Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:42
Xtuv schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:46:
@Caayn De Android-app heeft dat soort functies niet. We testen ook nog op een ander toestel, maar een uitgebreide test van de prestaties doen we nu sowieso niet, omdat het nog een bèta is. Dat is meer iets voor als de dienst officieel uit is. Nu kunnen we daar nog geen conclusies aan verbinden.

Heb je zelf xCloud met meerdere devices getest?
Nee, ik zit niet de beta.

Ik kijk naar xCloud met een schuin oog vanwege de verbeteringen die het potentieel met zich mee brengt voor inhome streamen zoals Android wat nu eindelijk ondersteunt is :)

Mijn interesse voor diensten als xCloud, Stadia, Geforce Now, Shadow, etc. zelf is meer vanuit een tech oogpunt.

20 * 370wp @ SE7K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:12
Ik heb het nu getest op mijn Galaxy S10+ en Galaxy Tab S5e.

Wat ik merk in vergelijking met Google Stadia is dat ik bij xCloud regelmatig een "slecht wifi signaal icoon" in beeld krijg. Op dat moment verspring het beeld ook van de game. Dit terwijl ik naast een 5Ghz wifi zender zit met telefoon of tablet.

Hier had ik met Stadia geen last van in deze mate. Het is niet enorm storend maar het valt wel op. Ik ben nu bezig met World of Final Fantasy en deze game speelt lekker weg. Vooral omdat je niet zo afhankelijk bent van lag omdat het turn based is.

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

Ok, het is een beetje een haastklus geworden, omdat ik alles moest af hebben voordat Joep zijn middagdutje voorbij was. Maar in bovenstaand filmpje heb je een eerste impressie van de verschillen. Linksboven kun je zien wat de bandbreedte is. Op moment van filmen had ik een snelle test gedaan en kwam op 292Mb/s, dus er was nog wel wat ruimte over.

Maar een eerste indruk is dat er geen verschil is tussen beide opties, waarbij laadtijden en overall performance vrij gelijk zijn. Iets minder artifacts met de adapter misschien. Duidelijk dat de connectie aan de kant van Microsoft geknepen wordt.

@Xtuv @Caayn , misschien nog nuttig voor jullie.

[Voor 7% gewijzigd door Wom op 13-05-2020 16:15]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:12
@Wom Leuk! Ik had ook geen verschillen verwacht, zeker niet vanwege de gebruikte technieken, maar interessant om dat bevestigd te zien.

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

De streaming app heeft met de recente update een aantal nieuwe JSON files er bij gekregen. Deze worden gebruikt voor besturing zonder controller. Lijkt er op dat MS xCloud aan het klaarstomen is voor de volgende fase. Overigens zie je ook een aantal games in dat lijstje staan die nog niet in GamePass of de xCloud beta zitten op dit moment.

Star Wars: Jedi Fallen Order, Minecraft, Slay The Spire, Super Lucky's Tale en Street Fighter 4 zitten op dit moment nog niet in de preview. Kunt dus verwachten dat die ook naar GamePass komen (als ze er nog niet inzitten) en dus ook naar xCloud.

Bron: https://twitter.com/Developerrr_/status/1261116720413937664

[Voor 8% gewijzigd door Wom op 15-05-2020 09:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 16:46

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Cool. Touch Adaptation kit in de naam. Dat lijkt er dus inderdaad op dat er aangepaste glass controls gebruikt kunnen worden.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1Henk 'm!
Iemand hier al ervaring met de Razer Kishi toevallig? Dit lijkt me icm xCloud een goede combinatie te zijn, maar 90 euro is duurder dan een Xbox controller...

https://www.nedgame.nl/mo...dXTjGk6Cn66IaAgpiEALw_wcB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Wom geen ervaring maar staat al een tijdje op m’n lijstje. Weet nog dat deze destijds op de website van Razer de kleurcodering van de ABXY toetsen waren omgedraaid. A=rood en B=groen etc. Lijkt nu opgelost te zijn.

Vind het best prijzig, maar an de andere kant ook wel een mooi stukje hardware Echt ideaal voor XCloud. Is ook iets makkelijker mee te nemen lijkt me dan een controller en houder zoals we die nu gezien hebben en oa bij Microsoft voor 17€ te koop zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:30
@Worm zelfde hier deze staat ook al heel lang op mijn verlanglijstje.
Die het nu gewoon met een clipje van ali exres icm mijn xbox controller maar ik moet zeggen op mijn shield werkt het lekker hoor :D

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:07
@Ruudox Heb jij dan ook niet dat de spellen er niet uitzien op de Shield?

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

Anoniem: 337891

Bij mij werkt voor geen meter op een moto g7 power. (Dit is niet de snelste telefoon, noch heeft hij de beste wifi ontvanger.) Ik speel met een snelle internet verbinding op 5ghz wifi.

De verbinding lijkt niet goed genoeg om te streamen. Alles voelt stroperig door veel framedrops.

Zo erg vind ik het niet dat het niet goed werkt bij mij overigens. Controller + klip + telefoon is te zwaar voor mij on comfortabel te spelen en daarnaast zijn er betere lichaamshoudingen dan voorover gebukt turend naar een schermpje te bedenken. :)

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:30
@polopolo150 af en toe als er even eenverbinding probleem is.
Ik ga het binnen kort even testen met kabel
@Ruudox , ben benieuwd of je andere resultaten gaat hebben dan ik had :) (zie wat postings terug)

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02
Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:40:
Bij mij werkt voor geen meter op een moto g7 power. (Dit is niet de snelste telefoon, noch heeft hij de beste wifi ontvanger.) Ik speel met een snelle internet verbinding op 5ghz wifi.

De verbinding lijkt niet goed genoeg om te streamen. Alles voelt stroperig door veel framedrops.

Zo erg vind ik het niet dat het niet goed werkt bij mij overigens. Controller + klip + telefoon is te zwaar voor mij on comfortabel te spelen en daarnaast zijn er betere lichaamshoudingen dan voorover gebukt turend naar een schermpje te bedenken. :)
Ik heb ook de power versie maar die wifi snelheden zijn echt slechter dan slecht en zodra bluetooth aanheb zak het nog veel meer in :'(

Wifi 4.0 van een smartphone uit 2019 :')

Voor de rest een prima smartphone maar wifi chip is zo traag voor dit soort dingen

Anoniem: 337891

Amdwarrior schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:01:
[...]

Ik heb ook de power versie maar die wifi snelheden zijn echt slechter dan slecht en zodra bluetooth aanheb zak het nog veel meer in :'(

Wifi 4.0 van een smartphone uit 2019 :')

Voor de rest een prima smartphone maar wifi chip is zo traag voor dit soort dingen
Beste budget telefoon met grote batterij. Voor wat ik er normaal mee die is hij dikke prima (zeker voor 200 piek :)) Voor xcloud is het allemaal net niet. Ik ga morgen een usb-c internet verbinding aansluiten om te checken of dat beter werkt. Puur voor de test. Ik zie mezelf niet aan mijn docking station zitten gamen op een smartphone. :)

Acties:
  • +4Henk 'm!
Het artikel van Tweakers staat online, voor de mensen die niet veel op de FP komen: reviews: Project xCloud - Xbox-games spelen zonder Xbox

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:25
Een ochtend streaming achter de rug en ik ben er niet kapot van. Het laden van een spel duurde mij te lang af en er is merkbare lag in de gameplay. Ik ben ook veel te verwend met sneller laden door SSD's enzo.

Maar het is handig voor mensen die niet zonder Xbox games kunnen en de Windows 10 streaming app zal wel beter worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het laden en de laadtijd is wel een minpunt inderdaad, aangezien deze niet anders is dan op de huidige Xbox. Maar op de korte termijn zal dat hopelijk flink verbeteren als de XSX hardware zal worden toegepast. Wanneer dat precies is, moet echter nog bekend worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Geruchten zijn dat volgende maand de Windows client officieel wordt gepresenteerd. The Verge had al eerder een beta te pakken, maar lijkt er op dat men volgende maand meer gaat bekendmaken. Past ook wel bij de eerdere berichten dat men voor het einde van dit kalenderjaar de Windows-client er moest zijn.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wom schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:17:
Geruchten zijn dat volgende maand de Windows client officieel wordt gepresenteerd. The Verge had al eerder een beta te pakken, maar lijkt er op dat men volgende maand meer gaat bekendmaken. Past ook wel bij de eerdere berichten dat men voor het einde van dit kalenderjaar de Windows-client er moest zijn.
Hopelijk gaat de resolutie dan ook omhoog.
Exocet schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:35:
[...]

Hopelijk gaat de resolutie dan ook omhoog.
Ze zullen wel moeten zodra het beta/preview label er af gaat. Je concurrentie biedt 1080P/4K aan, dan kun je niet achterblijven. Al moet ik bekennen dat als ik de performanceverschillen zie die er nu zijn, op 720P, er op dat vlak ook nog wel wat verbetering nodig is. Al heb ik het idee dat sinds afgelopen weekend ik minder hapering of lag heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
Nieuwe games beschikbaar via xCloud. Net even snel gekeken en ik zag ze er ook al bij staan. Een van mijn all-time favorites zit er ook tussen, Arkham Knight. Als je die nog niet gespeeld hebt raad ik je die van harte aan!
The Project xCloud library continues to grow with five new games coming to the Android preview streaming service. Ori and the Will of the Wisps, Batman Arkham Knight, Mortal Kombat X, Pillars of Eternity and LEGO Batman 3: Beyond Gotham are all available to play in Project xCloud now.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:22
Ik ben sinds kort ook aan het testen met xcloud en vind dat ik nog best veel last van haperingen heb.
Nu zit ik te twijfelen om een nieuw mesh-netwerk aan te leggen. Misschien kan dat helpen. Draadloos streamen vanaf de xbox richting mijn surface pro gaat echter wel goed.

Zijn er hier mensen die al van hun xbox naar hun android telefoon streamen? Daarvoor moet je volgens mij de xbox in een previewstand zetten?
Er verschjinen berichten op Twitter dat de preview voor iOS is uitgebreid. Heb het zelf nog niet kunnen testen, maar zou wel goed nieuws zijn. Neem aan dat men de Halo-games wel al kan dromen inmiddels :)

Is overigens nog niet door MS zelf bevestigd, dus neem het met een kleine korrel zout.

[Voor 13% gewijzigd door Wom op 30-05-2020 20:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wom schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:49:
Er verschjinen berichten op Twitter dat de preview voor iOS is uitgebreid. Heb het zelf nog niet kunnen testen, maar zou wel goed nieuws zijn. Neem aan dat men de Halo-games wel al kan dromen inmiddels :)

Is overigens nog niet door MS zelf bevestigd, dus neem het met een kleine korrel zout.
Deze tweet had ik idd gezien. Als je de italiaanse website erbij pakt, kun je wel uit de Italiaanse providers kiezen, maar bij de keuze van het platform staat er Android of Altro bij mij. Nou heb ik geen vpn provider meer, dus het kan komen omdat ik vanaf een NL ip adres kom.

Ik zag overigens vanmiddag deze tweet van Tom Warren voorbij komen:

Dit gaat om de Mercury app welke volgens Tom iets met xCloud te maken heeft, echter is dat alweer tegen gesproken:

Overigens kreeg ik deze app ook te zien in mijn download wachtrij. En ik zit dus NIET in een preview/insiders of wat dan ook. Daar ben ik ruim een jaar of langer al uitgestapt vanwege het updaten midden op een avondje lekker gamen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

The Razer Kishi controller is the best way to experience Project xCloud

The Razer Kishi is an upcoming clip-on controller for Android phones, and it's the best way to experience Project xCloud yet.

JEZ CORDEN
9 Jun 2020

The Razer Kishi controller is a truly stunning device that defies years of poor-quality attempts to bring some real ergonomic control to mobile gaming.

While touch-based mobile gaming is truly massive, it's a hard leap to make for anyone that has played games using a real gamepad. The precision and, frankly, immersion is elevated with a gamepad since you're not hiding the screen by strumming your thumbs all over everything.

Therein lies my biggest gripe with Project xCloud, Microsoft's big upcoming game streaming service. As awesome as it is, playing games on phones with touch just isn't fun for me. It's even less fun when you're playing games on phones that weren't designed for phones.

Related: Full Razer Kishi review

With Nintendo Switch selling out faster than Nintendo can manufacture them, the market for truly ergonomic handheld gaming has never been healthier. It's that experience that emphasizes Project xCloud's biggest missing link — ergonomics. This is why the Razer Kishi is now the de-facto best way to experience Project xCloud, and probably mobile gaming in general.

Bron: WindowsCentral

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
Nog niet op pricewatch helaas. Is wel interessant om dit te gebruiken dan zo'n Aliexpress opzet stuk die ik nu gebruik.

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 20:48
polopolo150 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:21:
Nog niet op pricewatch helaas. Is wel interessant om dit te gebruiken dan zo'n Aliexpress opzet stuk die ik nu gebruik.
Op de website van Razer zelf kost het 90 euro voor android en 110 euro voor iOS. Vind ik persoonlijk veel geld als je al een controller met opzetstuk hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:30

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Microsoft will use its new Xbox Series X hardware in xCloud servers next year, and it provides some big performance gains for its cloud streaming efforts, particularly on the CPU side.
https://www.theverge.com/...e+Verge+-++All+Posts%2529

[Voor 32% gewijzigd door Miesjh op 18-06-2020 14:25]

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 13:20
Ik speel op een Xperia 1 ii en werkt opzich prima, veel soepeler dan ik dacht, maar ik heb wel vangwege mijn 21:9 scherm 2 zwarte balken naast mn game. Iemand een idee hoe dit om te zetten is naar 21:9? Of is dat wat het is op het moment? (moet zeggen dat ik al redelijk onder de indruk ben dus ach..)

Verder zit ik soms een beetje te hannessen met controllers. Ik gebruik XCloud vooral nu om buiten in de zon te gamen. Ga ik na een tijdje weer naar binnen, is het erg tof dat je gewoon op je tv verder kunt, maar ik moet dan altijd mijn controller weer opnieuw pairen met mn xbox. Ook om hem "los" te krijgen van mn telefoon moet ik bluetooth uitzetten, want met gewoon disconnecten connect ie gelijk weer met mn telefoon. Misschien meer een basic xbox vraag, maar hoe doen jullie dit? Heb het nu maar zo gedaan dat ik 1 controller voor xcloud heb en 1 voor xbox, en dat ik als ik local-coop wil maar iets meer moeite moet doen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@eswa , De nieuwe controller die bij de Series X komt, kan gebruikt worden met meerdere apparaten en kan die ook onthouden.
Gamers can also play on more devices including PC, Android, and iOS. We’re implementing Bluetooth Low Energy (BTLE) so that pairing to these devices is much easier. The new controller also remembers multiple devices so switching between them is more seamless.
Geen idee hoe dat dan werkt als je telefoon en XBox beide "in range" zijn van je controller en welke dan als eerste connect. Wellicht hebben ze daar nog wat voor gevonden. Verder kun je de Xbox Guide knop nu 6 seconden ingedrukt houden om je controller te disconnecten van je telefoon ipv BT uit te zetten.

https://news.xbox.com/en-...xbox-series-x-controller/

Op je eerste vraag heb ik geen antwoord.

• polopolo150
Interessant dat ze de Xbox Series S niet gebruiken. Gaan ze high framerate 4K dan waarmaken met Project xCloud in de toekomst?

Nu gebruiken ze ook een Xbox One S dus vandaar.

Had ook ergens gelezen dat ze meerdere sessies op een XSX konden voorzien. Dus drie sessies op 1080P bijvoorbeeld.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nav het artikel op de frontpage over xCloud en wat reacties in de comments over een iOS app en dat Apple streaming diensten niet toelaat op iOS. Wat is jullie idee daar over ?

Indien er geen xCloud app komt op iOS , dan zou ik daarvoor wel naar Android over willen stappen, maar dan wel een device zonder overbodige Android troep / cq Google diensten.

Aangezien Microsoft ook bezig is met Android devices, ben ik wel benieuwd wat daar op gaat draaien qua Android versie.

Zo'n device waar Panos Panay mee rond loopt, lijkt me wel wat. Glass controls op het onderste scherm, en spelen op het bovenste scherm als je het device in landscape mode houdt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dalim
MRE-Inc schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:42:
Nav het artikel op de frontpage over xCloud en wat reacties in de comments over een iOS app en dat Apple streaming diensten niet toelaat op iOS. Wat is jullie idee daar over ?

Indien er geen xCloud app komt op iOS , dan zou ik daarvoor wel naar Android over willen stappen, maar dan wel een device zonder overbodige Android troep / cq Google diensten.
xCloud preview is momenteel beschikbaar op iOS, alleen is het aantal deelnemers erg beperkt.
Wat ze na de preview met xCloud gaan doen.... Hetzelfde als met Stadia en GeForce Now denk ik: https://www.iculture.nl/n...n-google-stadia-verboden/ of https://9to5mac.com/2020/...ore-game-streaming-rules/

Dus vestig je hoop daar maar niet op, want dan ga je teleurgesteld worden ben ik bang.

Persoonlijk ben ik meer benieuwd naar wanneer xCloud naar Windows komt! Is daar al iets over bekend?
En hoe zit het met een verhoging van de streamingkwaliteit? Als xCloud de kwaliteit naar minimaal 1080p verhoogd maken ze het Stadia ook lastiger. Momenteel heeft Stadia met het huidig businessmodel nog enigszins bestaansrecht omdat het momenteel de enige dienst is wat in hoge kwaliteit streamt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dalim schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:02:
[...]

xCloud preview is momenteel beschikbaar op iOS, alleen is het aantal deelnemers erg beperkt.
Wat ze na de preview met xCloud gaan doen.... Hetzelfde als met Stadia en GeForce Now denk ik: https://www.iculture.nl/n...n-google-stadia-verboden/ of https://9to5mac.com/2020/...ore-game-streaming-rules/

Dus vestig je hoop daar maar niet op, want dan ga je teleurgesteld worden ben ik bang.

Persoonlijk ben ik meer benieuwd naar wanneer xCloud naar Windows komt! Is daar al iets over bekend?
En hoe zit het met een verhoging van de streamingkwaliteit? Als xCloud de kwaliteit naar minimaal 1080p verhoogd maken ze het Stadia ook lastiger. Momenteel heeft Stadia met het huidig businessmodel nog enigszins bestaansrecht omdat het momenteel de enige dienst is wat in hoge kwaliteit streamt.
Dat artikel van iculture had ik idd al een keer gelezen, vandaar mijn vraag ook hoe anderen er over denken. Ik vestig mijn hoop er idd niet op, maar waarom zou Microsoft tijd en geld steken in een iOS app die nu in preview is en exact doet wat dus niet mag wat in het iculture artikel beschreven staat ? Ik vind dat op zn minst vreemd.

Verder denk ik dat Apple er niet zo happig op is om 2 van grootste spelers op de tech markt kwijt te raken op hun platform. Wat nou als hierdoor Google en Microsoft besluiten om hun zoek applicaties of office applicaties te verwijderen uit de Apple app store om wille van het beschikbaar maken van hun game streaming services ? Niet dat ik verwacht dat Google en Microsoft dat gaan doen, maar het is natuurlijk niet uitgesloten.

Je ziet nu al dat Apple aan het afwijken is van hun stricte policies. Voorheen was het onmogelijk om 3rd party browsers te gebruiken op iOS. Nu zie je zelfs dat je in Carplay een andere standaard navigatie app kan instellen ipv Apple Maps. En er zijn nog wel meer van dat soort dingen waarin Apple moet veranderen van koers/mening tbv andere platformen willen ze mee blijven doen op de markt.

Het is natuurlijk ook niet zo dat ze de grootste zijn qua marktaandeel als het op mobiele devices aankomt. Android heeft ongeveer 80% van de markt in handen en dat kan alleen nog maar groeien als Apple zo star blijft doen.

Voor mij persoonlijk is het een reden om over te stappen. Mijn huidige iPhone is al compleet afgeschreven en zit al dik in zijn 3e jaar nu. Mocht Microsoft met een Android device ala de Surface zoals in bovenstaande afbeelding komen, dan kon ik die best wel eens gaan aanschaffen.

Ik vraag me overigens wel af waarom Google nog geen stappen heeft ondernomen om hun Stadia app beter te krijgen op iOS. Wellicht heeft dat ook nog te maken met het gebrek aan games op dat platform en zullen ze wellicht in een later stadia ;) als het meer gebruikers heeft, wel wat richting iOS gaan pushen. Al heeft Google er zelf ook wel weer baat bij om zoveel mogelijk gebruikers op Android over te laten stappen.

• Dalim
MRE-Inc schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:08:
[...]
Je ziet nu al dat Apple aan het afwijken is van hun stricte policies. Voorheen was het onmogelijk om 3rd party browsers te gebruiken op iOS. Nu zie je zelfs dat je in Carplay een andere standaard navigatie app kan instellen ipv Apple Maps. En er zijn nog wel meer van dat soort dingen waarin Apple moet veranderen van koers/mening tbv andere platformen willen ze mee blijven doen op de markt.

Het is natuurlijk ook niet zo dat ze de grootste zijn qua marktaandeel als het op mobiele devices aankomt. Android heeft ongeveer 80% van de markt in handen en dat kan alleen nog maar groeien als Apple zo star blijft doen.

Voor mij persoonlijk is het een reden om over te stappen. Mijn huidige iPhone is al compleet afgeschreven en zit al dik in zijn 3e jaar nu. Mocht Microsoft met een Android device ala de Surface zoals in bovenstaande afbeelding komen, dan kon ik die best wel eens gaan aanschaffen. .
Ik denk dat de browser en navigatiesystemen apps meer te maken heeft met potentiële anti-trust rechtzaken. Want die zouden geheid komen als ze langer die koers bleven varen.

Wat betreft gamestreaming, Apple heeft geen eigen dienst dus daar kunnen ze makkelijker strikte regels voor stellen waar niemand aan kan voldoen zonder dat ze van bijvoorbeeld de EC een rechtzaak tegen zich krijgen.

Daarnaast is Apple absoluut niet geïnteresseerd in marktaandeel, maar winst. Zelfs met hun 20% (afgaand op jouw 80% Android) smartphone marktaandeel harken ze jaar op jaar 95% tot 98% van de winsten binnen. Op Samsung na, is er geen enkele andere Android smartphonefabrikant die consistent winst maakt.

Als je geïnteresseerd bent in een Surface, waarom moet het persé een Surface op Android zijn? xCloud gaat ook gewoon op Windows komen, de vraag is alleen wanneer. Maar dat lijkt me een kwestie van maanden, niet jaren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ja dat anti-trus speelt ook nog mee idd. Had ik nog niet aan gedacht, maar goed punt !!

Geen idee hoe de EU daar naar kijkt en of het noodzakelijk is voor Apple om een eigen game streaming dienst te hebben alvorens de EU anti-trust stappen gaat maken of Apple er van gaat beschuldigen van misbruik van hun monopolie als dan niet vanwege het niet toelaten van andere game streaming diensten.

Die 80-20 verhouding was even natte vingerwerk, maar iets staat me nog bij dat dit ongeveer de verhouding was een aantal jaar geleden. Weet ook niet of Apple wel of niet geinteresseerd is in marktaandeel. Je ziet wel meer een verschuiving in hun aanbod iPhones en iPads. Waar ze voorheen 1 model hadden, hebben ze er nu meer om meerdere prijsklassen te voorzien en daarmee dus ook meer kopers te trekken. Niemand trapt meer in 1 iPhone van 1200 euro. Daar kwamen ze mee weg met de eerste 6 iPhones, maar nu niet meer.

Mbt je laaste alinea: het gaat mij om een telefoon en aangezien Microsoft gestopt is met Windows Phone ben ik dus genoodzaakt om een iOS of Android device te nemen als ik mobiel (via 4G) wil streamen met xCloud. Op een Windows device gaat het wel werken, maar mijn telefoon heb ik altijd bij me, mijn Surface Pro laptop niet. Daarom is het voor mijn nu wel van belang of iOS straks wel of niet zo strict blijft mbt cloud gaming apps gezien mijn iPhone eigenlijk eind dit jaar wel aan vervanging toe is. Ga ik dan investeren in een nieuwe iPhone waarmee ik weer 3 jaar wil gaan doen maar eventueel geen xCloud apps op kan draaien of switch ik dan naar Android ? En die telefoon op de foto is een Surface Duo met Android, dus vandaar de Surface benaming :)

• Dalim
MRE-Inc schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:05:

Mbt je laaste alinea: het gaat mij om een telefoon en aangezien Microsoft gestopt is met Windows Phone ben ik dus genoodzaakt om een iOS of Android device te nemen als ik mobiel (via 4G) wil streamen met xCloud. Op een Windows device gaat het wel werken, maar mijn telefoon heb ik altijd bij me, mijn Surface Pro laptop niet. Daarom is het voor mijn nu wel van belang of iOS straks wel of niet zo strict blijft mbt cloud gaming apps gezien mijn iPhone eigenlijk eind dit jaar wel aan vervanging toe is. Ga ik dan investeren in een nieuwe iPhone waarmee ik weer 3 jaar wil gaan doen maar eventueel geen xCloud apps op kan draaien of switch ik dan naar Android ? En die telefoon op de foto is een Surface Duo met Android, dus vandaar de Surface benaming :)
Oké, duidelijk! Ik kende dat toestel ook niet, zag er alleen een Windows logo op dus dacht automatisch aan een Surface toestel met Windows.
Je had eerder aangegeven geen Android telefoon met Google diensten (en andere bloatware) erop te willen. Die optie heb je officieel niet zover ik weet. Tenzij je een Chinees met een Chinese ROM koopt, maar dan heb je er weer Chinese troep op staan. Geen verbetering wat mij betreft :P

Echter ben je met Android wel heel vrij mbt tot welke software je erop laat staan of zet, zolang je bereidt bent te rooten. Met rooten kan je of alle overbodige apps eruit slopen, of een ROM erop zetten wat ze überhaupt niet heeft. Zonder root ben je helaas toch gebonden aan de Google troep, zelfs met een eventuele Microsoft Android waarschijnlijk. Tenzij ze de Amazon-weg inslaan, wat me onwaarschijnlijk lijkt.

Denk dat we nu weer on-topic moeten gaan voordat een Mod ons klappen komt geven :7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:30

Miesjh

Over the next few months, we will continue to share updates and information on our journey with Xbox Game Pass and Project xCloud. Next Thursday, July 23rd, please join us for the Xbox Games Showcase and at 10:00am PT on August 3rd, we'll share more updates on game development at Microsoft through Game Stack Live.
https://developer.microso...s/events/game-stack-live/

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 09:09
Ik vraag mij af of het mogelijk is om met 2 spelers te spelen. Dus co-op.

Er zijn namelijk veel multiplayer games aanwezig in de xCloud.
Maar ik krijg 2 xbox controllers niet gekoppeld via bluetooth aan mijn mobiel.

So, is this possible?
Royalty schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:23:
Ik vraag mij af of het mogelijk is om met 2 spelers te spelen. Dus co-op.

Er zijn namelijk veel multiplayer games aanwezig in de xCloud.
Maar ik krijg 2 xbox controllers niet gekoppeld via bluetooth aan mijn mobiel.

So, is this possible?
Online coop kan wel. Dus een iemand op Xbox en andere op xCloud. Kan zelfs op zelfde account. Maar op één device heb ik nog niet gezien. Maar moet technisch wel kunnen als je device twee controllers ondersteund. 1 bedraad en 1 bluetooth bijvoorbeeld?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:54

TheVMaster

Moderator WOS
Wom schreef op Saturday 1 August 2020 @ 12:36:
[...]

Online coop kan wel. Dus een iemand op Xbox en andere op xCloud. Kan zelfs op zelfde account. Maar op één device heb ik nog niet gezien. Maar moet technisch wel kunnen als je device twee controllers ondersteund. 1 bedraad en 1 bluetooth bijvoorbeeld?
Een mobieltje is natuurlijk een 'persoonlijk' device. Dus als je online Coop wilt doen, dan zou ik zeggen beide op je eigen device. Als ik overigens Coop doe op xbox, dan is dat eigenlijk ook nooit met split-screen, maar altijd met een xbox vriend en beide via onze eigen xbox.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wat nieuwe screenshots van glass controls en hoe ze in Gears 5 geïmplementeerd zijn. Ziet er intuïtief uit.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Beeld:

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28

BM

Moderator Spielerij
Net heeeel ff snel geprobeerd in Hellblade, en het werkt eigenlijk best lekker. Absoluut geen vervanger voor een controller, en ook niet voor snelle actiegames (imho), maar leuk voor wat casual games als je geen controller bij de hand hebt.

Leek in z'n algemeenheid stukje soepeler te draaien dan ik vorige keer ervaarde. Toen was het echt nagenoeg onspeelbaar op zowel Wifi als 5G, maar nu liep het op Wifi eigenlijk nagenoeg perfect.

Xbox
Even the dark has a silver lining

BM schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:49:
Net heeeel ff snel geprobeerd in Hellblade, en het werkt eigenlijk best lekker. Absoluut geen vervanger voor een controller, en ook niet voor snelle actiegames (imho), maar leuk voor wat casual games als je geen controller bij de hand hebt.

Leek in z'n algemeenheid stukje soepeler te draaien dan ik vorige keer ervaarde. Toen was het echt nagenoeg onspeelbaar op zowel Wifi als 5G, maar nu liep het op Wifi eigenlijk nagenoeg perfect.
Performance is sinds een maand beter geworden inderdaad. Vooral veel stabieler, waar voorheen dit veel fluctueerde tijdens avonduren. Duidelijk dat er wat meer serverkracht gereserveerd wordt.

Goed, het was al eerder bekend, maar Microsoft heeft officieel bevestigd dat 15 september xCloud via Game Pass Ultimate beschikbaar komt. Daarnaast zijn er diverse 3rd party hulpstukken aangekondigd én gaat Samsung ook niet iets bekend maken morgen.

https://news.xbox.com/en-...d-gaming-on-september-15/

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
16 september zal Google wel aankondigen dat ze de stekker trekken uit Stadia :P

• MRE-Inc

MRE-Inc

Vaag ook weer dat Microsoft niks zegt over iOS. Ze zijn over alles heel open en communicatief, maar mbt Apple devices houden ze hun kaken strak op elkaar.

Maar eens kijken of de Surface Duo eind augustus uitkomt en welk prijs kaartje daar aan gaat hangen. En anders een Android device waar makkelijk een (custom) rom op te zetten is zonder Google integratie maar wel veilig verder mbt bank apps.

Suggesties zijn welkom overigens aangezien ik iOS ondersteuning nog niet zo snel zie gebeuren.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

v8power67

Psn: Mausosaurus

Is er bekend als dalijk xcloud lanceert dit via x1s blades is of dat het xox blades zijn? Zou dan namelijk wel interessant zijn om mee te spelen als het xox graphics zijn of 60fps modus te kunnen gebruiken. En is er ook mogelijkheid om xcloud via bv een pc te doen?

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Samsung gaat bij de nieuwe Note en de nieuwe Tab een bundel aanbieden, waarbij je een Moga controller krijgt*. Dacht begrepen te hebben dat je ook 3 maanden Game Pass Ultimate en dus xCloud er bij krijgt.

