring mee en ik ben geen mechaan, maar ken deze jongens toevallig uit de buurt: https://www.247tailorsteel.com/nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Comp-Freak schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:35:
Geen verdere ervaring mee en ik ben geen mechaan, maar ken deze jongens toevallig uit de buurt: https://www.247tailorsteel.com/nl.
Volgens mij leveren deze alleen niet aan particulieren of hebben ze dat aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-07 13:04
Ziet er inderdaad niet complex uit. Normaal zou ik je aanbieden het even voor je te doen, maar gezien de situatie gaat dat lastig.

Wel wat tips:
Bij de laser cutter zeggen we altijd dat complexiteit gratis is. Een lasercutter kan naast snijden ook graveren, dus mocht je symbolen, lijntjes, schroefgaten enz nodig hebben, voeg ze vooral toe aan je ontwerp.

Input zal doorgaans DXF zijn, de meeste 3d CAD tools kunnen dat produceren, even als sommige tekenprogramma's. Denk daarbij aan de kerf van de laser. Afhankelijk van de machine, focus, enz. is dat ergens tussen de 0,05 en 0,4mm. Bij een kerf van 0,4mm gaat er dus 0,2mm aan beide zijdes van je lijntje weggesneden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 09:12
Ik zat er ook al even aan te denken. Alu plaat tot 6mm gaat prima met 2mm snijders, dus hoekjes net een 2mm radius. Dat kan afhankelijk van de knoppen prima zijn, of niet. RVS moet volgens kenners ook goed snijden, zelf nog geen ervaring mee. Kunstof moet prima gaan met de juiste snelheid, moet ik nog testen. Ik heb wel plexiglas liggen om een test paneel te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 20:36
Praktisch elke makerspace/lasersnij toko kan dit zo uitsnijden uit acrylaat. Dat is veel sneller (en dus goedkoper) dan frezen.
Er zijn zelfs enkele tweakers met een lasersnijder; @Mortum .
Metaal is watersnijden waarschijnlijk het goedkoopst, al weet ik niet direct een bedrijf die dit voor particulieren doet.

[ Voor 11% gewijzigd door sjaakwortel op 25-03-2020 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomJans
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:54
Uit acrylaat kan ik het voor je snijden stuur me maar een berichtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13
Is 3D printen geen optie ?, dan kan je al snel een prototype hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Ik ga het eens proberen te printen, leek me zelf mooier om een ander materiaal te hebben, bijvoorbeeld iets transparants of aluminium. Ik ga het eens proberen bij https://snijlab.nl/nl en kwam zelf nog https://www.formulor.de/ tegen.

Bedank voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je het print, vlak schuurt en een deklaag erop spuit kan je bv een chroomverf gebruiken voor de gepolijste aluminium look.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Heeft @Koffie geen laserdinges?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:40

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

nope, geen idee waarom je denkt van wel eerlijk gezegd?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Koffie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:42:
[...]

nope, geen idee waarom je denkt van wel eerlijk gezegd?
Wie is dan die gast op de vele Tweakers events met een laser machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik denk dat 3D printen de makkelijkste oplossing is. Zoals eerder vermeld, vullende primer en schuurpapier, en dan meerdere lagen verf. Dat doet echt wonderen!

https://rigid.ink/blogs/news/how-to-finish-your-3d-prints

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Mavamaarten schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:58:
Ik denk dat 3D printen de makkelijkste oplossing is. Zoals eerder vermeld, vullende primer en schuurpapier, en dan meerdere lagen verf. Dat doet echt wonderen!

https://rigid.ink/blogs/news/how-to-finish-your-3d-prints
Als het gewoon een simpel plat plaatje is met gaten heb je weinig schuren er aan, zeker als deze op glas geprint wordt, dan heb je alleen de kopse kanten, of ga je de gehele behuizing maken ?
en als je in een kleur print die je wilt hebben, dan heb je ook geen last als deze bij gebruik beschadigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

absrnd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:26:
[...]

Als het gewoon een simpel plat plaatje is met gaten heb je weinig schuren er aan, zeker als deze op glas geprint wordt, dan heb je alleen de kopse kanten, of ga je de gehele behuizing maken ?
en als je in een kleur print die je wilt hebben, dan heb je ook geen last als deze bij gebruik beschadigd :)
Ik was aan een hele behuizing aan het denken, idd. Aan een simpel plaatje ga je inderdaad weinig/geen schuurwerk hebben als je op glas print. Hoewel je de printlijnen nog steeds gaat zien, en na een verflaagje niet.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:42
Mavamaarten schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:32:
[...]

Ik was aan een hele behuizing aan het denken, idd. Aan een simpel plaatje ga je inderdaad weinig/geen schuurwerk hebben als je op glas print. Hoewel je de printlijnen nog steeds gaat zien, en na een verflaagje niet.
Op de boven en onderkant zie je ook nog wel printlijnen hoor met alleen een laagje verf.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Mavamaarten schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:32:
[...]

Print dan wel met ABS of PETG (iets harder), dat schuurt stukken beter dan PLA :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Koffie
PcDealer schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Wie is dan die gast op de vele Tweakers events met een laser machine?
Ik weet het weer! @Mortum *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
absrnd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Print dan wel met ABS of PETG (iets harder), dat schuurt stukken beter dan PLA :)
Hmm helaas heb ik alleen maar PLA (ben net begonnen met de 3d print verslaving...) Iemand toevallig een tip om van een DXF naar STL te gaan? Anders ga ik het zelf maken in Fusion..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
peligro2k schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:29:
[...]

Hmm helaas heb ik alleen maar PLA (ben net begonnen met de 3d print verslaving...) Iemand toevallig een tip om van een DXF naar STL te gaan? Anders ga ik het zelf maken in Fusion..
https://anyconv.com/nl/dxf-naar-stl-omzetten/

En dan in je slicer nog dikte geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Thanks, die had ik al geprobeerd maar dan komt er een geheel vermangeld ontwerp uit. Ik ga het wel zelf tekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
A oke, gelukkig is het niet complex om zelf te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 20:36
absrnd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:50:
[...]

ABS en PETG zijn juist zachter dan PLA, wel een stuk taaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
peligro2k schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:29:
[...]

Wat ik lees, kan je een DWG importeren in Fusion, en dan kan je deze extruden tot een volume.
sjaakwortel schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:57:
[...]

ABS en PETG zijn juist zachter dan PLA, wel een stuk taaier.
PLA heeft een hele lage vervormingstemperatuur, dat betekend dat als je gaat schuren, je schuurpapier heel snel volloopt, en je dan alleen aan het polijsten bent, dan helpt alleen waterproof schuurpapier, maar dat wordt een klieder zooi :)

En PETG is ook heel taai.

[ Voor 30% gewijzigd door absrnd op 26-03-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:34

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Lever die bierpul dan maar weer in als je mij zo snel vergeet :+

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava