Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Op zoek naar een nieuwe 'satifsfying shooter'

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 03:07

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Heb net Wolvenstein: TNO uitgespeeld, en Dishonored 2. Fallout 3/NV/4 grijsgespeeld.
Veel ervaring opgedaan met shooters door de jaren heen... en ben op zoek naar een nieuw avontuur om lekker doorheen te knallen op dooie uurtjes (die er met de huidige wereldsituatie toch wat meer zijn).

Wat zoek ik:

Gameplay die 'lekker' voelt. Niet te diep in het plot duiken, maar de mechanics moeten wel goed werken: geluid, actie, maar niet te complex - geen crafting of diepgaande talentsystemen bijvoorbeeld. Moet een voldaan gevoel geven dat jij de held was en als je een goede FPS schutter bent moet de game dat belonen. Headshots met een Desert Eagle zijn gewoon de beste en ik geniet van een ouderwetse Remington met 00 buckshot.

Wat vond ik van past games die ik (erg) veel gespeeld heb:

- Wolvenstein TNO: Grappig, maar veel te scripted. Beetje over de top op het sci fi front, stealth maar beperkt bruikbaar, grote wapens erg onhandig en niet nauwkeurig
- Battlefield 2/3: Goeie gun mechanics, fijne gunplay, maar de multiplayer een beetje té hardcore voor casual gaming
- Far Cry: Teveel cutscenes, stomme puzzels, en altijd die kutaliens
- Serious Sam: Fijn, erg satisfying, maar wel erg gamey/cartoony
- Soldier of Fortune was destijds erg vet, je kon bodyparts targeten en echt scherpschieten
- Painkiller paar keer uitgespeeld, hele vette gameplay, toffe wapens, toffe gevechten met veel enemies
- Stalker: Tof, maar beetje buggy, leuke wapens/varieteit, targeting systeem beetje onnauwkeurig (wel realistisch natuurlijk)
- Counterstrike (excl. Go, nooit gespeeld): fijne wapens, goed targeting systeem, maar online wederom té hardcore voor casual play
- Half 2: meer dan eens grijsgespeeld, wel meer storyline gedreven natuurlijk, geweldige game
- Left for dead 2: heel erg leuk, vooral het survival element, maar beetje oud ondertussen

Ik grijp nog wel eens terug naar een Doom, ROTT, Duke3D... maar dat is voor nu eigenlijk niet echt meer wat ik zoek. Er zijn vast nog veel meer juweeltjes die ik niet ken (en nog een hoop die ik wel ken maar nog niet opgenoemd heb). Voorkeur gaat uit naar een goede single-player verhaallijn maar als er killer multiplayers zijn die (nog) niet gedomineerd worden door millennials hoor ik het graag.

Wat is nou een geweldige, veel voldoening gevende, no-nonsense shooter met een beetje verhaallijn die lekker wegspeelt? Beetje zoals F.E.A.R., of Painkiller, of SoF? Maar dan nieuw? Mochten de specs belangrijk zijn: Een Core I7, 32GB Ram, GTX1650 4GB, 34" 4k display en 5.1 dolby surround. Moet wel een lekkere framerate hebben op deze antieke specs :+.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:37

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Doom Eternal?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• ChrisLNFF
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:09
The Darkness. Tof verhaal, donkere setting.
Titanfall. Zelf nooit gespeeld, maar krijgt goede recensies
Bioshock collection. Goede games, vaak in de sale
Metro 2033 en Last light. Als je pc het trekt.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik heb de 2016 Doom gekocht in de aanbieding.... het kan me niet pakken. Te sci-fi, te weinig nauwkeurigheid, niet mijn ding. Bioshock... oh bioshock. Geweldige Trilogie. Helemaal grijsgespeeld inderdaad. Supergame.

Ik zag net een trailer voor "Dusk". Zag er grappig uit, de vibe is OK maar het is allemaal wel erg simpel.
De guns voelen/klinken wél tof:

Titanfall.... was mij totaal onbekend. Even de gameplay bekeken:

@ onder andere time index 32:30 vind ik de sniper nogal underwhelming. Alsof het gewoon 13-in-een-dozijn audio/visuals zijn die ze van de plank hebben getrokken. Ik heb liever 'echte' wapens. Stevige Colt 1911, een AWP scout, dat soort dingen.

The Darkness ook even bekeken. De vibe doet heel erg Max Payne aan (ook uitgespeeld, toffe game was dat :P) maar is heel erg veel storytelling als ik het zo zie? Geen shoot em up.

[Voor 57% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-03-2020 16:51]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:20
Bulletstorm

Als je het FPS-en tot kunst wilt verheven, de kunst van tegenstanders op diverse manieren uit elkaar laten splatten. :P

Is wel al een wat oudere game, is dus een remaster van gemaakt, maar ook nadat je het keertje hebt uitgespeeld, blijft het enorm leuk om op zoveel mogelijk manieren de tegenstanders uit te schakelen in level en proberen high scores te halen.

• Anno
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:47

Anno

Griefmaker#2862

Ik wilde de Fear serie noemen die stond niet in je lijstje. Maar ik zag deze later wel in de tekst staan dus ik neem aan dat je die games al hebt gespeeld.

Onlangs heb ik Shadow Warriors 2 gespeeld. Deze knalde wel lekker weg. Verhaal was meh en de humor was iets te flauw soms. Maar de actie was heerlijk.

https://www.ign.com/artic...3/shadow-warrior-2-review

*edit*

Rage 2 of Borderlands 3? Ik heb deze zelf niet gespeeld maar de eerste Rage en Borderlands 2 zat genoeg lekkere actie in.

[Voor 15% gewijzigd door Anno op 23-03-2020 16:56]

Diablo 3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 02-04 16:08
Division 2 is wel een game waar ik zelf in op kan gaan, qua sfeer en hoe smooth alles voelt.

Dingen als crafting en endgame-stuff zitten er wel in, maar zijn totaal niet nodig om gewoon casual lekker te knallen, en missies te doen.

Voor een tientje een prima game iig.

• GoT
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Terminator Resistance: T800 wegknallen met een Phased Plasma rifle in the 40W range.

Edit: Geen shooter, maar Star Wars Fallen Order was ook wel goed.
Je kan de blast terugketsen met je light saber, dan is het wel een shooter.

[Voor 46% gewijzigd door GoT op 23-03-2020 17:23]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Delta Force serie is een aanrader, draait ook prima op je specs. Met name de laatste zijn tof. Iets met Mogadishu ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 23:35
Als je HL1 nog niet hebt gespeeld. Is Black Messa(remake niet door Valve). Zeker een aanrader.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

technically, I&#039;m not pedantic.

Topicstarter
FEAR vond ik inderdaad erg cool, oa vanwege de horror combi.

Bulletstorm doet mij heel erg sci-fi aan, o.a. door de superpowers. Ik heb Dishonored 2 compleet uitgespeeld zónder superpowers en vond dat veel beter dan mét.

SW2: de vijanden spatten uit elkaar, aimen is vooral 'zorg dat je ergens op het lichaam schiet' en wederom erg hoog sci-fi gehalte.

Borderlands 3 net bekeken, de wapens zijn wel vet! Helaas is het één grote cartoon en zit het ook vol met superpowers en talents :P.

Rage 2: Ziet er interessant uit.... gameplay is wel heel erg 'gamey' (beetje arcade/fortnite achtig) en dat is jammer, maar er lijkt wel gewoon oldschool gunplay gebruikt te worden. Moet ik even verder naar kijken.

Division 2: De gunplay ziet er ook hier al acceptabel uit. Storyline en de gameplay opties (inrichten karakter enzo) zien er wel onnodig complex uit als je gewoon een shoot 'em up zoekt. Ook deze wil ik verder onderzoeken.

Delta Force... de nieuwste die ik kan vinden is 'xtreme 2' uit 2009... beetje antiek aandoend. Erg clunky.

De hele Half life series heb ik in bezit (alles, echt alle delen) en uitgespeeld, meerdere keren.

Ik hou vooral van realisme, tot een bepaald punt natuurlijk - het is en blijft een videogame. Maar ik vind het leuk als het uitmaakt wáár je schiet, veel shooters gaan volledig over body shots en tonnen kogels, met beperkte ammunitie word het ineens belangrijk om wél die ene headshot te raken en een vijand met een knieschot komt in ieder geval niet meer achter je aan rennen, die gedachte. Ik heb totaal geen behoefte aan superjumps, talent trees en vooral geen hero stats die over het scherm vliegen :P.

[Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-03-2020 17:47]

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:03
Crysis serie al gespeeld? Deze knallen wel leuk (ook qua graphics).

Max Payne 3 is ook nog best OK.

Er is nog een shooter waarbij je ziet hoe slecht oorlog eigenlijk is. Aardig verhaal wel: Spec Ops: the line.

Deze zijn wel wat ouder allemaal.

Qua nieuwe shooters: Modern Warfare (nieuwe Cod) heeft een prima campaign.

Dutch: That is a fine place for it, the best...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 02-04 17:36
Spec Ops The Line wel aanrader ja. Verder vond ik één van de laatste Tomb Raiders ook wel goed.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Max Payne - been there, done that :P.

Deze line-up:

heeft realistische wapens maar allemaal squad based en sommige online. Sniper Elite is dan wel weer een 'one man army' maar ik dat lijkt meer een medisch hulpprogramma voor triage artsen op het slagveld en de graphics zijn echt wel knullig :P.

Crysis... aliens. Sorry :P.

Spec Ops the line net bekeken. Ik zie eigenlijk gewoon een kloon van vele andere militaire shooters, met hints wat te doen, waarheen,squad based gameplay.... ik wil gewoon solo spelen.

Is er niet een leuke Zombie survival shooter uit?

[Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-03-2020 18:09]

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:41
De beste FPS singleplayers die ik heb gespeeld de laatste jaren:

- DooM 2016
- Prey
- Shadow Warrior
- Soma (horror adventure FP)
- Resident Evil 7 (horror adventure FP)
- Metro series.

En hoewel het niet mijn favoriete games zijn streep je de hele FarCry serie af terwijl 2-5 helemaal niets met aliens te maken hebben.

Steam - Warzone - PUBG

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
unfor schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:18:
De beste FPS singleplayers die ik heb gespeeld de laatste jaren:

- DooM 2016
- Prey
- Shadow Warrior
- Soma (horror adventure FP)
- Resident Evil 7 (horror adventure FP)
- Metro series.

En hoewel het niet mijn favoriete games zijn streep je de hele FarCry serie af terwijl 2-5 helemaal niets met aliens te maken hebben.
Dat is waar - ik heb FC3 wel helemaal uitgespeeld en dat was een tijd best leuk maar op een gegeven moment werd het gewoon heel erg repetetief, al die torens neerhalen enzo...

CoD Modern Warfare net bekeken:

wel online, en dus waarschijnlijk stampvol uberspelers, maar ziet er wel leuk uit.

Resident Evil de filmserie is één van mijn all-time favorite films, dus als daar een game van is ga ik die even bekijken :).

• unfor
HTT-Thalan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:25:
[...]

Dat is waar - ik heb FC3 wel helemaal uitgespeeld en dat was een tijd best leuk maar op een gegeven moment werd het gewoon heel erg repetetief, al die torens neerhalen enzo...

CoD Modern Warfare net bekeken:

[YouTube: 9 Minutes of New Gameplay - Call of Duty: Modern Warfare (4K 60FPS)]

wel online, en dus waarschijnlijk stampvol uberspelers, maar ziet er wel leuk uit.

Resident Evil de filmserie is één van mijn all-time favorite films, dus als daar een game van is ga ik die even bekijken :).
CoD was ik nog vergeten, niet de beste game maar de singleplayer heeft mij wel positief verrast.
Als je overigens een MP game zoekt dan is CoD Warzone ideaal om eens te checken, een free to play battle royale mode van CoD MW.
De Resident Evil films zijn gebaseerd op de game, R7 is een los staand verhaal.
De remake van Resident Evil 2 is ook ontzettend goed, niet FPS.

[Voor 6% gewijzigd door unfor op 23-03-2020 18:31]

Steam - Warzone - PUBG

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Die R7 is ontzettend leuk gedaan als horror game maar een shooter kan ik dit niet noemen :P.

• unfor
Als je jezelf limiteert tot slechts shooters dan loop je heel wat parels mis.

Steam - Warzone - PUBG

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
unfor schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:44:
Als je jezelf limiteert tot slechts shooters dan loop je heel wat parels mis.
Geloof me, ik speel echt vreselijk veel games uit alle genres. Dat ik nú naar een shooter zoek betekent niet dat ik nooit wat anders doe ;).
:') !.

[Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-03-2020 18:52]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• exactor it
HTT-Thalan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:04:
Max Payne - been there, done that :P.

Deze line-up:

[YouTube: Top 10 best realistic military shooters on PC]

heeft realistische wapens maar allemaal squad based en sommige online. Sniper Elite is dan wel weer een 'one man army' maar ik dat lijkt meer een medisch hulpprogramma voor triage artsen op het slagveld en de graphics zijn echt wel knullig :P.

Crysis... aliens. Sorry :P.

Spec Ops the line net bekeken. Ik zie eigenlijk gewoon een kloon van vele andere militaire shooters, met hints wat te doen, waarheen,squad based gameplay.... ik wil gewoon solo spelen.

Is er niet een leuke Zombie survival shooter uit?
Spec Ops is qua gameplay super generiek (Al schiet hij wel lekker weg). Het verhaal zorgt echter wel voor een bijzondere ervaring. Het is singleplayer met een coop ai dude erbij.

De RE2 remake krijgt goede reviews. Dat is wel een third person spel meen ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Het hele idee van Spec Ops is juist dat het voelt als een zwaar generieke 13 in een dozijn shooter ;)

Meer ga ik niet zeggen, want dan wordt het een spoiler. Hij kost vast geen drol op Steam, speel het, en leg 'm niet na een halfuurtje weg "want generieke shooter", wacht gewoon maar ;)

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
exactor it schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:55:
Het is singleplayer met een coop ai dude erbij.
Ja dat vind ik dus vreselijk vervelend :P.

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 05:18
Als we het over deze generatie hebben, springen er 3 games ver bovenuit wat mij betreft: DOOM Eternal en de eerste 2 Metro's.

DOOM als het om over de top geweld gaat en Metro wat meer grounded en verhalend

• Plugin
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 02-04 13:58
Post Scriptum, realistische shooter met veel communicatie.
In het begin was het spel niet zo goed maar na een aantal updates, zeer vermakelijk.

En je moet werken voor je kill(s) en samenwerken om te winnen/verschil te maken. Super geluid ook.

Veel Nederlandse mappen ook nog 8)

[Voor 5% gewijzigd door Plugin op 23-03-2020 20:48]

• exactor it
bram1984 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:53:
Als we het over deze generatie hebben, springen er 3 games ver bovenuit wat mij betreft: DOOM Eternal en de eerste 2 Metro's.

DOOM als het om over de top geweld gaat en Metro wat meer grounded en verhalend
Ik wist niet dat je zo van de remasters was. De eerste twee metro games stammen uit de PS3 en 360 tijdperk. Wel zeer toffe games natuurlijk. :)

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 05:18
exactor it schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Ik wist niet dat je zo van de remasters was. De eerste twee metro games stammen uit de PS3 en 360 tijdperk. Wel zeer toffe games natuurlijk. :)
Klopt. Maar hele goede remasters beiden. Heel sfeervol ook.

• diknmuis
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 31-03 20:28
Shadow Warrior 2

iRacing Profiel

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb tientallen reviews en YT video's bekeken en voorlopig lijken bestaande series nog het best aan te sluiten:

- Max Payne 3

wel beetje 'meer van hetzelfde' maar dan met betere graphics

- F.E.A.R. 3

zelfde verhaal eigenlijk

Ik heb ook wat materiaal bekeken van "Dying Light" en dan de Enhanced Edition. Ik vraag me af of ik daar nog voor moet gaan aangezien er schijnbaar een nieuw deel uitkomt, en ik kan lastig inschatten van de gameplay video's (die vooral de spectaculaire stukken laten zien) hoe de rustigere stukken (als ze er al zijn) spelen, maar het hele Zombie aspect, beperkte kogels, headshots, af en toe terug moeten vallen op melee, knel zitten, dat zijn wel leuke aspecten.

Heb nog een keer Far Cry 5 overwogen maar het is echt net FC3 maar dan met meer moves en betere graphics, been there done that.

[Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-03-2020 20:21]

• Tricolores
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 31-03 14:33
CS:GO heeft toch een goeie optie om casual te spelen? Je hoeft niet competitive te gaan of richting hoge skills te mikken om er plezier aan te hebben.
Ook heel wat custom servers die nieuwe ervaringen bieden en op "fun" gericht zijn.

PC: Aorus Elite X570 - R7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 + SSD upgrade // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

• frickY
  • Laatst online: 01:06
Niet precies wat je zoekt, maar Mafia 2 is wel vermakelijk. Idem met Just Cause 2/3.

• Albinoraptor
HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:20:
Ik heb ook wat materiaal bekeken van "Dying Light" en dan de Enhanced Edition. Ik vraag me af of ik daar nog voor moet gaan aangezien er schijnbaar een nieuw deel uitkomt, en ik kan lastig inschatten van de gameplay video's (die vooral de spectaculaire stukken laten zien) hoe de rustigere stukken (als ze er al zijn) spelen, maar het hele Zombie aspect, beperkte kogels, headshots, af en toe terug moeten vallen op melee, knel zitten, dat zijn wel leuke aspecten.
Dying Light is meer een parcours game dan een shooter en af en toe gebruik je een wapen maar voornamelijk gebruik je melee-wapens.
Erg leuke game daar niet van, heb hem onlangs ook gekocht en best snel uitgespeeld. Maar zal niet de game zijn die je zoekt.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Tricolores schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:55:
CS:GO heeft toch een goeie optie om casual te spelen? Je hoeft niet competitive te gaan of richting hoge skills te mikken om er plezier aan te hebben.
Ook heel wat custom servers die nieuwe ervaringen bieden en op "fun" gericht zijn.
Da's zeker waar, maar ik zoek first and foremost een SP game.

@Albinoraptor dankjewel, zeer waardevolle feedback :) dan word dat hem dus niet.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Ik wil nógmaals Bulletstorm opperen. Is een mix van Rage 2 en Gears of War die echt als een trein speelt. En je kunt hem ook spelen als Duke Nukem, mét de juiste voice-actor. 8)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 02-04 13:18
Black Mesa, Hunt: Showdown

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 4,9 1,305v - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Wom schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:22:
Ik wil nógmaals Bulletstorm opperen. Is een mix van Rage 2 en Gears of War die echt als een trein speelt. En je kunt hem ook spelen als Duke Nukem, mét de juiste voice-actor. 8)

Het is een ontzettende futuristische over-the-top shooter met een hoop 'hero stats' in het scherm, lasers, bliksemschichten en superwapens. Dat is geen oordeel over of het een 'goede/leuke' game is, maar het is niet wat ik leuk vind. Net als Doom Eternal, het is vast een mega populaire titel die veel mensen aanspreekt, maar het is niet wat ik zoek. Ik hou van strak en precies, en niet duizenden kogels erdoorheen blazen. Het feit dat ik in de video zie dat je makkelijk 500+ kogels aan 'voorraad' bij draagt spreekt boekdelen :P.

De laatste playthrough Half Life 2 heb ik bijna constant met volle ammo rondgelopen omdat ik het juist een sport vind om zo'n combine met één headshot neer te leggen in plaats van gun ho overal doorheen te walsen. Sowieso vind ik single-shotguns en pistolen leuker dan submachine guns en rocket launchers. Dat vind ik een prettige speelstijl en omdat ik nu al mijn games wel zo'n beetje grijsgespeeld heb zoek ik iets nieuws :).

• Albinoraptor
Wom schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:22:
En het is geen sci-fi shooters zoals werd gedacht door TS, zitten ook geen superpowers in.

Je hebt normale wapens (Assault rifle, shotgun etc ), plus een zweep waar je spullen of tegenstanders naar je toe kan trekken, je kan trappen en voor de rest is het de combinatie van die 3 + de omgeving die de verschillende skillshots veroorzaken. (Trap lekker wat mensen in een cactus of plet ze tussen een muur en een hotdog-car. :D

Dit heeft weinig zin als je je er nu wel even in hebt verdiept nadat het 2e keer is aangeraden. :+

[Voor 7% gewijzigd door Albinoraptor op 25-03-2020 13:45]

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 27-03 12:49
Het is een beetje behelpen tegenwoordig, zo goed als Half-Life 1 worden ze nooit meer, maar uitgaande van goede Single Players:

-Metro 2033
-Metro Last Light
-Metro Exodus
-Deus Ex Human Revolution
-Deus Ex Mankind Divided (niet zo vet als HR, toch tof)
-Dishonored 1 / 2 / Death of the Outsider
-Titanfall 2 (korte, maar erg lekkere single player)
-CoD: Modern Warfare 2019, schiet goddelijk en goede single player)-
Wolfenstein II: The New Colossus (niet zo goed als the new order, wel lekker dom vermaak)
-Battlefield BC2, ik kan die SP's niet harden zo slecht, maar veel zijn wel lovend over Bad Company 2 en sommige missies in BF3. Beide zijn online nog redelijk levend.
-Superhot (apart, maar zéér satisfying)

Dan heb je nog het genre horror met shooter elementen:
-Dead Space 1 en 2
-Resident Evil 2 en 4

Klassiekers:
-Medal of Honor: Allied Assault

Je hebt ook nog een miljoen mods voor Fallout 3 / NV en in mindere mate 4

Warhammer: Vermintide 2 is beetje left 4 dead clone, maar dan in het warhammer universum en een MTX hel, eerste paar uurtjes zijn leuk

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Albinoraptor schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:43:
[...]

En het is geen sci-fi shooters zoals werd gedacht door TS, zitten ook geen superpowers in.

Je hebt normale wapens (Assault rifle, shotgun etc ), plus een zweep waar je spullen of tegenstanders naar je toe kan trekken, je kan trappen en voor de rest is het de combinatie van die 3 + de omgeving die de verschillende skillshots veroorzaken. (Trap lekker wat mensen in een cactus of plet ze tussen een muur en een hotdog-car. :D

Dit heeft weinig zin als je je er nu wel even in hebt verdiept nadat het 2e keer is aangeraden. :+
Ik bekijk alle suggesties via gameplay video's, ik heb die van Bulletstorm ook zojuist gepost. Het is gewoon veel te 'over de top', ik zoek iets dat juist een langzamere 'pace' kent en focus heeft op accurate gun mechanics, ik hoef geen scores over het scherm te zien vliegen die me laten zien hoe 'awesome' een bepaalde move was :P.

Black Mesa is gewoon een remake van HL1 en alhoewel die briljant is, hoef ik hem niet nóg een keer te spelen.

Ik waardeer de suggesties jongens, maar als de game me totaal niet aantrekkelijk lijkt is dat toch niet erg? Ik heb ook aangegeven welke suggesties ik wél interessant vind/vond.

• Eikkie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:42
Medal of Honor: Allied Assault! Geen uitleg nodig.

It's me

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Kijk, dat ziet er nou verdomd interessant uit....

ik krijg mijn vinger er niet achter of het nou multi- of singleplayer is? Of is het Coop? Kan het ook alleen gespeeld worden?

- edit -

volgens Steam is het een 'competitive pvp game'.
Eikkie schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:55:
Medal of Honor: Allied Assault! Geen uitleg nodig.
Geweldig, maken ze zoiets ook nog in minder antieke uitvoering? :P.

Metro: Exodus ziet er ook interessant uit in de trailer via Steam. Althans, ik zie goeie pistol gunplay met nette accuratesse. Maar als ik door gameplay video's heen skip, zie ik verschrikkelijk veel cutscenes, coop met een NPC en verhaallijn. Meer dan dat ik solo play zie.

Heb overigens de reviews/gameplay gezien van Half Life: Alyx. Helemaal f*cking briljant, maar om het meeste eruit te halen moet ik de Steam VR kit met Index kopen en dat kost meer dan mijn hele pc, dus dat laat ik ff voor nu :9.

[Voor 62% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-03-2020 14:20]

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-04 15:21
Call of duty vind ik zelf een van de leukere shooters.

En waarom niet de nieuwste metro exodus?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:46
@HTT-Thalan Volgens mij kun je Hunt Showdown alleen, met 2 of met 4 doen (als ik het goed heb), maar het is wel tegen enemies en menselijke tegenstanders. Dus als je een baas om hebt, kun je alsnog voor dat je weg bent omgelegd worden door menselijke tegenstanders. Is je char dood, dan moet je zeg maar opnieuw beginnen met opbouwen. Dat is wat ik er uit haal.
Het is ook niet zo dat je char altijd dood hoeft te gaan. Je kunt dacht ik ook verliezen zonder dood.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
G.Scholtens schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:46:
Call of duty vind ik zelf een van de leukere shooters.

En waarom niet de nieuwste metro exodus?
Exodus voelt als de nieuwe Stalker met betere graphics. En ik heb deel 2 en 3 van Stalker nog klaarliggen als ik dat wil. Ik heb het idee dat deze (en vele andere games) proberen om gebrekkige gameplay, shoddy mechanics en gebrek aan origineel materiaal proberen te verbloemen met cutscenes, special effects, over de top actie en andere lapmiddelen.

Ik wil een Half Life 3 zonder VR, een SoF 4 op een moderne engine, een Serious Sam zonder cartoons. Niet te moeilijk, gewoon goeie acties. Hunt: Showdown ziet er vet uit, maar is dan weer een PVP game, niet single player. Een game die gewoon realistische wapens heeft, flinterdunne verhaallijn geen probleem, en waar jij de held bent en niet al die extraneous crap als talent trees, crafting systems, squads, achievements, hero stats....

Je kunt in prachtige restaurants de meest heerlijke en bijzondere variaties op bekende recepten krijgen en het internet staat vol met DIY cooking, maar soms wil je gewoon een verdomd goeie friet oorlog hebben met een gehaktstaaf, en niks meer.

[Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-03-2020 15:11]

• loki504
  • Laatst online: 23:35
Dus eigenlijk wil je Hunt: soldiers of half life. The serious stalking Sem edition?

Maar inderdaad. De echt old school shooters worden niet echt meer gemaakt. Het is allemaal looter Shooter. Of RPG Shooter. Of cover shooters. Maar gewoon normale 100 health shooters maken ze vrij weinig.

[Voor 55% gewijzigd door loki504 op 25-03-2020 15:23]

• radium6969
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 02-04 16:37
- Brutal Doom mod voor Doom. Uitdagend en voelt vertrouwd.(headshots + oldschool :9~ )
- De nieuwe ROTT, vaak in de aanbieding en leuk om een keer doorheen te gaan, mix van oldschool en newschool. 8)
- Wolfenstein the old blood uitbreiding.
- De nieuwe Wolfenstein II The New Colossus.
- Dolphin emulator samen Metroid voor de GameCube, op een xbox controller.
- Shadow Warrior Remake 1+2, 1 zeker leuk om een keer doorheen te spelen. (Snij je vijanden doormidden met het samurai zwaard. >:) )
- Dusk + Amid Evil + Ion Maiden (Ion fury), oldschool: YouTube: DUSK, AMID EVIL, ION MAIDEN - DEFENDERS OF THE FAITH
- Mothergunship, Roguelike RNG met veel bunnyhoppen, eenvoudig in te komen.
- De nieuwe Prey + oude prey als je die nog nooit gespeeld hebt, beide unieke leuke stories. 8)
- Bioshock infinite.
- Singularity, wel gaaf om een keer doorheen te spelen. Zit goed in elkaar. (++Mechanics, goeie shotgun+revolver) :9~
- Hard Reset, als je een beetje van cyberpunk sfeer houd. O-)
- The Darkness II, best wel een 'heftige' shooter met wat leuke twists.
- Painkiller Hell & Damnation. (Ook deze is goed, vond em een van de betere) _/-\o_
- De originele Fear, speelt nog steeds heerlijk. :*)
- Quake 4 (oud maar wel leuke variatie)

Zomaar even wat uit mn steam lijst, was alweer vergeten hoeveel shooters ik eigenlijk gespeeld heb. 8)7

[Voor 7% gewijzigd door radium6969 op 25-03-2020 15:51]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Een "nieuwe" ROTT? Wtf, dat heb ik gemist :D. Wat een slechte game is dat eigenlijk als je hem naar hedendaagse standaarden ziet _O-.

Tja, Doom is niet echt meer mijn ding, Wolfenstein te Sci Fi, Shadow Warrior ook erg 'out there', Dusk vind ik leuk maar mist een hoop elementen, Bioshock helemaal grijsgespeeld (alle delen), Prey is gewoon een Bioshock kloon, Painkiller H&D is gewoon een remake als ik de beelden zo zie... Fear ben ik klaar mee (ik zoek geen revisits) en Quake > zie Doom.

Ik vind de opmerking van @loki504 wel inzichtelijk, blijkbaar zoek ik een '100 health shooter' en is dat niet wat het publiek tegenwoordig vraagt (of krijgt, gezien het aanbod).

Heb voorlopig Dusk en ROTT 2013 op mijn wishlist gezet bij GoG (want daar goedkoper dan bij Steam)...

[Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-03-2020 16:20]

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-04 10:57

TheNephilim

Wtfuzzle

VILF Gaming

• frickY
  • Laatst online: 01:06
Wat denk je dan van Tom Clancy's Splinter Cell?

• Davetc
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:25
radium6969 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:46:
- Brutal Doom mod voor Doom. Uitdagend en voelt vertrouwd.(headshots + oldschool :9~ )
Doe dan gelijk Project Brutality 3.0 + Maps Of Chaos Overkill + IDKFAv2.wad (remasterd muziek) :)

Nog een stuk uitdagender.

[Voor 14% gewijzigd door Davetc op 25-03-2020 16:35]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Kom net "Call of Juarez, gunslinger" tegen op GoG. Ook in de aanbieding. Hell, het lijkt wel of alles momenteel in de discount is daar (waarschijnlijk een Corona promotie oid). Beetje over de top maar de gunplay staat wel centraal en is wat dat aangaat lekker simpel, gewoon knallen voor 5 euro.

Metro Last Light en 2033 Redux beide ook voor 5 euro... Dusk voor 11 euro en Rott 2013 voor 13 euries.

Geen gekke bedragen. Allemaal niet precies wat ik zoek, maar kleine prijsjes om eens mee aan de slag te gaan.
Davetc schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:32:
Doe dan gelijk Project Brutality 3.0 + Maps Of Chaos Overkill + IDKFAv2.wad (remasterd muziek) :)

Nog een stuk uitdagender.

[YouTube: LATEST BUILD OF PB 3.0 | Brutal Doom Project Brutality - Maps of Chaos #1]
Dat is dan wel weer zo fout dat het goed is, heel tof. Maar ik heb geen zin om met allerlei mods te gaan knutselen, ik kan me de horrors nog herinneren om Jagged Alliance 2 met alle overhauls en extra campaigns stabiel werkend te krijgen, heeft weken gekost.
frickY schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:24:
Wat denk je dan van Tom Clancy's Splinter Cell?
Wel leuk, maar doet ook wel erg antiek en scripted aan. Niet dat Half Life dat niet is, maar daar verhullen ze het beter.

Ik heb beneden nog zo'n 3d setup met brillen liggen met 'house of the dead' op de PS3, zoals je dat vroeger op een grote projectie tv in een arcade hal speelde met van die plastic gun aan een kabeltje. Dat is ook antiek, maar tijdloos en heel veel lol mits grote TV en dolby surround. En dat hebben we momenteel niet, pas in het nieuwe huis weer.

[Voor 58% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-03-2020 16:51]

• dhrto
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 02-04 15:34
Shooter, meer richting realisme, langzamere pace -> misschien is Arma 3 dan wel wat voor je. Op Steam vaak genoeg in de aanbieding. DLC Apex en Laws of War schijnen de moeite waard te zijn.

Geen onzin met skill trees, achievements, bonuspunten etc. Gewoon schieten, maar wel meer richting 'sim'.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 27-03 12:49
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:09:
Je kunt in prachtige restaurants de meest heerlijke en bijzondere variaties op bekende recepten krijgen en het internet staat vol met DIY cooking, maar soms wil je gewoon een verdomd goeie friet oorlog hebben met een gehaktstaaf, en niks meer.
Het erge is juist dat je die ouderwetse, echte smaak bijna nergens meer kan krijgen.

Net zoals de friet tegenwoordig wordt gemaakt van de goedkoopste in plaats van de lekkerste aardappel, wordt gebakken in plantaardige olie in plaats van ossenwit (schandalig, godzijdank houden onze zuiderburen nog dapper stand op dat gebied!) en de gehakt staaf wordt gemaakt van separatorvlees in plaats van verse afsnijdsels..... Er zit amper smaak aan, maar mensen raken er aan gewend en dat wordt de standaard. Dan hebben we het nog niet eens over die chemische mayo en pindasaus van tegenwoordig. Ja, dat was vroeger écht veel beter toen het nog in eigen keuken gemaakt werd.

Idem met de shooters van tegenwoordig: er moet progressie in zitten, unlocks, mag niet moeilijk zijn, fiks wat dlc bevatten, liefst multiplayer, health regen en het moet met een controller te spelen zijn.

Dan kom je of uit op indies, of op oude games. Het is helaas niet anders. :(

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:12

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Call of Duty 2
Medal of Honor Allied Assault.
Max Payne (teveel verhaal denk ik)

Civiele Techniek.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Dusk en Call of Juarez alvast gekocht, was 16 euro en wisselgeld samen, niet schokkend dus.

Arma 3... kweetniet. Voelt weer als een milsim waar ik er al zoveel van geprobeerd heb en waar niks van is blijven hangen. Kan niet precies pinpointen waar hem dat in zit - de gameplay videos zijn allemaal wide open spaces en ik zie weer squads. Ben graag de enige protagonist.

Eerste paar leveltjes Dusk gedaan. Speelt lekker weg, maar is niet wat ik zocht :P. Een fatsoenlijke headshot is er niet te maken maar Call of Juarez is nog aan het downloaden... (4.5gb) dus dat gaan we ook nog even playtesten :).

[Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-03-2020 18:55]

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:14

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Prey
Deus Ex (Mankind Divided, Human Revolution)
en toch ook Doom Eternal

The Outsider

• l0n3w012ph
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:53

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Battlefield Bad Company 2, die sowieso en daarnaast de SP van Call of Duty United Offensive en Call of Duty 4, Quake, Unreal etc. Oh ja en Insurgency en Insurgency: Sandstorm.

Kijk anders hier eens, daar staan de beste allemaal wel zo'n beetje:

https://www.rockpapershotgun.com/2019/11/01/best-fps-on-pc/

Samengevat: Alien: Isolation, Apex Legends, Arma 3, Battlefield 1942, Battlefield: Bad Company™ 2, BioShock 2, Bulletstorm, Call of Duty 2, Call of Duty: Modern Warfare Remastered, Call Of Juarez - Gunslinger, Counter-Strike: Global Offensive, Crysis, Day of Infamy, Destiny 2, Devil Daggers, Dishonored, Dishonored 2, Doom, Dying Light, F.E.A.R., Far Cry 2, Far Cry 3, Far Cry 4, Half-Life, Half-Life 2, Halo, Left 4 Dead 2, Marathon, Metro Exodus, Metro Redux, Natural Selection 2, No One Lives Forever, PlanetSide 2, Playerunknown's Battlegrounds, Prey, Quake, Quake III Arena, Rage, Rising Storm, S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, Serious Sam HD: The First Encounter, Shadow Warrior 2, Star Wars Jedi Knight - Mysteries of the Sith, Star Wars Republic Commando, Star Wars: Dark Forces, SWAT 4, Team Fortress 2, The Chronicles Of Riddick: Assault On Dark Athena, Tom Clancy's Rainbow Six Siege, Unreal Tournament, Wolfenstein II: The New Colossus, Wolfenstein: The New Order.

Steam || Diablo 3

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Call of Juarez komt wel hoog op de satisfaction meter :) er zit wel veel story omheen, maar het schieten is precies en nauwkeurigheid maakt echt uit.

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:41
Worldwar Z is momenteel gratis aan je epic games accoint toe te voegen.

Als je L4D2 leuk vond zal deze vast in je straatje passen en voorlopig even genoeg spelers in de poel.

Anders is misschien HL:Alyx wat voor je?

• wzzly
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-04 23:33
Escape from Tarkov is echt een aanrader. Goed alleen te spelen (wel online).
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True