* is gratis bij pre-order.

Meer info: https://blogs.windows.com...you-across-work-and-play/

[Voor 10% gewijzigd door Wom op 05-08-2020 17:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nou Apple heeft gereageerd :')

Vergeet XCloud maar op iOS voorlopig. Zag al vergelijkingen voorbij komen met Netflix die dan maar elke film en serie apart moet submitten in de App Store maar of die vergelijking helemaal correct is, weet ik nog zo 1 2 3 niet.
The reason, an Apple spokesperson said on Thursday, is because Apple isn’t able to review each game that’s available through Game Pass.

“Our customers enjoy great apps and games from millions of developers, and gaming services can absolutely launch on the App Store as long as they follow the same set of guidelines applicable to all developers, including submitting games individually for review, and appearing in charts and search,” Apple said in a statement to Business Insider. “In addition to the App Store, developers can choose to reach all iPhone and iPad users over the web through Safari and other browsers on the App Store.”

A similar service offered by Google, named Google Stadia, has also run into roadblocks with Apple’s App Store guidelines. It’s available on Android phones and tablets, but not Apple devices.

[Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 06-08-2020 23:40]

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:44
Ik heb al jaren android en de hele discussie hierover gaat dan ook aan mij voorbij,.
Wt ik wel interessant vind is een voorzichtige blik naar de toekomst.
Apple spreekt zich dus nu duidelijk uit, tegen o.a. Xcloud. Ik heb het al een tijdje en vind het een leuke gimmick, kan mij goed voorstellen dat er mensen zijn die er veel meer gebruik van zullen maken dan ik.
Wat ik dus nu erg interessant vind, is dat xcloud en microsoft gamepass zich berhoorlijk sterk in de markt lijkt te zetten.
Als dus de vraag bij apple gebruikers blijft groeien kan apple maar 2 dingen doen; Buigen of Breken.
Als de jeugd de gamepass omarmt, wat aannemelijk is gezien de komende content en prijzen, kan dit wel eens een belangrijk moment zijn in de geschiedenis van apple. (en nee, ik bedoel dus niet dat apple volgende week al dalende cijfers gaat rapporteren)

• CrazY1985
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:47
Petitie om XCloud op iOS te krijgen:

https://twitter.com/wcgam.../1291712193315196928?s=21

Xbox Series X | Apple IPhone 13 128GB

• MRE-Inc

MRE-Inc

Niet geheel onbelangrijk, maar volgens WindowsCentral is het straks mogelijk om op 2 devices met hetzelfde XBL account tegelijkertijd ingelogd te zijn.

Klein addertje, je kan maar op 1 device games starten. Op de andere kun je dan wel bv Netflix, Youtube, Amazon Prime kijken.

Gezien xCloud voorlopig toch nog niet op iOS komt, denk ik om maar eens zo'n 100-150 euro kostend Android telefoontje te kopen.
Xbox users will soon be able to sign into multiple devices simultaneously
Sign in to your Xbox console and Project xCloud at the same time.
JEZ CORDEN
17 Aug 2020

Xcloud

Source: Windows Central

One of the biggest downsides of Project xCloud right now is that it utilizes your single Xbox Live point of presence, meaning that when you sign in on your phone, you can be signed out on other devices. For some family household setups, this negates one of the best use cases for xCloud: letting your family watch Netflix or Disney+ on your console while you get your game on with your phone or tablet. Thankfully, that's about to change.

Recently, we saw evidence that Microsoft is gearing up to lift this restriction on Xbox Live, allowing you to have multiple points of presence across different devices and platforms.

You'll still only be able to launch games on one device at a time using your account, but this new system means that you'll be able to play the best Xbox One games via cloud streaming on your phone, without being signed out of your consoles. This means you'll be able to continue using streaming apps and services like Netflix, YouTube, Disney+, or Microsoft's own Movies & TV on the same account, while using Project xCloud on your phone.

It's a relatively minor tweak to the system, but lifting the restriction adds a whole lot of additional usability to Project xCloud, especially in households where battles over the TV are commonplace. This feature is currently undergoing some internal testing, and will likely be rolled out ahead of Project xCloud's September 13 launch date, which comes bundled with Xbox Game Pass Ultimate and should feature "over 100" games.

It shouldn't be long until we get more details on the future of Microsoft's Project xCloud. The streaming wars between Microsoft, Google, and others are also only just getting started.
[

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:24
Ik heb zelf onlangs een Xiaomi Redmi Note 9 Pro gekocht maar is behoorlijk wat duurder maar xCloud werkt er goed op. Ik verwacht echter niet met regelmaat mobiel te gaan gamen en heb dit bij de aanschaf dus ook niet meegewogen en ik heb mij verder ook niet verdiept in de minimale eisen die xCloud stelt. Ik heb wel bewust gekozen voor een Snapdragon i.p.v. een MediaTek SoC. Deze zijn over het algemeen wat sneller en flexibeler mocht ik de telefoon t.z.t. willen rooten.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

Minecraft is de eerste game die de touch-controls ondersteuning van xCloud gaat krijgen.

