Dalim schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:02:
[...]
xCloud preview is momenteel beschikbaar op iOS, alleen is het aantal deelnemers erg beperkt.
Wat ze na de preview met xCloud gaan doen.... Hetzelfde als met Stadia en GeForce Now denk ik:
https://www.iculture.nl/n...n-google-stadia-verboden/ of
https://9to5mac.com/2020/...ore-game-streaming-rules/
Dus vestig je hoop daar maar niet op, want dan ga je teleurgesteld worden ben ik bang.
Persoonlijk ben ik meer benieuwd naar wanneer xCloud naar Windows komt! Is daar al iets over bekend?
En hoe zit het met een verhoging van de streamingkwaliteit? Als xCloud de kwaliteit naar minimaal 1080p verhoogd maken ze het Stadia ook lastiger. Momenteel heeft Stadia met het huidig businessmodel nog enigszins bestaansrecht omdat het momenteel de enige dienst is wat in hoge kwaliteit streamt.
Dat artikel van iculture had ik idd al een keer gelezen, vandaar mijn vraag ook hoe anderen er over denken. Ik vestig mijn hoop er idd niet op, maar waarom zou Microsoft tijd en geld steken in een iOS app die nu in preview is en exact doet wat dus niet mag wat in het iculture artikel beschreven staat ? Ik vind dat op zn minst vreemd.
Verder denk ik dat Apple er niet zo happig op is om 2 van grootste spelers op de tech markt kwijt te raken op hun platform. Wat nou als hierdoor Google en Microsoft besluiten om hun zoek applicaties of office applicaties te verwijderen uit de Apple app store om wille van het beschikbaar maken van hun game streaming services ? Niet dat ik verwacht dat Google en Microsoft dat gaan doen, maar het is natuurlijk niet uitgesloten.
Je ziet nu al dat Apple aan het afwijken is van hun stricte policies. Voorheen was het onmogelijk om 3rd party browsers te gebruiken op iOS. Nu zie je zelfs dat je in Carplay een andere standaard navigatie app kan instellen ipv Apple Maps. En er zijn nog wel meer van dat soort dingen waarin Apple moet veranderen van koers/mening tbv andere platformen willen ze mee blijven doen op de markt.
Het is natuurlijk ook niet zo dat ze de grootste zijn qua marktaandeel als het op mobiele devices aankomt. Android heeft ongeveer 80% van de markt in handen en dat kan alleen nog maar groeien als Apple zo star blijft doen.
Voor mij persoonlijk is het een reden om over te stappen. Mijn huidige iPhone is al compleet afgeschreven en zit al dik in zijn 3e jaar nu. Mocht Microsoft met een Android device ala de Surface zoals in bovenstaande afbeelding komen, dan kon ik die best wel eens gaan aanschaffen.
Ik vraag me overigens wel af waarom Google nog geen stappen heeft ondernomen om hun Stadia app beter te krijgen op iOS. Wellicht heeft dat ook nog te maken met het gebrek aan games op dat platform en zullen ze wellicht in een later stadia

als het meer gebruikers heeft, wel wat richting iOS gaan pushen. Al heeft Google er zelf ook wel weer baat bij om zoveel mogelijk gebruikers op Android over te laten stappen.