Toon posts:

4790K + 980 nog werkbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan volgende PC gratis krijgen, kan ik hier nog iets mee of kijk ik voor een recente build?

i7-4970K
GTX 980 (Asus strix?)
24GB RAM
SSD 500gb Samsung EVO 850

Ik heb al gevonden dat ik niet hoger kan dan een 5th gen CPU op het huidige bord.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2020 08:49 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@Verwijderd, ik heb je vraag even afgesplitst, want, zoals in de topicwaarschuwing staat is [Feedback] Best Buy Guide systemen niet voor persoonlijk advies.

Nee, je kunt hier helemaal niets mee, geef maar meteen door aan mij :+.

Zonder gekheid, je kunt hier nog prima dingen mee, maar het ligt er maar net aan wat je ermee wil. Daarnaast snap ik
Ik heb al gevonden dat ik niet hoger kan dan een 5th gen CPU op het huidige bord.
niet, want er zijn geen moederborden waar je een 4970K én een 5xxx serie processor op kwijt kunt, dus voor de volledigheid, wat heb je nog meer?

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:02
Om antwoord te geven op de vraag in de titel: ja. Voor de meeste huis, tuin en keukentaken is deze pc perfect (zeker als ie gratis is). Voor hardcore gamen misschien iets minder, al zal Full HD denk ik nog best gaan.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:57
Videokaart is nog wel snel genoeg. Die I7 moet ook zeker nog wel meekunnen. Opzich niet verkeerd.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:19

Soggney

Zeekomkommer

Ik zit op een gelijkaardige build nog 3k te gamen (3x full hd).

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-03 15:05
br00ky schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:59:
@Verwijderd, ik heb je vraag even afgesplitst, want, zoals in de topicwaarschuwing staat is [Feedback] Best Buy Guide systemen niet voor persoonlijk advies.

Nee, je kunt hier helemaal niets mee, geef maar meteen door aan mij :+.

Zonder gekheid, je kunt hier nog prima dingen mee, maar het ligt er maar net aan wat je ermee wil. Daarnaast snap ik
[...]
niet, want er zijn geen moederborden waar je een 4970K én een 5xxx serie processor op kwijt kunt, dus voor de volledigheid, wat heb je nog meer?
Volgens mij werken de paar Broadwell-S CPU's die Intel uitgebracht heeft wel op Z97/H97 moederborden, en niet op 80 serie moederborden (https://www.reddit.com/r/...one_used_broadwell_in_an/). Intel maakt al langer een zootje van sockets.

Maar doet er niet toe, tenzij de snelheid iGPU van belang is, is het helemaal zinloos om van een 4790K naar een 5775C te gaan, de 4790K is gewoon de beste CPU voor socket 1150. Er is nog het randgeval als je een applicatie hebt die veel baat heeft bij een grote cache omdat die Broadwells 128MB eDRAM hebben. Maar ik denk dat voor wie dat van belang is, niet bezig is met gratis systemen van 5 jaar oud en tegenwoordig beter kijkt naar Threadripper 3 :).

Mooi systeem om gratis te krijgen, is nog wel een paar 100 euro waard, maar ook wel niet heel veel meer dan dat. De GPU zit rond het niveau van een RX 5500XT of GTX 1650 Super, kaarten van €200.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Gratis is altijd goed, en je kunt er nog prima mee gamen op 1080p.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:06

Remi

Moo!

Ik had dezelfde setup maar heb vorig jaar de 980 vervangen door een 1080ti. Op 1440p waren er toch wel veel games die alleen speelbaar waren met low settings. Aangezien ik een graphicshoer 1e klas ben heb ik toen de GPU vervangen. Sindsdien kan ik bijna alles weer op high/ultra settings spelen.

Van tijd tot tijd kijk ik naar upgrades maar kom elke keer tot de conclusie dat ik bergen geld moet investeren voor een tiental procenten meer performance. Dus vooralsnog blijf ik bij m'n huidige bak tot ie kapot gaat of het echt niet meer kan bijbenen.

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-03 13:09
Prima PC, die i7 kan nog genoeg aan (heb hem zelf ook alleen draai hem met een 1070ti). Ik draai 1440p en dat gaat prima, maar ik hecht niet veel waarde aan ultra graphics :9

[ Voor 33% gewijzigd door invine op 25-03-2020 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank om deze te verplaatsen.
Om iets meer details te zien: https://www.userbenchmark.com/UserRun/25836649

Ik ben een 10-tal jaar uit game PC wereld en wil er graag terug mee beginnen, ik heb zonet even The Witcher 3 op ultra gezet en dit loopt goed. Natuurlijk kan ik niet mee met de 2019/2020 graphics maar denk dat het voorlopig wel doenbaar is.

Ben aangenaam verbaasd dat de CPU eigenlijk zo snel is.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-03 16:24

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Nice om gratis te krijgen. Zeker nog een capabel systeem maar als ik het moet kopen erg duur.
Pagina: 1