Advies gezocht, meerdere onderdelen; Video opname/bewerking.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54
Ik heb wat advies nodig over enkele onderdelen voor een upgrade van mijn systeem.

Ik ga hopelijk binnenkort beginnen met video's opnemen van een retro pc via een pricewatch: AVerMedia Game Broadcaster HD welke MPEG2 en H.264 ondersteunt t/m 1920x1080. Daarvoor moet ik mijn huidige systeem upgraden, danwel grotendeels vervangen.

Allereerst maar de onderdelen die ik momenteel in mijn winkelmandje heb;

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 159,99€ 159,99
1MoederbordenAsus Prime B450M-A€ 73,36€ 73,36
2Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 2TB€ 56,89€ 113,78
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 45,90€ 45,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB€ 149,99€ 149,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 543,02

Een SSD voor het OS en eentje voor mijn persoonlijke bits en bytes heb ik al. Ook een videokaart en voeding zijn reeds aanwezig. En qua koeler zit ik op een mailtje van de fabrikant te wachten of ze nog AM4 brackets leveren voor hun koeler (NoFan CR-80EH).

1) Ik zoek een derde SSD van ongeveer 500GB (tenzij dit te weinig is) waar de video-opnames/streams naartoe geschreven worden. Ook zal ik de video's bewerken op deze schijf en het eindproduct verplaats ik dan naar de HDD's (en wordt dan verwijderd van de SSD). Er wordt dus veel geschreven naar de SSD.

Ik zal de hardware kopen bij Azerty, relevante link mbt SSD's; https://azerty.nl/categor...ieuw=480_GB,512_GB,500_GB

De vraag is, welke SSD is geschikt voor wat ik wil? De Crucial MX500? Of is er een goedkopere uit de lijst bij Azerty die ook geschikt is? Of moet ik aan nog iets duurders denken? Qua data-doorvoer-snelheden hoef ik me geen zorgen te maken, toch?

M.2 Ga ik niet aan beginnen. Niet alleen schakelt het SATA poorten uit waardoor ik geen vrije poort meer heb mocht het nodig zijn (backup, extra schijven, etc), ook zit dat M.2 slot wat mij betreft op de meest verkeerde plek (tussen de cpu en de videokaart).

2) HDD's okee of is er een betere keuze voor vergelijkbaar geld?

3) Ik heb momenteel een be quiet! Straight Power 10 400W uit November 2015. Het was een high-end psu destijds dus ik hoef me toch (nog) geen zorgen te maken?

4) Gaat dit geheugen werken op het moederbord? Ik heb gekozen voor 32GiB omdat ik met video-opname en bewerking ga prutsen dus het leek me wel handig om zoveel te hebben en de twee modules staan toe dat ik in de toekomst nog wat extra kan bijprikken.

5) Nog andere op of aanmerkingen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Alle reacties

• mannozels
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07-2022
Setje ziet er prima uit maar heb wel een vraag.
Heb je nog een videokaart die je hierin stopt uit je oude systeem?
Want de CPU die je gelinked hebt heeft geen geïntegreerde videochip.

Wil je graag een geïntegreerd videochip kan je voor de Ryzen 5 3400G gaan, wel aanzienlijk minder performance voor een iets lagere prijs.

• NitroX infinity
@mannozels Oeps, vergeten. Ja, de videokaart uit mijn huidige pc gaat mee.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:20

lordsnow

I know nothing

Je build lijkt veel op deze Gaming/Videobewerking PC bouwen (1e keer)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:26
NitroX infinity schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:33:
@mannozels Oeps, vergeten. Ja, de videokaart uit mijn huidige pc gaat mee.
Welke?

Straight Power 10 400w is geen high-end voeding. Eerder een budget exemplaar zoals nu de Pure Power 11. Kan je nog een paar jaar gebruiken.

Verder zou ik er een Ryzen 5 3600 in doen. Presteert duidelijk beter dan een 2700 non X.

• NitroX infinity
@Uszka Een Radeon RX 570 welke hopelijk volgend jaar vervangen zal worden door een RDNA2 kaart met lager stroomverbruik of door een apu, afhankelijk van hoe goed die zijn.

Misschien dat ik me verkeerd herinner dat het een high-end psu was.

Ik blijf bij de 2700 als cpu. Het prestatieverschil kan mij niet overtuigen om voor een 3600 te gaan en het liefst geef ik ook niet veel meer dan €150 uit voor een onderdeel.

Pagina: 1