Meer info: https://news.xbox.com/en-...c_xbo_tw_Photo_lrn_9.14.1

In de link hier vind je alle games die vanaf morgen zijn te spelen: https://news.xbox.com/en-...-xbox-game-pass-ultimate/

De EA-games zitten hier nog niet bij, die komen rond de feestdagen beschikbaar.

v8power67 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:02:
Is er bekend als dalijk xcloud lanceert dit via x1s blades is of dat het xox blades zijn? Zou dan namelijk wel interessant zijn om mee te spelen als het xox graphics zijn of 60fps modus te kunnen gebruiken. En is er ook mogelijkheid om xcloud via bv een pc te doen?
Zie dat hier nog geen reactie op is gekomen. Op dit moment zijn het nog geen XSX blades, maar die gaan er wel komen. Vanaf volgend jaar worden die uitgerold. De hardware is nu vooral nodig om de verkopen van de normale consoles te kunnen voorzien.

Er komt ook een PC-client, daar zijn al beta's van verschenen. Maar exacte release daar van is nog niet bekend.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wom schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:17:
In de link hier vind je alle games die vanaf morgen zijn te spelen: https://news.xbox.com/en-...-xbox-game-pass-ultimate/

De EA-games zitten hier nog niet bij, die komen rond de feestdagen beschikbaar.
Hoe langer ik er over nadenk, des te meer kom ik tot de conclusie dat het toevoegen van EA Play best wel een goede zet is. In het begin was ik niet zo onder de indruk, maar ik zag vanochtend even een lijst met hun games en daar stonden toch best wel een aardige reeks tussen van goede games.

MRE-Inc schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:22:
[...]

Hoe langer ik er over nadenk, des te meer kom ik tot de conclusie dat het toevoegen van EA Play best wel een goede zet is. In het begin was ik niet zo onder de indruk, maar ik zag vanochtend even een lijst met hun games en daar stonden toch best wel een aardige reeks tussen van goede games.
EA heeft een beetje last van een wat minder imago, maar juist in en dienst als Game Pass is de collectie aan games die ze hebben wel een zeer goede toevoeging. NFS Heat is geen titel die ik zou kopen, maar in Game Pass ga ik daar zeker wat uurtjes in steken. Zelfde met de vele sportgames. Portfolio van EA is best divers stiekem.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Filmpje even bekeken van die touch controls. Wel gaaf dat ze die voor Minecraft Dungeons hebben aangepast naar de stijl van de game ipv de ronde originele ABXY buttons.

En ik zag dit in het filmpje. Ik heb nog nooit een Samsung device gehad, maar de Samsung Galaxy store is weer wat anders dan de Android store/Google Play store ? En de One Store is ook weer wat nieuws ? Het is dat ik deze logo's in dit filmpje zie, anders had ik niet van het bestaan afgeweten.

Heb ook zo'n vaag vermoeden dat daar nog wel wat meer logo's bij komen tzt.

MRE-Inc schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:50:
Filmpje even bekeken van die touch controls. Wel gaaf dat ze die voor Minecraft Dungeons hebben aangepast naar de stijl van de game ipv de ronde originele ABXY buttons.

En ik zag dit in het filmpje. Ik heb nog nooit een Samsung device gehad, maar de Samsung Galaxy store is weer wat anders dan de Android store/Google Play store ? En de One Store is ook weer wat nieuws ? Het is dat ik deze logo's in dit filmpje zie, anders had ik niet van het bestaan afgeweten.

Heb ook zo'n vaag vermoeden dat daar nog wel wat meer logo's bij komen tzt.

[Afbeelding]
Klopt inderdaad. Samsung heeft een eigen store naast de Play Store en ook OnePlus heeft dat. De meeste fabrikanten eigenlijk wel naar mijn weten. De meerwaarde daar van is wat beperkt, omdat alles ook sowieso in de Play Store staat. Behalve dan bij Huawei, die mogen geen Google Services meer afnemen.

Maar het is vooral een logo wat aangeeft dat de fabrikant de xCloud dienst ondersteund. Samsung heeft een aantal bundles, waarbij je een xCloud compatible controller erbij krijgt. Ook op hun TV's komt ondersteuning, dus verwacht ook daar wat extra logo's.

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Wom Duidelijk. Mijn laatste Android device dateert uit 2010 en dat was een HTC Desire als tussen oplossing voor de overgang Windows Mobile 6 naar Windows Phone 7.

Ik moet me maar eens verdiepen in het Android eco systeem en de daarbij behorende overstap guides want ik heb verder helemaal niks draaien met Android erop. Gelukkig zit ik qua apps niet heel diep in het Apple eco systeem. Heb wel wat gekocht, maar dat is niet Apple only of iets dergelijks en die apps zijn er officieel ook voor Android zoals Enpass en Hourstracker. Apple pay zal ik bij een eventuele overstap wel gaan missen.

Verder heb ik voor xCloud mijn hoop nog steeds gevestigd op de console streaming optie. Dus rechtstreeks vanaf je eigen console streamen ipv het echte xCloud via de datacenters van Microsoft.

Het zal voor mij al een hoop schelen als Microsoft zelf de console streaming optie vrijgeeft voor iOS. Voor zover ik weet, ligt daar namelijk geen restrictie. Al weet ik niet hoe Microsoft daar in staat aangezien het een directe concurrent is voor hun xCloud dienst. Je kan met console streaming gewoon zonder GPU abo je games streamen dan.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28

BM

Moderator Spielerij
En vanaf nu gaan we in het nieuwe topic verder : [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie.

Xbox
Even the dark has a silver lining

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee