Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 15:12
Aan het begin van de corona crisis in China las ik over een leger eenheid die zichzelf opsloot en al dan vrijwillig blootgesteld werden aan corona.

Het idee was even uitzieken en dan direct naar wuhan om daar de orde te handhaven.

Zo zouden ze immuun zijn en daar zonder risico anderen te besmetten kunnen opereren.

Ik kan het origineel niet terug vinden. En wellicht is het een broodje aap. Maar is dit niet een manier om versneld en gecontroleerd naar groepsinmuniteit te groeien en vitalen onderdelen zoals het leger in phases door de crisis te helpen?

Ik lees er ook niks meer over, dus misschien is het wel gruwelijk mis gegaan en zijn een aantal overleden.

Iemand meer info over deze aanpak? Praktijk en/of theorie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:48

Bob Popcorn

Plop!

Aangezien er van te voren niet te voorspellen valt hoe ziek je daadwerkelijk bent, je geen idee hebt van onderliggende kwalen bij mensen, de uiteindelijke gevolgen nog niet bekend zijn en het ziekteverloop ook geen vastomlijnd iets is lijkt het me een enorm broodje aap verhaal.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:56
Bob Popcorn schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:04:
Aangezien er van te voren niet te voorspellen valt hoe ziek je daadwerkelijk bent, je geen idee hebt van onderliggende kwalen bij mensen, de uiteindelijke gevolgen nog niet bekend zijn en het ziekteverloop ook geen vastomlijnd iets is lijkt het me een enorm broodje aap verhaal.
Als je zeker weet dat je voldoende zorg-capaciteit hebt en 't virus goed onder controle kan houden, dan is zoiets een idee dat 't overwegen waard is. In zo'n legereenheid, wat waarschijnlijk een relatief gezonde en jonge groep is (hoewel, mogelijk veel rokers) kom je dan waarschijnlijk op sterftecijfers van maximaal rond de 0,1 - 0,5% uit of zo. Dus per duizend soldaten 1-5 doden. Dat kan je als acceptabel risico zien.

Maar, gezien de randvoorwaarden is de noodzaak er niet echt voor om zulke groepen paraat te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:31

Rmg

The_Woesh schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:01:
Maar is dit niet een manier om versneld en gecontroleerd naar groepsinmuniteit te groeien en vitalen onderdelen zoals het leger in phases door de crisis te helpen?

Ik lees er ook niks meer over, dus misschien is het wel gruwelijk mis gegaan en zijn een aantal overleden.

Nou is ethisch gezien dit over het randje en een dokter zal ook niet mee werken aan het opzettelijk besmetten van mensen als het goed is.

Praktisch gezien zijn er ook wat probleempjes, een deel van de opzettelijk besmetten mensen zal een IC plek innemen, wie ga je dan voorrang geven? Een natuurlijk besmet persoon maar van de ic knikkeren? Een (nog kleiner) deel van de vrijwilligers zullen ook dood gaan. Bedankt voor je service?

In theorie werkt het allemaal wel mooi ja, als je idd langdurige immuniteit krijgt na besmetting.

Om dit publiekelijk ook daadwerkelijk te doen zal china zelfs een brug te ver gaan, misschien een noord Korea projectje

[ Voor 7% gewijzigd door Rmg op 23-03-2020 11:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:02

LankHoar

Langharig tuig

Met dat idee liep ik eerst ook rond: ik ben 28, naar mijn weten gezond, en dus laat maar komen die hap dan ben ik er van af. Toen zag ik onderstaand filmpje en ben ik meteen van dat idee afgestapt:

YouTube: Spoedarts over corona: "Beelden van longen zijn angstaanjagend" | Te...

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Klopt ethisch is het meer voor landen met 'ander regime'

Ik ben nog steeds benieuwd of hier meer over bekend is. Ook voor de wetenschap interessant. Stel goede voorselectie op gezondheid en leeftijd tussen 20 en 30 jaar. Zijn er dan nog steeds doden of viel het mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik zou eerst beginnen met "het verhaal" eens te verifiëren.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:48

Bob Popcorn

Plop!

rik86 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Als je zeker weet dat je voldoende zorg-capaciteit hebt en 't virus goed onder controle kan houden, dan is zoiets een idee dat 't overwegen waard is. In zo'n legereenheid, wat waarschijnlijk een relatief gezonde en jonge groep is (hoewel, mogelijk veel rokers) kom je dan waarschijnlijk op sterftecijfers van maximaal rond de 0,1 - 0,5% uit of zo. Dus per duizend soldaten 1-5 doden. Dat kan je als acceptabel risico zien.

Maar, gezien de randvoorwaarden is de noodzaak er niet echt voor om zulke groepen paraat te hebben staan.
Het is echt vele malen sneller, efficienter en minder verlies van troepen door ze gewoon adequate gezichtsbescherming te geven. Het is vrij eenvoudig om ze een HAZMAT training te geven, eenvoudiger iig dan ze "gecontroleerd" ziek te maken met alle mogelijke (onvoorspelbare) gevolgen van dien.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Virtuozzo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:26:
Ik zou eerst beginnen met "het verhaal" eens te verifiëren.
Eens. Ik kan helaas de bron niet meer vinden. Zoeken op China corona en leger geeft veel teveel hits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
1. Je kan een tweede keer ziek worden, dat is niet uitgesloten
2. Het is niet bekend hoe lang je het virus nog kan overdragen na je ziekte
3. Is het duidelijk of je bij immuniteit het virus alsnog bij je kan dragen en kan verspreiden?

Lijkt mij een vrij simpele gedachte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:31

Rmg

The_Woesh schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:13:
Klopt ethisch is het meer voor landen met 'ander regime'

Ik ben nog steeds benieuwd of hier meer over bekend is. Ook voor de wetenschap interessant. Stel goede voorselectie op gezondheid en leeftijd tussen 20 en 30 jaar. Zijn er dan nog steeds doden of viel het mee?
Je krijgt de kans nooit naar nul. Ook een gezond iemand kan complicaties krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

https://www.hln.be/wetens...ning-4-000-euro~a85123e7/

je kan ook geld verdienen door je te laten besmetten

[ Voor 15% gewijzigd door AOC op 23-03-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Dit is wel een ander corona virus van covid-19.

Niet heel veel geld voor 2 weken in absolute quarantaine. Dat is wel wat anders dan 2 weken werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:09
Als je je lichaam ziet als een "gebruiksartikel die wel versneld afgeschreven kan worden" is het inderdaad wel een goede manier van geld verdienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:40
Ik word niet zo vrolijk van vrijwillig de zorg extra werk bezorgen op dit moment. Nog even buiten het feit dat je geen idee hebt wat de lange-termijn consequenties zijn voor je lichaam.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is wel even wat anders natuurlijk. Dit gaat om een wetenschappelijk onderzoek in een gecontroleerde setting.

Aangezien je van SARS-CoV-2 behoorlijk ziek kan worden, zelfs al jongere, is bewuste blootstelling onethisch, dus dat zal niet gebeuren. In een land zoals Nederland (en andere Europese landen) kan dat niet. Zoiets komt niet door de ethische toetsing. Los even van het broodje-aap-gehalte, lijkt me dit dus weinig discussie waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:29:
[...]

Dit is wel even wat anders natuurlijk. Dit gaat om een wetenschappelijk onderzoek in een gecontroleerde setting.

Aangezien je van SARS-CoV-2 behoorlijk ziek kan worden, zelfs al jongere, is bewuste blootstelling onethisch, dus dat zal niet gebeuren. In een land zoals Nederland (en andere Europese landen) kan dat niet. Zoiets komt niet door de ethische toetsing. Los even van het broodje-aap-gehalte, lijkt me dit dus weinig discussie waard.
Mwa... Dat is toch wel iets wat de nl overheid voor ogen heeft. De scholen gaan op een gegeven moment weer open (en ja geloof me voordat het vaccin er is), met als doel dat de jeugd elkaar besmet, gevolgd door de relatief jonge ouders. Zo wordt in ieder geval gedeeltelijke groepsimuniteit gevormd waardoor de.verspreiding langzamer zal gaan (lees beperkende maatregelen langzaam loslaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:02

LankHoar

Langharig tuig

RoD schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:29:
[...]

Is dat artikel waarin UK wetenschappers 4.000 euro bieden voor vrijwilligers een broodje aap verhaal dan? Ben niet bekend met deze Belgische bron, dus kan betrouwbaarheid daarvan niet zo inschatten.

Persoonlijk zou ik hier dus echt niet aan mee werken. De 4.000 euro staat totaal niet in verhouding tot het gevaar en de zwaarte (2 weken compleet geïsoleerd van de buitenwereld). Waarom hebben ze vrijwilligers nodig die ziek worden, terwijl er wereldwijd ruim 250,000 zieken zijn momenteel? Ik zou zeggen, laten we gelijk naar phase III clinical trials gaan, want er is nogal haast bij.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

The_Woesh schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:01:
Aan het begin van de corona crisis in China las ik over een leger eenheid die zichzelf opsloot en al dan vrijwillig blootgesteld werden aan corona.

Het idee was even uitzieken en dan direct naar wuhan om daar de orde te handhaven.

Zo zouden ze immuun zijn en daar zonder risico anderen te besmetten kunnen opereren.

Ik kan het origineel niet terug vinden. En wellicht is het een broodje aap. Maar is dit niet een manier om versneld en gecontroleerd naar groepsinmuniteit te groeien en vitalen onderdelen zoals het leger in phases door de crisis te helpen?

Groepsimmuniteit voor het Coronavirus

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Dit soort zaken gaan we dus niet voorstellen

[ Voor 94% gewijzigd door tweakduke op 23-03-2020 14:26 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:53
Ra5a schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:53:
Ik wil even een alternatief suggeren voor de mensen die nu (nog) geen corona/covid-19 hebben:

Contact opnemen met je huisarts om een wilsverklaring tot niet reanimeren te tekenen.

Vervolgens gewoon verder met je leven: Geen 1.5 meter afstand als je dat niet wilt en verder met werk. Je bent je dus bewust van de consequentie dat je corona/covid-19 kunt krijgen en daardoor kunt sterven. Je neemt dat risico bewust en geeft dus aan geen gebruik te maken van een IC-bed.

Het is geen doodswens of suïcide maar een rationele keuze gebaseerd op cijfers en met volkomen begrip van wat kan gebeuren door dit natuurlijk verschijnsel.

Door de wilsverklaring te tekenen vergroot je het risico op sterfte van een ander niet.
En vervolgens terwijl jij besmet bent en bewust nog steeds lekker dicht langs iedereen staat, andere mensen besmetten? Deze mensen hebben die "rationele" keuze niet gemaakt..

Nee dank je..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Door de wilsverklaring te tekenen vergroot je het risico op sterfte van een ander niet.
Nee en je bent ook totaal niet bezig met het verder verspreiden van het virus 8)7

Deze opmerking is wel een beetje de kern van wat er mis is in de gedachtengang bij veel mensen. Het gaat er niet om dat jij besmet raakt, het gaat erom dat je meehelpt het virus te verspreiden door anderen ook weer te besmetten.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2020 12:57 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik wil even een alternatief suggeren voor de mensen die nu (nog) geen corona/covid-19 hebben:

Contact opnemen met je huisarts om een wilsverklaring tot niet reanimeren te tekenen.

Vervolgens gewoon verder met je leven: Geen 1.5 meter afstand als je dat niet wilt en verder met werk. Je bent je dus bewust van de consequentie dat je corona/covid-19 kunt krijgen en daardoor kunt sterven. Je neemt dat risico bewust en geeft dus aan geen gebruik te maken van een IC-bed.

Het is geen doodswens of suïcide maar een rationele keuze gebaseerd op cijfers en met volkomen begrip van wat kan gebeuren door dit natuurlijk verschijnsel.

Het spijt me, maar lees je eerst eens in. Besmettelijkheid Covid-19. Dit soort denken helpt totaal niet. Integendeel.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

.oisyn schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Nee en je bent ook totaal niet bezig met het verder verspreiden van het virus 8)7

Deze opmerking is wel een beetje de kern van wat er mis is in de gedachtengang bij veel mensen. Het gaat er niet om dat jij besmet raakt, het gaat erom dat je meehelpt het virus te verspreiden door anderen ook weer te besmetten.
Ik wil best iets dragen wat mijn keuze makkelijk identificeerbaar maakt voor anderen.

[ Voor 74% gewijzigd door Ra5a op 23-03-2020 12:58 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:53
Ra5a schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:57:
Ik wil best iets dragen wat mijn keuze makkelijk kan identificeren voor anderen.
Een groot zwaailicht, en een bord, "ik wil graag Covid-19, besmet mij"?
Met daaronder, "Ik weet niet zeker of ik het al heb, dus blijf ver uit mijn buurt als je niet besmet wil worden"?

8)7 |:(

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:45:
[...]

Mwa... Dat is toch wel iets wat de nl overheid voor ogen heeft. De scholen gaan op een gegeven moment weer open (en ja geloof me voordat het vaccin er is), met als doel dat de jeugd elkaar besmet, gevolgd door de relatief jonge ouders. Zo wordt in ieder geval gedeeltelijke groepsimuniteit gevormd waardoor de.verspreiding langzamer zal gaan (lees beperkende maatregelen langzaam loslaten)
Dat heeft niets met bewuste blootstelling te maken. Je wilt niet dat mensen besmet raken, maar je kan het niet voorkomen. Het is natuurlijk niet mogelijk om mensen een paar weken lang in een doosje op te bergen om besmetting te voorkomen.
LankHoar schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:45:
[...]

Is dat artikel waarin UK wetenschappers 4.000 euro bieden voor vrijwilligers een broodje aap verhaal dan? Ben niet bekend met deze Belgische bron, dus kan betrouwbaarheid daarvan niet zo inschatten.

Persoonlijk zou ik hier dus echt niet aan mee werken. De 4.000 euro staat totaal niet in verhouding tot het gevaar en de zwaarte (2 weken compleet geïsoleerd van de buitenwereld). Waarom hebben ze vrijwilligers nodig die ziek worden, terwijl er wereldwijd ruim 250,000 zieken zijn momenteel? Ik zou zeggen, laten we gelijk naar phase III clinical trials gaan, want er is nogal haast bij.
Dat is een wetenschappelijk onderzoek in een gecontroleerde omgeving waarbij het risico acceptabel is bevonden door een ethische commissie. Het daarbij om een afgezwakte versie, waarbij dus hoogstens een neusverkoudheid wordt verwacht.

Daarnaast wordt bij onderzoek met vrijwilligers niet betaald voor het medische risico. Er wordt betaald voor de belasting van de vrijwilliger: tijdsinvestering, ongemak (bijvoorbeeld: injecties, geregeld bloedafnames, etc). In Nederland wordt bijvoorbeeld het minimumloon betaald voor de tijdsinvestering en een vaste vergoeding voor de burden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

TheFes schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Een groot zwaailicht, en een bord, "ik wil graag Covid-19, besmet mij"?
Met daaronder, "Ik weet niet zeker of ik het al heb, dus blijf ver uit mijn buurt als je niet besmet wil worden"?

8)7 |:(
Een beetje kinderachtige reactie. Ik bedoelde eerder zoiets als dit of anders iets wat vergelijkbaar is met dit.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een dergelijke verklaring kom je gewoon nog op de IC terecht als je goed ziek bent. Zoek eerst eens op wat die verklaring doet voor je dergelijke niet zinnige opmerkingen maakt.

Mijn hemel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Met een dergelijke verklaring kom je gewoon nog op de IC terecht als je goed ziek bent. Zoek eerst eens op wat die verklaring doet voor je dergelijke niet zinnige opmerkingen maakt.

Mijn hemel....
Ik kan in zo'n situatie bewust de keuze maken om niemand te informeren dat ik ziek en/of stervende ben en accepteer de consequenties voor wat ze zijn.

Ik ben een atheïst; jouw hemel, inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door Ra5a op 23-03-2020 13:29 . Reden: Grammatica. ]

Imperfectionist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
De discussie over jezelf besmetten/geen zorg accepteren en dan gewoon doorgaan met je leven is nogal egocentrisch en niet de discussie die ik voor ogen had.

Jezelf besmetten, uitzieken in volledige quarantaine en dan jezelf aanmelden als vrijwilliger bij het ziekenhuis om mensen bij te staan zonder op een astronaut te lijken lijkt mij een stuk nobeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
The_Woesh schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:37:
De discussie over jezelf besmetten/geen zorg accepteren en dan gewoon doorgaan met je leven is nogal egocentrisch en niet de discussie die ik voor ogen had.

Jezelf besmetten, uitzieken in volledige quarantaine en dan jezelf aanmelden als vrijwilliger bij het ziekenhuis om mensen bij te staan zonder op een astronaut te lijken lijkt mij een stuk nobeler.
Waar komt toch het idee vandaan dat je even makkelijk kan uitzieken? Als dat zo was, was er niks aan de hand geweest.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:45:
[...]

Ik geloof dat de enige manier om dit onder controle te krijgen is;

- Mensen zichzelf laten isoleren; dat probeert de overheid nu op vrijwillige basis. Als dat niet werkt --> strengere regels (zie DE) en hoge boetes op niet naleven.
- De grote golf die er nu aan komt uitzitten.
- Zodra de grote golf is geweest wachten totdat je op niveau Wuhan zit met 0 tot enkele nieuwe besmettingen per dag.
- Vanaf dat moment iets losser worden met restricties, maar gigantisch afgressief testen bij ziekteverschijnselen en meteen weer zware maatregelen nemen bij kleine uitbraken.
- Advies van thuisblijven bij milde klachten in stand houden.
- Grenzen dicht houden, en iedereen die toch het land in moet in quarantaine houden voor twee weken.
- Wachten op vaccin.

Heel die herd immunity klinkt fantastisch maar duurt lang, en het is een virus wat zich muteert net als Influenza. Griep ben je ook nooit immuun voor, dat krijg je een jaar later gewoon weer als je pech hebt.

Om die reden is vrijwillig laten besmetten ook nutteloos, ja je bouwt immuniteit op voor de exacte strain van het virus die je gehad hebt. Maar een jaar later kan je weer de lul zijn; komt nog bij dat ook jonge mensen zeer extreme klachten kunnen hebben en dat de verwachtte revalidatietijd na 4 weken beademing een half jaar tot een jaar is... als je al ooit weer helemaal de oude wordt. Mij iets te veel risico om te lopen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om op je laatste opmerking in te gaan: ja, je vergroot daarmee wel het risico op sterfte van een ander. Jij hebt immers het virus én je zegt die 1.5 meter niet in acht te houden. Dan neem je dus een risico dat je anderen besmet met jouw ziekte. Verder is je stukje volledig vanuit jezelf beredeneerd, maar het grote belang (het besmetten van anderen) neem je totaal niet in je verhaal mee. Uiterst egocentrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Nat-Water schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Waar komt toch het idee vandaan dat je even makkelijk kan uitzieken? Als dat zo was, was er niks aan de hand geweest.
Ik ken collega's die het gehad hebben en maar 3 dagen ziek waren.
Het zijn allemaal kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

The_Woesh schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:37:

Ik reageer in dit topic met een suggestie, een optie. On-topic.

En volgens mij ben je zelf op zoek naar iets nobels; ik heb het daar niet over gehad noch geïnsinueerd. Ik probeer gewoon in leven te blijven terwijl ik mij er bewust van ben dat sterven deel uitmaakt van het leven. Anders ging ik nooit naar buiten.
Ik heb ook aangegeven dat ik gerust iets identificeerbaars zou willen dragen.
Om op je laatste opmerking in te gaan: ja, je vergroot daarmee wel het risico op sterfte van een ander. Jij hebt immers het virus én je zegt die 1.5 meter niet in acht te houden. Dan neem je dus een risico dat je anderen besmet met jouw ziekte.
Daarvoor heb ik dit gesuggereerd:
Ra5a schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:17:
[...]

Een beetje kinderachtige reactie. Ik bedoelde eerder zoiets als dit of anders iets wat vergelijkbaar is met dit.
Ik heb dus geen zin om mensen zonder corona/covid-19 te infecteren. Zij kunnen mij identificeren en ik kan hun identificeren om 1.5m+ afstand te houden.
Verder is je stukje volledig vanuit jezelf beredeneerd,
Natuurlijk is het vanuit mijzelf beredeneerd! Denk je dat ik hier met een groepje zit uit te werken wat mijn reactie gaat worden? (Alhoewel mijn account anoniem is weten relevante personen ongetwijfeld wie ik ben en misschien ook waar ik ben. Ik verstop mij niet en als het nodig blijkt* zullen en mogen ze ongetwijfeld contact opnemen) :)
maar het grote belang (het besmetten van anderen) neem je totaal niet in je verhaal mee. Uiterst egocentrisch.
Hier ben ik het oprecht mee oneens.

*Ik zeg niets wat verboden is volgens de wet. Als dat wel het geval blijkt te zijn hoor ik het wel.

O, hé, @Verwijderd, er is nog wat info bijgekomen :)

[ Voor 54% gewijzigd door Ra5a op 23-03-2020 13:58 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ra5a schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:43:
[...]

Ik reageer in dit topic met een suggestie, een optie. On-topic.

En volgens mij ben je zelf op zoek naar iets nobels; ik heb het daar niet over gehad noch geïnsinueerd. Ik probeer gewoon in leven te blijven terwijl ik mij er bewust van ben dat sterven deel uitmaakt van het leven. Anders ging ik nooit naar buiten.
Je suggestie om zelf ziek te worden is verder prima. Maar je geeft aan die 1.5 meter niet in acht te willen houden waarmee jij bewust het risico loopt anderen ook te besmetten. Dat is waar iedereen hier op reageert. Als je dit al niet snapt heeft verder discussiëren met jou ook niet zoveel zin.

Ik vermoed dat die borden langs de snelweg "Bij rood X RIJSTROOK DICHT" speciaal voor jou bedoeld zijn. De rest van Nederland begrijpt zonder dat bord ook wel dat een rode X op een matrix-bord betekent dat je niet op die weghelft mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
The_Woesh schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:42:
[...]

Ik ken collega's die het gehad hebben en maar 3 dagen ziek waren.
Het zijn allemaal kansen.
N = 3. En is het bevestigd dat ze Corona hadden? Of had het ook iets anders kunnen zijn?
Feit is dat bewust ziek worden momenteel ongewenst is. Daarmee vergroot je het risico dat je de zorg extra belast, en die heeft zijn handen vol met de onbedoelde besmettingen.

Wil je echt helpen, en je handen uit de mouwen steken? Meld je dan nu al gewoon aan als vrijwilliger bij een ziekenhuis, en dan zie je wel of je ziek wordt of niet terwijl je al iets nuttigs doet. Ik denk dat eruit zien als een astronaut niet het grootste probleem is op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Ik vermoed dat die borden langs de snelweg "Bij rood X RIJSTROOK DICHT" speciaal voor jou bedoeld zijn.
Meesterlijk verwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen waarschuwt een dokter in Peking voor een tweede corona-virus uitbraak. Er is een zaak van iemand die ziek geworden is van een reiziger die terugkwam uit het buitenland. Nu de economie weer opstart en Chinezen uit het buitenland langzaam weer naar binnen mogen is dit wel een beetje waar voor gevreesd werd.

https://www.dailymail.co....virus-outbreak-China.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence

Ik zie op deze manier hier geen fatsoenlijke discussie uit voort komen en gaat dus op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.